U Focusu to slabota je, zvláště když nenabízí 4 válec v benzínu. Mám docela slušnou zkušenost s ecoboosty, včetně tříválců, takže o neználkovství nemůže být řeč.
Minula generace se mi od zacatku nelibila, ale casem jsem si alespon zvykl. Fordy beztak mizi ze silnic rychle. Tato nova generace ma fantazie min nez hjundé. A zadny wow efekt. Zlate casy F I.
Jednou za cas pusti ford na silnice neco opravdu pekneho. Ted se ceka.
No nejlepší jsou tady ti minusovači...ti asi vítají, že focus nemá pořádný motor a jen zkriplené. To musí být fakt zvláštní povahy, asi podobně zkriplené jako ty 2 - 3 válce.
Já jsem žádné výhody neviděl. Je to dražší a víc to žere, méně vydrží. Takže, kde jsou ty výhody? Pěkně to rozebrali na autoforu v článku "Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody".
Zajímavostí je, že tyto paskvily jezdí jen v Evropě, tady projde pseudozeleným vše...a ty jsi zjevně jedním z nich. Nicméně ne každý je fanda nesmyslného downsizingu...
To jsou zase výplody.. >:D
U VW se tomu říká Trendline..podobný základ za podobné love.
V plné palbě je to jedině když jedeš kolem Donbas arény..vlevo rusové a vpravo ukrajinci.. ;-)
Ad1. Design... u Fordu jsem to mel vzdycky tak, ze se mi zadny novy model nelibil, abych pak behem dvou let zcela obratil a nasel v designu Fordu zalibeni. A tento Focus tuto tradici drzi
Ad2) proze jsem vyzkousel PSA rozdmychavanej puretech a vylozene zklamani se kupodivu nekonalo, nemusel by Fordi trivalec s vyssim objemem dopadnout spatne ( ale to je pouze predjimani, abych se vyhnul zarputile negaci trivalcovych kakofonii)
Ad3) jsem rad, ze v nizsi tride zustane v nabidce mezi vsemi temi cross a SUV klasicky automobil, a bude-li se ford drzet tradice dnes uz docela vzacneho kvalitniho podvozku, urcite ho nezatratim.
Víš co je zajímavý ? Že ty paskvily, co jezdí v Evropě, jsou většinou o poznání rychlejší, než ty srovnatelné zastaralé atmosférické motorizace, které se prodávají jinde po světě. Možná tady nejezdí Fokus V6 (ostatně, kde ano), ale proti třeba obyčejným atmo 1.6 je litrový tříválec či jednapůllitrový tříválec luxusní motorizací a dvoulitr tu máme taky.
mimochodem, než začneš tvrdit tyhle pitomosti, podívej se, jaký je základní Fokus v USA a jaký má motor.... budeš překvapen.
Motorove koncime na 180 konich, to mi jako slabota nepripada. A odsoudit trivalec pouze z tveho neznalkovskeho principu neumim. Jsem rad, ze je vpredu pred predni napravou kompakltni a lehky motor, je mi ale lito te lesenovky vzadu. Asponze uz zjistili, ze existuji moderni automaty, ten petikvalt byl fakt slabota.
1.5 EB - Měl jsem možnost srovnání se starší 1.6 EB a měl jsem stejný pocit, že novější jednapětka trochu trvá, než se roztáhne, kdežto 1.6, jakmile naleze do středních otáček, tak srdnatě táhne až do omezovače i s celkem hezkým zvukem na čtyřválec.
Zajímalo by mne, kolik měl ten tvůj Cmax najeto ? Syrové auto? Nebo už zajetější ? Mám zkušenost z dvou 1.6EB, které se pořádně rozjeli až po 10 tis. km. Jeden se teda rozjel ve 20 tisících až tak ,že se mu upálil pístní kroužek, ale to je jiná story >:D Mnou zkoušená 1.5 měla asi 350 km najeto, navíc ji chybí ten "overboost", který dodává ještě výsledný kopanec.
Spotřebu nekomentuju, já jezdim za hodně >:D
P.s. BMW 1.5 3válec jsem taky jezdil a mimo klapotu v nejnižších otáčkách, bych mu absenci válce netipoval, rozhodně ne co do výkonu.
Nejen "kaa", ale ani ty nerozumis psanemu textu, navic ti uplne unika realita zivota.
