Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus už má český ceník. Kolik stojí sportovní ST-Line či luxusní Vignale?

Stanislav Kolman
Diskuze (100)
Modrý ovál dnes světu oficiálně představil čtvrtou generaci modelu Focus. Společně s podrobnými informacemi jsou venku i české ceny.

S odhalením nové generace jsme se seznámili s technickými inovacemi, paletou pohonných jednotek i základními rozdíly mezi jednotlivými výbavami. Vše podstatné o novém Fordu Focus naleznete v odpoledním článku. Modrý ovál přihodil i cenovku „již od“, kterou vyčíslil na 359.990 Kč. Krátce poté se však objevil kompletní ceník.

Nebudeme chodit kolem horké kaše. Pro první zákazníky připravil Ford akční zlevnění 50.000 Kč na zážehové motory. Po slevě tak za zmiňovaných 359.990 Kč dostanete Focus s litrovým tříválcem o výkonu 74 kW s manuální převodovkou. To se bavíme o pětidveřovém hatchbacku, praktičtější kombi je dražší o 25.000 Kč. Tento cenový rozdíl se však týká zážehové palety. Budete-li chtít Focus v naftě, připlatíte si 35.000 Kč. Se sedanem se pro tuzemský trh nepočítá. Příplatek za osmistupňový automat s měničem momentu činí v obou případech 53.000 Kč.

Automobil lze aktuálně pořídit v šestici výbav – Trend, Trend Edition, Trend Edition Plus, Titanium, ST-Line a Vignale. Již základní stupeň Trend nabídne manuální klimatizaci, palubní počítač, LED denní svícení, asistent pro jízdu v pruzích a rozjezd do kopce, tříramenný volant a hlavici řadicí páky v kůži, 16“ ocelová kola a elektricky ovládaná přední a zadní okénka.

Bohatší Trend Edition přijíždí s předními mlhovkami s přisvícením do zatáčky, systémem SYNC 3 umožňujícím bezdrátové připojení chytrého telefonu, elektronickou parkovací brzdou, středovou konzolou s loketní opěrkou, sportovně tvarovanými sedačkami vpředu a 16“ obutím z lehkých slitin. Trend Edition Plus nabídne navíc ještě palubní počítač s 4,2“ displejem, tempomat, přední a zadní parkovací senzory, integrovaný navigační systém či elektricky sklopná zrcátka.

Stupeň Titanium již disponuje automatickou dvouzónovou klimatizací, odemykáním a startováním bez použití klíče, stěrači s dešťovým senzorem, měkkými opěrkami kolen na středové konzole, stropní konzolou s držákem na brýle, osvětlením interiéru LED diodami a 16“ koly z lehkých slitin.

Sportovně střižené ST-Line zase poskytne sportovní kožený volant nastavitelný ve čtyřech směrech, sportovní odpružení, černé čalounění stropu, LED přední mlhovky, hliníkové pedály, sportovní ozdobné prvky a sedmnáctipalcové obutí.

Vrchol nabídky pak tvoří luxusní Vignale s aktivním parkovacím asistentem, head-up displejem, předními LED světlomety či prémiovou kůží. Řidič si sedačku nastaví v šesti směrech a může se spolehnout na vyhřívání. Nechybí ozdobné lišty, dvě koncovky výfuku, ale ani loga Vignale na bocích a zadní části vozu.

Z příplatkových položek vypíchněme sadu Winter s vyhřívaným čelním sklem, předními sedačkami a volantem za 14.000 Kč (respektive 7700 Kč v případě Vignale), sadu Style Plus s osmnáctipalcovými koly, předními a zadními LED světlomety, automatickým nastavením sklonu světlometů a zadními tmavě tónovanými skly od 22.100 Kč. Elektronicky nastavitelný adaptivní podvozek s režimy Comfort a Eco-comfort pro pětidveřový hatchback s motory 1.5 EcoBoost a 2.0 EcoBlue je k dispozici od 21.500 Kč. Obvodový alarm s prostorovým čidlem stojí ve všech výbavách stejně, přijde na 9.100 Kč. Pokud neinvestujete do nejvyšší výbavy či sady Winter, musíte si připlatit za vyhřívání sedaček 8.900 Kč. Tisícovku dáte za zavazadelník s výškově nastavitelnou podlahou a skrytým úložným prostorem.

