Možná je to tím, že Rasťo jakožto profi závodník s tím umí pracovat. Určitě bych si nemyslel, že by byl záměrně neobjektivní a nadržoval Renaultu. A asi to bude i o zvyku, kdo si to auto koupí, tak se s tím za pár tisíc km naučí, myslím si.
308ka sa ozaj vydarila, ked uz porazila golfa na tomto objektivnom servwri. Okrem toho vacsina negativ zmienenych v teste plynie z toho ze autor sa nestihol s autom zzit a jazdilo sa na zimakoch. Jedina otazna vec tak ostava komfort pri dennom jazdeni, na tom by este zabozruti mali trosku zamakat.
Ja si myslím to isté, teda že Rasťo je svojimi skúsenosťami niekde inde, ako bežný novinár (nechcem sa nikoho konkrétne dotknúť, ale nejaký dvadsiatnik, ktorý má iba jazdí na testovaných autách sa nemôže skúsenosťami porovnávať so štyridsiatnikom Chválom, ktorý jazdí rallye a doma má Megane RS). Preto s tým Meganom RS dokáže jazdiť tak, ako slabší novinári nedokážu a oceniť to.
No a práve to je možno problém, že ja ako amatér sa nikdy nedostanem na Rasťovu úroveň a teda skôr na mňa bude pôsobiť ten 4control ako na tých bežných novinárov, teda nepredvídateľne a nečitateľne.
Pokud dělal malý volant problém v zatáčkách, potom se nedivím, že většina novinářské obce na předváděčce přetáčela v zatáčkách nový Mégane RS s 4Control >:-[] .
Znám moc dobře obě auta a mám radši koncern, ale že by jsem si nemohl najít vhodnou pozici v P308 tak to rozhodně ne. A to měřím 193cm a vážím 105kg. Ano, volant už mi přijde malý do rukou (manželka si ho naopak pochvalovala), ale že bych si nemohl pohodlně sednout, nebo bych neviděl na budíky, to rozhodně ne. Osobně tak výtka max. k malému volantu, divně umístěné řadící páce - celá konzole mi přijde nějak vysoko + nesmyslné ovládání klimy přes dotykáč. Golf je mi ušitý na míru, ale i tak bych interiér P308 nezatracoval, 308 se mi řídí dobře. Navíc materiály a úrovní zpracování jsou na tom oba konkurenti podobně.
Jinak ke srovnání aut v testu, GTi je pro P308 vrchol nabídky (motor se povedl, je to brousek + chytře zapracovali i na váze, což je alfa omega sportovního auta, už má scalp GTI Performance, Cupry i nové i30N), ale u VW je vrcholem nabídky až R, tak by proti němu mělo stát R/228kW. Ikdyž chápu, že cenově jsou si zase rovné testované modely...
Pro mě je HH univerzál, proto bych bral spíš GTI, ale výsledek takto proč ne. Na okreskách ale spíš ocením poddajnost a skvělý posaz. Ten potřebuji spíš nižší, tudíž GTi by neuspělo ani bez ajkokpitu.
Ano je to otazka priorit co zvolit, aspon pre mna hh musi byt aj konfortny na denne jazdenie inak to nedava zmysel. Kazdy ma iny prah bolesti, ale 308ka by to este mala vacsine zvladat :-)
Docela pěkné porovnání. Sekunda na kolo není rozhodující. Třeba nemuset pořád řadit je taky fajn. Peugeot je asi ultimativnější, Golf komplexnější. Za mě tedy Golf :yes:
Zpochybňovat to určitě nechci, jen těch proměnných je obrovské množství, od řidiče, stavu konkrétních aut, pneumatik...
Každopádně GTI Performance rozhodně není auto, které by se na okruhu cítilo jako doma a působilo dojmem, že zvládne hodně ostrých kol. Je to spíš každodenní rychlé auto, se kterým je velmi snadné jezdit rychle (a určitě není pomalé), ale zároveň působí hodně civilně. i30 N jsem řídil na dvou okruzích a je to jednoduše auto jiného zaměření. Je to asi jako rozdíl jet na okruhu v Bentley Continental GT Supersports a 911 GT3 (když to mírně přeženu) - časy podobné, ale jinak vše úplně jinak.
Ad. Rasťo - popisoval chování jen Meganu RS Cup na okruhu. Tam s chováním auta a 4Controlu nebyl problém, naopak :-)
Áno, GTI je o niečo nižšie, ako 308 GTi, ale zase topmodel Golf R je o ligu vyššie (výkon, 4x4, cena), nikdy to nebude úplne fér porovnanie. Asi najpriamejší konkurent bol GTI Clubsport, ako výkonovo (195 kW), tak i charakterom (ale ten už žiaľ skončil).