Pseudozeleni neexistuji, fandda downsizingu tu neni nikdo, ani ja ne, jsem ten posledni, kdo by si koupil (klidne i dvakrat vykonnejsi) 2,0 turbo misto klidne slabsiho a vice napravu zatezujiciho V6, no fandove do spotrebu jsou vsichni kolem. I lide, kteri kupuji auta za bratru 2M+ se ptaji na spotrebu nejpozdeji ve treti vete.
O kolik vic bude zrat 1,5R3 ve Fieste ST, pripadne ve Focusu, oproti predchudci se 4 valci, to nevis, nemuzes, zatim nejsou data, co se tyka vydrze tak to same - nikdo zatim nema relevantni data, tak nemel blbosti. Autoforum je uplne stejne zaujate proti trivalcum jako ty, proste ctyrhrnek je dobry, protoze ma ctyri valce, trihrnek je spatny, protoze ma jen tri. Hotovo konec. Me je takove detinsky zjednodusene videni sveta proste cizi, o aute uvazuji a hodnotim ho jako celek, kde motor je jen cast celku a tak z principu neumim napsat, ze trivalec je shunt jen kvuli poctu valcu.
na mna posobi akoby mal predny previs akysi "pridlhy" [odkaz] ... a aj tie predne svetla urcite mohli byt kusok mensie a nie taketo vyplestene okale... ono to na mna zboku posobi defakto ako nejaky japonec skor... ford si predstavujem kusok inak .. asi tak ako focus 2 alebo edge .... ale cielenie hlavne na cinu a globalne trhy fordu chapem ...tak asi aj preto takyto pokruteny a akysi rozplacnuty dizajn ;-\ ... ej fakt ze novy ceed tiez uz nie je velky fesak to je pravda ale vedla tohto focusa je za mna nadalej o citelny kus krajsi.. ale to je snad uz aj tipo...
To bylo keců, jak je Civic drahej a podívejme se na Focus.
Civic comfort 430k stejně jako Focus Trend edition, v automatu Civic o 20k levnější.
Civic vs Focus:
multilink vs torzka
vyhřívaná přední sedadla vs nic
automatická klima vs manuální
adaptivní tempomat vs žádný
8 repro vs 6 repro
Kufr 420-478 vs 375 l
Ford má navíc kožený volant, display místo rádia.
Tak co proti té Hondě všichni máte? Všichni píšou, jak je drahá a teď přijde Ford s torzkou, menší, hůř vybavenej a za stejný prachy a cena je v pořádku? Tohle neberu... :-/
To sedí. Stejně to z bočního profilu vypadá jak M3 (má 2l 4válec) a ze předu jako i30, navíc v benzínu jen 3hrnky - ať si to nechají ;-)
Ford jakoby nevěděl co má s Focusem dělat. Prodeje padají a padají, půl milionu prodaných aut v EU bylo naposled v roce 2002, 400tis v roce 2007 a 3G se sotva vydrápala v posledních 5ti letech přes 200tis ks ročně ;-)
Když jsem mu hodil odkaz na 2 rozebrane 1.0EB, kdy jeden měl najeto 240tkm a druhy 270tkm a němci zjistili, že jsou ty motory v naprostem pořadku tak mi na to odpověděl nějaky žvastem, že snad nahoda nebo tak něco. Sice nevim pod ktery nick to bylo, ale to je vlastně uplně jedno. Jinak je usměvne vytahovat "zdechlou" atmosferu v corolle oproti byť turbovanemu litru.
Nechceš si už ty profily sjednotit? Už poněkolikáté tu reaguje na střídačku za oba tvé nicky. Jak víš, že ten litr od Fordu nevydrží? Nikde není ani zmínka o masovych poruchách.
Až na to, že Corrola s 1,6 atmo je nejprodávanějším vozem na světě, teda teď až po Fordu F 150.A chtěl bych vidět, který tříhrnek podrží cenu a vydrží to, co právě atmosféra u Corroly. Ani ty litrové tříválce a ani Corrola není pro závodníky, ale kvalita, komfort a výdrž jsou přeci pro rodiny důležité. Takže ono to v důsledku není dobré pro nikoho, přesto nám to tady ekofašisé skrze šikanu automobilek tlačí.
