Čtyřválce 1.6 HDi v Peugeotech či Citroënech, případně TDCi ve vozech Ford, mají pověst tichých a velmi úsporných pohonných jednotek, které ale moc nevydrží. Opravdu je tomu tak?
To je tady zase hitů od některých "znalců" typu HDI - hodně do mě investuj a každý ví, že to je špatný motor... pánové, je to z vlastní zkušenosti a nebo naposlouchaný moudro?
Máme v rodině 5 aut skupiny PSA. Dvě přímo v baráku, dvě má švagr a jedno strýc, všechny mají motor 1.6HDi varianta 80kw nebo 88kw.
1, P307 SW 2006 koupeno jako ojeté, aktuálně cca 280tis km - motor po celou dobu bez závady na motoru mimo běžný servis - oleje, filtry...
2, P207 SW 2008 koupeno jako ojeté, aktuálně cca 210tis km - praskl "buřtík" (hadice k turbu) a letos v zimě začal být za studena neklidný volnoběh, musím nechat proměřit žhavení, jinak bez závad na motoru
3, P5008 2011koupeno jako ojeté, aktuálně cca 180tis km - motor po celou dobu bez závady na motoru mimo běžný servis - oleje, filtry...
4, P5008 2015 koupeno jako nové, aktuálně cca 50tis km - bez závad
5, C4GP 2017 koupeno jako nové, aktuálně cca 20tis km - bez závad
Stačí pár jednoduchých pravidel, při výměně oleje nechat starý olej vykapat (bylo zmíněno v článku), měnit olej max po 20tis km, tankovat kvalitní naftu (beru eurooil bez boisložky) po zátěži nechat vychladit turbo, nakládat mu nesmysl za studena, jezdit do servisu, kde těm motorům rozumí - mně se osvědčil autorizovaný servis PSA.
Jak tady někdo psal, motor je na dálnici "tak tak", prostě zařadím 6° na tempomatu cvaknu 130km/h a jedu kopec nekopec, motor to v pohodě zvládne, ale ta pružnost a ochota zrychlovat při naloženým autě je malá. na motání po okrskách mezi městy super motor. Cvaknu 100km/h tempomat a jedu, v zimě za 5,7l/100km, v létě 5,3l/100km.
jediná věc co mě na tom autě neskutečně se*e je, že jedu 40km po okrsce, přijedu domů. potřebuji se otočit po městě pro chleba a spustí regenereace - v tu nejblbější možnou chvíli. Kdyby šlo nějak ovlivnit, kdy regenerace bude a kdy ne, to bych ocenil. A další věc, nikde není žádná signalizace, že probíhá regenerace, jde to poznat jen zvednutím aktuální spotřeby a motor začne trochu dunit -nějaká hláška, že probíhá regenerace by byla vhodná.
Re: Je to pravda, že Mazda tvar olejové vany změnila tak,
Nech ho chudáka, za poslední týden si řízl ostudu, že nepoznal rozdíl mezi 1.9D a 1.9TDI a pak pořád dokola omílá, že o 2mm nižší těžiště z Aurisu dělá v pražské zácpě hotový závodní stroj, kdežto ostatní auta se převrací na střechu >:-[] >:D
Má snad až obdivuhodný a nevídaný talent nechápat psaný text... tohle totiž nezvládnou takhle brilantně ani děti v pomocné škole.
Je to pravda, že Mazda tvar olejové vany změnila tak,
že olejová náplň je větší, olej jde vypustit všechen a interval výměny byl zkrácen na 15t km? Takových nelogických řešení jako je ta vana, je na autech PSA spoustu, stačí si pokecat s mechanikem, který opravuje více značek. Co jde u jiných aut rozmontovat i po deseti letech, tak u PSA musíš odvrtat nebo odřezat. Prostě je to děláno se zaměřením, aby to arabi ve fabrice co nejrychleji poskládali. Chlapi co auta opravují vidí i pod sukni a pak své názory šíří dál. To se celkem blbě poslouchá, když mechanik řekne, včera jsem to samé dělal na Corolle a pod závitem se šrouby ještě svítily, u tebe jsem to musel odvrtat, protože tam ti blbci dali nýty. Teď tam máš šrouby a příště už to půjde normálně.
Re: Je to pravda, že Mazda tvar olejové vany změnila tak,
Nedivim se, ze opet nechapes, o co tu bezi, tedy specialne pro tebe: Nejsme tady v = magazinu "Vitame muslimaky", ale na strankach o= autech a =Kankunenovi =neslo= o araby= ve= francouzskych= fabrikach, ale =o kvalitu= konstrukce= motoru. Mas k= tomuto tematu neco=, nebo budes =zase celej =den =silne mimo? >:D
A proč nepíšeš o tom, jaké s ním strejda má zkušenosti ? Proč tady otravuješ se spolehlivostí VW ? A reagoval jsem na to, že si místo k tématu dal opět ten článek o VW.