Aj ja Rasťovi verím, ale v otázke 4controlu bol asi jediný, kto si ho pochvaľoval, ostatné názory oscilovali od "je to dosť špecifické a budete si musieť zvyknúť" až po "je to nepredvídateľné a zákerne pretáčavé". Ale pôjdem si spraviť vlastný názor, sám som zvedavý, ako to bude na mňa pôsobiť.
Ale nevybral bych si ani jedno. Když HH, tak Cupru a nebo Megane RS, který pobaví určitě víc než GTI, ale přitom se vystříhal nedostatků GTi. Rasťo si chválil i 4Control, já mu to věřím. :-)
Z hľadiska dynamiky je to jasné, 20 kW naviac a jasne okruhovejšie naladenie, neviem o nijakej porovnávačke, kde by 308 GTi na okruhu nezvíťazil.
Na druhej strane ako sa píše v teste, pre hotheč používaný denne na našich rozbitých cestách, teda nielen na suchom hladkom asfalte môže byť mäkšie naladenie spolu s vyššou efektivitou elektronicky riadeného samosvoru a teda lepším prenosom výkonu na vozovku vhodnejšie. Na suchom okruhu sa to samozrejme obracia jasne v prospech 308.
Chce to změnit nastavení v hlavě, že ve vyšších rychlostech není třeba tolik točit volantem. To je podobné jako u aut s přítlakem, kde podvědomě netrénovaný řidič do zatáčky ubírá, ale naopak to chce držet plyn, aby byl vůz přicucnutý k asfaltu.
Cupra je technicky to samé co GTI. Příliš těžká s podobně charakterním motorem. Ten test proti GTi už tu proběhl. Také se jezdilo na Mosteckém okruhu a na letních gumách co obouvá Peugeot tedy Michelin Pilot Cup 2 byl rozdíl v časech výraznější ve prospěch 308.
Trošku sa Ti to pletie. Štandardný Clubsport bol samozrejme aj ako 5-dverák a hoci bolo tvrdšie a viac okruhovo zamerané, stále to nebol žiadny okruhový hardcore špeciál: [odkaz]
Tým bol až Clubsport S, s klietkou, vyhodenými zadnými sedačkami a len ako 3dv. (práve CS spravil ten rekordný čas na NBR): [odkaz]
Jasné, to som písal (pod i30N) aj ja, iná trať, iný vodič a výsledok môže byť opačný. Ono Golf je v tomto taký klamlivý, tú rýchlosť nedáva tak najavo, takže subjektívne sa môže zdať o dosť pomalší, ako i30N, ale objektívne čísla potom môžu prekvapiť. Ale inak jasné, GTI je civilnejšie oproti viacerým konkurentom, viac road než track (na to bol určený Clubsport).
Pod testom i30N som Ti dal odkaz na test, kde GTI na okruhu porazilo i30N (čo si spochybňoval). Inak zhodou okolností je to trojtest aj s 308 GTi, ktoré porazilo oboch súperov. Alebo to dám aj sem: [odkaz]
Celý je to nějaký rozpadlý, už jsem rezignoval na refresh a čtu jak to zrovna vyjde. Navíc mi nefunguje přepínání po kapitolách, furt se načítá jen ta první a ACZ videopřehráváč furt stojí za houby - zvlášť s tím debiIním autoplayem hned na hlavní stránce.
Mně to doma na Windows s MS Edge taky nedělá. Ale v práci u IE 11 ten rozpad občas je, stejně jako v Chromu. Jenže to spíš přičítám nějakému hloupému nastavení firemní proxy.
na bezne pouzitie bude golf gti podla mna vhodnejsi ako 308 gti .. nema sice top cas na kolo ale tiez by som si trufol povedat ze bude komplexnejsi .. nepaci sa mi ani jedno z tychto dvoch aut popravde .. a ani taketo vytunene hot hatche fakt nemusim.... ale keby ze som si musel vybrat tak asi tiez golfa... uz len samotny kokpit je v nom vzhladom na moje poziadavky vhodnejsi ...
tak ktoré auto ? keď pri cca rovnakom čase na kolo s jedným autom musíš akoby pracovať a s druhým to spravíš s prstom v nose.
Ešte že tu máme takéto možnosti výberu. :yes: zlatá éra automobilizmu
Ten i-kokpit je pakárna.. :no:
Pidi volantík , možná tak dobrý do motokáry , máte na břiše , sedí se tam blbě , jinak nic nevidíte.. 8-s Hrůza.
Digi štít u VW je taky děs běs... 8-s
Klasické budíky ve sportovních tubusech jsou jasná volba..připlácet je blbost.