Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v březnu 2018: Velký pád registrací, Qashqai mezi nejlepšími

160 komentářů

Spyke
Všechny tady ta data z registrací nikdy nebyla úplně reálná. A to díky e😜ortu. Někteří dealeři byly dosud závislí až na 70% podílu vývozu do zahraničí!! Ale protože se vůz nejprve zaregistruje v ČR a až pak se přeregistruje do zahraničí, tak se počítá jako u nás prodaný. Stačilo se občas mrknout do statistik rádoby úspěšných modelů některých značek, které u nás nešly na silnici skoro vidět. Pracuju přímo u dealera a viděl sem do nedávna kamiony aut týdně prodaných "ven". No ale jelikož jsou tuzemské ceny vozů čím dál vyšší a zároveň koruna vůči euru posiluje, nevyplatí se zahraničním kupujícím u nás dál nakupovat. Šlo tedy primárně o Německo. Začalo to už loni a tento kvartál to to jde právě nejvíce poznat, protože loni se ještě e😜ortovaly dříve objednané vozy. Teď už ale poptávka extrémně zeslábla. Je pravda ovšem, že i domácí klientela je ve výraznějším útlumu poptávky než loni. Každopádně tedy nejde ani tak o propad registrací jako uvádí nadpis článku, ale konečně tato statistika začíná zobrazovat reálný tuzemský trh.
FaustEric
mě zaráží, co se prodá v ČR Dacií a to na západ od nás je prý trend ještě vyšší.
Ty asi nebudou ve zkreslených číslech, protože to jsou auta, která si kupují lidé domů., za svoje, žádný operační leasing a služebák.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
I když už je 30 let od pádu socialistickýho bloku = lidi přistupujou k utrácení peněz na Západě a Východě doteď dost jinak! Majitel něčeho typu nemovitosti atd. na Západě v hodnotě milionů € si klidně koupí levný auto = když to třeba teď až tak skvěle finančně nejde. U nás zatim platí že když přijdu k troše peněz.. >😒]

Nebo jinak = on dá radši násobně víc peněz do kvalitního jídla = než do nejdražší spotřební věci kterou používáme = do auta 😄

Se mi vybavila nedávná analýza že přes docela výrazný zvýšení příjmů = furt kupujeme spíš jen ty nejlevnější potraviny = no ty kvalitnější se sem skoro ani nevozej 😉
Avatar - Bubáq
Bubáq
Operační leasing a služebák nejsou prodeje?! Jste směšný...
Petrko
Tak ten leasing se jmenuje operativní, operační je třeba sál. A máte pravdu že to není prodej, ale pouze nájem vozidla. Takže nebuďte směšný.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Ale pronajimatel to auto koupi, takze i zde se jedna o prodeje.
kyklop
A keď si kúpiš auto do svojej firmy, tak ho kupuješ za peniaze susedové? Alebo keď si nebodaj obstaráš auto na operák ako fyzická osoba?
qp
Spíš to myslel tak, že Dacie prakticky nejde pořídit na operák a pokud si bereš auto do firmy, ponižuješ si tím daň (DPH a z příjmu, nehledě na sociální a zdravotní), proto 1/3 auta je vlastně zaplacená "státem" a 2/3 firmou.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Proc myslis, ze nekde “prakticky” poridit Dacii na OL?
Mam za to, ze na OL si muzes poridit jaky chces auto.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nabízí vůbec Dacia operativní leasingy?
Avatar - Machýrek
Machýrek
Nevim jestli primo Dacia nabizi OL, ale temer jakakoliv leasingova firma ti to na operak doda.
Ondris
Jenže Dacie je na OL dražší, než cokoli z nižší střední. Holt malé slevy a špatná zůstatkovka nepustí.
kyklop
Tá zlá zostatková hodnota je relatívna, lebo od dosť lacnejšie kúpiš a o toľko lacnejšie aj predáš,ale hlavne skrz to vychádza rovnako ako tá nižšia stredná a preto nie je veľmi zaujímavá . Ostatné náklady sú totiž plus mínus podobné. Nie je to ako škoda alebo hyundai, ktorý ti prásku pri OL zľavu 27percent (tiež konkrétne kalkulácie od nezávislej lízingovky) Mal som na stole dve konkrétne kalkulácie
qp
Protože v žádném oficiálním ceníku není a kdyby ti ji extra nabídly, tak se to finančně nevyplatí. U ní je prostě výhodnější si ji pořídit za 300 vč. DPH a za 200 ji za 3 roky prodat. Tento případ jsem před Vánoci řešil u Dokkera. Po lehce jetých Daciích je stejný hlad jako po nových.
Šimpanz
Ale samozřejmě, že si lze Dacii pořídit na OL, tak jako jakékoliv jiné auto.
[odkaz]
A u Dusterů nebo Dokkerů se to běžně dělá když si je berou na leasing různé servisní, stavební nebo řemeslnické firmy. Stejně tak je blbost, že se Dacie kupují jenom soukromě, skoro polovina jde do firem.
[odkaz]
A ty firemní daně si dostuduj, máš v nich řádný hokej.
qp
Díky za odkaz. :yes:
webpaja
Třetina je zaplacená státem? Ty budeš mít v hlavě řádný bordýlek!!!