Metalický lak stojí 13.900 Kč, speciální modrá a stříbrná přijde na 20.900 Kč a unikátní odstíny červené a fialové (pouze pro Vignale) stojí 25.900 Kč, respektive 20.000 Kč pro nejvyšší provedení. Za 8.000 Kč dostanete střechu a vnější zpětná zrcátka v černé barvě. A pokud se vám bude hodit, můžete za 12.100 Kč dostat i odnímatelné tažné zařízení. To umí být dokonce elektricky sklopné, avšak pouze pro kombi a za 20.900 Kč.

Podívejme se ale podrobněji na jednotlivé motorizace. O litrovém EcoBoostu s výkonem 74 kW v kombinaci s manuálem již řeč byla. Výkonnější variantu s 92 kW pořídíte od 389.990 Kč, tříválcovou patnáctistovku (110 kW) od výbavy Titanium za 514.990 Kč, silnější varianta se 134 kW stojí 589.990 korun. Hatchback v naftě startuje patnáctistovkou EcoBlue s výkonem 70 kW na 461.990 Kč, silnější varianta s 88 kW dostupná s Trend Edition přijde na 526.990 Kč a konečně dvoulitrový diesel se 110 kW startuje na částce 626.990 Kč. Podrobnější informace o jednotlivých cenovkách poskytne přiložená tabulka. Zatím v ní chybí terénně střižené provedení Active s vyšší světlou výškou a ochrannými plasty, cena bude oznámena později.

Základní technické údaje a české ceny
Motor1.0 EcoBoost1.0 EcoBoost1.5 EcoBoost1.5 EcoBoost1.5 EcoBlue1.5 EcoBlue2.0 EcoBlue
Zdvihový objem [cm3]99999914971497149914991996
Točivý moment [N.m/min]170/1400-4000170/1400-45001600-40001600-5000300/1750-2000300/1750-2250370/2000-2500
Největší výkon [kW/min]74/4500-600092/6000110/6000134/600070/360088/3600110/3500
Max. rychlost [km/h]186200--183196-
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,110--11,410-
Provozní hmotnost [kg]13221322--13631363-
Cena Trend [Kč]359.990389.990--461.990--
Cena Trend Edition [Kč]404.990429.990---526.990-
Cena Trend Edition Plus [Kč]-463.990---560.990-
Cena Titanium [Kč]-489.990514.990--596.990626.990
Cena ST-Line [Kč]---539.990-596.990-
Cena Vignale [Kč]--716.990*638.990--725.990
Příplatek za automat činí 53.000 Kč, za kombi 25.000 Kč (benzin) nebo 35.000 Kč (nafta), * = pouze automat

Stanislav Kolman
Diskuze (100)
15. 4. 2018 21:47
Re: Cena
1.0 VTEC TURBO 6stupňová manuální Comfort 509 900kc
12. 4. 2018 14:16
Re: Aspoň něco
No tak holt musis opravdu pozadat nekoho, kdo umi chapat psany text, opravdu nevim, jak ti mam vic pomoct.
12. 4. 2018 08:57
Re: 640kkč
Mozna jsem se blbe koukal, ale v tom Autotipu 08/18 je jen Fiesta 1,0 EB, ne 1,5 EB ST.
Jinymi slovy k motoru 1,5 EB mas stejne dat jako Magister/Cherokee = 0.
Avatar - Hammunasakra
12. 4. 2018 08:09
Re: 640kkč
Sakra = jak to víš šmíráku! >:D

AutoTip 08/18 :-)
12. 4. 2018 00:07
Re: zboku
Přesně, Tipo je velmi sympatické již na první pohled, zejména příď je doslova parádní! :-) :yes: