Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeBL/Austin Rover Maestro (1982-2001): Anglická konkurence pro Golf doplatila na rychlý vývoj
4 komentáře
petr164
Kdyby tehdy byly peníze, tak bylo Maestro doma, kontakty na LHD byly, rudá knížka a odpovídající pozice nikoli... Tak jako dnes...
😒
Vaše články bývaly fajn, i tenhle je obsahově zajímavej, ale ten emblém VW na mozku postihnul i Vás...
BL mimochodem kupoval převodná ústrojí od Volkswagenu, což je opravdu velmi zajímavé....
Britové byli mimochodem druzí na světě po Fiatu, kteří přímovstřikový turbodiesel dovedli v osobním automobilu do sériové výroby, dokonce před koncernem Volkswagen a jeho slavnými TDI...
dál jsem to nedočetl.
Ten slavný koncern nikdy nic nevymyslel, pokud v něčem překonává konkurenci, tak je to schopnost zblbnutí davu, zděděný evidentně po Goebbelsovi, jen se tomu dnes říká marketing... a v ochotě podvádět mnohem brutálněji, než ostatní.
- A jaké máte problémy?
- Všude vidím koncernová auta, pane doktore. Podivám se z okna, jede tam Passat, jedu do práce, všude Oktávky, odpoledne zastavím na parkovišti u obchoďáku, je to tu samá Fabie a Rapid. Chci se uklidnit a otevřu si Sleeprův článek o anglickém autě, dvakrát poznámka o Volkswagenu!
- A zkoušel jste si před spaním počítat jiné značky?
- Ano, ale nepomohlo to, už jsem byl u Renaultu, ale pak se mi tam připletl Seat!
- Tak to zní opravdu vážně, a jaké máte vlastně auto. Počkejte, proč křičíte? Schovejte ten nůž! Ochranka, ochranka!
Ano, první dvě osobní auta s přímým vstřikem nafty byla Fiat Croma 2000 Turbo D id (1986) a Austin Montego MDI (198😄. Takže vlastně měli náskok, který prostě promarnili, naopak Audi/VW z toho vytěžilo mnohem víc, a samozřejmě jim to nespadlo z nebe, museli proto něco udělat, a to co proto udělali, bylo opravdu poznat na tehdejších motorizacích s logem TDI.
Přečti si třeba evropské dobové srovnávačky s prvními TDI.