Pohon všech kol, dvoulitrový boxer či slušná světlá výška. Subaru XV nás o svých kvalitách přesvědčilo už při prvních mezinárodních jízdách, jak funguje na českých silnicích?
ale pokud chce někdo opravdovou recenzi na tohle auto, tak zrovna aktuální test Rasťa Chvály Subaru days zpoza polárního kruhu, a následně v jednom videu i pokračování doma.
1. Závěr? Jedno z nejlepších Subaru v aktuální produkci, stačí se podívat na video.
2. Spotřeba? Kolem sedmi, zátěž deset.
3. Design? Na Subaru a objektivně i v porovnání s konkurencí - jedno nejpohlednějších Subaru, i dle mého názoru správně učesaný.
4. Lineartronic? Taktéž učesaný, už tolik nevyje.
O 180 stupňů jiné závěry, asi pan Kolman testoval jiné auto. ;-\
Tak spotřebu ani nelze u takových testů moc brát vážně, protože:
1) U spousty aut si spotřeba "sedne" až mezi 10 - 20tkm
2) V testech jde často o velmi málo jeté exempláře, předváděčky, se kterými jezdí kde kdo a kdy auto není ani zajeté a "naučené" na jízdní styl konkrétního řidiče
3) A myslím, že i zkušený řidič potřebuje minimálně stovky kilometrů na to, aby se s daným autem, motorem a převodovkou naučil efektivně jezdit
Vrele doporucuji zkusit navigaci v Subaru. Ma takovou krasnou vlastnost, ze ridice dokaze protahnout i lesem, paklize to je kratsi cesta. A sranda je, ze tam jede rad :-)
Jinak navigace se updatuje pri garanckach. Teda aspon mne ji uz 2x updatovali. Ale na druhou stranu, kdyz mas Google maps, Spotify atd, tak trosku postrada smysl mit v aute vubec nejaky infotainment. Staci, kdzy to umi nasdilet obsah telefonu.
Vcera startovanie za studena -8st. , potom par km cesta cez mesto + mierny kopec + skakajuci chodci na prechod=zastavenia/rozjazdy za 15l ....
Ta ista cesta rano naopak za 12.5L.
Ked je motor zahriaty, vie ist po okreskach za 6.
Outbacku s 2.5l jezdi i ted v zime za ~9.5. A to stravi 60% na dalnici (vetsinou tachometrovych 145km/h), kde zere diky aerodynamice nejvic. V lete jezdi za ~8.5. Kdyz se podil dalnice snizi, tak uplne na pohodu se s nim da jezdit za ~8. Asi to je v noze a souziti s CVT. Ten 2l ve Foresteru jezdi obdobne, takze nechapu proc by mel s XV jezdit za 12l.
Takze sem hodim aj link na Subaru Days : [odkaz] , ked uz sa to vyssie spominalo.
Ten vyjazd na zasnezeny kopec v druhej polovici hovori za vsetko. Hlavne pre kritikov Lineartronic verzie AWD.
To je cista radost pozerat jazdenie v takomto prostredi. Hlavne to Finsko.
Uplne chapem to jeho nadsenie, aj tie jeho "zvrhlosti" :-)
No právě že ta chyba může být klidně v řádu plus/minus 20% tak, jak se u daného auta a řidiče naskládají zmíněné faktory. Takže údaj z takových testů je velmi hrubě informativní.
no minimalne by som ocakaval lepsie testovanie dialnicnej spotreby predtym nez vypustim 12l/100 ... verim, ze sa to na 12l v urcitych podmienkach dostane, ale rozhodne je kravina aby to za beznych podmienok tj +- rovina a vyuzitej 50% uzitkovej hmotnosti v reale dostalo nad 9l dlhodobo na nejakej trase.. Taka praha-bratislava pri 130 za 12l neverim no..
Blbě přeložená čeština je k ničemu, to je fakt... Opel by mohl vyprávět. Ale u navigace je fajn, pokud dokáže rozumět hlasovému ovládání v češtině a taky v češtině rozumně přečíst jména měst a ulic.
No ja zase u tech. veci preferuju EN. Ale to je veci zvyku. Nektery preklady jsou silne zavadejici. Ale co u Subaru opravdu dokaze pobavit snad uplne pokazde, tak je cteni SMS. Pani s krasnou EN precte ceskou SMS stylem, ze se clovek nekdy malem vyboura. Napr: "Jed do Unicova :-)" pani precte jako "Džed dou jůnaicov. Happy smile"
"Taktéž rozjíždění se obejde bez výrazných škubnutí a manuální režim funguje hbitě, byť pravda, že sekvenci klasického automatu plně nahradit nedokáže.".
