Vedle podoby nových modelů mladoboleslavská automobilka řeší i související potíže. Jak sehnat zákazníky k novinkám a jak zkrátit čekací lhůty na její vozy.
S tim dieselem je to spis sen. Proc si treba priplacet za TDI, kdyz TSI udela lepsi sluzbu a spotreba se lisi minimalne? Obdobne u jinych automobilek. Turbobenziny udelaly proste pokrok. Az se vybuduje ta slavna infrastruktura, tak nastane vymluva, ze je to moc drahe, protoze to bude muset nekdo zaplatit. A stat na EV hodi dalsi dan, jestlize dneska ma ze spalovaku a vseho okolo 120 nebo 130 miliard rocbe (viz. nedavny clanek zde). Proste o to nebude chtit prijit, obzvlast ted po rozdani koblih ve vlacich a duchodcum.
TAKZE TY CHCES LIDEM SEBRAT VLAKY JO?
Ho* maj a ty jim chces normalne sebrat i to posledni! Jak pojedou do skoly a do prace? Jak se dostanou na ten urad?
Jsi nelidsky hova a mel by ses nad sebou zamyslet.
Hnus velebnosti.
- keď cena bude na úrovni dnešných dízlových áut. Nie ich 1,5 až 2 násobku
S tim nebude zadny problem. Klasicke diesely dostanou takovy dane, ze budou stat 1.5 - 2x tolik. Klidne i 3x kdyz se ty elektroauta nebude darit prodat po tom, co se do toho tolik zainvestovalo.
- keď dojazd auta bude na reálnej úrovni aspoň 400 km
To neni problem zaridit. Staci vetsi baterka - a tech 500km papirovych a 400 realnych bude SNAD standard.
- keď bude možnosť dobíjania batérie aj na sídliskách a celkovo bude vybudovaná infraštruktúra
To uvidime - stat to bude muset nejak podporovat, jinak to nepujde. Ale on driv ci pozdeji zacne, protoze na energetice proste prodelavat nejde, takze proc ne. Vsak az pojedou vsichni na elektriku, muzou na to dat dan jakou budou chtit (jako je ted na benzin - myslim priblizne 50% kdyz zapocitame i DPH)
- keď po každých 100.000 najazdených km nebude klesať úroveň batérie o 5-10%
Hele to asi kupujiciho noveho auta nebude trapit. On najede tech 100-150 tisic a pak to proda.
Ojetiny budou pozdeji k dispozici takovy, jaky se predtim koupily novy auta.
- elektromobil je záležitosť vyššej strednej vrstvy obyvateľstva
Zatim. A to se zmeni.
- reálne sa využíva v okruhu do 300km (na výlety z Prahy do Pardubic či z Bratislavy do Žiliny). Na dovolenku po Európe len pre dobrodružné osoby.
Stejne tak drtiva vetsina normalnich aut se spalovacim motorem.
Rychlost nabijeni je jakysi technicky problem, ktery se postupne SNAD nejak rozumne vyresi, ale na zacatku to bude asi trochu problem, to je jasny.
Tak holt do ty italie nebo do chorvatska poletis no. Ono to o moc drazi nebude.
- majitelia musia bývať v obytnom dome, nie v bytovkách
Nojo, tak to zatim je, bez tech nabijecek to prote nepujde. Ale staci dat nabijecky pred bytovky a je po problemu.
- dnešné elektromobily bude treba vymeniť min. po 4 - 6 rokoch.
Jak casto dnes lide v prumeru meni automobil se spalovacim motorem? 3-6 let? Spis v kratsich intervalech. Zde zadna zmena.
Snad jen jedina - jako dnes muze odejit treba motor nebo prevodovka, tak bude zrovna tak moci odejit baterka. Proste soucast ceny za udrzbu ojetiny.
- Dnes je to len jedna veľká mediálna bublina automobiliek. Osobne však neodporúčam kúpu elektromobilu v najbližších 4-5 rokoch.
