Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110 – Pohodlný jako létající koberec? Jak kdy...

Z extravagantního crossoveru se stává střídmější hatchback, jenž má být reklamou na jízdní komfort. Jak Citroën C4 Cactus se základní motorizací přesvědčil na českých silnicích?
Zpět na článek
4. 4. 2018 14:08
neregistrovaný "SR20"
4. 4. 2018 14:47
4. 4. 2018 15:16
4. 4. 2018 15:21
4. 4. 2018 23:10
5. 4. 2018 08:26
4. 4. 2018 17:24
4. 4. 2018 20:11
4. 4. 2018 20:22
4. 4. 2018 20:47
4. 4. 2018 21:06
4. 4. 2018 21:14
4. 4. 2018 23:23
5. 4. 2018 09:01
9. 4. 2018 23:51
5. 4. 2018 20:16
5. 4. 2018 22:41
7. 4. 2018 15:17
5. 4. 2018 22:42
8. 4. 2018 11:08
4. 4. 2018 20:46
5. 4. 2018 08:24
4. 4. 2018 22:14
5. 4. 2018 08:58
5. 4. 2018 10:12
5. 4. 2018 17:35
5. 4. 2018 23:24
6. 4. 2018 08:07
6. 4. 2018 09:03
24. 7. 2018 09:14
neregistrovaný "SR20"
4. 4. 2018 14:08
Hatchback vs crossover.
Opravte ma, ak sa mýlim, ale podľa mňa už z princípu nemôže byť vyššie auto pohodlnejšie než nižšie pochádzajúce z rovnakej platformy.
Môže mať síce väčšie kolesá, ale aby malo pod kontrolou náklony vyššieho ťažiska, tak musia byť tuhšie pružiny, tlmiče alebo stabilizátory.
Teda ak to otočím, nižšie auto si môže dovoliť poddajnejšie tlmenie/pruženie pri zachovaní ovládateľnosti.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
4. 4. 2018 14:47
A
toto je na co? >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CHerokee
4. 4. 2018 15:16
C4
Stará dobrá C4 je dodnes hezčím vozem než toto. A to jak v exteriéru, tak v interéru. Z mého subjektivního pohledu šlápnutí vedle.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - gld
4. 4. 2018 15:21
Re: C4
Na klasickej C4 už vidno vek. Ale je to jednoznačná voľba pre konzervatívnych zákazníkov. Takí si po novom v citroene už asi nevyberú..

A na margo "X je lepšie ako Y" diskusií, mne sa minimálne pri zadnom pohľade starý cactus páčil o dosť viac. Tiež bočné airbumpy- citroen sa za ne hanbí, keď ich schováva do prahu, kde navyše už neplnia pôvodnú funkciu? Nerozumiem..

ps- chýbajúci otáčkomer v aute z roku 2018 je zlý vtip.
Avatar - 3_diamanty
4. 4. 2018 23:10
Re: C4
tiez som toho nazoru ze tadial cesta nepojde ... zlata C4... cactus je krok stranou ale snad na to pridu ;-)