Jenže tam dávají nově traverzu dozadu... 8-s:no:
Jen lepší motorizyce má multilink..uff inspirace koncernem tady být nemusela!
A cross verze Active si myslím , že je trefa do černého..pokud ji nepřepálí cenově!
Zrovna nový Fiat Tipo je moc hezké auto..hatchback i kombík ! ;-)
Ceed se fakt moc nepovedl.. :no:
Focus se mi pozdává lépe..ale čekal jsem víc.
Ta Active verze ala crossover je dobrý nápad!
K tvojej druhej vete - s čím tieto sú tieto turbá horšie. Dúfam, ze nemáš na mysly pôvodné atmo 1,4-2,0 ktoré nahradzujú. Taká atmosferická 1,6 EU6 je väčšinou fakt skvôst, cesť výnimkám, ktorý vrčí, hučí, žere a nejde >:D
170k ? To je už trochu přitažené za vlasy ne? :-) Ale dobře, hádat se nechci, nepřeměřoval jsem. Kolik musí mít silnější 1.5/1.6 se 118 či 134kw ve skutečnosti >:D
Vnimani hluku a zvuku bude zřejmě dost individualni. Dost lidi lamentuje jek je pravě 1.0EB v otačkach chraplavy což samo neznamena, že je hlučny či nekultivovany. Navic jak se těžko shaněji nějake PR keci kolem fordu tak s timhle se docela ztotožňuji a jen dodam, že osobně bych tu zvukovou kulisu ještě vic podpořil minimalně u 1.5/1.6EB....
"„V současném Focusu zní zážehové motory velmi kultivovaně, ale chtěli jsme přidat dojem výkonu, namixovat kultivovanost se sportovním charakterem. Proto jsme k motoru přidali sympozér. Jedná se o zařízení, které sbírá tlakové pulsy ze sacího traktu, zesiluje je a přenáší do prostoru pro cestující. Výstup ze sympozéru lze naladit tak, aby zněl co nejpřirozeněji. Na jednu stranu chceme nízkou úroveň hluku při cestovním režimu jízdy, ale na druhé odměnit řidiče přímou zpětnou vazbou při akceleraci a zdůraznit sportovní charakter nového Focusu.“
"Nový Focus je zatím nejkultivovanější,“ řekl Dr. Hildebrandt. „Je tichý, když chcete, aby byl tichý, zároveň má však úžasně sportovní zvukový projev. Naším cílem je, aby řidič vystupoval z vozu po dlouhé cestě odpočatý, ale přitom si jízdu užil. Jsem přesvědčen, že v případě zcela nového Focusu se nám to podařilo."
1,6 EB jsem sice jel, ale pamet mi uz neslouzi, no nevzpominam si na nejake negativni pocity (a 1,6EB ve FieSTe hodnotit nechci, to by bylo nefer :-) ).
Ten C-Max mel najeto pres 10tkm, byla to predvadecka, to same i Focus, ten byl z pujcovny a mel pres 20tkm. Velice me prekvapilo, jak byl ten Focus tichy, to same prekvapeni v BMW 218i GT - ticho a zase ticho, nechapu, jak nekdo muze furt dokola pindat na trihrnek kvuli zvuku (to je vetsinou jediny realny argument odpurcu trihrnku, ze maj naprd zvuk), KDYZ NENI SLYSET 8-s
Počkej, kolik tedy má 1.5 a 1.6 ? Bavíme se o 1.6 110kw a 1.5 110 kw (150k), kdy obě mají 240NM, jen 1.6 má overboost. To co popisuješ jsou nějaké vyšší hodnoty.
Ano, psal, ale ty a teď se neuraž, trochu trpíš syndromem vlastní garáže, proto jsem se ptal na názor Mariachiho :). Jo, měření znám, ale neříkej mi, že ten overboost tam byl jen pro nic za nic, při předjíždění je to docela poznat. Musel bych se svézt se stejně zajetými auty, abych mohl posoudit. Krouťák má 1.5tka 240 NM, kdežto 1.6 240/270. Nebo něco změnili? Jestli ano, tak pak beru zpět.
Hodnota cx je u sedanu 0.25 a u HB 0.273 a jinak už součastny focus ma aktivni mřižku chladiče, kde se od určite rychlosti uzavřou lamely a ma to podle info i novy model.