Re: Je to pravda, že Mazda tvar olejové vany změnila tak,
Z Hamunou jsem skončil. Ve výměně názorů jsem mu poslal tabulku a použil z ní průměrnou hodnotu, která tam byla vyjádřena. Reagoval tak, že z tabulky vycucnul tu největší hodnotu a mně obvinil, že jsem si z tabulky vycucal co se mi hodí. To asi tím jeho ekonomickým vzděláním. Je to jako s jeho odkazy na Felu TDI a že u hybridu se nikdy nevybije baterka pod polovinu, protože jí dobíjí spalovák. Vlastně vymyslel jak snížit kapacitu baterky na polovinu. Bílá = černá a to je rozdíl. Poradila mi to teta Kylie. Už nikdy.
Re: Je to pravda, že Mazda tvar olejové vany změnila tak,
Kamarád se předloni těžce zbavoval Fordu Focus 1.6 TdCi s tímto výtvorem..
Motor kleknul po 160 tis km..usazeniny z vany nebyli schopní dostat ven..tak dle rady mechanika dvakrát vyměnili olej po 1000 km..a rychle se auta zbavili.
Cena opravy by byla nelogická a atakovala polovinu ceny starého auta. 8-s
Hrúza od PSA.. :no:
Jediný klad motoru byla velmi nízká spotřeba , auto jezdilo kolem 5l/100
Nevím kde dělá bratranec, ale zde je to totální folklor kámoš má kámoše a kámoš toho kámoše má Peugeot a je to totální krám a Máňa z kravína to tam holkám taky říkala. Já mám tento motor ve Fordu Mondeo. Aktuálně najeto 272 218 Km výměny oleje pravidelně po 15 tisících a ve 180 tisících vyměněný rozvody. Motor jede jak nový nekouří a táhne že si někteří myslí že je to dvoulitr a spousta lidí díky jeho kultivovanosti si ho splete s benzínem. Když ovšem stojíš a jsi venku z auta diesel poznáš, ale není to multikára TDI. Vstřiky, turbo DPF původní. Spotřeba mezi 4,8 až 5,2. Pozdravuj bratrance od Peugeotu. Ještě do dodatek, motor potažmo auto vám bude sloužit adekvátně tomu jak se o něj staráte.
Re: Je to pravda, že Mazda tvar olejové vany změnila tak,
Vtipnej... >:-[]8-s
Olej vyšel na 2 krát cca 1500 kč..
Nová vana s montáží přes 20 tis.. 8-s
To je lepší ten motor hodit na šroťák !
Auto se prodalo za 60 tis..
Najezdil jsem pár tisíc km ve FoFoIII 74kw Tdci 1.6 s přívlastkem Econetic (pseudo green line od Fordu).
Motor je do 100 km/h obstojný, na dálnici už mu něco chybí.
Srovnání s o trochu silnějším 2.0 TDCi 85kw (ale zase v o třídu větším autě) byl ale hodně znát ve všech jízdních situacích, samozřejmě na dálnici rozdíl narůstá a nůžky se rozevírají.
Srovnání s koncernovou 1.9TDI PD 77kw (v OII kombi fl) mluví ohledně výkonu pro OII (na dálnici jede trochu lépe, do 100km/h bych řekl, že auta jezdí podobně), ale je o hodně hlučnější a o hodně méně kultivovaný >:D
Nebudu popisovat konkrétní auto jako celek, text je jen o motoru (tam mne FoFo III jinak hodně bavil i s touto ekomotorizací), ale potěšila mne spotřeba, kdy jsem si doslova užíval klikaté okresní silnice v kopcovitém terénu (70 %), pak města (20 %) a dálnice (10 %). Většinou jsem jezdil ve 3 lidech za 5,5 a když jsem trochu zvolnil na pohodovou jízdu, auto jelo za 4,5.
Spolehlivost bohužel nemohu soudit, ale bez znalosti pověsti motoru by mi takový Fokus jako druhé auto rozhodně nevadil :-)
Mám tento motor vo focuse mk2 v 66kW a euro4 bez filtru. Kupoval som ho keď mal 222 000km a v súčasnosti mám vyše 301 000km. Tankujem kvalitnú naftu +vifko vždy a olej mením každých 15000km a ročne spravím tak 20000km. Nechalo mal len raz keď odišiel egr ventil a tam stačilo len vytiahnuť kábel z neho a auto šlo ďalej. Vlastne ešte raz ale zato mohol skôr neautorizovaný servis. Menil som palivový filter a ten sa porúčal po 6000km(nejaký alko). Odvtedy už len autorizovaný servis. Dúfam že ešte 100 000 dá :-)
Tak máme to potvrzeno, jeden motor jezdí ještě dnes. A co nám opět nechybí, ano, fanfára, klasický plivanec na TDI. Nesnášet VW je nadřazeno všemu. Proč?