A co si pan predstavuje pod pojmom "sekvencia klasickeho automatu" ?
A co to vlastne je "klasicky automat" ?
To je ale prekvapenie, ze je rozjazd bez sklbnuti....kedze Lineatronic ma vstavany aj hydromenic.
A tych 12L pri 130km/h neverim ani nahodou.
Ono to ale stojí s tím motorem 710. Nemyslím, že výbava musí být nutně zadarmo. Na stejnou cenu nebude problém se dostat i s Karoqem 1,0TSI.
Za 820 je slušně vybavený auto s dvoulitrem, automatem a slušným 4x4. Není to zadara, ale úplně mimo mi to nepřijde.
Prosím tě kde vidíš úchylnost? Jak redaktoři selhávají? Co od nich čekáš? Že nebudou testovat nový auta, ale počkají, až předváděčka najede 15000km? Nebo že budou od svých spotřeb odečítat litr, protože spotřeba MOŽNÁ po zajetí klesne? Je to od nich jen orientační údaj, se stejným autem můžeš jezdit ty o dva litry úsporněji nebo naopak dráž než já.
Hele, ať je to tak či tak.
neměl by v 17,5 metráku SUV bejt diesel?
Já si pořád myslím, že jo.
Nejsem Áda, dneska jsem se v jiný debatě bil za benzín, a taky u SUV, ale přemotorvanýho.
V Allspacu je to cca tak, že kde ten 2.0TSi za 11, tak při stejný jízdě BiTDI 240koní za 7.5.
Tohle je krasna ukazka uchylnosti techto testu. Redaktor si sedne do auta, ujede s nim cca 500km a vi o nem vsechno. To se snad ani neda. Spotreba je jen jedna z ukazkovych disciplin, kde redaktori selhavaji.
Jen pro tenhle clanek bych mel vytku k EyeSight, ktery pry vidi spatne ve zhorsenych svetelnych podminkach. Kdyz si vezmu svoji 2r zkusenost s nim, tak mohu mohu s klidem rict, ze kdyz nevidi Subo, tak ja uz tuplme ne. Vzhledem k tomu, ze s pocitacovym videnim ma co do cineni, tak mne nezbyva, nez panum ing ze Subaru vyseknout obrovskou poklonu, co dokazali. A to ke vsemu s nejakym letitym HW (princip automotive, kde se pouzivaji zastarale veci).
vykon rozmery dizajn vybava kvalita... imidz.... to auto asi nebude mat moc slabych stranok... posobi vyvazene ..... samozrrejme kto hlada co najvacsi kufor tak v tejto cene su jasne ze "lepsie" kusky ale osobne by mi kufor XV stacil az az... subaru je skor o terene a majitelia toto prave ocenuju... velka pochvala ze XV nevymaklo... lebo vacsina radoby konkurentov su ozaj uz babovky ... hned ma napadol taky tip na piatkovy porovnavaci test dvoch asi poslednych skutocnych japonskych samurajov... 2.0i lineartronic XV vs 1,5 turbo mivec CVT eclipse cross ... :-)
za 4,5m auto s motorem kterej jede nejede? vím, že subaru vždycky bylo o dobrým podvozku, pohonu apod., ale co nabízí dneska je úlet, má to stát o 150 - 200 tis míň, za tyhle love už 1,6 turbo minimálně, nechápu
Tento test je takový....no prostě takový, jak je na tyto stránky zvykem-nic víc, nic míň. Ale musím, koneckonců taky jako už jiní, vyzdvihnout slovenský videotest, ten je fakt :yes: Rasťikovy testy mám obecně rád, ale tento se obvzlášť vypekl >:D
Už jenom ten výjezd nakonec o lecčems svědčí, pobavil mě boreček ve Scoutu....
