Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Peugeot 308 GTi vs. VW Golf GTI Performance – Proč GTi není GTI

50 komentářů

bufes
Tato hlaska mi sprijemnila rano, dakujem.
comper
308ka sa ozaj vydarila, ked uz porazila golfa na tomto objektivnom servwri. Okrem toho vacsina negativ zmienenych v teste plynie z toho ze autor sa nestihol s autom zzit a jazdilo sa na zimakoch. Jedina otazna vec tak ostava komfort pri dennom jazdeni, na tom by este zabozruti mali trosku zamakat.
Avatar - iudex
iudex
Z hľadiska dynamiky je to jasné, 20 kW naviac a jasne okruhovejšie naladenie, neviem o nijakej porovnávačke, kde by 308 GTi na okruhu nezvíťazil.
Na druhej strane ako sa píše v teste, pre hotheč používaný denne na našich rozbitých cestách, teda nielen na suchom hladkom asfalte môže byť mäkšie naladenie spolu s vyššou efektivitou elektronicky riadeného samosvoru a teda lepším prenosom výkonu na vozovku vhodnejšie. Na suchom okruhu sa to samozrejme obracia jasne v prospech 308.
comper
Ano je to otazka priorit co zvolit, aspon pre mna hh musi byt aj konfortny na denne jazdenie inak to nedava zmysel. Kazdy ma iny prah bolesti, ale 308ka by to este mala vacsine zvladat 😄
webpaja
Pro mě je HH univerzál, proto bych bral spíš GTI, ale výsledek takto proč ne. Na okreskách ale spíš ocením poddajnost a skvělý posaz. Ten potřebuji spíš nižší, tudíž GTi by neuspělo ani bez ajkokpitu.
Avatar - Rubb
Rubb
Znám moc dobře obě auta a mám radši koncern, ale že by jsem si nemohl najít vhodnou pozici v P308 tak to rozhodně ne. A to měřím 193cm a vážím 105kg. Ano, volant už mi přijde malý do rukou (manželka si ho naopak pochvalovala), ale že bych si nemohl pohodlně sednout, nebo bych neviděl na budíky, to rozhodně ne. Osobně tak výtka max. k malému volantu, divně umístěné řadící páce - celá konzole mi přijde nějak vysoko + nesmyslné ovládání klimy přes dotykáč. Golf je mi ušitý na míru, ale i tak bych interiér P308 nezatracoval, 308 se mi řídí dobře. Navíc materiály a úrovní zpracování jsou na tom oba konkurenti podobně.
Jinak ke srovnání aut v testu, GTi je pro P308 vrchol nabídky (motor se povedl, je to brousek + chytře zapracovali i na váze, což je alfa omega sportovního auta, už má scalp GTI Performance, Cupry i nové i30N), ale u VW je vrcholem nabídky až R, tak by proti němu mělo stát R/228kW. Ikdyž chápu, že cenově jsou si zase rovné testované modely...
Avatar - iudex
iudex
Áno, GTI je o niečo nižšie, ako 308 GTi, ale zase topmodel Golf R je o ligu vyššie (výkon, 4x4, cena), nikdy to nebude úplne fér porovnanie. Asi najpriamejší konkurent bol GTI Clubsport, ako výkonovo (195 kW), tak i charakterom (ale ten už žiaľ skončil).
Avatar - Rubb
Rubb
Ano Clubsport by byl ideál, ale nepsal jsem ho, když se již neprodává... 😉 Škoda ho, podle mě byl nejzajímavější volbou ze sportovních Golfů :yes:
Avatar - Magister
Magister
Clubsport má při denním užívání do ideálu hodně daleko. To je auto pro hard core a okruhy. A dělalo se jen 3 dvéřové.
Avatar - iudex
iudex
Trošku sa Ti to pletie. Štandardný Clubsport bol samozrejme aj ako 5-dverák a hoci bolo tvrdšie a viac okruhovo zamerané, stále to nebol žiadny okruhový hardcore špeciál: [odkaz]
Tým bol až Clubsport S, s klietkou, vyhodenými zadnými sedačkami a len ako 3dv. (práve CS spravil ten rekordný čas na NBR): [odkaz]
Avatar - white label
white label
To pak ale nepíšeš o běžném Clubsportu, nýbrž o limitovaném "dvousedadlovém" Clubsportu S!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já zas nechápu, co nechápeš. Právě proto, že měříš dva metry, vidíš přes volant daleko spíš, než někdo menší.
maXX_CZ
Volant, budiky, atd. budiz.
