Paráda, konečně někdo podobný test udělal. Ale i přesto, že váš test vyzněl vcelku dobře, tak si pořád stojím za svým názorem, že je lepší měnit pneumatiky podle ročního období. Vždy k tomu využiju služby https://www.pneuok.cz/ , než abych se s tím dělal doma v garáži...
Univerzální pneumatiky bych si nikdy nekoupil, raději si koupím zímní a letní použité pneu, na [odkaz] to výjde levněji a myslím, že životnost bude i tak vyšší.
Smíš mít vzorek 1,6 mm = 2 mm Primacy 4 asi budou i výrazně lepší :-)
Tak proč nemůžou vydržet výrazně dýl než ostatní = nečet si měřící protokol TÜV Süd? Prostě asi vydržej. Tak jako nemusíš dojíždět pneu do 1,6 a můžeš je vyměnit dřív nemusíš tyhle Micheliny mít až do 2 mm = prostě vydržej dýl, viz srovnání dokonce o hodně dýl = vyměň je ve 3 mm a furt najedeš víc než.. ;-)
Len to prosim ta neporovnanvaj s nejakym testovanim hifiaudia, kde sa povacsine predavaju krapy a kupca si najde hocijaky hadi olej. Tuto je to o suchych cislach.
Tie ContiWinterContact vo viacerych ediciach boli realne namerane ako top v X testoch.
Alebo by si rad slepe testy pri pneu ?
V USA drvivá väčšina áut má celoročné pneumatiky a nevšimol som si, že by to nejako ovplyvnilo jazdné vlastnosti. Možno sezónne pneu sú lepšie v medzných situáciách, ale kto jazdí normálne, ten sa k takej situácii ani nepriblíži. A aj vtedy je to hlavne o schopnosti vodiča a až potom nasleduje kvalita pneu.
Dvě sady kol znamenají: jedny ráfky navíc, jedny měřiče tlaku navíc (mám nové auto a to je už musí mít) a jedny gumy navíc, plus skladování druhé sady (v paneláku se místo hledá těžko) a přezouvání/měnění kol (spotřeba času, který můžu využít jinak). Při nájezdu pod 10 000km ročně, kdy se na sníh nedostanu téměř vůbec, se mi dvě sady kol jaksi nevyplatí, jednodušší bude koupit celoroční a jezdit rozumně.
Já se vsadím, že autoklub ČR dokonce žádný test pneumatik ani nedělal, jako tato organizace nedělá nic celé roky a desetiletí. Test je buď převzatý ze zahraničí, nebo jde o čistý smyšlený PR článek, vymyšlený redakcí, na základě požadavků výrobců pneumatik. Je to běžná praxe, jak uživit redakci, s bandou nepříliš bystrých pisálků.
Dokazes pochopit jednoduchu vec - ze po vykonani testov im vysiel vitaz a toho nasledne urcili ako 100% etalon a ostatne vysledky prepocital vzhladom na to ?
Co ma ale zaraza - naozaj tento clanok zo 14.4.2018 len popisuje a odkazuje na test z 27.10. 2017 ??? To je naozaj UNIKATNE, uz to chapem.
Alebo ide o to zimne/jarne pokracovanie , co sa vtedy spominalo ? To tam ale uvedene v dnesnom clanku nevidim.
V kazdom pripade vysledok z testu je par viet a ziadne cisla...
Vzhledem k tomu, kolik dni je v roce snih. Ktery se musi navic ihned rozsolit, tak univerzaly muzou mit pro nektere lidi smysl. Ja mam na sedanu jen letni Michelin Pilot, na SUV all terrain BFG a menim jen auta.
V USA se nemusi jezdit tak super pomalu, nevim co s tim vsichni mate. Spise se silnice staveji rovne a lide si drzi rozestupy. Odbocovani vpravo na cervenou je super, podjizdeni pravym pruhem zase nic moc. Zde jsou vetsinou Goodyeary nebo Bridgestone, zimni se snad krome severu nebo hor vubec nevedou.