Re: Je to pravda, že Mazda tvar olejové vany změnila tak,
Chápu = do budoucna mluvit jednoduše pomalu jednoduše nekomplikovat a tak dál a tak podobně = chápu >:-[]
Při konstrukci každýho auta každý značky = před desítkama let i dneska tenhle měsíc = a 2 mm sou stejná kravina jako milisekunda atd. = bylo to dost nekomplikovaně a jednoduše? ;-)
Hele myslíš že ti někdy dojde = že to nemá nic společnýho s Aurisem = že to je o úplně ale úplně všech autech? :-)
Re: Je to pravda, že Mazda tvar olejové vany změnila tak,
Dík za připomínku s tou tabulkou = já za tvoje omezení nemůžu = stěžuj si jinde ;-)
To že sem z ní vzal další údaje = který se ti nehodily = mám se za to omluvit? :-)
U hybridu se nikdy nevybije baterka = to je pravda ;-)
Blábol že za rozšířenim nafty je TDI = sem ti nevyvracel jen já = hrdino >:D
Jakmile sem upozornil na severský a naopak jižní země kontinentu = už píšeš takovýhle srač.ky jako vycucávání apod. Prostě si vzal rozšíření TDI podle česka = a já i ostatní sme ti napsali = že v tom případě to asi sedí ;-)
Já Ti samozřejmě přeju další tisíce km bez závad..
Někdy je také štěstí na kvalitní kus , a když se někdo o auto dobře stará... :yes:
Obecně tento motor moc podařený nebyl a jeho závady jsou pověstné..tak se obavám nedivím.
Je klika , když někdo jen jezdí v pohodě..
Jo jo a tak to je. Jak se říkají ti co Forda nikdy neměli (ale kamarád kamaráda měl s Escortem hrozné problémy) Fordem tam a vlakem zpátky. Tak ať ti to dále jezdí bez problému. Btw čekal jsem problémy s DPF o kterém píšou všude že tak max 160 tisíc a v říjnu emise na jedničku filtr stále původní.
Spotřeba je jasná máš dvoulitr a méně roků takže jízdní styl bude také jiný.
Jsem taxikář a snad víš že my stylem klobouk moc nejezdíme. ;-) Jenže nemusíš jezdit jako klobouk aby jsi dosáhl dobré spotřeby, jen prostě z každé křižovatky neodpálíš jako závodník aby jsi na další šel do plných na brzdy. Když jezdíš přes třicet let jako já víš co je to předvídat a brzdy ti vydrží s přehledem sto padesát tisíc i když jezdíš převážně po městě (vím Ostrava není Praha ale pořád je to třetí největší město v republice). K tvému dotazu: dvoulitr je o něco suverenější na dálnici (záleží jak kdo motor zajel) a zase má vyšší spotřebu no a ta jednašest je lehčí. Asi proto jsem kromě pravého horního uložení McPhersonu ještě nic neopravoval,čepy, kosti vše O.K. (taxi musí na STK každý rok). Te´d se mi rozlepil na zadním ramenu silentblok (guma z kovového pouzdra). Hurááááá druhá závada za 270 km. ;-) A ano je to MKIV facelift.
Určitě nemám důvod ti nevěřit :-) Proto jsem psal, že pro mne by dnes rozhodnutí 2.0TDCi/TDI bylo prašť jako uhoď a šel bych po konkrétnímu autu. Ani jeden snad nebude krok vedle, zatím tomu neodpovídají ani různé zkazky šířící se automobilovým světem.
S TSI mám také zkušenost a není hezká >:D O tom ale už dnes snad nebudu mluvit :-)
U nových dvoulitrů bych to asi neřešil, PSA/TDCI dělá spolehlivé dvoulitry, sám jeden mám (+ pár kamarádů také) a máme nájezdy +/- 300 tisíc km a motory jsou v perfektní kondici při běžné údržbě. U VW už možná dotáhly kultivovanost, ale když jsem jel poslední inkarnací s běžnými 110kw (nesrovnávám BiTDi), tak mne moc auto nepřesvědčilo a starší nespolehlivé TDI PD 103 a 125kw mi příjdou minimálně pocitově dynamičtější a jdou lépe do otáček.
Jasne ze ne, ako pise, kupil to stocene na 127 tkm a hned menil rozvody, no ake prekvapive >:D To su najlepsi takyto odbornici, co autam vobec nerozumie, kupi stoceny olietany pekac a podla toho potom hodnoti celu znacku.
mudro pises.
mam podobne skusenosti... problemy s autami su nepriamo umerne investovanym peniazom do udrzby a spekulovaniu hlavne pri kupe jazdenky. matematika je jednoducha, len preto ze som kupil jazdene auto za 30 % noveho to neznamena, ze budem davat aj 30 % do udrzby. Najma ak nepoznam servisnu historiu a realne KM je to velke riziko. A samozrejme treba vediet ako jazdit-co je zas prejavom inteligencie...