Ale k autu. Neměl jsem ještě možnost se svézt, nepochybuju o ničem; jen je otázka, co ten motor ve spojení s převodovkou. Zda to bude stačit? Škoda, že už nejde ten manuál. Ani nee z důvodu typu pohonu 4x4 (tedy viskospojky se středovým difem), ale skrz výkon a jízdní zábavnost. Jelikož systém této mezinápravové spojky u Lineartronicu je absolutně dostačující, stačí jen pořádně vyzkoušet a nebo aspoň shlédnout nějaká ta objektivní videa. A ten kdo pořád kokrhá, že to je jen haldex (nic teda nijak zvlášť proti němu v současné generaci), tak vůbec neví o čem mluví. Pohon kol je prostě gut. Ale i když byl poměr prodaných aut s Lineartronicem vůči těm v manuálu (třeba u bývalé generace XV) drtivě pro "automat", tak si myslím, že značka jako Subaru, by si ten manuál měla prostě zachovat jaksi z povinnosti, podstaty věci. Škoda nooo. Ale je fajn, že už tam aspoň dali ten moderní Lineartornic, který se nechová jako skůtr za každé situace, takže když se chce člověk trochu povozit, tak ten zážitek tam aspoň nějaký bude, i když určitě ne takový, jako by byl v manuálu.
Já měl XV MY2016 v prostřední výbavě s manuálem, přestalo se prodávat ještě před koncem generace, manuál už jen prostě v základní výbavě. Proč sakra? Teď mám Forestera XT, tedy už můj první "automat", ale tady je tolik výkonu, že ten prostě na ten Lineartronic s přehledem má koule. U tohoto nového XV si nejsem úplně jistý, budu muset vyzkoušet. Jinak věřím, že to bude fakt pecka auto :yes: Pokud člověk nepotřebuje kufr, což byl jediný důvod, proč jsem pustil své tolik milované XVčko. Kdyby tam byla variabilita a simply clever koncernových aut (což je jedna z mála věcí, pro které je jde opravdu chválit a mají to fakt vychytané), tak by to i tak stačilo. A stačila by mi jen posuvná lavice a dělení sedaček 40-20-40 a byl bych spokojený. Ovšem, bohužel ;-\ No ale, to už je pryč...
Ale zkrátka, tento typ auta, co není tak úplně krabice a vypadá spíš jako zvýšený oplastovaný hatch, je mi úplně nejvíc nejbližší, třebaže jak teď mám auto v ještě vyšší třídě, tak tato karoserie je pro mě prostě trefa do černého ;-):yes:
Jsem kritik mezinápravových spojek a pro mne to nic nemění. Nikdo neříká, že s takovým systémem nikam nevyjedeš. Naopak. To je právě část problému. Většině lidí budou stačit. A zvládnou toho celkem dost. I když některé z nich jen chvilku, ale to je otázka hlavně implementace, nikoli principu. Dokonce mají v jistých situacích výhodu nad diferenciály bez uzávěrek. Jejich hlavní slabina se však neukáže na kluzkém povrchu, ale naopak na povrchu s dobrou přilnavostí. Čím víc to klouže, tím méně vadí, že tam není diferenciál. Čím víc pneumatiky drží, tím větší čočku ten systém bez diferenciálu dostává. Což jasně ukazují klasické přiřaditelné pohony pracantů, kde manuály jasně říkají, že to máš používat jen tam, kde to klouže, když to řeknu jednoduše. I ten odolný pohon pracanta dokážeš na asfaltu oddělat.
Je to škoda hlavně proto, že Subaru ten mezinápravový diferenciál mělo. Dnes je to prakticky rarita. Pro mne to dělalo ten pohon zvláštním. Podobně jako klasické quattro.
Chvala je možná fanda Subaru, ale když haldex 5 v seatu dokázal všechno co pohon ve Foresteru tak neměl problém ho pochválit, stejně tak když Mazda CX5 moc nezvládala křížení náprav, tak přestože ji fandí, neskrýval to.
Což je jen jeden z faktorů, které jsem zmínil. Když jsem domů pořídil i automat, tak jen tím, že jsem se s ním naučil jezdit a automat se naučil můj styl, mi spotřeba klesla o 10%.
A moje čerstvá zkušenost s téměř nezajetým autem a evidentně "tupým" motorem (při koupi najeto 1.600): První nádrž slušným, velmi plynulým tempem 10,4. A už třetí, téměř mým obvyklým a ostřejším tempem - 9,4.
No 140kW a 110kW je nepoznatelnej rozdíl
To BiTDI je proti 140kW jinej vesmír.pokud se bavíme o těchto motorech, je 140kW vždyx nejhorší volba v poměru s cenou.