Radši mám osobní zkušenost než nějaké testy, ale v článku je to napsáno poměrně výstižně - pokud potřebuješ jezdit denně a delší trasy, tak nevymýšlej a dej si na auto zimní na zimu a letní na zbytek. Na Lanceru mám od prosince 2012 Goodyear Vector 4seasons první generace, tedy mají za sebou 5 zim a 56 tis km. 4 zimy si odjezdily v Brandýse nad Labem, kde sníh na silnici (po celý den) je raritou. Od podzima jsem přestěhován do jižních Čech a 1-3 týdně jezdím do ČB (cca 22 km), ale je zcela na mém rozhodnutí, jestli do Budějc jedu nebo ne. Gumy mají cca 4 mm, takže přezouvat budu až na podzim a protože jsem spokojený s univerzálkama, tak to bude opět pouze jedna sada. Tentokrát chci vyzkoušet protektory od firmy Vraník v této specifikaci : 205/60 R16 96H XL UNI SMART 4S.
Jak nevyplatí? Pokud nechceš jezdit v zimě na letních tak nemůžeš jezdit ani na univerzálech, které mají méně jak 4mm. No a pokud ti ty 4mm vyjdou zrovna na podzim tak musíš koupit nové pneu a tyhle se 4mm vyhodíš...
Když budeš mít 2 sady tak si to můžeš spočítat tak, aby jsi dorazil zimní v létě a tím odložíš o rok nákup letních ;-) A i kdyby jsi ty zimní se 4mm vyhodil tak máš pořád sadu, kterou můžeš sjet až na 1,6mm
Proč jsou v té tabulce jakási dementní % a ne konkrétní čísla?! Já vybírám pneu podle toho, jestli zastaví na povrchu, který nejvíc potřebuji na 25m nebo 30m a ne podle toho jestli má za brzdnou dráhu 5 bodů nebo 80% :-! V porovnání s kdoví čím >:D8-s
Jak nevyplatěj? jde jen o přezouvání. Gumy sjedeš v součtu stejně.
Teda míň, protože zimáky v létě úplně tečou a pak je musíš vyhodit se 4mm, kdežto letní můžeš teoreticky jezdit do 1.6mm.
Oproti celoročkám: Suma sumárum platíš teda přezutí (nebo druhý ráfky, co ti ale zůstanou a daj se taky zas prodat) a získáš - nějakou gumu navíc a lepší jízdní vlastnosti a jistotu po celej rok.
Čili celoročky (nevím, kde bysdlíš) nebo dvě sady. Jenom zimní je nejblbější verze.
Při mém nájezdu do 5 tisíc km/rok, ale jezdím denně do práce se mi nevyplatí 2 sady, teď jezdím jen na zimních a mám dilema, co potom koupit, zase zimní nebo celoroční.
JJ, třeba na jižní Moravě když máš slušnou čtyřkolku - warum nicht. Letos byly 4 (slovy:čtyři) dny, kdy byl na vozovkách v okolí Znojma sníh.
Až budeš správce Labské Boudy, jistě bude situace jiná.
Univka jakejsi smysl maj.
kliknu a myslím, že tam bude tabulka s číslama a hlavně porovnání se specializovanou (letní nebo zimní) konkurencí. Od prémie až po lowcost. Téma a nadpis slibovaly zajímavé čtení.
Sucho, mokro. A co sucho ve 30ti plus a v 10ti mínus? Ne, tak daleko se v unikátním testu nezachází.
Ale nee, je to blbej blábol.
Jak je v nadpise - unikátní.
Všechno špatně... :no::no::no:
To si trochu aktualizuj info = dneska už sme maličko jinde = Michelin a Goodyear prolomili tuhle bariéru a tahle generace univerzálů už docela univerzální fakt je ;-)
Tenhle netest je hlavně urážka paskvil a já nevim co :no: ;-\
Do příměstskýho provozu sou dneska nejlepší univerzály už použitelný = podle zahraničních testů Michelin Crossclimate sou hodně dobrý v létě dokonce lepší než některý levný letní a Goodyear Vector 4 Seasons 2 zas lepší na sníh a zimu. První dvě univerzálni pneu už docela použitelný fakt celoročně
U nás jezdí asi 25% lidí na zimních i v létě = pro ty univerzály smysl maj :-)
Tento test je dobrý pouze jako pomůcka pro výběr KTERÉ univerzální pneu vybrat. Mě by ale daleko více zajímal test, který by porovnával letní vs. uni na suchu a mokru za tepla a zimní vs. uni na suchu mokru a sněhu za studena. To by mělo daleko více vypovídající hodnotu při výběru JESTLI univerzální pneu vybrat...