Nové motory by měly být lepší jak u PSA tak i u VW..
Mám nyní služební VW s 2.0 TDI 150k , motor je rok a půl starý..zatím jen po 7500 km dávka močoviny u benzínky za 200 kč a motor jezdí skvěle.
Uvidíme dál , auto budu mít min. 5 let.
1.4 TSI byl průšvih..návrat k dieslu se jevil logický ;-)
Vlastnil jsem 1,6 HDI 80 kW rv 2008. Ve 157 tkm podcházelo turbo, ve výfuku zapečené usazeniny. Již ve 127 tkm hned po koupi jsem musel udělat rozvody, protože to chrastilo jak Pinochet řetězem. Okolí vstřiků připomínalo mostecké uhelné doly, mechanikovi v neznačkovém servise se však podařilo vše odstranit a vstřiky dotáhnout, to bylo asi v 135 tkm. Ve 155 tkm víko pod motorem plné nafty - opět netěsnící vstřiky, ačkoliv auto tahalo a startovalo bez problémů. Oprava v autorizovaném servise cca 8.000 Kč - slušná darda za výměnu asi 3 těsnících kroužků na každém vstřiku. Jojo, u Kopeckýho jsem jim udělal hezký předvánoční nákup...
Motor hlučnej, tichej byl tak max do 2.200 otáček, pak už se to nedalo poslouchat.
Jakkoliv to bylo neskutečně praktický a pro mě hezký auto, ten motor mě neskutečně štval a byl jsem šťastnej, že jsem se toho zbavil v 11:55. A to jsem dochlazoval turbo po každé jízdě, jezdil jen na maxxmotion, olej měnil po 10 tkm.
Jako soukromá osoba už bych si diesel nekoupil a jsem rád, že mám teď atmo benzín, a je mi dobře.
Po 9000 km meniť olej, to je tak 3x - 4x za rok.
Ráno dve minúty čakať, kým sa pohnem, po príjazde čakať, kým sa schladí...
Kámo, mať takého šrota, čo bude fungovať len za týchto podmienok, tak to odtlačím do škarpy a kúpim si 15-ročnú Octaviu TDI... :-!
Protože TDI je nekultivované a hlučné (fakt co bohužel potvrzuji)
Protože TDI je nespolehlivé (z části pravda z části nesmysl je tolik TDI)
Protože TDI táhne vodspodu (z části pravda, některé verze už nemají ten wow efekt)
Protože TDI jede hustě a všichni s TDI se mi smějí, že jsem si nekoupil TDI (zase trochu mýtus, TDI, hlavně to starší, dává řidiči pocit, že to jede jak "kráva" díky hluku, kopanci, atd..)
Protože TDI jezdí skoro na vzduch a to já zvládnu taky ! (asi jak komu, já s 1.9TDI 66 a 77kw jezdím skoro za 7... totéž i s 2.0 TDI 125kw.. to bude v řidiči)
Suma sumárum - každé auto má své pro a proti a ti chytřejší si zvolí, co jim více vyhovuje a nemají potřebu se za to prát, já bych své TDCi za dobové TDI nevyměnil, dnes u další generace obou motorů bych se klidně rozhodoval mezi oběma :-)
Statistika ? Montovaly se do Volva, Mazdy Fordu, Peugeotu a Citroenu. Jdu říct kamarádovi co si ho právě koupil v 5008 že má motor s děsivou pověstí. Nějaká další urban legend od někoho kdo má avatar VW a jistě bohaté zkušenosti s tímto motorem?
Re: Je to pravda, že Mazda tvar olejové vany změnila tak,
Ne, ono se úplně stačí držet tématu. Když srovnáváme 2-3 auta jedné třídy pro běžné použití, tak do toho netahat tendence konstruktérů, auta jiných tříd, extrémní situace a kdo ví co ještě.... Děkuji
Parafrázoval bych to jedním doporučením jednoho zdejšího diskutéra:
Otázka:
Chci si koupit nový kombík nižší střední třídy pro rodinu se slušnou spotřebou a nízkými servisními náklady. Co by jste mi v této třídě doporučili ?
Re: Je to pravda, že Mazda tvar olejové vany změnila tak,
Je to celé o těch 2mm rozdílu mezi Aurisem a jiným autem této třídy a průjezdy zatáčkou v běžném provozu... nikdy jsem se s tebou na toto téma nebavil o ničem jiném, to jen ty máš potřebu řešit konkrétní problém jak se říká od Tater k Dunaji.. (je to si asi nepochopil, prostě začneš do srovnání tahat jiné pojmy, jiná auta, které s tím vůbec nesouvisí, jablka, hrušky, rohlíky, všechno dohromady).
Re: Je to pravda, že Mazda tvar olejové vany změnila tak,
Hamuna je podclovek co lze a prevraci veci jak se mu hodi ...s nim nema cenu o nicem debatovat to je jako mluvit na hlucheho a k tomu uplne debilniho... Pro me je ten clovek odpad ...
A tohle pravidlo = sis vymyslel na základě čeho? Že sis usmyslel? ;-)
Já teda 1 skoro pravýho strejdu co tenhle motor v silnější verzi má = mám. A možná narozdíl od tebe vim že motory ze společnýho vývoje Ford PSA = nejsou zas tak stejný = takže bys = jako ctitel vlastních pravidel = vypad a šel šoupat nohama = a neplevelil blbejma kecama o mě = diskuzi? :-)
Keď vidím a počujem štýl jazdy na služobných autách, tak mi vstávajú vlasy. Vonku -10 a po naštartovaní rozjazd na plný kotol. A takto namelú 200-tisíc a potom ich predajú. A tieto vylágrované dechty potom jazdia a zamorujú ulice ešte 10 rokov! ;-\
Petrko, máš úplnú pravdu. Keď vidím a počujem štýl jazdy na služobných autách, tak mi vstávajú vlasy. Vonku -10 a po naštartovaní rozjazd na plný kotol. A takto namelú 200-tisíc a potom ich predajú. A tieto vylágrované dechty potom jazdia a zamorujú ulice ešte 10 rokov! ;-\
Zbytečné. Obsah oleje je 3,8 litrů. Já dávám Ford Formula F. Koupím pětilitrovku, po vypuštění starého tam naleju cca litr z nového a pak našroubuji výpustný šroub a doleju po rysku olej a ty cca dvě tři decky dolívám mezi výměnami, bohatě to stačí.
K dotazu předřečníka: výměnu rozvodů stanoví výrobce, u mého Mondea 180 000Km. To jsem dodržel sada Contitech vodní pumpa Graf. Další výměnu, ale již raději chystám na třista tisíc. Jistota je jistota a není to zase tak velká položka.
Sakro... já se s tebou ale nebavil co dělá u auta těžiště, ale že mezi Aurisem a třeba Fokusem je rozdíl malý a v provozu ti nedá výhodu, možná tak tvůj pocit, ale ještě větší pocit, že to tak vnímáš, říká se tomu placebo (bavím se o těchto dvou autech). Ale to by si musel chápat psaný text :-)
>:D Jo >:D Asi tak nějak >:D Ale tak víš co...i Hamunasakry sní >:D
"Jsem kámoš s ... (hm teď nevím, třeba s) Kájou Gotem a chodíme spolu kalit" = Potkali jsme se v hospodě, kde chlastal ještě s dalšíma dvaceti lidma a v opilosti mi řekl dvě věty a pak se poblil a usnul. (Chtěl sem tam dát nějakou rockovou hvězdu, ale žádná takhle drsná a aktuální mne nenapadá... leda Olda Říha >:D >:D , ale ten by Sakrovi spíš vrazil pěstí >:D )
Já sem takhle kámoš třeba se Zemanem, se spoustou ministrů, nejen z ČR, s půlkou český hudební scény a i s tim Oldou Říhou, protože tomu jsem mohl alespoň koupit drink ve své maldické nerozvážnosti >:D A jestli se počítá být v jednom městě naráz, tak i se spoustou světových hvězd, které vystupovaly v Praze >:D
Snad budeš mít kliku.. ;-)
Já bych na takový motor neměl nervy..to co popisuješ je teror.. >:D
Ale ok , když to jinak nejde , aby to jelo , je třeba obětovat čas a prachy !
Re: Je to pravda, že Mazda tvar olejové vany změnila tak,
Ne, občas stačí vany jen kousek. Bože tobě to poslední týden fakt jde. Ženský mají týden, kdy jsou protivný, ty máš týden kdy píšeš 3,14čovinu za 3,14čovinou.
Měl jsem to doma v C4 2011. Vynikající motor, tichý, úsporný (svižným stylem ale s rozumem 5,1L) a ani ve verzi 68kW to nebyla výkonově úplná tragédie. Navíc je to hliníková konstrukce, netrpí tak na teplotní cykly nebo dlouhé zahřívání jako klasické litinové diesely. Zbytek auta taky nebyl úplně špatný, pěkný interiér, hodně místa (ne klaustrofobie jako ve Focusu) a velký kufr, teda až na ten podvozek - ten bouchal a uskakoval při jakékoliv snaze o dynamický styl jízdy nebo při setkání s realitou českých silnic.