Teď neřeším jestli passat, Kodiaq nebo co
Spotřeba je divná jen ta dálniční, jinak píše i o 8l. Design do toho vůbec netahejme, to je naprosto individuální. Chvala je fanda Subaru, klidně může být nadšenej. Motor kritizovanej není, kritizovaná je (nijak dramaticky) absence silnějšího motoru, a to je objektivní věc. Podvozek je velmi chválený, resp.jízdní vlastnosti vůbec.
Podle testu zkrátka dobrý auto, jen ne moc silný motor - i vzhledem k vynikajícímu podvozku. Nevidím v tom problém. Vyznění testu je pozitivní.
Jj, nájezd může hrát zásadní roli. Koukal jsem na to svojí optikou.
BiTDI bych taky nebral, ani za cenu základního motoru. Mě z toho vychází rozumová varianta TDI 110kw + chip. Ale to jsme už hodně daleko od Subaru.
No měl by tam být diesel. Mě by se ten 2,0TSI moc líbil, ale 10-12l oproti naftovým 7-8, notabene v autě toho typu - moc smyslu v tom nevidím. I když proti gustu...
Jo, pod tou alpinou jsem četl a souhlasím ;-)
Jen pro srovnání - dle testu na jiném webu si v dálničním tempu vezme 17,5metrákový Tiguan Allspace 2,0TSI 162kw "lehce nad deset". Čímž nechci říct, jak je ten Tiguán supér, ale že někde udělali chybu buď v redakci nebo v Subaru. Přikláním se k tomu prvnímu, možná nejeli stejný úsek tam a zpět ale jen jednu cestu do kopce.
Na druhou stranu se spotřeba takhle uvádí u všech aut a ve všech testech takže tě to nemusí absolutně zajimat protože je zatížena tou samou chybou. A co vic. Pokud je spotřeba v testu nízká tak víš, že to bude žrát málo už od novoty. U Japonce bych se mimochodem těm dvanácti litrům vůbec nedivil.
... dĺžka a počet článkov reťaze - skrátili dĺžku článku- lepšie kopíruje povrch kužeľa, väčší trecí odpor pri rovnakom tlaku, zmenšili rozteč osí medzi prevodovými kužeľmi, čo prinieslo zníženie stavebnej výšky prevodovky a zväčšil sa celkový rozsah prevodového pomeru.. čiže oproti staršej CVT má kratšiu reťaz, ale z väčším počtom článkov a zmenou sklonu kužeľov sa zväčšil prevodový rozsah - ako keby sa pri klasickej 6st. prevodovke pridali ešte 2 stupňe...
Ale najnovšia RAV Hbnrid s 2,5at.+elektromotor a baterky má veľmi podobnú CVT(lebo na CVT prešli aj v Toyote a Honde v bežnej produkcii) len ju nemajú tak odladenú ako v Subaru, oveľa horšie 4x4 a cez elektromotor a +200kg v základe... na dôvažok nižšiu svetlú výšku o 4cm? a reálna spotreba +-rovnaká.... ale s väčším počtom potencionálnych "kurvítok"
To věřím. Já jsem taky nechtěl naznačit, že ten výraznější pokles ceny souvisí obecně s benzínem. Je to prostě model od modelu resp. o konfiguraci, která se u toho kterého modelu prodává nejvíce a nejméně. A ten zmíněný benzinový kombík rozhodně nehraje v rámci modelu roli nějaký Popelky. Naopak, minimálně v zemi původu má silnou image.
Subaru nejsou zrovna levná auta a v takových věcech je vidět ta přidaná hodnota, kterou třeba většina neocení, ale je tam. Pomáhá mi to ospravedlnit si příplatek za takové auto. Z hlediska nákladů na zástavbu jsou ve skutečnosti elektronicky řízené systémy dražší. Vyladění té elektroniky, pokud má být dobré, zabere čas.
Jinak nic proti Subaru. Kdyby na to přišlo, přežil bych CVT. I tu spojku (je to stejně spojka vedle spojky a Subaru to funguje dobře). I ten dvoulitr. Jen je to příliš kompromisů. Bydlet třeba na severu Švédska, umím si to představit, na běžné jezdění. Hmmm... Ale ne, stejně bych nejspíš vzal něco šílenějšího. :-) Na alkohol nejsem a nějak se tam člověk musí zabavit, aby mu z toho nešiblo.
