Ekonomika
Nevěřím, že to Ťok udělá přenosné. Už avizoval, že to bude vázané k SPZ. Oni to nedělají pro lidi, nedělají to, aby to bylo spravedlivější podle ujetých km, ale proto, aby nás co nejvíce oškubali a mohli rozdělovat. Ťok to pořád dokola dokazuje.
RSD by melo zasadnim zpusobem zvysit efektivnost sveho fungovani, ktere by stejne jako jine urady statni zpravy melo fungovat na ucelne a efektivne vynalozenych nakladech. Pokud to nezvladnou, tak by meli svoji cinnost ukoncit bez nahrady.
Toliko pěkná teorie, která zní dobře. V zemi, kde pražská šalinkarta stála - cca 1,5mld? 😄
Je to normální vývoj, lepení už mi v dnešní době přijde primitivní, vezmi si, že třeba jedu na dovolenou do Itálie přes Slovensko a Rakousko a měl bych proto mít nalepené 3 známky (ČR/SK/AU) a pak je zase sundávat, čistit sklo (u nás schovávat doklad a druhou část kuponu) ... Proč, když každé auto má svoji RZ.
Vybírání za projeté km (u osobáků) je u nás spíš nepravděpodobné. A i kdyby, tak mě by to určitě ježdění po českých dálnicích nezdražilo. Každý rok kupuju dvě známky a nikdy nejsem najednou s oběma auty na dálnici a celkově toho po českých dálnicích najezdím poměrně málo.
Vybírání za projeté km (u osobáků) je u nás spíš nepravděpodobné. A i kdyby, tak mě by to určitě ježdění po českých dálnicích nezdražilo. Každý rok kupuju dvě známky a nikdy nejsem najednou s oběma auty na dálnici a celkově toho po českých dálnicích najezdím poměrně málo.
Já to vidím jako předstupeň k vybírání za projeté km - to je pro mě největší problém. Ano, zabrání to částečnému šizení stávajícího systému. Nějakou velkou výhodu pro mě jako řidiče v tom nevidím. Ty zřejmě jo.
měli platit za používání něčeho, co bylo postaveno za naše peníze? :-! To je jako byste museli platit nájem ve vlastním domě.... >😒]
Tak už tu radši nedělejme vůbec nic, ať "ušetříme"... 😉
Jsem si naivně myslel, že už to konečně příští rok bude a zase nic, Slováci to udělali už dávno a levou zadní.
Jsem si naivně myslel, že už to konečně příští rok bude a zase nic, Slováci to udělali už dávno a levou zadní.
...zcel upřímně se mi líbí německý model, kdy by pro naše silnice a dálnice mohly platit největší část tranzitní a povrch devastující kamiony, zahraniční pak násobně víc.
Když už od nich neumíme na dálku vybírat ani pokuty, mohl by to být dobrý směr.
Když už od nich neumíme na dálku vybírat ani pokuty, mohl by to být dobrý směr.
viněta nebude právě potřeba žádná stačí RZ a hardware systému dohledu se může částečně použít od nákladních vozidel
Zavedení bude něco stát, ale postupně se ta investice vrátí a později už to bude celkově v plusu (proti nálepkám). Taky se toho víc vybere, protože se zabrání falšování známek, jejich přelepování apod. Navíc, bez zaplacení elektronickému systému nikdo neproklouzne tak, jak to jde dnes.
V našem státě. A zdražovat se vůbec nechystají. Teda aspoň než pomine riziko předčasných voleb nebo než skončí předčasné volby.