Ale nemusim v tom aute nikdy ani sedet, abyh ti rekl, ze otackomer v obracenem gardu vymyslel totalni *. Konec diskuse.
_MT_
U Astonu se mi to líbilo (otáčkoměr proti směru hodinových ručiček). 😄
Avatar - Jaros71
Jaros71
Ten i-kokpit je pakárna.. :no:
Pidi volantík , možná tak dobrý do motokáry , máte na břiše , sedí se tam blbě , jinak nic nevidíte.. 8-s Hrůza.
Digi štít u VW je taky děs běs... 8-s
Klasické budíky ve sportovních tubusech jsou jasná volba..připlácet je blbost.
Avatar - speedfred
speedfred
tak ktoré auto ? keď pri cca rovnakom čase na kolo s jedným autom musíš akoby pracovať a s druhým to spravíš s prstom v nose.
Ešte že tu máme takéto možnosti výberu. :yes: zlatá éra automobilizmu
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pak si řekni, co je pro tebe zábavnější...
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Ale nevybral bych si ani jedno. Když HH, tak Cupru a nebo Megane RS, který pobaví určitě víc než GTI, ale přitom se vystříhal nedostatků GTi. Rasťo si chválil i 4Control, já mu to věřím. 😄
Avatar - iudex
iudex
Aj ja Rasťovi verím, ale v otázke 4controlu bol asi jediný, kto si ho pochvaľoval, ostatné názory oscilovali od "je to dosť špecifické a budete si musieť zvyknúť" až po "je to nepredvídateľné a zákerne pretáčavé". Ale pôjdem si spraviť vlastný názor, sám som zvedavý, ako to bude na mňa pôsobiť.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Možná je to tím, že Rasťo jakožto profi závodník s tím umí pracovat. Určitě bych si nemyslel, že by byl záměrně neobjektivní a nadržoval Renaultu. A asi to bude i o zvyku, kdo si to auto koupí, tak se s tím za pár tisíc km naučí, myslím si.
Avatar - iudex
iudex
Ja si myslím to isté, teda že Rasťo je svojimi skúsenosťami niekde inde, ako bežný novinár (nechcem sa nikoho konkrétne dotknúť, ale nejaký dvadsiatnik, ktorý má iba jazdí na testovaných autách sa nemôže skúsenosťami porovnávať so štyridsiatnikom Chválom, ktorý jazdí rallye a doma má Megane RS). Preto s tým Meganom RS dokáže jazdiť tak, ako slabší novinári nedokážu a oceniť to.
No a práve to je možno problém, že ja ako amatér sa nikdy nedostanem na Rasťovu úroveň a teda skôr na mňa bude pôsobiť ten 4control ako na tých bežných novinárov, teda nepredvídateľne a nečitateľne.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Chce to změnit nastavení v hlavě, že ve vyšších rychlostech není třeba tolik točit volantem. To je podobné jako u aut s přítlakem, kde podvědomě netrénovaný řidič do zatáčky ubírá, ale naopak to chce držet plyn, aby byl vůz přicucnutý k asfaltu.
Avatar - Rubb
Rubb
Není to jen o tréninku. I zkušeným driverům to vadí. Prostě někomu to sedne, jinému ne... Univerzál to není... 😉
Avatar - Charger
Charger
Jak se říká, důvěřuj, ale prověřuj 😉 😄
Avatar - iudex
iudex
Pod testom i30N som Ti dal odkaz na test, kde GTI na okruhu porazilo i30N (čo si spochybňoval). Inak zhodou okolností je to trojtest aj s 308 GTi, ktoré porazilo oboch súperov. Alebo to dám aj sem: [odkaz]
Avatar - Charger
Charger
Zpochybňovat to určitě nechci, jen těch proměnných je obrovské množství, od řidiče, stavu konkrétních aut, pneumatik...

Každopádně GTI Performance rozhodně není auto, které by se na okruhu cítilo jako doma a působilo dojmem, že zvládne hodně ostrých kol. Je to spíš každodenní rychlé auto, se kterým je velmi snadné jezdit rychle (a určitě není pomalé), ale zároveň působí hodně civilně. i30 N jsem řídil na dvou okruzích a je to jednoduše auto jiného zaměření. Je to asi jako rozdíl jet na okruhu v Bentley Continental GT Supersports a 911 GT3 (když to mírně přeženu) - časy podobné, ale jinak vše úplně jinak.