Som tam zabudol napisat, ze aj s ohladom na cenu implementacie, flexibilitu a dalsie vyhody s tym spojene to MPT riesenie vyzera byt optimalne. Inak sa mi presne paci aj to, co ma STI.
Tak pokial si mal na mysli uplne pevne spojenie predku a zadku, to by som fakt neporovnaval.
Subaru také nemá s tímhle pohonem nějak výkonné motory. Asi jedinou výjimkou je Lesník XT, ten snad také dostal Lineartronic, že? A diferenciál snad ne (pokud se nepletu, WRX má Lineartronic s diferenciálem, takže tuhle kombinaci umí). Realita je, že s mezinápravovou spojkou nemůžeš rozumně dělit předek/ zadek. Jo, dá se kolem toho dostat, jak ukazuje Twinster. Ale je to pořád šidítko.
Nejvíc znám spojkové systémy z aut, kde se připojuje předek. A tam je to celkem pohodička. Zadek je hravý, může na něj jít klidně 100 % a předek tě tahá z průšvihů. :-) U systémů připojujících zadek je to naopak a 100 % vpředu je mi prostě k prdu (při klidné jízdě je to jedno, to je pravda). Nechci předokolku. Chci cítit, jak se pod plynem zadek stáčí, jak auto utahuje. A ne proto, že mi elektronika šlape na brzdu.
Já to vidím jinak. Holt mám radši starší systém s diferenciálem a vícelamelovou spojkou a nepřijde mi, že by byl méně univerzální než tohle. Jen je dražší.
Jasně, systém s třecí spojkou není spojený tak natvrdo. Nejen že tě elektronika hlídá a spojku povolí, spojka samotná má limit, co zvládne přenést. Ta klasika pracantů je v tomhle rozhodně méně blbuvzdorná. Ale pokud máš výkonný motor a ten systém naladíš agresivně, tak je to problém. A nehovořím o uzamykání diferenciálů, on tam totiž žádný mezinápravový diferenciál není. Je to prostě tvrdé spojení přední a zadní nápravy (přes nějakou zubovou spojku, nebo něco takového). Podobné řešení jako tady, jen s nepoddajnou spojkou.
Tak třeba tu převodovku Subaru nedělalo "in-house", že. Dělali ji se stejnou firmou, která dělala na multitronicu. :-) Podobně planetové automaty nebyly komplet vlastní vývoj.
Přesto je ta formulace špatná, protože je to napsané, jako by změna počtu byla důvod zkrácení. Chybí tam přestože (přestože je jich teď 174 namísto 150). Pak by to vyznělo jako doplňková informace.
Osobně si tyhle věci (následný prodej) při nákupu taky moc nepřipouštím, ale řekl bych, že zrovna třeba mainstreamový liftback střední třídy jednoho nejmenovaného diskutéra s dvoulitrovým turbobenzínem, čtyřkolkou a automatem, co žere 10l když zadržuješ dech, bude v budoucnu docela vzorový příklad nadprůměrného poklesu hodnoty. ;-) Ale je možný, že se pletu.
Mě je sympatický, že to není žádná stavebnice z nakoupených dílů, ale komplet vlastní vývoj Subaru. Převodovka, motor boxer, 4x4, EyeSight... Víc takových značek, které se liší i jinak, než znáčkem na kapotě. :yes:
Uchylnost testu beru v tom, ze redaktori delaji zavery po par stovkach km, pricemz ani neuvedou za jakych podminekt byl test proveden. V zadnym pripade nechci, aby vysledky modifikovali nejakou bulharskou konstantou. Jen at poctive uvedou jak mereni probihalo. A duvod je uveden presne v tve posledni vete.
Tohle jsem řešil 3 roky zpět. Trošku výkonnější diesely (okolo 190-200PS) ve čtyřkolce a automatu se tehdy blížily reálně 8 litrům. O čtvrtinu výkonnější benzín nám doma jezdí okolo 10,5, kdy dnes výkonově srovnatelné nafty (např. v XC60) okolo 8,6.
aha tak to ano... test usiel aj ked uplne nesuhlasim s tym, ze to je tak mdle, aby sa ten motor z chuti vytacal a oplyval dynamikou potrebuje nejake KM nabehat... s ostatnym sa da suhlasit aj s tym, ze si to pyta este silnejsi motor hlavne ked to ma taky chassis
Kdyby ta poznámka o "úchylnosti těchto testů" byla jen poznámkou na těch 12l, tak ani popel. Ale to je zjevně obecná poznámka. Já těm 12l taky vůbec nevěřím.
