Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Šéf Škodovky Maier: Naše kapacity v Evropě jsou plně využité, musíme dále investovat

17 komentářů

Avatar - karoque
karoque
Kdo umí umí :-! a díky za rozhovor 😄
Nicco
Na Slovensku sa pripravuje velka plocha pri Kosiciach, pozemky su zamknute, hovori sa o vselicom: Cinania, BMW, Mazda, Mitsubishi, Skoda. Pre Skodu myslim najlepsie riesenie, jazykova pribuznost, relativne blizko, relativny dostatok pracovnej sily.
kaiserlábus
Čína soudruhu, čínský auta. >😁
Nicco
Ta rozloha je nasobne vetsi, nez pozaduje maly cinsky vyrobce elektroauticek.
IPace
myslis treba cinska fabrika treba Volva, Geely nebo Qoros? a co treba tak fabriky BYD ktery chce taky uspet v Evrope s autobusy a malimi mestskymi nakladaky, jo to jsou tak male fabriky ze vlastne nema smysl stavet neco podobneho na Slovensku........tam by pro to asi ani nenasli dost delniku >😁 jen BYD tusim hleda misto kde by ve fabrice pak pracovalo asi 60-70 tisic lidi, a to v Evrope asi bude dost problem takove misto najit >😁
Xylo
Asi to bude společnost Zhidou - zpravy.e15.cz/…prumysl-a-energ. Slovensko bojuje o pátou automobilku
Avatar - Emel
Emel
No, blízko to teda úplně není - ani na hlavní evropské trhy, ani do Boleslavi.
Nicco
Rozhodne bliz, nez z Indie, Ukrajiny, Ciny, Ruska, Alziru nebo Srbska.
Avatar - Emel
Emel
No... z Číny a Indie je to blízko do Číny a Indie, tam si jedou svou hru.

Severní Srbsko nebo Košice... hele, na vzdálenost je to podobné a cesta do Košic pokud vím není žádný zázrak. Jako neříkám že jsou Košice špatné, Slovensko má taky spoustu automotive firem a nějaké zázemí... ale ta poloha mi úplně super nepřijde.

U nás je třeba vysoká nezaměstnanost (5%+) v Ústeckém kraji, přitom je tam perfektní dopravní spojení po kolejích i po silnici - do Prahy, do Německa... to by z mého pohledu bylo ideální řešení. Nedávno jsem viděl na prodej obrovský pozemek zahrnující i kus jezera Milada...
Nicco
5%? Kdyz odectes migranty z Indie, tak si pod 1%, tam fakt nikoho nesezenes do tovarny ktera potrebuje 3-10tisic lidi.
Avatar - Emel
Emel
Nejhůř na tom je Most okolo 7%, ale i Ústí jako okres je stabilně 5+. A spousta lidí dojíždí do Prahy.
Avatar - JGucci
JGucci
A co Vrchlabí? Tam by místo bylo!
IPace
no nevim nevim jestli by ve Vrchlabi chteli zazivat to co v Kvasinach, aneb kazdy den najezd polaku a ukrajincu na kazdou sichtu a nasledne stejnej maglajs pri koncici smene, Kvasinakum to je strasne po chuti jak jim nekolikrat denne stoji cele mestecko, a jak jim tam tyhle pracanti z ciziny delaj bordel >😁

[odkaz]
Avatar - JGucci
JGucci
Tak Roomster se tam taky uz vyrabel, takze treba vyrobu Kodiaqu GT by Vrchlabí zvládalo
Avatar - Emel
Emel
Jestli zvládlo není pointa. Stávající kapacita Vrchlabí je taky naplněná. Pokud bys chtěl výrobu rozšířit, muselo by se stavět a přijímat.
Kajmos
Nikdo mi nevymluví, že převést před pár lety Vrchlabí na výrobu převodovek byla obrovská strategická chyba. Kdyby místo toho investovali do technologií na výrobu aut, hodně by se jim dnes hodilo mít rezervu několik set tisíc vozů ročně.
Freddka
Pockej Samane jak to vlastne myslis?

Jako ze je problem, ze do velky fabriky je potreba hodne lidi a tak by bylo lepsi fabriku radsi nemit?

Jako ze je nejaky problem, ze ve fabrice pracuji lide z jinych zemi, kdyz se nenajde dost cechu, kteri by tu praci delali?
(a platy nebudou tim problemem, v podstate nikde jinde ti nebudou platit tolik za obdobnou praci)

Nejak se snazim pochopit, co bys navrhoval zmenit a co ti nevyhovuje, v cem je problem... 😄