Re: Je to pravda, že Mazda tvar olejové vany změnila tak,
Většinou nemusíš dávat celou novou vanu žejo ;-)
S těma motorama ze společnýho vývoje PSA Ford je to zajímavý = docela detailně to rozebíral třeba Vaculík. Drobný rozdíly ve finální verzi způsobujou až nečekaný rozdíly = obří třeba u 2.2 HDI vs TDCi = ale obecně u všech
Výborný sou i nový diesly od MB = jaký budou za 10 let z pohledu spolehlivosti = to fakt těžko říct = ale viz diskuze a statistiky poruchovosti = na to všichni.. ;-)
Takže = teoreticky je nástupce nejprodávanějšího maloobjemovýho nafťáku = 1.5 HDI 96 kW 300Nm inovativní zajímavej motor = prakticky ho chválili všichni kdo ho zkoušeli. Z pohledu ojetiny = si lidi klidně kupujou i ty největší průsery [odkaz] dokonce víc ty průsery než ty z opačný strany >:D
Povedat HDi je zly motor, je ako povedat, ze auta sa kazia, tak auta su zle.
Uplny nezmysel, kedze tie motory tvoria niekolko konstrukcnych rad a aj vramci nich doslo k velkym zmenam za tie roky co sa vyrabaju.
Take 2.0 HDi je asi najspolahlivejsi diesel kategorie.
1.6 HDi bola pruser v prvej generacii so 16v, v aktualnej s 8v hlavou je to spolahlivy motor, kde jediny problem je debilny tvar vane, to je ale riesitelne vcelku jednoduco ci uz skratenim vymeny oleja, alebo odsavanim / prelievanim oleja.
PS. Sam mam auto s tymto motorom (84kw verzia - posledna evolucia Euro 5) a ziaden problem za 90k km, ale vlastne bol by som velmi nespokojny, keby nejaky problem bol za tak malo km!
Děkuji to jsem chtěl slyšet. Taky dávám Ford Formula F. Příště vemu 5 litrů a udělám to tak jak říkáš. Měním po 15 tisících, možná to zkrátím na 10, ten olej je poměrně levný.
Jaký postup při výměně oleje je teda ideální? Měnit olej pomocí odsávačky? Nebo jestli chápu správně - vypustit olej, nalít tam ještě litr, který to rozvíří a vyteče? Zatím mám 150 tis km a bez poruchy, tak se chci poruchám vyvarovat :-).
Tiež mám pocit, že väčšina týchto príbehov, čo začína "kúpil som to s 123 000 km z áčiek po prvom majiteľovi, čo s tým jazdil len v nedeľu do kostola.." nemožno brať príliš vážne.
Autá čo sa u našich (českých) bazárnikov predávajú s cca 150 000 sú všetko stočenky z reichu, čo tam abdul predával za pár šušňov s 350 000 na budíkoch.
souhlas,motory jsou ok když se staráš, jinak ty regenerace FAP jsou znát, spotřeba a dunění motoru, já najel s HDI 16V 66kw(Partner rv. 2010) 130 tkm za dva roky, koupeno při 200 tkm, teprve ve 240 tkm měněn FAP, olej měněn po 15 tis, aditivum přidávám jednou za měsíc, spotřeba byla kolem 4,7 l jezdím delší trasy,plynulá jízda, nyní HDI 16V 66kw bez FAP (Partner užitkové L2 rv 2011 ) spotřeba 4,9 ale jede líp, je pružnější než s FAP
Je to tak, nejezdil jsem s ním dlouho, jak se narodilo první dítě byla C4 jen tak-tak. Šel jsem nejdříve k Fordu, ale v kabině jsem trpěl klaustrofóbii a auto nemělo kufr, v Renaultu jsme si nějak nerozuměli a čirou náhodou jsem oslovil i Citroen. Motor vynikající, auto spíše průměr. Silné stránky: motor, prostor, kufr. Slabé stránky: podvozek, některá řešení nebo detaily. Mít v ponuce sedan nebo kombi, klidně pokračuji, já pak šel do starší C5ky. 308 kombi jsem zavrhnul kvůli ergonomii.
Takže ňaf ňaf jinak by jsi rozdíl HDI vs TDI znal. Není to plivanec je to konstatování faktu jak jsem psal výše když TDI tak 3.0 nejlépe v Phaetonu tam o něm nevíš.
Já momentálně nic nechci, opravil jsem stávající auto, ale další volba pro mne bude asi TDCi 2.0, pokud mne neosloví nějaká jiná nabídka, třeba od Opelu, či VW.