inak ta kabina cactusu mi pride ako v nejakom uzitkaci... obzvlast ta stredova konzola aj ta cast pred spolujazdcom.. k tomu dva nevkusne displeje to uz uplne zaklincovali ;-) .. ale tak mladym sa to asi bude pacit ... to len nam staromodnym sa vzdy nieco nepaci ... sme hrozni no
5. 4. 2018 08:26
Re: C4
Cactus je náhrada C4 pouze coby dočasné nouzové marketingové řešení a myslím že Cactusu zbytečně ubližuje. Citroen prostě zaspal v obměně C4 a takto to zatím zkouší zdůvodnit...
Není to plnohodnotný hatch nižší střední, je to levný crosssover a pokud s na něj budeme dívat takto, tak je ve své kategorii dobrý..
Avatar - Blue Sun
4. 4. 2018 17:24
No,
kromě rázů od velkýcn nerovností ve velké rychlosti a subjektivně problémových detailů (střešní okno si do auta nekupuju a výklopná okénka mi nevadí), nějak nerozumím tomu, za co jen tři hvězdy. Asi za to, že se pisálkovi prostě nelíbí?
Rozbalit vlákno
22
4. 4. 2018 20:11
Re: No,
Tak treba je redaktor heterosexual, pak je snad jasny, ze se mu todle "auto" nelibi.
Avatar - Blue Sun
4. 4. 2018 20:22
Re: No,
A proto nejoblíbenější auta homosexuálů jsou Golf GTI a Mustang... >:D
4. 4. 2018 20:47
Re: No,
To jo, ale ty se muzou, v urcitejch konkretnich specifikacich, libit i "straight" populaci. Narozdil od jakyhokoli Citroenu potom, co skoncila C6..
Avatar - Blue Sun
4. 4. 2018 21:06
Re: No,
No... závidím lidem, kteří mají tak jednoduchý život jako ty. Pak klidně budu v očích podobných jednoduchých třeba i homosexuál. Mně se citroeny líbí.
4. 4. 2018 21:14
Re: No,
Dyk jo, neni se za co stydet, nikdo nemuze za to, jak se narodi. Taky jsem to nemyslel jakkoli pejorativne ci homofobne, jen jsem se snazil naznacit, proc se asi to auto redaktorovi nelibi.
Avatar - 3_diamanty
4. 4. 2018 23:23
Re: No,
mne sa paci C4 a C5 ... pacili sa mi xantie, XM-ka, saxo ale aj prva C3..... ale tie nove citroeny priznavam su mi hrozne proti srsti... nieco asi ako fordy s tou maskou z astona alebo nazvime to ze maju rybi cumak ...

PS: mustang a edge su ale v poho... :yes:
5. 4. 2018 09:01
Re: No,
jj, za Xantií se otáčím ještě dnes, neskutečný auto, XM jakbysmet. Včera jsem zahlédl novou C3 a vůbec nebypadala zle....
Avatar - rokyta.p
9. 4. 2018 23:51
Re: No,
Citroen vetšinou nemá špatný design :yes:
5. 4. 2018 20:16
Re: No,
S citroeny jezdím léta. CX, Xantia, Xsara, naposledy C4. Nelepší uživatelsky byla Xantia. Takový kočár v této třídě dnes nekoupíte. C4 nám poněkud zgolfovatěla, ale není to špatně. Slušně velký, na dnešní poměry pohodlný vůz.
Cactus, to není plnohodnotná náhrada.
Avatar - Blue Sun
5. 4. 2018 22:41
Re: No,
Cactus je jen dočasná náhrada. Nová C4 má přijít, snad příští rok.
Avatar - Blue Sun
5. 4. 2018 22:42
Re: No,
Od doby, co sis koupil Poilo, z tebe padají strašné blitky.
Avatar - Plautus
8. 4. 2018 11:08
Re: No,
“VWyzrel” nám topperko >:D
4. 4. 2018 20:46
Re: No,
Taky tomu nerozumim, dle textu perfektni auto kde vadi jen par detailu, a hodnoceni 3 z 5. Nejak to nechapu.
5. 4. 2018 08:24
Re: No,
Autu je v rámci zachování konzistence hodnocení redakce odečtena jedna hvězda za nepříslušnost ke správnému koncernu..
Kdo uhádne o který se jedná dostane... nic.. protože je to moc jednoduché.. ;-)
Avatar - Emel
4. 4. 2018 22:14
Re: No,
Mně by vadil pouze pětikvalt bez otáčkoměru například. Výklopná okénka jsou taky kompromis, který má možná místo u nějakého Sandera, ale ne tady.

Bez té panoramy a se šestikvaltem věřím, že by to na 3,5-4* bylo.
5. 4. 2018 08:58
Re: No,
Jo, také bych to viděl na 3,5-4 hvězdičky. Střešní okno si do auta nekupuji, ale to zastínění by mě pěkně štvalo.

Co by mě naopak nevadilo jsou vyklápěcí zadní okénka. Aerodynamika u dnešních aut je tak vyladěná, že se nedá stejně s otevřenými okénky jet víc jak 60. (alespoň u mě je ten hluk nesnesitelný) V některých rychlostech navíc začne vzduch v autě pulzovat, tak se musejí otevřít okénka alespoň 2.