To vis dedku... pravnoucata na nas budou koukat s hubou dokoran, az jim budeme vypravet, ze za nasich casu motor v aute zabiral malem polovinu mista... a teprva jak budou koulet ocima, az jim budeme vysvetlovat, ze jsme ty stroje dokonce museli sami ridit...
Tak ceny mi přijdou v pohodě jen nechapu proč nelze kombinovat vykonnějši 1.5EB s vybavou Titanium přitom u ST-Line ta možnost je. Podobně jako u Fiesty nelze ST-Line kombinovat s nejvykonnějši variantou 1.0EB.
že má zaslepenou spodní část otvoru v přední masce.
Kdyby zaslepili horní část, tak má auto menší odpor cx.
Tímto to auto naprosto znehodnotili a u mně má konečnou.
Rozepis se o te zkusenosti, zejmena me zajima trivalec 1,5 - kolik jsi v nem nalital a jak se chova pri jizde? Jakou ma spotrebu pri rychle jizde a jakou pri jizde na spotrebu? A jak je hlasity? A ma nejakou vykonovou spicku? V jakem aute jsi s nim jezdil?
V zadnem, ja vim, pro tebe je to trihrnek a tak je to automaticky fuj hnus. Stejne negativni zaujeti, jako mistr Machala, ktery tu nazvracel na BMW 118i, se kterym jsem v te dobe jezdil a jen jsem na ty lzi a vymysly nevericne koukal...
Neznalkovstvi je v tvem pripade asi nejtrefnejsi termin, lepe te vystihnout nejde.
Co se tyka mych zkusenosti:
1,0 EB/92kW Focus: Motor na volnobeh a az do cca 3000 otacek velmi tichy, jestli je to tri, nebo vicevalec by nikdo nepoznal. Zatah slusny, ale az od cca 2100 otacek, do te doby je to hodne line. Zajimave, ze ve Fieste ST line ten motor tahl tak uz od nejakych 1700 otacek. Spotreba cca 6,5 v tom Focusu - zadny zazrak ani prusvih.
1,5 EB/110 kW Grand C-Max: Opet velice tichy az do 3000 otacek, pak nastupuje jakysi brum, motor nezajimave vrci a u 6000 otacek najednou zvadne. Do te doby ma hezky linearni zatah bez jakekoliv spicky. Na muj vkus se roztahuje dost pomalu. Spotreba po tydnu jezdeni cca 8,2 - zase zadny zarak, ale ani prusvih na velke auto, ktere jezdilo celkem zatizene. Ten samy motor v S-Maxu s manualem pro me lepsi volba, nez stejne vykonny diesel s manualem.
Ja se osobne trihrnku nebojim, jestli bude mit 1,5 takovy "vesely" prubeh vykonu a kroutaku, jako 1,0, a pritom bude lehci a mozna i s nizsi spotrebou, nemam namitek.
Ale klidne si dal bojuj, mozna si dal budes pripadat jako echt petrolhead >:D
Mozna jsem se blbe koukal, ale v tom Autotipu 08/18 je jen Fiesta 1,0 EB, ne 1,5 EB ST.
Jinymi slovy k motoru 1,5 EB mas stejne dat jako Magister/Cherokee = 0.
Přesně, Tipo je velmi sympatické již na první pohled, zejména příď je doslova parádní! :-):yes: Podmínkou jsou ovšem alespoň šestnáctková kola, ovšem to dnes platí u všech modelů C segmentu.
Nechce a vôbec nemá s tým problém, že už sa x krát prestrelil Magister/Cherokee:-! . Presne tak, o litrových EB sa zatiaľ žiadne panické historky nešíria
Interier hnusny tablet, jako v i30 a predni maska spodek, jako i30 fastback. PRedni svetla jsou hoodn hnusna, to rozsireni na boku vypada hnusne, cele je to nake hnusne ;-\
Ano, cetls ho ja vim, ty uz jsi vsechno videl, vsudes byl a kdes jeste nebyl, tam uz mas koupeny listek, ale...na to jak obvykle hazis odkazy na kdejakou pitomost, tak jsem cekal, ze pochopis, ze si chci ten test precist taky.
Takze se opet ptam:
Kde je test = Fiesty ST = 1,5 o kterem pises?