Záleží jak chceš starý auto = vzhledem ke katastrofální realitě nejen Dieselgate nafťáků = se objevil [odkaz] u pašíka Euro5 snížil jeho reálný emise o 93%
Ze starších motorů občas jedu 2.2 HDI = to je dokonce hodně povedenej motor :yes:
C4 je pro mne bohužel naprosto nekonkurenceschopné auto.Chybí mu kombik a nebo liftback/sedan.. prostě něco navíc, co prodává v jiných třídách.. zezačátku možná slušné, ale jinak nevyniká z konkurence ničím, když už, tak ten Fokus s tímto motorem, to je tak maximální hranice, jinak do větších aut už bych nechtěl, ale tam má PSA dobrý dvoulitr :-)
Ok, tak potom chápu, jen z vlastní zkušenosti je pro mne taková spotřeba u Mondea dost nedosažitelná >:D
Co se týká podvozku, možná tě zklamu, ale ani můj těžký dvoulitr si zatím nevybral žádnou daň (ťuk ťuk) a vše je původní >:D , v létě prošel STK, před dvěma týdny v servise s dotazem, zdali-je vše ok a mechanik říkal, že podvozek nic nepotřebuje. Jediná věc byl ten nešťastný zadní silentblok, který jsem měnil v loni kolem 250 tisíc km, ale zase Pražské díry jsou někdy oříšek i pro SUV :D. Na druhou stranu u bývalé Laguny II jsem zadní silent blok měnil už někdy kolem 170tis km :-)
Drobná poznámka pro pana Dusila. Pakliže píšete o motoru PSA/Ford neměl by jste zmiňovat u generace s euro 5 pouze výkony motoru PSA , ale zohlednit že ve Fordu má tento motor 85kW.
Máš ten motor v Mondeu ? Takže Předpokládám MK IV a motor 85kw ? Mám vlastně totožné auto, jen s předdownsizovaným 2.0 85kw, dost by mne zajímalo srovnání, mám i totožný nájezd km. Máš porovnání ? Já jsem nikdy takovým Mondeem s 1.6TDCi nejel a ani nikdo známý ho nemá.
Spotřeba se mi ti nechce věřit, to auto je velké a těžké, buď jezdíš jen ustálenou rychlostí někde mezi dvěma městy po okresce, nebo jsi kloboukář >:D Já jsem takové spotřeby dosáhl s tímto motorem a EKOFokusem a to ještě pod 5 jsem se už musel snažit. S dvoulitrem jezdím kolem 6/100. Dálku v klidu za 5,5, Prahu agresivněji i za 6,8. Nemyslím si, že by ten dvoulitr byl jízdně horší, ba naopak, už tabulkově má vyšší kroutící moment a zrychlení 0-100 skoro o sekundu lepší.
Tiež som vedel o tom karbone, tak asi pred 30k som dával čistiť olejovú vaňu a sací kôš a mechanik mi tvrdil že to bolo celkom čisté. Asi pomáha to že olej mením celkom často. Neviem si predstaviť že by som tam nechal olej 30000km.
Ne = 1.5 TDCI je jen převrtanej starej 1.6 = eště ze společnýho vývoje
1.5 HDI 96 kw 300 Nm je já nevim rok starej zcela novej motor s originálníma konstrukčníma řešeníma = SCR katalyzátor a FAP sou sloučený hned za motorem
No vidiš, tohle je to nejrozumější, co jsi tady za dlouhou dobu sepsal, mne třeba tenhle motor zajímá, pár kamarádů o něm uvažovalo a nikdo se neodvážil. Co to je za auto? Peugeot? Citron ?
Berlingo, HDi 82kw, u nás od nova, po zajetí upravena Řj na cca 100 kw, Spotřeba 5,5-6, stále původní FAP i náplň Eolys. Olej 5w-30 Total Ineo ECS měněn vždy po 10 tis.km, k dnešku ujeto 140 tis. km bez jediné závady. To tady a jinde jsou jen kecy, měňte kvalitní olej v půlce intervalu a nedejte na hlupáky. Titulek co má lovit klikače je jasný, že pane Dusile ;-\
Re: Je to pravda, že Mazda tvar olejové vany změnila tak,
Focus skončil v bazaru..koupený v AAA...v Praze..prodaný myslím že v Brně , kde si vzal jiné bazarové auto..Dacii. Ta šlape jako hodinky. Není auto jako auto.
Presne ako pises. Mam 66kw verziu bez filtru v P308SW. Kupoval som pred 5 rokmi mal 92.000, teraz 180.000, motor dostava na * vacsinou kratke trasi, vymena oleja raz rocne. Motor slape ako hodinky bez jedineho problemu.
Vidim že přestáváš vnímat rozdíl mezi realitou a vlastně ani nevim čim :-|
My sme prostě oba spolu mluvili = o těhle 2 věcech = a nepřekvapivě měli podobnej názor. Už se to stalo = nejde to změnit ;-)
Stejně tak když přijde řeč na atmosferický motory = nejde to jinak = nikdo je dneska nenabízí v takový šíři a množství jako Lexus. Takže co bys chtěl říct? Japonský výrobce atmosfericky plněných velkoobjemových benzínových motorů? Na pět? :-)
Komická není ta formulace, komické je tvé neustálé "já a MT".
Před rokem jsem jel s Mikou Hakkinenem okruh ve Spa, shodli jsme se, že některé zatáčky jsou příliš pomalé. A pak se se mnou chtěl vyfotit.
Teda on ho jel o pár let dřív, než já. A asi to řekl trochu jinak. A nechtěl se fotit se mnou, ale s nějakým fanouškem. Teda spíš ten fanoušek se chtěl fotit s ním.