Vyklápěcí okénka by mohla některé neduhy řešit - lepší proudění vzduchu - menší hluk. A asi budou i bezpečnější, pokud je člověk zapomene zavřít.
Avatar - Blue Sun
5. 4. 2018 10:12
Re: No,
Vyklápěcí okna jsem měl na třídveřové 206 a miloval jsem je. Pak leckdy nebyla ani potřeba klimatizace (kterou to stejně nemělo).
Avatar - Emel
5. 4. 2018 17:35
Re: No,
Budiž, u 3dv aut je to asi celkem standard... ale pro pětidvířko je to docela zvláštní prvek. O tom, že bys ta okénka otevíral od řidiče, vůbec nemluvě.
Avatar - twistedTSD
5. 4. 2018 23:24
Re: No,
No dobře, ale zase je manipulace s nimi z pohledu řidiče otravná.
6. 4. 2018 08:07
Re: No,
Sandero ma i zadni okna stahovaci ;-)
Avatar - Emel
6. 4. 2018 09:03
Re: No,
:-)

Jako dobře, udělali to po svém, bez ohledu na nějaké zažité pořádky... proč ne, aspoň je to trošku pestřejší a ne jen samá variace na Golf. Já jen píšu, že tam ty kompromisy vidím a chápu, proč to auto dostalo 3* a ne 4*.
5. 4. 2018 14:22
na druhý pohľad dobré
najprv som bol v rozpakoch, ale tuším je ok. Ak chce niekto C heč trochu uletený, má ho mať, podobne ako C3. Jazda zlá nie je, zdá sa, že aj ten komfort je tam reálny, tak čo. Nepochopil som vetu najet pri vysokej rýchlosti na veľký výmol, veď to neutlmí ani S. Za mňa zaujímavá alternatíva, kto chce klasiku, nech ide do koncernu. Jediná väčšia chyba sú pre mňa zadné okná, lebo možno je to celkom praktické a rozumné riešenie, ale ľudia to podľa mňa apriori odmietnu ako neakceptovateľné v C heči. Možno takáto prkotina rozhodner o predajoch kaktusu a to by bol marketingový feil roka.
Rozbalit vlákno
0
5. 4. 2018 23:45
Zajímavé, leč nedotažené
C4 Cactus je třeba brát jako zajímavé designové osvěžení C segmentu pro excentriky. V žádném případě se ale nejedná o plnohodnotného zástupce v segmentu typu Golf, Astra, Megane apod., tak jako jím byla dosluhující C4. U nástupce si nelze nevšimnout velmi omezené nabídky motorizací (i v budoucnu se asi neobjeví žádný benzínový čtyřválec), 6st. převodovka už tam dávno měla být, řada trestuhodně odbytých detailů v interiéru (bez otáčkoměru 8-s, bez stahovacích oken v zadních dveřích, bez roletky případného střešního okna (alespoň že dělená zadní sedačka a podélné nastavování volantu už dodělali), příliš vysoká nákladová hrana kufru. Ve světle těchto přešlapů není nijak zvlášť atraktivní ani cena. To vše ovšem bohužel výrazně zužuje zákaznickou základnu tohoto modelu. Já osobně považuji tuto narychlo spíchnutou operaci ("přeladění" Cactusu z crossoveru na údajně běžný 5dv. hatchback) opravdu za řešení "z nouze ctnost". Takové Tipo hatchback 1.4 T-Jet (samozřejmě čtyřválec !) je v této cenové kategorii mnohem lepší volba! :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 08:50
Re: Zajímavé, leč nedotažené
Ano, s poslední větou se dá celkem souhlasit. I jinak nezajímavé Tipo je v téhle kategorii lepší volba. Jenže, jak píšu výše, Cactus není a nemá být plnohodnotná C4, ale dočasná.
24. 7. 2018 09:14
WTF??
To už je i PSA tak zhýralá firma, že i v nižší střední pro Citroen nedokážou zajistit nějaký plnohodnotný model?? Cactus v původní podobě asi chápu, tohle vůbec. Kdo si to koupí? Kdyby aspoň něco zbouchli na základě 308 s jinou motorizací a klidně s těma jejich francouzskýma prvkama (křesílka, poutka místo madel dveří, vyklápěčky, pro mě za mě displeje..) ok a hlavně nabídnout i kombíka.
Rozbalit vlákno
0