Žádnou daň si neponižuješ ty odborníku! Kde jsi na to přišel? Můžeš si odečíst z daňového základu, to je sakra rozdíl!!! 8-s 8-s 8-s
Avatar - woody-alien
woody-alien
Počítám, že na podobné úrovni jsou s daňovými zákony obeznámeni účastníci účtenkové loterie. 😉
Petrko
:yes: Jo tak to je, živnostník nepřítel státu který okrádá chudáky kteří námezdně dřou.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Cert vem dane, s podobnyma nazorama se setkavam temer denne.
Ale ze do toho mota navic jeste i socialni a zdravotni, to uz je bizar.
qp
A nemá snad mimo jiné na to taktéž vliv? Sice jen formou odpisů v řádu několika let, ale i tak.
Avatar - Emel
Emel
No nemá. Sociální a zdravotní se platí ze mzdy zaměstnance. Odpisy se jako náklad promítají do zisku firmy a tím snižují daňový základ pro daň ze zisku právnických osob.
qp
Souhlasím, u právnických zcela pochopitelně ne.

Ale já se nebavím o právnických, ale o fyzických osobách. Tam to má vliv.

Pokud u OSVČ ponížíš daňový základ, ponížíš tím i SaZP.

PS: pokud zaměstananec využívá firemní auto k soukromým účelům, navyšuje se tím své SaZP...
qp
OK, ponižuješ základ daně, ale ve finále si tím zvýšíš své daňové bonusy, na tom se snad shodneme 😉
Omlouvám se za špatné vyjádření.
Petrko
Zaplaceno státem? Ale kušte tetičko.
overnight
Díky za tvůj příspěvek k věci! :yes: jo to co píšeš pokles dost objasňuje.. :-!
Horst Fuchs
Zajímavá čísla, je vidět pokračující úprk k SUV a crossoverům. Extrémní je to u Superbu, kterýžto propad ale více než kryje Karoq.
Jinak je vidět záliba tuzemců v cenových akcích, Toyota a Ford mají pěkná čísla. Aktuální cena Focusu je taky už opravdu výprodejová.
Kaškaj - tam fakt nevím, že by to byl nějaký nákup velké firmy nebo státního úřadu?
kovv
U Kaškaje bych řekl, že dorazili první objednávky auto po faceliftu a taky model před faceliftem měl velké slevy.
Toyota přebrala díky své politice dost firemních zákazníků od Hjudé a VW.
Avatar - Emel
Emel
Karoq je ale konkurent spíš pro Octavii (cenově i technicky), Superba by teoreticky měl kanibalizovat spíš Kodiaq. Superb koncem roku docela výrazně zdražil, rozjely se prodeje Insignie. V evropských číslech je Superb v mínusu jen mírně, aspoň za 1-2
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nová Insignie Supu určitě něco vzala = dokonce i u nás a určitě po Evropě

Když se podíváš na vedlejší článek o německejch prodejích = tam propad přišel taky až v březnu. Je to první měsíc a ty propady můžou mít jiný příčiny = anebo ne = a období růstu skončilo 😉
miro68
V Nemecku to bude Problem s dieselovymi motormi. Panuje velka neistota a to sa odrazilo na predaji aut. Padaju predaje dieslov, ale nenahradzuju ich predaje benzinov. Predaj benzinovych aut stupol daleko menej ako bol pokles dieslov. Az teraz Nemci vidia, co si sami sposobili. Mysleli, ze stupnu predaje benzinov, ale nestalo sa presne tak.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to právě zatim nevíš = v čem je příčina. Po 1 měsíci říct že v Německu možná omezení do center pár velkoměst = to je fabulace

I když [odkaz] >😒]

Stejně tak neni jasný proč u nás tak propad březen = jestli je to začátek trendu nebo prostě jen výkyv. Uvidíme za měsíc nebo radši za 2 = po čtvrt roce už vidíš jestli to je trvalej propad nebo co

Ale zpomaluje i celkově maloobchod = to by mohlo naznačovat.. 😐

Já bejt němec zvažuju vodík = 43 čerpaček už funguje aktuálně se 33 dalších staví a v době kdy my plánujeme že možná budeme mít 6 možná dokonce i 8 = jich chtěj mít 400
A problém s extrémníma emisema ve městech = je vyřešenej = vodní pára sou dokonalý emise :yes: 😄
Ondris
Nee, na Kaškaje byla obrovská výprodejová akce (OL na skladovky 1.5dCi/1.6dCi N-Connecta) za nějakých 4700-6000 s daní měsíčně. Lidi po tom šli jak praštění. 😄
kyklop
Za tie peniaze sa nečuduj, v tomto prípade sa tie autá neoplatí vlastniť >😒] >😁
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
ale nedá mi to. Předvčerejší nehoda SUV tady v Brně na ul. Hradecká. Nejedná se o žádný střet, jen to auto šlo ve vyšší rychlosti/než obligátních 60/ na střechu. Tak všichni SUV - véčkaři koukněte na to a opravte si tu svoji mantru o bezpečnosti. Vysoké těžiště - jdeš dřív na střechu. A nevzpomínám si, že by auto /limuzína/ jedoucí "jen" po střeše skončila takhle se zdeformovanými sloupky A a B. Asi těm sloupkům moc nešmakovala celková váha auta. [odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Trošku to vutrhavas z kontextu, jako zvelicovani smrtelné nehody Tesly. Nikdo netvrdí, že určité situaci má Suv nevýhodu, ale je to hledání toho pověstné kladiva mezi stovkami nehod, které končí stejně, nebo možná i lépe, než s běžným autem. Taky mohu vygooglit nehodu, kde díky vyšší karoserii řidič přežil a argumentovat ti proti. Je to situace od situace 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jasně, vyjímka potvrzuje pravidlo. Je to jak ty diskuse ohledně posedu, přehledu, a já nevím co. A v poslední době je tu na ACZ samej chromej SUVčkař, takže předpokládám, že mínusy se jen pohrnou.
A sorry srovnávat to s teslou je mimo. Holt nikdo si nechce přiznat, že podlehl módě, která mu mimo vnitřního pocitu více nepřináší, dokonce na poli jízdních vlastností mu spíš bere.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Následky nehody sou fakt od situace.. ale nevýhody v neprospěch SUV včetně finační = sou ve všech situacích.. 😉