Protože to čemu ty řikáš otravuješ = má narozdíl od většiny keců typu Sumi2000 10:39 nějakou hodnotu? ;-)
Má nějakej rok 2008-9? Tu silnější verzi 1.6 s filtrem 80 kW 240 Nm kupovanej novej a má ho dodnes = je relativně čerstvě důchodce. Jezdí s tim Prahu a okolí = pracovně denně. Nevim kolik má aktuálně najeto ale dost jezděj i po republice = přepadávat příbuzný >:-[]
Rozvody má původní = právě zvažuje jestli prodá a pude do novýho nebo si nechá tohle. Docela důsledně používá aditiva a žádný extrémy ho nepotkaly = myslim že před časem něco s EGR
Auto na muj vkus příliš mlátí od kol a vůbec mě celkově nebere, ale motor spíš naopak = proti 1.6 TDi asi spíš lepší volba
Měl jít do 2.0 HDI ;-)
Sakra jakej článek o VW? Ty dovedeš člověka dostat >:D
O to nejde, jde o to, že k tématu nic nenapíše, ale jen sem přinese odkaz, který ukáže ještě většího viníka. PSA je i Citroen a ten je v jejich rodině svatý, vzpomeň na Kylie, tak se ho musí zastat i kdyby trakaře padaly.
Ano, slyšel jsem o těch motorech hodně, z určitých let výroby bych si vybral dle motorizace.
:-) Ahoj, mám 1.6 tdci 66 kw bez filtru ve focusu 2 po F. Pokaždé když vidím podobný článek o tom jaký je to šmejd, tak se mi chce skoro brečet, že jsem ho koupil, ale vždy si řeknu, že ten motor stále jede jak hodinky. kupoval jsem ho při nájezdu 85tkm a dnes mám 159 tkm Olej měním vždy max po 9tkm a vanu čistí můj mechanik co pracuje ve fordu stylem zde popsaným tj. proleje tam litr oleje a pak teprve zavíčkuje. Auto nechávám před startem dvě minutky nakoplé a chladím po každé jízdě alespon dvě minutky. Okolo svíček je trošku orosený olej, ale prý nic horzného. takže jak je zde psáno, staršně záleží kdo s ním jezdí a jak. Ten mechaik říkal, že mu běžně jezdí auta v této motorizaci při 150 tkm uplně na lopatkách, nebo při 250 tkm v pohodě ;-)
10 let staré Berlingo, najeto 160t, Ve 130km odešel jeden žhavič a přibližně ve stejnou dobu začalo téct olejové čerpadlo. Vyměněno. Ve 150t. byly sjeté zadní destičky, vyměněno i s kotouči. Přední kotouče původní s druhými destičkami. Jinak krom závady spínače klimy nic.
Bohužel, nové berlingo bluHDI100. Najeto pouze 40 tisíc, jeden vstřik v řiti! Servis Citroën ani po 4 návštěvě servisu závadu nenašel. Seru na záruku,dal jsem to do místního servisu. Dle popisu závady mi technik sdělil, že tento projev značí vadný vstřik. Demontáž vstřiků, posláno na test do laboratoře. Výsledek? Jeden vstřik při zátěži nefunguje. Konečně závada vyřešena, bohužel z vlastní kapsy.
-Necelých 10 tisíc první závada - nefunkční vstřikování močoviny.
-Po zvednutí vozu cuká volant. Špatně řešený upevnění. Musí se jet jak magor, kroutit volantem aby se vůz nakláněl a vše si sedlo. Super 👌
-po 40 tisících přední kotouče KO ikdyž desky cca 80%. Skvělé, každou výměnu destiček nové kotouče 😉. Jezdím plynule, brzdím motorem...
Za mě tedy už nikdy Citroën! Všechny díly secvaknutý plastovým nýtem. Nic se nedá rozebrat nebo zacvaknout když někde škrtnete. Zásuvné dveře neseděly. Byly o 5 mm níže. Nedají se seřídit, nemají žádné šrouby.
Re: Je to pravda, že Mazda tvar olejové vany změnila tak,
Jestli je ten tvůj kamarád stejně naivní jako ty, nebo jsi jen bachorkar, tak jste dobrá dvojka pro podvodníky. Sundat olejovou vanu a pretesnit je práce za pár stovek
Mno to neviem ako to myslel, napísal svíčky a to mi ako žhaviče rozhodne nepripadá. Popravde neviem ako má žhaviče riešené tento motor, ale celkom by ma zaujímalo ako k tomu prišiel že je okolo nich orosené.
Chtěl bych se zeptat moudřejších. Mám ve Fordu Focus 1.6 TDCI udávaný výkon 81kW/110ps je to motor který už splňuje Euro5, je to výroba 10/2009, ale vůbec nevím jestli mám už něco z motoru modelového roku 2010, třeba taky jestli mám aditivum na DPF. Ví někdo něco víc o této verzi? Motor mám typu G8DD :-|