Tak bublina - spis NEVYHNUTELNA budoucnost. Jinak s tim musim souhlasit ze je na elektromobil jeste brzy. Teda pokud nahodou nezijes v Londyne, mas prachy na Teslu a nabijecku doma v garazi a jezdis s tim do prace. Pak to uz zacina davat smysl (ale je to zatim jen ta vyssi stredni vrstva, jak jsi rikal)
Re: A ja resim kde koupit elektrickou Skodovku, pro zmenu
Souhlas, plyn je takove "skoro" reseni, na papire. Ale udelali z toho peklo. Je zakazany vsude kde parkuju, nejsou cerpaci stanice a je to konec koncu stejny (a na plyn jeste hlucnejsi) spalovaci motor a prevodovka. I kdyz nedam dopustit na svoji Oktavku ani po projeti v Tesle Model X, tak si myslim ze spalovaci motory do aut uz vlastne nepatri, ty tam byly spis jen z nouze protoze nic lepsiho nebylo. Jasne, kdyz jedu tisic kilaku za den tak se muzu nad elektrickyma autama jen usmivat, ale 95% casu dalnici nejedu, stojim v zacpach ve meste a to TDI tim jenom trpi.
Mam v praci zadara nabijeni ale stejne neni co koupit za normalni penize. Na case aby Skodovka (a VW sni) pohnuli zadkem. Jen se podivejte na Hyundai. Z nuly na nejlepsi elektricke auto na trhu (Ionic Electric) - strcili z prvniho pokusu do kapsy vsechno co bylo na trhu za normalni penize.
MHD... jak říkáš, ve velkých městech není o čem, v Praze jezdím MHD bez protestů a jiná cesta není.
Akorát... MHD musí být silně dotovaná. I v té Praze. A stejně, pokud chceš jako čtyřčlenná rodina popojet někam do centra do divadla a třeba nechat auto na P+R, vyjde tě to na 212Kč. V Palladiu zaparkuješ za 110Kč na dvě hodiny.
V Top Gearu byl díl, kde měli dojet myslím z Manchesteru do Londýna autem za cenu vlakové jízdenky... vč. pořizovací ceny auta :-) . Ta ekonomická motivace jednotlivce je prostě složitá.
Když vidím na venkově ty motoráčky, jak tam sedí třeba dva-tři lidi, tak si říkám, že tohle asi taky ta správná cesta není. Bylo dojemné, jak v Japonsku jezdí vlak po jedné trati jen proto, že tam jedna holka jezdí do školy, ale na férovku - je to plýtvání.
No, to by bylo hezké. Na rovinu si říct, že honba za CO2 byl omyl, že je lepší se soustředit na ty opravdu nebezpečné látky. Že nerealistické udávané spotřeby jsou jen výsledek nerealistických očekávání a děravých norem. To se ale asi nestane.
Takže automobilkám nezbývá, než jít cestou elektřiny a hybridů. Na titulce je test XC90 s normovanou spotřebou 2.8l (dle současné normy)... že to je řešení jen na papíře je asi taky všem jasné, ale takhle asi bude vypadat nejbližší budoucnost.
čo produkuje najviac splodín CO2?
- priemyselná výroba
- spaľovacie motory. akurát, že je strašný nepomer automobily vs. zaoceánske lode. Krásny článok o CO2 - [odkaz] Je nonsens, ak 15 najväčších lodí (nech ich je aj 20 či 100) vyprodukuje toľko CO2, čo všetky autá sveta!
- prdíky od kravičky
So zvýšenou elektromobilitou sa stane:
- ako sám píšeš, zvýšia sa náklady aj áut so spalovacím motorom. Teda ak dnes si človek zakúpi auto za 10.000 Euro, s poplatkami ho výjde na rovnako, ako na rovnako veľký elektromobil. Teda na 15.000 Euro
- zvýši sa cena elektriny. Doplatí na to aj spotrebiteľ bez auta.
- a ekológia pri výrobe či likvidácií EV môže byť na záťaž asi skoro rovnaká
Riešenie? Exístuje. Riešme rozumnú MHD s EV.
Lenže svet nie je len Praha, Berlín či Viedeň. Len málo miest má k dispozícií metro, električky a dostupnosť MHD po celom meste. Lastovičky v podobe prvých elektrobusov sú. Nemám problém s autonómnymi EV busmi. S dostupnosťou presunu.