Co se nehod týče = lidi si představujou že SUV sou bezpečnější = což je blbost = je to spíš situace od situace 😄
kyklop
Aká je finančná nevýhoda SUV?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Všechno dražší = většinou už pořízení. Proti adekvátnímu vozu s nižšim těžištěm vyšší spotřeba. Vyšší opotřebení = brzd často i pneu = vyšší hmotnost většinou i dražší servisní náklady

Celkový náklady vyjdou prostě dráž = ostatně proto to taky dneska automobilky tak tlačej = to neni vtip! 😄
kyklop
Súhlasím, ale s tým tak nejako kupujúci počíta , či nie? Je to skôr fakt ako nevýhoda. Mimochodom, mal som MPV a všetko tebou menované kompenzoval priestor, manipulácia s deťmi, nastupovanie, variabilita, atď atď. U toho suv je to podobné
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Pokud není dražší, tak dražší servis co do spotřebních dílů, vyšší spotřeba, větší opotřebení.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ach jo. Budu se opakovat, ale - i Mustang bude mít všechny tyto nevýhody proti nějaké střední třídě. Nemluvě o Ferrari. Kupující to ví a chce. Co je komu do toho? Leda manželce.
(já vím, tys jen vysvětloval. Tedy doufám)
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
To jo, máš pravdu, ale ti co kupují Mustang jsou ochotni tyto nevýhody sobě i ostatním přiznat.
Avatar - _Karel_
_Karel_
A on někdo nepřiznává, že SUV víc žere, víc stojí, a obecně nemá lepší jízdní vlastnosti, než osobáky? Kdo? Já netvrdím, že ne, jen jsem si nikoho nevšiml.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ale no tak Kájo, samozřejmě že ty jsi v pohodě, ale koukni se na ty nekonečné diskuse jiných. ..............
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já nechápu, proč máš (a nejen ty) potřebu takového boje. Kdyby SUV nějak škodily ostatním, tak snad. Ale jinak - že někdo vykoupil požadované vlastnosti jinými nevýhodami? No a? Bolí to tvou peněženku? Tvé řidičské srdce?
A i kdyby to bylo módou, zase - no a? Já si kupuju auta z obrovské části podle "líbí" (a samozřejmě možností peněženky). Co je komu do toho? Když bude módní kupovat Mazdy, a lidi je houfně začnou kupovat, bude ti to vadit?
Já bych si v životě nekoupil Dacii a vždycky bych svých 300t na Dacii raději utratil za jetý Mondeo. Ale že bych cítil potřebu přesvědčovat nebo urážet jejich kupce (a že jich je čím dál víc) ať si raději koupí bezpečnější a kvalitnější i když ojetý auto.....
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Opět se trochu točíme v kruhu, ale samozřejmě to co říkáš beru a u ostatních respektuji.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes:
overnight
Tak to jsme na tom podobně 😉 taky si kupuju auto, aby nějak vypadalo, resp. motor a vzhled je u mě to nejpodstatnější a dacii bych si taky nekoupil, nejen proto jak to vypadá, to je samozřejmě každýho věc jaký má priority.. taky mi je jedno jaký jsou teď trendy.. a v čem jezdí soused to jde úplně mimo mě. Akorát bych teda volil jinou ojetinu :-! když už by na nový nebylo ;-\
Avatar - _Karel_
_Karel_
My se taky můžeme shodnout? 😉 Prima.
Edit: myslím, že jsem si tě spletl s jiným nickem over....
Ale jinak samozřejmě souhlas.
overnight
Určitě, proti tobě nic nemám 😉

V pohodě, no já jsem si právě říkal co jsem ti proved >😁

Taky jsem koukal, že je tady další over.., to klame no to je blbý >😁 no já byl první 😐
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, s tím druhým jsme se párkrát nepěkně chytli. Myslím, že overdrive. Tak sorry za mýlku. 😄
overnight
Nic se neděje 😉 je to lehce zaměnitelný.. jojo overdrive.. to abych si teď změnil nick to je pech :-! >😁
Avatar - N6600
N6600
Akurat pozor, nick overclocker je uz zabrany 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
"Ale že bych cítil potřebu přesvědčovat nebo urážet jejich (Dacií) kupce...."

No to by sis taky mohl zkusit, darebáku. 8-s >😒] 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nepřiznává. Těch, kteří to popírají, je čím dál více.
Jenže popírání reality je tak nějak... styl dnešní doby.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Každý doby = a bylo i hůř
kyklop
Ktoré spotrebné diely sú drahšie? Díky marketingu prípadne druhovýrobe možno žiadne. Spotreba áno, to je ale logické. Opotrebenie čoho? Díky trendu úspory na váhe sú súčasne SUV nie oveľa ťažšie ako východzia hb / kombi. Prečo riešime len SUV , máme tu mpv, malé dodávka atď. Tých sa to netýka. Mimochodom, na minulom mojom mpv bola vyššia len tá spotreba, ostatné veci boli +- podobné ako u bežného auta
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Řešíme SUV = protože mpv sou na ústupu = a i to byla z pohledu těžiště atd. většinou lepší konstrukce než ta najhorší jaká je k dispozici = SUV 😉

Namáhání a opotřebení všech dílů = typický sou brzdy = dík vyšší hmotnosti a výšce = je snad celkem logický ne?