To už jsem ti taky psal, prostě ta silnějši varianta je podle zkušenosti zbytečny SW zasach a vyhozeni peněz. Když odhlednu od grafu tak přimo majitele pišou, že prakticky nepociťuji změny a když už tak se spiš jedna o placebo. Vim, že jeden majitel to připadnym zajemcum sam rozmlouva a doporučuje nějaky jiny zasach jako bluefin nebo mountune, ktery sam chce podsoupit.
Ano však ja ti pišu, hodnoty realně naměřene a ne to co na papiře uvadi vyrobce. Jasně měřeni je hodně ovlivnitelne a ten vykon bude u každeho konkretniho kusu trochu jiny a taky zaleži za jakych podminek bude měřen, stejně tak jako měřeni dynamiky. Ale tohle jsou třeba poznatky toho polaka, ktery se věnuje fordum a jeho upravam dlouhodobě. Samozřejmě ma k dispozici i grafy a pravě u te 1.5 je často vykon naměřeny těch 170 i vic koni. Jo a ještě jeden poznatek, ktery z testu horkotěžko vyčteš a to, že jak 1.0EB tak 1.5EB maji dost přidušenou jedničku.S 1.6EB jsem jel jen jednou a už je to nějaka doba, ale něco mi řika, že u ni neni jednička tak přidušena, ale nevim to s jistotou.
Ano, souhlasim, mezi námi, i to "blbé" HTP je tiché.....Nedávno jsem v tom jel a nevědět to, tak mu tipnu 1.4 4válec (Fabie II). Mne osobně stávájící Ecoboost bude chybět, ale je to jen psychologické hledisko absence válce, narozdíl od některých to přiznám :-)
Stači si zajit na fordklub a sam uvidiš jak se věci maji. Jsou tam i grafy včetně zkušenosti. A třeba na strankach, kde se měři dynamika vychazi prostě ta 1.5 lepe než 1.6. Pokud si dobře vzpominam tak u těch změřenych 1.6 krouťak dosahuje maxima kolem cca 250Nm, kdežto u 1.5 je to někde mezi 260-270Nm a vykon maji kolem 160hp a 1.5 tak jak jsem psal.
U jsem psal, že v mojem připadě byl 1.5EB do cca nějakych 5tkm umrtveny a lezly z něj i divne zvuky, zkušenosti jinych hovoři o cca 10tkm i vic, ja jsem holt prakticky nezajižděl. Jinak je to velice povedeny charakterni motor, ktery jde krasně za plynem až k 6000ot, kdy někde pře 4 500ot chyta druhy dech. Z těch menšich turbomotoru ma spolu s 1.6EB velice chytlavy a charakterni zvuk, zřejmě zvukovod, kde mi ani 1.6THP tak dobře neznila a oproti TSI je to hotovy balzam. A taky jsem ti už psal, že oproti 1.6EB i lepe jede podle všech dostupnych info jak dynamicky tak pružnosti. I naměřene hodnoty vykonu jsou u něj vyšši a kluk v polsku, ktery provadi chiptuning tak před zasahem maji podle něj všechny 1.5EB vykon mezi 170-180hp takže se ani nedivim, že jsou v některych testech zminky, že jede jako by měl snad 180 a někteři zmiňuji i 200hp. Naopak vykonnějši 134kw varianty jsou na tom jen nepatrně lepe a i samotni majitele po SW upravě na vykonnějši variantu tento zasah nedoporučuji. I kroutak ma oproti 1.6EB vyšši a to i přesto, že nema overboost. U 1.0EB je to na spodku slabši, předevšim jsou citlivějši rozjezdy a uvada kolem 5500ot a u něj mě překvapila kultivovanost hlavně na volnoběh, kdy vibrace ma ve focusu dokonce menši, prakticky nulove i oproti 1.2TSI. Stejně jako 1.5/1.6EB ma zajimavy charkteristicky zvuk, ale ne každemu se bude zamlouvat.
To rovná sa je v písanom texte absolútny nezmysel, nemá to žiadny logický, gramatický ani štylistický význam, len proste najväčší troll na tejto stránke chce byť zaujímavý.
Je fajn, že se importér poučil z Fiesty a zaváděcí ceny kombinuje se slevou, ne příplatkem za exkluzivitu. I když nějaké podbízení se taky nekoná. U té Fiesty je fajn, že za pár korun člověk přikoupí autoklimu nebo tempomat, to by pak Focus Trend Edition 92 kW byl zvažovatelný.