Ad. Rasťo - popisoval chování jen Meganu RS Cup na okruhu. Tam s chováním auta a 4Controlu nebyl problém, naopak 😄
Avatar - iudex
iudex
Jasné, to som písal (pod i30N) aj ja, iná trať, iný vodič a výsledok môže byť opačný. Ono Golf je v tomto taký klamlivý, tú rýchlosť nedáva tak najavo, takže subjektívne sa môže zdať o dosť pomalší, ako i30N, ale objektívne čísla potom môžu prekvapiť. Ale inak jasné, GTI je civilnejšie oproti viacerým konkurentom, viac road než track (na to bol určený Clubsport).
webpaja
Osobně mám problém s čímkoliv, co mi mění vlastnosti při různých jízdních režimech nebo i zatáčkách. Pro mě by 4WS v něčem pro zábavu nefungovalo.
Avatar - Charger
Charger
Ono obrovsky záleží na naladění, v nějaké 911 GT3 to funguje naprosto přirozeně 😄
webpaja
Tu jsem nejel, ale dá se předpokládat, že řešení u Porsche bude technicky na vyšší úrovni.
Avatar - white label
white label
U Porsche to funguje výborně i u new Panamera/Cayenne.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já bych problém určitě neměl [odkaz] 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
Toto si už videl? [odkaz]
Avatar - kari.laz
kari.laz
Cupra jede ve verzi ST.
BaracudaJ
Cupra je technicky to samé co GTI. Příliš těžká s podobně charakterním motorem. Ten test proti GTi už tu proběhl. Také se jezdilo na Mosteckém okruhu a na letních gumách co obouvá Peugeot tedy Michelin Pilot Cup 2 byl rozdíl v časech výraznější ve prospěch 308.
AutoKaCer
Pokud dělal malý volant problém v zatáčkách, potom se nedivím, že většina novinářské obce na předváděčce přetáčela v zatáčkách nový Mégane RS s 4Control >😒] .
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
v poslední době často rozpadá grafika článků a diskusí? Článek se jakoby rozleje na celou obrazovku bez editace.
Ondris
Celý je to nějaký rozpadlý, už jsem rezignoval na refresh a čtu jak to zrovna vyjde. Navíc mi nefunguje přepínání po kapitolách, furt se načítá jen ta první a ACZ videopřehráváč furt stojí za houby - zvlášť s tím debiIním autoplayem hned na hlavní stránce.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Já nějaké větší problémy nepozoruju, ale je vidět, že ajťáci si s webem průběžně hrajou, tak snad to vychytaj.
Avatar - Dinar
Dinar
Ano.
webpaja
Asi neplatí pro jabkocompy...
Avatar - iudex
iudex
Ej vy jablkoví elitári. >😁
webpaja
Zase mám problémy s většinou ftp apod. Takže něco za něco 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mně to doma na Windows s MS Edge taky nedělá. Ale v práci u IE 11 ten rozpad občas je, stejně jako v Chromu. Jenže to spíš přičítám nějakému hloupému nastavení firemní proxy.
Ondris
Blbne mi to i na jabkách (Opera a Chrome) 😢
Žádná proxy, žádný spešl nastavení, na dvou je El Capitan a na třetím High Sierra.
mrazik
Velice zridka se to stane, ale vetsinou v pohode - Chrome.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Občas to musím zcela znova načíst..mozila i chrom
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Docela pěkné porovnání. Sekunda na kolo není rozhodující. Třeba nemuset pořád řadit je taky fajn. Peugeot je asi ultimativnější, Golf komplexnější. Za mě tedy Golf :yes😒br />
Když Peugeot, tak 206, 406 nebo novy 5008 :😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
na bezne pouzitie bude golf gti podla mna vhodnejsi ako 308 gti .. nema sice top cas na kolo ale tiez by som si trufol povedat ze bude komplexnejsi .. nepaci sa mi ani jedno z tychto dvoch aut popravde .. a ani taketo vytunene hot hatche fakt nemusim.... ale keby ze som si musel vybrat tak asi tiez golfa... uz len samotny kokpit je v nom vzhladom na moje poziadavky vhodnejsi ...
kexxik
teda aby Francouz dostal vyšší známku za kvalitu řazení a porazil Němce, to tady ještě nebylo 😄