Mimochodem i brzdná dráha je se stejnejma brzdama = horší. Můžeš dát větší = ale ty sou dražší.. 😄
kyklop
Ty aj čítaš po sebe čo tu vyprodukuješ? Skús tú prvú vetu napísať bez = a zmysluplne
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak to zkusim 😄

1. řešíme SUV protože to je
a) nejblbější forma karoserie
b) zrovna na největšim vzestupu
c) nákladama přitom nejdražší verze auta

2. neřešíme mpv = protože ty sou naopak na velkym ústupu

To je vlastně asi všechno.
kyklop
No vidíš že sa to dá
a) prečo? Lebo sa tebe nepáči?
b) to je fakt
c) to je fakt

A čo ďalej?

Tá najblbšia forma karosérie má aj svoje pozitíva, len to nie sú prevádzkové náklady 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nevim proč na nejblbějšim a nejdražšim hledáš pozitiva = ale povídej 😉

a) jako fakt? >😁
kyklop
S trúbou tvojho formátu asi nemá zmysel riešiť nastupovanie, nakladanie deti do sedačky a pár cm svetlej výšky, ktoré sú pre niekoho podstatné. Fakt
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jako fakt? >😁

Každej máme limity = jen sem netušil že tvuj je tak nízko = to je za tu HBG 635NS1 [odkaz] 😄
kyklop
Fakt, väčšina racionálne argumenty chápe a dokonca vie pochopiť aj dôvody, prečo si kto kúpi aké auto. Len ty žiješ tak nejako vo svojom hodne ohraničenom svete
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Čim si ho představuješ ohraničenej? 😄

Prostě baštíš to automobilkám i s navijákem = což je samozřejmě tvoje věc 😉
kyklop
Nerozumiem tomu čo baštím automobilkám. Suv nemám, i cez fakt že pozitíva by aj v mojom prípade prekryli negatíva. Nedávno som mal mpv. Čo som zbaštil aj s navijákom v čase jeho kúpy? Začni už chápať fakt, že máme rôzne požiadavky a potreby. Historicky som vymenil x vozidiel či už firemných, alebo sukromných, od klasických hb, kombi cez mpv a dodávky. Aj nejaké to suv som mal zapožicané a to na dost dlhý čas, aby som si spravil vlastny úsudok. Na rozhodovanie nepotrebujem marketingové oddelenie automobiliek 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Všechno tu v diskuzi padlo = pokud to fakt neumíš zpracovat = tak nic 😉

Jak nechápat různý požadavky? Někdo ti nutí to nejlepší? Ne = jen sme se bavili co je nejhorší
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Větší neodpružená hmota, větší opotřebení závěsů, silentbloků, ložisek, tlumičů a brzd. Málokterá spojka u suv vydrží přes 130 tis., u normálního auta nižší střední je běžné se blížit 200 tis. , .... atd. Neznám suv, které má přes 100 tis, aby nebylo vyhrkané. Samozřejmě najdou se vyjímky, ale ty jsou dost zaplacené.
kyklop
Asi sú v mojom okolí divné autá, ale že by na niektorom suv menili spojku po 130k km a na identickom "klasickom" modely vydržala 200k km si nepamätám. Väčšie opotrebenie vplyvom hmotnosti beriem, ale rozdiel v váhe je +-100kg (niekde aj menej), čo znamená jeden dospelý človek a jedno dieťa v aute. To isté môžeš aplikovať na dodávky, nepamätám si z firemných aút, že by boli po 100k km vyhrkané, alebo výmeny boli na úrovni jednotiek euro (tyčky stabilizátora a podobné blbosti)
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Možná ti uniká, co je to neodpružená hmota auta.
kyklop
Napísal si všeobecné veci s ktorými sa dá len súhlasiť, len mi dolož prípad, kde si na suv mal v kopri spojku po 130k km a na inom modely s tým istým motorom vydržala 200. Takisto napíš modely SUV , ktoré sú po 100k km vyhrkané. Spotrebné diely sú drahšie - nech áno, koľko ich vymení prvý majiteľ za život auta, keďže článok je o registrácií nových?
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Třeba všechny mazdy od modelu 626 po poslední šestku, když nejsi stupid, tak spojky měníš až tak v 230 tis. a výše . U CX -7 spousta majitelů nenajela ani 40 tis. a už ji měli totálně sjetou a reklamovali.
kyklop
A tam je spojka a pohonný reťazec identický? Ja len či porovnávame porovnateľné.. Alebo je to len sprasačený návrh, resp silno poddimenzovaný diel. Strojarinu nemám, ale 6 a viac násobne rýchlejšie opotrebenie by som na karosériu suv nehádzal.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pokud nevíme, jak k tomu došlo, je to argument k ničemu.
Že má SUV vyšší těžiště tu snad nikdy nikdo nepopíral.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Došlo k tomu tak, že se to auto jen převrátilo a pak klouzalo. Ta fotka je ti málo?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já bych řekl, že k tomu došlo tak, že auto ve vysoké rychlosti sjelo ze silnice do prudkého svahu vedle ní. A rozhodně bych si netroufl tvrdit, že by se při takovém manévru na svahu o sklonu cca 30st. osobák nemohl převrátit.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Tam není svah, auto jelo po rychlé komunikaci, která je zapuštěná.
Vlastně blbě jsem to četl, jasně to zapuštění mu určitě pomohlo, ale ta střech na opěradlech je podle tebe co?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Střecha na opěradlech je pěknej průser
Avatar - _Karel_
_Karel_
Zmáčknutá střecha je samozřejmě špatně a obecně vyšší hmotnost SUV tomu jen pomůže.
Ale zase - pokud tu nehodu nevidíme, nevíme, jestli se jen převrátilo, nebo dokonce letělo a pak padlo na střechu. Každopádně to nedopadlo dobře.A v osobáku by byla o něco vyšší šance, že právě tato situace dopadne líp.
Ale klidně si veď křížovou výpravu proti chromým SUVčkářům tupě podléhajícím nesmyslné módě.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
V pohodě, jsem rád, že uznáváš že limča by měla vyšší šance. 😉
Jinak válku nevedu, ............ můj první příspěvek je jen inspirace. Válku se snažím vést s hloupostí a falešnými soby. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak na válku s hloupostí Done Quijote 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Nemůžeš vyhrát, ale nesmíš s tím přestat. Šak to znáš...................... >😁
Škoda že tu není Fousek, ten by nás potrollil oba. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bohužel = vim 😐 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejde o to že by se nižší osobák s nižšim těžištěm nemoh převrátit = ale že je nějakej bod kde se SUV převrátí a ten osobák ne