Blbnutí se sice nekopíruje, ale trhy s ojetinama jsou do značné míry spojené nádoby. Navíc i čeští podnikatelé jezdí do Německa. Jo, a taky za benzín zaplatíš menší mýto na německých dálnicích.
Nojo, tak holt úporně hledám argumenty pro benzín... musím si to nějak odargumentovat, ne :-)?
Donedávna to určitě platilo, ale dnes - kdo ví. Já jsem si to v listopadu ještě do rovnice přidával, dnes jsem to do diskuze nepsal, protože už to možná neplatí. I když blbnutí v Německu se u nás všeobecně zas tak úplně nekopíruje. Zaplaťpánbůh.
Co znamená homologovanej? Uzná ti Škodovka záruku, pokud se motor vysype? On jeden nejmenovaný diskutér měl myslím taky čip od nějaké celkem renomované značky, ale když se to pak vysypalo, tak Renault řekl, že je to kvůli čipu... a tuner řekl, že ne, že to je výrobní vada motoru a s čipem to nesouvisí (což byla nejspíš pravda). No a pak se můžeš vesele soudit.
PS: Kdyžtak mě někdo doplní, já jsem to úplně přesně nesledoval, ale takovýhle dojem jsem si z toho odnesl.
No to je častá chyba českého počítání.
Zapomněls na něco, čemu Němci říkají "Wiederverkauswert"
Jinak řečeno - další kilo padneš, až to auto po 3-4 letech s nájezdem 100-150 budeš prodávat. Na to bacha.
Jinak o 140kW vs 110kW viz já níže.
140kW TDI je zbytečnej motor. Těch 30kW je pocitově asi 10, naproti tomu těch cca 30 mezi 140 a BiTDI je pocitově 100.
Příplatek za TDI 140kw je nesmyslný a výkon navíc není moc poznat. 110kw jde samozřejmě i s DSG, na úroveň TSI (132kw) to jde i s rozumným (nepřehnaným) chipem, a ta 1kč/km je v mém případě za 3roky cca 135tis. Ale stejně si občas říkám, jestli jsem to měl brát jen přes peněženku, viz i současná hysterie kolem nafty. :-)
Fostek Fostek ja coraz viac zacinam mat pocit, ze ti prsi do krku. Mal by si si zobrat den volna a ist si sadnut do kazdeho japonca, ktore su dnes v salonoch. Potom prides na to, ze aktualizacie su zdarma a na celu dobu, ze navigacia ti bude rozpravat v tolkych jazykoch, ze sa do konca zivota nenaucis ani 10tinu (ano aj cestinu a dokonca aj slovencinu, co je sok aj pre mna) a tiez zistis ze navigacie su schopne navigovat aj v podzemnych garazach a fakt perfekne presne.
A ak mi neveris, tak ti to ukazem u mna v garazi a navigacia ti povie na ktorej strane mam parkovacie miesto.
Nějak mi to nejde dohromady, cituji: "převodovka prošla modernizací, řetěz s články je o 10 % kratší (namísto 150 je jich teď 174)." to jako že je o 10% kratší a má o 13% víc článků? Pochopil jsem to správně pane redaktore?
Průměr na Spritmonitoru je něco málo přes 8, s CVT 8.8. Tahle nová CVT by měla být o něco lepší. Pravda je, že je to na pohled docela dost, nicméně ona i litrová předokolková Karotka měla v testu spotřebu přes 8. Takže je to tak akorát.
Tak pokial si vsimnes, co sa hovori o jazdnych vlastnostiach na asfalte(pokial sme stale v sfere Subaru a ich implementacii), nevidim tam ziadny problem-skor naopak a nie su ziadne informacie za tie roky, ze by nieco malo odchadzat. Myslim si, ze univerzalnejsie riesenie pre co najlepsie spravanie na ceste a sucasne v extremnejsich situaciach mimo dnes asi nebude. A ano, je to o implementacii.
"Což jasně ukazují klasické přiřaditelné pohony pracantů, kde manuály jasně říkají, že to máš používat jen tam, kde to klouže, když to řeknu jednoduše. I ten odolný pohon pracanta dokážeš na asfaltu oddělat." - lenze tuto hovoris skor o tvrdom zamykani diferencialov.
Jo, celkový objem po sklopení je o něco větší, ale jinak skutečně podobný.