No ono je taky jasně deklarováno ze strany EU, že od 2020/2021 je povinný flotilový průměr CO2 95g/km, což cca. odpovídá spotřebě 4/100, měřeno dle WLTP. Taky je deklarováno další plánované snížení limitů o 30% do roku 2030.
V roce 2021 bude auto s průměrnou spotřebou 8,2l/100 stát 9000€ na pokutách, cca. 230t Kč.
Já souhlasím. EV nemíří primárně na český trh, ale na čínský. Tam to strana a vláda nařídí a hotovo. Jinak než nařízením se to v dohledné době neprosadí, už proto mi připadá podivné, co Škoda řeší, když je koncernem jasně deklarováno, že EV rovná se Čína. Škoda by drastickým zdaněním aut se spalováky přišla o český trh, jakkoliv je malý. To nebyla ani tak úvaha, jako výkřik z obavy, že český státní úředník vážně šílí. A Škoda se vrhá do velké nejistoty, protože například i takové BMW přiznává, že na jednom prodaném i3 prodělává 10 000 USD. A Tesla zatím nevydělala ani cent. Stejně jsou na tom ostatní automobilky, které mají ve výrobním programu EV - musejí to sponzorovat. Takže je to drahé a prodělečné PR.
za mna vidim najvacsi problem v stale chybajucej infrastrukture, vysokej cene a malom dojazde.... to su z mojho pohladu asi 3 najzavaznejsie faktory... potom je tu samozrejme zivotnost baterii a ich likvidacia ( dodnes nie je vobec ekologicka ) .. potom tu mame velky vplyv zmeny teplot na realny dojazd... ono aj benzinak zerie v zime viac ako v lete to je jasne ale urcite nie viac o tretinu alebo polovicu... a pre mna osobne je kusok problem aj v dizajne samotnych elektroaut... dodnes mi stale nie je nejako jasne preco takmer kazde elektroauto musi vyzerat ako zo scifi filmu a nemoze vyzerat normalne... teda az na par vynimiek ( soul EV posobi navonok ako bezny soul co chvalim ) .. no a potom je tu iste aj rad dalsich "problemov" ... cas dobijania, citelna strata kapacity baterii uz po par rokoch jazdenia ... kdezto aj 10 rocny benzinovy motor so 150 tisicami bude stale vykonom v top forme... atd atd... iste najdeme aj dalsie zadrhely ( rychla strata hodnoty a pod. )
ale ako inak som uz neraz vravel... chcem do buducna jazdit minimalne aspon uz hybridom .. elektro stale este nevidim ako blizku masovu realitu pre kazdeho ale fukncny hybrid by mi za par rokov zmysel daval... chce to ale stale este znizit ceny... lebo niro velkosti ceedu za cenu 20 litrov s dynamikou zakladneho 1,4cvvt ceedu za 13 litrov je ozaj kusok proste drahy spas ( a asi aj kusok nelogicky ) a to aj pre ludi ktori fakt nemaju hlboko do kapsy a ktorym zivotne prostredie nie je lahostajne ... ;-\ ach jo
Za prvé... Škodovka u nás loni prodala 84.000 aut z těch 1.200.000. To je cca. 7%. Takže ty úvahy Škody o EV určitě nemíří primárně na to, jak lobovat v ČR. Prodat v ČR o 10% víc by sice bylo fajn, ale z globálního pohledu jsou to desetiny procenta, tu cestu k zákazníkům je potřeba hledat jinak.
Za druhé... Škoda (ale vůbec celý VW) podle mě nemají velký zájem na omezení spalováků a podpoře EV. Spalováky jsou jejich hřiště, kde se jim daří... EV je pro ně zatím pole nejistoty, což nakonec potvrzuje i ten článek.
Nebo až
- bude problém se spalovákem dojet do centra všech větších měst
- stoupne cena nafty a benzínu třeba na dvojnásobek
- rozšíří se výhody pro EV
- emisní pokuty zvýší cenu aut se spalovacím motorem o desítky procent
Kedy si kúpi bežný zákazník elektromobil?