A ta nehoda je jen konec toho problému = podstata je že se s tim líp jezdí = proto každá automobilka bojuje o každej centimetr

Celkově nižší náklady včetně opotřebení a namáhání = sou jen bonus

U snižování těžiště je jedno jestli se bavíme o rozdílu třeba X3 vs X4 nebo odlehčený střechy a díly kapoty na osobákách = abych použil tvou terminologii
Arese
A já si bláhově myslel, že v diskusi pod tímto článkem narazím na zajímavé názory o vývoji českých prodejů jedntlivých značek. A místo toho se tady sáhodlouze řeší nesmyslné a milionkrát provařené úvahy, zda-li je SUV bezpečnější a dražší, než běžné nízké modely... 8-s :no: Prostě SUV jsou čím dál prodávanější, protože lidi v naší části světa jsou čím dál bohatší a taky pohodlnější. Naopak běžná auta jsou naopak stále placatější a jejich kabiny tím pádem hůře přístupné. 😲
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To sme už řešili = v úvodu 😄

Vlákna Superb vs SUV a realita vs čísla 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pokud pro tebe je běžným autem Arteon, pak by se dalo souhlasit.
U normálních aut nižší střední nebo střední třídy nevidím, že by byly kabiny hůře přístupné nebo auta placatější.
Arese
No tak si třeba zkus nastoupit do Meganu minulé a současné generace - mezigenerační snížení karoserie o cca 4,5 cm! 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fajn že došlo k snížení a tim zlepšení jízdních vlastností = v době totálního boomu SUV = tim odlišuješ auto od neauta = teda SUV 😄
Avatar - miromen
miromen
Tak ono to zřejmě nebude jen o te vyšce, ale zřejmě o celkove konstrukci, tvaru dveři nebo ukotveni sedaku. Třeba do koncernove nižši středni se špatně nastupuje a to platilo už i u předchozich generaci, ktere zas tak placate nebyly.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jasně, nastupování do koncernových kompaktů se musí trénovat na Lotusu.
[odkaz]
Avatar - miromen
miromen
No teměř si to trefil. Ale važně, stači si vyzkoušet golf/leon a nasledně např. auris nebo 308 a ten rozdil pozna i člověk bez zdravotnich problemu a ja zhoršeny vstup do šestkoveho golfa taky poznal a u nastupce včetně toho leona je to stejne v bleděmodrem. Mam v rodině na to slušny etalon, ktery zrovna tohle dost řešil.
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😒] :yes:
webpaja
Dobrý odkaz >😁 :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
alebo v i8
[odkaz]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tfuj! Jak kosatka co chytla na břehu tuleně a teď se snaží domrskat do vody. >😁
Avatar - miromen
miromen
I Tržil s tim měl problem, škoda, že neni zaběr jak z ni leze...

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo ale Tržil je tak trochu vzor jak ve 40 letech homo sapiens nemá vypadat 😄

Podívej se na staršího týpka = viz já 09:04
Avatar - miromen
miromen
No a dalši varianta jsou třeba nějake zdravotni problemy a pak vnimaš kdejakou nuanci při nastupovani/vystupovani z auta.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zdravotní problém Tržila přežírání = je ale řešitelnej = v jeho případě asi tim SUV 😉

Auta jako Lotus nejsou pro každýho = ale viz video pro normálního homo sapiens i trochu vyššího věku = neni problém

Pro Tržila a jeho karikaturu na homo sapiens holt ty SUV = přitom do vesmíru sme poslali že vypadáme takhle [odkaz] 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zapomínáš na rok, kdy jsme to tam poslali. V té době to ještě platilo...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo = pro někoho fakt radši to SUV >😁

Pro porovnání od 0:51 [odkaz] a od 1😁3
overnight
Tvůj odkaz to zabil :-! chtělo se mi napsat až budu děděk taky možná začnu přemýšlet nad tím jak se do jakého auta leze a zacnu možná i přemýšlet nad nějakým suv >😁 ale tenhle strejda je důkazem, že když je člověk trochu šikovnej, neváží tunu a nemá zdřevěnělý klouby, resp je v kondici >😁 tak si potom může za odměnu užívat jízdu z nižšího posezu :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nemám problém ani s jedním, nepozoruju rozdíl.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz odkazy = nejsme holt všichni stejní 😉