Ale ta podobnost tam je, ani původní Forester nebyl takovou SUV skříní, jakou je dnes.
je to syrový kus.... navíc CVT chce asi trošku jiný přístup a trochu se s ní sžít. Když na to šlape jako u klasického HDM, tak ta spotřeba prostě vyletí... O nové XV jsem uvažoval - v německu - před dvěma měsíci mi nabídli 1,6ku v ceně za 500 - tam nezačíná u nás ani náhodou - ale nebudu tu napadat cenovou politiku u nás - to si musí srovnat celoevropský zastupitel sám se sebou.... Vyzkoušel jsem si tu 1,6ku a koukal na spotřebu - syrová - najeto kolem 60 km - ehm... byl jsem tam dokonce za 15l... na mne pomalé - nedovedu si to představit nacpané 4 lidmi a bagáží....ale pro důchodce - proč ne - navíc benál - s tím se asi chvilku v Německu ještě podíváte do města ;-)
No a tak jsem se rozhodl pořídit XV starší generace - můžu tedy srovnávat subaru měnič a lineartronic - Berte to jen a pouze jako osobní zkušenost....
Chovám-li se k lineartronicu jako ke klasickému hdm - jsem v tom za 10-12 - na trati 200 km.... Zvolím-li méně "šlapací" styl a přizpůsobím svou nohu a její tlak na akcelerátor lineartronicu - ano jsem mírně pomalejší - ale brzda nejsem a s občasným sešlápnutím a předjetím - se dostanu na 7,8....
dál více mi tohle auto připadá jako ideový nástupce prvního Forestera. Ten byl taky jen lehce zvýšením kombi na úrovni nižší střední, i ten kufr byl podobně "malý". Ale bylo to moc pěkné autíčko.
Podobně jako u Subaru... záleží s čím to srovnáváš. Když srovnám srovnatelné, tj. 2.0TSI 132kW 4x4 AT u Kodiaqu oproti 2.0TDI 140kW 4x4 AT, tak je tam 65t rozdílu a to bych se klonil i s 40tkm k tomu TSI s tím, že se mi náklady vyrovnají za nějaké 2-3 roky a pak holt něco málo připlatím za provoz. Jestli si ale člověk řekne, že mu stačí 110kW s manuálem, tak je to zase jiné dilema.
Záleží jaké TDI. Záleží kolik najedeš. Pokud bych se se 162kW Tiguanem vešel do 10-12, tak si ho koupím s benzínem, protože a) 2.0TDI 140kW zdaleka tak hezky nejede a b) BiTDI bych se asi trošku bál a určitě bude dražší. 1Kč/km je při mém nájezdu ok.
Mna najviac bavi hlasove ovladanie prehravania hudby (jej vyhladavanie). Ked ti hlada podla mena interpreta, ci albumu atd. A treba trafit sa to angl. vyslovnosti.
Ale pokecat sa s tym da fajn.
proti řádnýmu autu nic nemám, ale za ty prachy jde koupit třeba Rav4,která je o třídu větší s o třídu lepším motorem, možná trochu horším podvozkem,nevím.. chápu, že fanda koupí imprezu nebo forestera, btw, ten se dal sehnat s dvoulitrem turbo pod milion, edit: ale ok, když se to někomu líbí,jen ta cena..
za 800 tacov mozes mat aj naslapane male audi A1 ktore nie je nic ine ako predosle navonane polo.... ..... s cenou je to teda relativne... aj ked je pravda ze za melon mas uz touarega.. vzdy to bude diskutabilne co je za kolko lepsie.. zadarmo ale zase kvalitu nejde dostat ... a subaru bude drzak .. toto XV aj za 10 rokov bude stale velmi slusne auto
Zrovna s tvým nickem bys měl nad subaru plesat!
Vono s automatem a 4x4 je drahý dneska skoro všechno.
A je to jen ceníkovka. Čili nesmysl.
A stejně to skoro nikdo nekoupí. Subiny kupujou jenom Subináři, koupěj to a nic jinýho. A skoro nikdo jinej to zas nekoupí. Ta značka má svou vyhraněnou klientelu.
jesli ta loketka je výškově nastavitelná nebo alespoň posuvná.
nebo klasická japonská, u které je předpoklad, že pasažéři jsou obdařeni loktem rostoucím z pr...ele.
Jinak auto asi good, ale koupí jen fanoušci značky. jako každou Subinku u nás.