Z extravagantního crossoveru se stává střídmější hatchback, jenž má být reklamou na jízdní komfort. Jak Citroën C4 Cactus se základní motorizací přesvědčil na českých silnicích?
Autu je v rámci zachování konzistence hodnocení redakce odečtena jedna hvězda za nepříslušnost ke správnému koncernu..
Kdo uhádne o který se jedná dostane... nic.. protože je to moc jednoduché.. ;-)
kromě rázů od velkýcn nerovností ve velké rychlosti a subjektivně problémových detailů (střešní okno si do auta nekupuju a výklopná okénka mi nevadí), nějak nerozumím tomu, za co jen tři hvězdy. Asi za to, že se pisálkovi prostě nelíbí?
najprv som bol v rozpakoch, ale tuším je ok. Ak chce niekto C heč trochu uletený, má ho mať, podobne ako C3. Jazda zlá nie je, zdá sa, že aj ten komfort je tam reálny, tak čo. Nepochopil som vetu najet pri vysokej rýchlosti na veľký výmol, veď to neutlmí ani S. Za mňa zaujímavá alternatíva, kto chce klasiku, nech ide do koncernu. Jediná väčšia chyba sú pre mňa zadné okná, lebo možno je to celkom praktické a rozumné riešenie, ale ľudia to podľa mňa apriori odmietnu ako neakceptovateľné v C heči. Možno takáto prkotina rozhodner o predajoch kaktusu a to by bol marketingový feil roka.
S citroeny jezdím léta. CX, Xantia, Xsara, naposledy C4. Nelepší uživatelsky byla Xantia. Takový kočár v této třídě dnes nekoupíte. C4 nám poněkud zgolfovatěla, ale není to špatně. Slušně velký, na dnešní poměry pohodlný vůz.
Cactus, to není plnohodnotná náhrada.
Opravte ma, ak sa mýlim, ale podľa mňa už z princípu nemôže byť vyššie auto pohodlnejšie než nižšie pochádzajúce z rovnakej platformy.
Môže mať síce väčšie kolesá, ale aby malo pod kontrolou náklony vyššieho ťažiska, tak musia byť tuhšie pružiny, tlmiče alebo stabilizátory.
Teda ak to otočím, nižšie auto si môže dovoliť poddajnejšie tlmenie/pruženie pri zachovaní ovládateľnosti.
Jo, také bych to viděl na 3,5-4 hvězdičky. Střešní okno si do auta nekupuji, ale to zastínění by mě pěkně štvalo.
Co by mě naopak nevadilo jsou vyklápěcí zadní okénka. Aerodynamika u dnešních aut je tak vyladěná, že se nedá stejně s otevřenými okénky jet víc jak 60. (alespoň u mě je ten hluk nesnesitelný) V některých rychlostech navíc začne vzduch v autě pulzovat, tak se musejí otevřít okénka alespoň 2.
Vyklápěcí okénka by mohla některé neduhy řešit - lepší proudění vzduchu - menší hluk. A asi budou i bezpečnější, pokud je člověk zapomene zavřít.
Cactus je náhrada C4 pouze coby dočasné nouzové marketingové řešení a myslím že Cactusu zbytečně ubližuje. Citroen prostě zaspal v obměně C4 a takto to zatím zkouší zdůvodnit...
Není to plnohodnotný hatch nižší střední, je to levný crosssover a pokud s na něj budeme dívat takto, tak je ve své kategorii dobrý..
Na klasickej C4 už vidno vek. Ale je to jednoznačná voľba pre konzervatívnych zákazníkov. Takí si po novom v citroene už asi nevyberú..
A na margo "X je lepšie ako Y" diskusií, mne sa minimálne pri zadnom pohľade starý cactus páčil o dosť viac. Tiež bočné airbumpy- citroen sa za ne hanbí, keď ich schováva do prahu, kde navyše už neplnia pôvodnú funkciu? Nerozumiem..
ps- chýbajúci otáčkomer v aute z roku 2018 je zlý vtip.
C4 Cactus je třeba brát jako zajímavé designové osvěžení C segmentu pro excentriky. V žádném případě se ale nejedná o plnohodnotného zástupce v segmentu typu Golf, Astra, Megane apod., tak jako jím byla dosluhující C4. U nástupce si nelze nevšimnout velmi omezené nabídky motorizací (i v budoucnu se asi neobjeví žádný benzínový čtyřválec), 6st. převodovka už tam dávno měla být, řada trestuhodně odbytých detailů v interiéru (bez otáčkoměru 8-s, bez stahovacích oken v zadních dveřích, bez roletky případného střešního okna (alespoň že dělená zadní sedačka a podélné nastavování volantu už dodělali), příliš vysoká nákladová hrana kufru. Ve světle těchto přešlapů není nijak zvlášť atraktivní ani cena. To vše ovšem bohužel výrazně zužuje zákaznickou základnu tohoto modelu. Já osobně považuji tuto narychlo spíchnutou operaci ("přeladění" Cactusu z crossoveru na údajně běžný 5dv. hatchback) opravdu za řešení "z nouze ctnost". Takové Tipo hatchback 1.4 T-Jet (samozřejmě čtyřválec !) je v této cenové kategorii mnohem lepší volba! :-)
mne sa paci C4 a C5 ... pacili sa mi xantie, XM-ka, saxo ale aj prva C3..... ale tie nove citroeny priznavam su mi hrozne proti srsti... nieco asi ako fordy s tou maskou z astona alebo nazvime to ze maju rybi cumak ...
Ano, s poslední větou se dá celkem souhlasit. I jinak nezajímavé Tipo je v téhle kategorii lepší volba. Jenže, jak píšu výše, Cactus není a nemá být plnohodnotná C4, ale dočasná.
Dyk jo, neni se za co stydet, nikdo nemuze za to, jak se narodi. Taky jsem to nemyslel jakkoli pejorativne ci homofobne, jen jsem se snazil naznacit, proc se asi to auto redaktorovi nelibi.
To už je i PSA tak zhýralá firma, že i v nižší střední pro Citroen nedokážou zajistit nějaký plnohodnotný model?? Cactus v původní podobě asi chápu, tohle vůbec. Kdo si to koupí? Kdyby aspoň něco zbouchli na základě 308 s jinou motorizací a klidně s těma jejich francouzskýma prvkama (křesílka, poutka místo madel dveří, vyklápěčky, pro mě za mě displeje..) ok a hlavně nabídnout i kombíka.
Jako dobře, udělali to po svém, bez ohledu na nějaké zažité pořádky... proč ne, aspoň je to trošku pestřejší a ne jen samá variace na Golf. Já jen píšu, že tam ty kompromisy vidím a chápu, proč to auto dostalo 3* a ne 4*.
Budiž, u 3dv aut je to asi celkem standard... ale pro pětidvířko je to docela zvláštní prvek. O tom, že bys ta okénka otevíral od řidiče, vůbec nemluvě.
tiez som toho nazoru ze tadial cesta nepojde ... zlata C4... cactus je krok stranou ale snad na to pridu ;-)
inak ta kabina cactusu mi pride ako v nejakom uzitkaci... obzvlast ta stredova konzola aj ta cast pred spolujazdcom.. k tomu dva nevkusne displeje to uz uplne zaklincovali ;-) .. ale tak mladym sa to asi bude pacit ... to len nam staromodnym sa vzdy nieco nepaci ... sme hrozni no