Aspoň teď víme kdo z nás patří do jaký skupiny 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jaká skupina ty... skupino!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No skupina typ Tržil = pro ty fakt radši to SUV >😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kdo je Tržil? Neznám...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Teď tu o něm byla řeč [odkaz]
overnight
Přesně jak píšeš 😉 mám 193cm a nastupování do aut mi teda nedělá problém >😁 ale znáš to lidi jsou už tak rozhejčkaný, že by pomalu chtěli, aby sedačka z auta sama vyjela a zase s nima automaticky zajela dovnitř >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mám dost podobně = a taky nemám problém = ale ten nápad s tou vyjíždějící sedačkou.. >😁
overnight
to by se dalo patentovat co >😁 pro jednu "skupinu" :-! >😁
qp
Je zajímavé sledovat, jak se mění poměr diesel/benzín/CNG i u tak velkého auta jako je Octavie. Troufám si tvrdit, že na konci roku to bude minimálně 50:50 poměr benzín+CNG:diesel.
Avatar - praděda7
praděda7
Potvrzují se tak předpoklady z konce loňského roku, že se prodeje na českém trhu blíží své hranici a již tolik neporostou jako v minulosti. Český trh již může být nasycen, vliv mohou hrát i rostoucí ceny vozů. Ze zákulisních zpráv navíc také vyplývá klesající podíl ree😜ortů – třeba němečtí prodejci proti nim údajně začali brojit, a tak má počet krátkodobě registrovaných a následně vyvezených aut klesat.

..........odkud se vzal ten tlak na přechod k elektroautům..... :-!
overnight
No reálně se prodalo víc aut, akorát ubyly ree😜orty, což je dobře a automobilky, který vykázaly největší propad měly ree😜ortů nejvíce akorát u nich teď reálný růst není patrný, ale trh celkově roste, protože pokles 8,7% určitě nekoresponduje s celkovým počtem ree😜ortů, které byly uskutečněny v březnu minulého roku, to byl nepochybně vyšší podíl..
Avatar - praděda7
praděda7
Já spíš poukazoval na nasycený trh se spalováky a spojitost s nástupem "zkratoaut"....
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kde sa nam stratil .... ved zase az taka exkluzivna znacka to predsa nie je ... :😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kam by se ztratil? S ohledem na nabídku tam, kam patří, do zapomnění. Tipo nezachrání to, že kompletní modelová řada Fiatu stojí za starou belu nebo patří už do pravěku.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
panda a F500 su ok ale v nasich zemepisnych sirkach je to proste okrajovy segment... tipo u vas/u nas tiez nefunguje zdaleka tak dobre ako sa asi cakalo ... a potom tu mame 500X ktore sice predava slusne cisla ale ti najlepsi su opat inde ... ono hlavne chybaju fiatu tie cisla ktore by spravilo nove punto.... ale asi je to marne... ;-\ ...podobne ako v alfe aj vo fiate akoby sa uz posledny rok dva zastavil cas... ziadne nove modely.. nic... pritom nebola to zla znacka nechapem co sa stalo ;-\
Arese
Tipo je (snad mimo Itálii) šíleně podceňovaný model, který si většina potenciálních kupců bohužel ani nejde k dealerům Fiatu projet. Byli by pak nesmírně příjemně překvapení, o jak prostorné a komfortní auto se jedná. Ale fakt je ten, že pokud do tohoto auta potenciální kupec sedne, řadu z nich zklamou levné interiérové plasty. Ty na horních partiích dveří vypadají fakt mizerně a i jinak příjemně měkký plast na horní půlce přístrojové desky má podivný rastr, který jakoby pocházel z nějakého Nissanu z 90. let. Škoda, velká škoda, protože jinak je Tipo nesmírně příjemné auto a s motorem 1.6 Multijet s 320 N.m i velmi svižné (a i 1.4 T-Jet rozhodně nejezdí špatně)... 😲
P.S. Už aby tu bylo nové Argo (v Evropě ale asi spíš Uno), včera bylo pozdě!!!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nebylo by od věci přijít i s plnohodnotným nástupcem Punta, coby konkurentem třídních etalonů.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Panda... panejo, Panda je pravěká. F500 se překoukala a tím, jak její xicht naroubovali na vše od miniauta po traktor, lidem spíš i zhnusila.
Punto to nezachrání, to není klíčový segment v ČR. Situaci trochu zlepší, ale jen pokud bude opravdu výjimečné. Fiat totálně ustoupil ze všech pozic, které kdy měl.
A že nechápeš, co se stalo? Co by se asi mohlo stát? Pan účetní prostě nemá prachy. S velkýma očima koupil Chrysler, jenže ten mu netáhne. Alfa taky není ten zázrak, ve který doufal. A tak...
Toky1
Fiaty Panda, 500, 500X - mne sa tie autá javia akoby dizajnované tak trochu pre dievčatá. Chlap v nich vyzerá divne. Chce to niečo v genderovo neutrálnejšom dizajne. Tipo je OK.
Asi som stará škola ale dnešná - nazvem to mužská - mládež (do30rokov) sa stajluje pre mňa nejako veľmi zženštilo. Ak chce Fiat týmto dizajnom oslovovať mladých tak akože fajn len majú problém v štatistikách - aký vekový priemer má dnes človek kupujúci nové auto. V Nemecku napríklad tuším je to chlap cca 50rokov. Tomu takéto autá veľa nepovedia. A koľko žien všeobecne či mužov do 30 rokov si štatisticky kupuje nové auto?
Ale to je len môj zabednený pohľad na vec, kľudne sa môžem mýliť.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Proč divně [odkaz] 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mládež do třiceti let mi zůstává dnes záhadou a to od nich věkově nejsem zase tak daleko. Pocitově si ale připadám jak z jiného světa.
Asi to bude těch několik let života v komunismu, ty za to určitě mohou.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No popravdě = mohou 😄