- keď cena bude na úrovni dnešných dízlových áut. Nie ich 1,5 až 2 násobku
- keď dojazd auta bude na reálnej úrovni aspoň 400 km
- keď bude možnosť dobíjania batérie aj na sídliskách a celkovo bude vybudovaná infraštruktúra
- keď po každých 100.000 najazdených km nebude klesať úroveň batérie o 5-10%
Reálny stav totiž znie:
- elektromobil je záležitosť vyššej strednej vrstvy obyvateľstva
- reálne sa využíva v okruhu do 300km (na výlety z Prahy do Pardubic či z Bratislavy do Žiliny). Na dovolenku po Európe len pre dobrodružné osoby.
- majitelia musia bývať v obytnom dome, nie v bytovkách
- dnešné elektromobily bude treba vymeniť min. po 4 - 6 rokoch.
Dnes je to len jedna veľká mediálna bublina automobiliek. Osobne však neodporúčam kúpu elektromobilu v najbližších 4-5 rokoch.
Docela nedávno tady byl článek o tom, že stát chystá drsnou silniční daň na stará auta. Pokud by takový zákon prošel parlamentem i senátem a začal platit, znamenalo by to faktickou likvidaci nejen starých aut, ale i další ožebračení nejchudších vrstev obyvatel. Státní úředník přitom neskrývá úmysl vyhnat lidi z aut do veřejné dopravy. A teď se dozvídáme, že Škoda řeší, komu bude prodávat drahé elektromobily. Umím si představit, jak na to zareaguje státní úředník - zavede silniční daň na auta se spalovacím motorem v takové výši, že když si pak sečteme provozní a pořizovací náklady, nezbude nám, než se toho spalováku pod cenou zbavit. Já jen za sebe na vědomost dávám, že v takovém případě si ovšem nikdy nekoupím EV od Škody...
Těžko říci... Nicméně nabídnout dražší a menší mini SUV za praktické malé kombi je fail a pokud chtějí prodávat elektromobily ve velkém, musí cena dolu a dojezd nahoru nad 600km, jiná cesta není
Pogo Pogo, ty jsi ale gogo ..............
Napadá mne co bychom mohli nařídit Tobě, aby sis to užil, to nařizování - na vlastní kůži, woe.
Bulíci jako ty volí Babiše a žerou koblihy.
Tobě určitě nehrozí že bys měl vlastní firmu a pořád tě někdo buzeroval a něco ti nařizoval, že? >:D
se mi strašně líbí, nejprve něco vyrábět, pak pro to shánět odbyt, to už tu kdysi dávno bylo, že? >:-[] >:-[]
Dnešní drahé vysavače, které se nevyplatí ani po ujetí xxx tis km si mohou dovolit ti, co jsou schopni za to vysázet ty nesmyslné částky jen proto, aby si dotvořili dnes moderní image ekologicky smýšlejícího jedince. >:D
A ja resim kde koupit elektrickou Skodovku, pro zmenu
... ale ne elektro Citigo a taky ne ten predrazeny SUV elektricky koncept, to neni pro mne, ale urcite se najdou nejaci kupci co uz ted jezdi v Kodiaku/Karoqu po meste na nakupy a za deckama do skoly. Skodovka ale fakt nic nenabizi - ani jediny hybrid ani jediny elektromobil. Udelali by neco velikosti Rapida, s kufrem a mistem jako v Oktavii, s dojezdem 300-350km, za cenu 2.0TDI a urcite by se to prodavalo. Ja dych jeden koupil. Proste neco Simply Clever, zadne zbytecnosti. Ale zatim jedine slusne vypadajici auto jsou spekulace o elektricke Felicii ... v roce 2021. To je dve generace v budoucnosti, dojezdim letos Oktavku, koupim novou, za tri roky dojezdim a jeste budu muset cekat ... :-/
Je to celkem jednoduché. Stačí to nařídit státní správě a spol. Při počtu lidí, kteří jsou na státní rozpočet přisátí, by to mělo v pohodě stačit. A pokud by to náhodou nestačilo, tak se nařídí firmám, mít určité procento elektroaut.