Jestli ti je kolik naznačuješ = sociologie pro to má vysvětlení

A mladší generaci [odkaz] logicky nechápeš 😉

Jestli si z ročníků který braly rozum v 90. letech = hledáš něco co bylo dočasný a specifický a nikdy už nebude. Bylo to zvláštní přechodný období = kombinace už kapitalismu ale v reálu furt socialismu.
V kombinaci se současnou ostalgií = kdy lidem aspoń podvědomě dochází jak moc sme za 40 let socíku zaostali = si pocitově připadáš jak z jinýho světa 😄
Toky1
Tak to môže byť. Mám 43. Tu je vysvetlenie prečo sa mi zdá, že je v poslednej dobe všade nejako veľa gayov. Chyba je vo mne. Ja som z generácie chlapov čo sa neholia keď sa im nechce a nie preto lebo to je v móde. Čo si vlasy nefarbia na neónovo a nevystužujú účes roxormi. Čo v lete nechodia s pollitrovkou Evianu po ulici v červených plátenkách a svetlomodrou buzitaškou (crossbody bag ) klopkajúcou po riťke. ;-\
Stále si naivne myslím že chlap by mal vyzerať proste ako... chlap.
No jo, chyba vo mne.
😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To slučuješ metrosexuály a gaye = kterejch sou ty asi 4% = prostě pár set milionů

Když k tomu ale přičteš ty metrosexuály.. 😄

Já bych řek ať každej vyzerá = jak se jemu chce a jak to každej cítí

Mě teda jedna kdysi ukecala ať se tam oholim = a fakt to pak bylo lepší.. >😒]
Toky1
Tak zlučujem ako zlučujem. Pôsobia tak nejak rovnako.
Ale tieto fiaty 500vky, 500x a pandy k nim celkom idú. Keď sú ich 4% tak to teda v mojich očiach je od Fiatu príliš úzka cieľová skupina - medzi mužmi. Asi ako superautá - tie si to ale vďaka zisku z ceny predaja asi môžu dovoliť.
V zásade súhlasím - nech sa každý oblieka či vyzerá ako chce. Ja len že šaty robia človeka, a okolie na to aj primerane reaguje.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No 4% sou gayů = stovky milionů

Kolik metrosexuálů nevim = o dost víc? >😒]

Myslim že je lepší žít pro sebe a svý blízký = než cizí okolí. Já se oblíkám a holim a stříhám jak se chce mě [odkaz] docela doporučuju 😄
Toky1
No áno. Keď ale dobre chápem pojmy tak aj metrosexuál sa oblieka módne lebo tak on sám chce. Cielene vyhľadáva módne trendy a chce ich. Mám občas ale isté pochybnosti o sexuálnej orientácii módnych guru... tých čo módu tvoria.
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pochybnosti asi nejsou na místě = to sou gayové >😁

Teda často.. 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
V čem lepší? Ještě to chápu u sebe, kdy se holím kvůli sportu, protože to je fakt výrazně pohodlnější, ale pro běžný život?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty se tam dole holíš kvůli sportu = sakra jakýmu? 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Plavání, kolo, běh... Ne vždy nutně v tomhle pořadí, ne vždy nutně všechno.
Začal jsem nohama, ještě když jsem bruslil. Odřeniny z pádů se rychleji hojí bez chlupů, maséři to taky mají radši. Pak jsem kvůli hrudnímu pásu přidal tělo, protože mít jen proužek na hrudi by vypadalo blbě. A na triatlonu jsem zjistil, že mokré chlupy v rozkroku jsou fakt hnus.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Souhlasim = a při sexu je to taky lepší :yes: 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😒] :yes:
Ale nemotal bych dohromady gaye a metrosexuály.
Ty roxory jsou dobrý! >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ano, ale důležité je, aby to byla fakt Evian a aby to logo bylo za každou cenu vidět. >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A že samozřejmě nestačí jen voda na pití [odkaz] >😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
8-s Co to sakra je? Pomoc...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo zlatej socialismu = kdy 90% všeho nebylo a nesmělo se >😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Než zaplavovat svět nesmysly, to fakt snad radši ten socík.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Unikla ti podstata socíku = všechny státy zbankrotovaly = to fakt už radši ne >😒]

Ten pokles rsp. zhroucení ekonomiky o 90% teda na 10% sousedního trochu menšího státu = ti nestačil? 😄

To že dneska ten sousední posílá prachy a z 80% nám dotuje stavbu dálnic a železnic infrastruktury = kterou oni za svý stavěli když my budovali socialismus = ti neni hanblivo? >😁

A samozřejmě nejen infrastruktura = zdravotnictví zaostalo úplně fatálně = za celou totalitu stoupnul věk o 0,25 roku = jinde o roky. Aneb z rozhodnutí strany = každej občan socialistickýho bloku umřel o pár let dřív :yes: >😒]

Horší bude až nám ty co nebudovali socialismus a totální zaostání = přestanou ze 100% opravovat Katedrály Sv. Víta atd. a z 80% ty silnice atp. a množství zanedbanejch hradů zámků kulturních památek = a zase budem muset žít a spravovat svuj stát = jen za svý 😉

I když to co řikáš jen z hluboký neznalosti = tak znej: 40 let vlády KSČ budeme dohánět zhruba 60-70 let. Ty bys nechtěl mít rakouskej plat = už dneska? Nebo = furt = nikdy se nezhroutit na těch fakt trapnejch 10%?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Krásně házíš procenty a jako vždy zamlčuješ to podstatné, a sice skutečnost, že spolu s tím ten soused rozhoduje, co smíš a nesmíš postavit.
Víš, co hlavně chci? Aby už vyhynuly tvé názory, tvá hloupá manipulace, neustálé svalování stávající státní i lidské neschopnosti na minulost. Chápu to, je to snadná výmluva, proč se nesnažit a nic nedělat, ale realita je, že si za to můžeme jen my sami, žádná minulost. A jestli nějaká, tak leda ta nedávná, vysoce tržní... trhni, co můžeš.
Ono... dokud se všichni budou sami pro sebe snažit dohnat Německo a Rakousko, nedoženeme ho nikdy. Jenže mluvit v ČR o něčem společném, to si koleduje o provaz, protože čecháčci jsou tupáčci.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co si představuješ pod tim házení procenty? Jestli totální krach = že soudruzi z vedení strany a státu kterej dovedli do bankrotu se stáhnou a do čela strčej [odkaz] a připravujou se na konec = tak ok :-!

Co smíš a nesmíš postavit = si nějak nemocný? Nebo to myslíš jak? >😁
Odpověď na tohle by mě teda fakt zajímala! Dáš to? 😄

Doufám že navzdory tvýmu přání = vzdělání a znalosti = nevyhynou 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nedám, kašlu na tebe. Každá diskuse s tebou má určité hranice, které ještě zvládnu. Dlouhodobý boj s popíráním reality je i na mne moc.
Vzdělání a znalosti... kéž by zase konečně získaly prostor. Jenže čím dál více vidím (a jsi toho zářný příklad), že stačí správná indoktrinace a znalosti nejsou potřeba.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Je mi tolik, kolik mi je a vím bezpečně, že minulý režim mě, vzhledem k věku, postihnout nemohl. I když věřím, že ty si v tom určitě zase něco najdeš, protože jak jde o minulost, máš tmu před očima.
Zbytek tvého blábolu je, tradičně, mimo mísu, jak se snažíš "křivdy" komunismu napasovat úplně na vše. V ÚSTR bys byl bezpochyby platným příslušníkem.
Pocitově si připadám mimo, protože nechápu ani😒br /> a) hon za nejnovějšími věcmi za každou cenu
b) absurdní příklon k retru za každou cenu
c) totální nihilismus mladé generace za každou cenu.
Jdu radši dělat papírovou tramvaj, než se zabývat pí*ovinama s tebou.
Toky1
S a) b) súhlasím. Čo je nihilizmus si idem vygúgliť.
😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Když de o degradaci státu na úroveň 10% sousedního Rakouska = z rozmaru 1 party = tak jo skoro černo před očima mám

No podle odborníků = tě postihnout dokonce musel. Tak nevim 😉

Tomu čemu asi ani sám nevíš proč řikáš "tvuj blábol" je to co píšu = protože si to asi nepochopil zopakuju = závěr a vysvětlení sociologů 😄

Tradiční bláboly = tentokrát o USTR = asi neni nutný komentovat. Proč? 😐
a) tu bylo už před tim než Klement Gotwald..
b) módní vlny tu asi sou taky už hodně dlouho
c) to vidim podobně = vysvětlení asi určitě bude = jen ho narozdíl od toho týkajícího se mý/tvý generace neznám. Ale asi nebude problém zjistit..

Brilantní závěr :yes: >😁

Tak pak udělej fotku a dej odkaz >😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Sociologie je skvělá pavěda, dokáže si najít názor úplně na všechno. Sice obvykle naprosto mimo realitu, ale hlavně, že na to dovede čerpat dotace. A hlavně, jak je vidět, u nás se koncentrovala čistě na míchání socialismu do všeho, co existuje. Ještě, že mám strojní mozek.
Víš, co je nejlepší? Že na rozdíl od tvých teoretických keců mám jedno velmi jednoduché, praktické vysvětlení: já mám rozum.
Máš pravdu, všechno tu bylo už dříve. Jen ne v tak šíleném měřítku, jako dnes. Kdyby to bylo specifikem ČR, řeknu, že si tím lidi kompenzují pocit méněcennosti vůči západu. Ale ono je to celosvětové šílenství.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Boha to sou ale plky :yes: >😁

Hele fakt ti je kolik naznačuješ? Jestli jo tak tě mrsk.. 😄

Ale eště lepší je = to s tim rozumem :yes: >😒]

To "já sice nevim co přesně to znamená a co se tam studuje a vůbec, ale vim že tomu rozumim líp než všichni kdo to kdy studovali" = ten je muj nejoblíbenější 😄 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Já vím, že tobě pravda nikdy nevoní, pořád si ji neumíš dost přibarvit, aby ti ladila.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak teď ti fakt nerozumim 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To mě nepřekvapuje. Nerozumíš ničemu, co není z tvé hlavy.
Avatar - Anonym
Anonym
Cadillac - 1 ks
Dodge - 8 ks
Chevrolet - 3 ks
Tesla - 12 ks
Mustang - 33 ks
Renegade - 12 ks (6x benzín)
Compass - 32 ks (7x benzín)
Cherokee - 3 ks
GrandCherokee - 13 ks (2x benzín)
Wrangler - 8 ks (4x benzín)
Avatar - Anonym
Anonym
Lada - 15 ks
UAZ - 6 ks
GAZ - 1 ks
Ural moto - 1 ks