Motor dobrý, cena velmi dobrá. Spotřeba v testu rozhodně nijak neohromí, snad je jen "novinářská".
Jen tedy - v testu i v tabulce máte správnou cenu 430, na konci článku pak chybně 470!
U auta této velikosti vidím naftu obecně jako zbytečnost. Pokud bude jezdit benzín za 6-7l, a s ohledem na nejběžnější předpokládaný nájezd - naftu spíš ne. Tu vidím jako daleko smysluplnější pro 5008.
Ten diesel se vyplatí každému, kdo si auto ponechá dele jak 150 tis. km. Pak už bude tsi na pokraji životnosti. Jinak ja jsem s 1, 2 tsi jezdil do 6l a na stejné trase s 1.6 hdi automatem do 5 l.
Aky zmysel ma porovnavat spotreby 2 ludi na rozdielnych trasach?
Predchodca tohto motora - 1.6 hdi ma v mojom aute papieroch na dlhe trasy 3.4. Realne som sa dostal na 3.9 pri jazde po okreskach na trase dlhsej ako 100km (kratsie nema zmysel porovnavat). Okolo 4.5 nie je problem jazdit okresky +20 nad limit. Pri tempomate na dialnici na 130 je to okolo 5. Pri 160 je to 6.5 - 7.
Realne mam ale dlhodobu spotrebu cca 6 litrov, teda rovnako ako tvoj kamos.
Vypovedna hodnota je, ale uplne biedna, pretoze cislo nehovori ako jazdim.
Je v nom nad polovica ciest po dialniciach s priemerkou od 140 hore (tj. tempomat 150-160), okresky s priemerkou 90+ a caste meske poskakovanie. Okrem obcasnych jazd na pohodu, je to presny opak toho ako dosiahnut dobru spotrebu...
To ale nerobi motor neuspornym so slabym TSI (1.2, 1.4) jazdim tak za 8+ so silnym (1.8) vlastne podobne a s 275k benzinom je to do 10-11, pretoze tam je to jazda na pohodu vramci jeho moznosti :-)
Já bych za sebe souhlasil... jenom... jak může obchoďák jezdit s Octavií jakožto nejběžnějším služebním autem u nás, tak úplně stejně může jezdit i s 308... a pak asi klidně v naftě.
Vo vseobecnosti suhlas, ale velmi zavisi od pouzitia.
Mne davala v tejto triede nafta zmysel aj pri najazde okolo 25k. Jazdim, ale velmi vela dialnic s vysokym rychlostnym priemerom a tam bol diesel vyrazne lepsi ako slaby benzin :-)
Neber novínářskou nohu jako etalon. Já jezdím s Mondeem 1.6 TDCI v létě (teda už měsíc :-) ) ve městě za 4.8 mimo 4.4 a v zimě se dostanu se zimníma pneu až na 5.2 i 5.3.
Záleží na noze a hlavě. Určitě se dá jezdit velmi úsporně, někdy i dost hluboko pod normami, stanovenými výrobcem, ale chce to nepromenovat kinetickou energii do tepla brzd.
Pokud si evropské předpisy správně vykládám, tak bych k úvodu článku jen dodal, že "přicházející norma Euro 6c" se týká pouze již vyráběných (tj. homologovaných) vozidel. V případě, že automobilka bude chtít od letošního září uvést na trh, tedy homologovat, nový model, bude muset už splňovat přísnější normu Euro 6d - TEMP.
Prvá generácia najazdí aj 300kk km za predpokladu, že každý cca 60k meníš reťaz, každých 100-120k olejové čerpadlo (väčšia mína ako neustále obmielané retiazky), vymeníš 2alebo 3 škrtiace klapky a možno jeden katalyzátor >:D >:D
Ja som asi z inej planety (nie SVK nie je ina planeta, aj ked sa to moze zdat) ale v meste za 7.5 jazdim s 1.5turbo 134kW, Dlhodoby priemer je 6.5 pri 80%dialnica 145tacho(4ia ludia) a inak superkratke jazdy po meste. Pri 90ke si auto zoberie aj pod 5litrov. Preco by som si teda mal vybrat tento motor? ;-\
Souhlasím, já s 2.0 TDI 110 kW a 135 kW běžně kolem 4,5 litru okresky, a do 5,5 l dlouhé štreky, kde jsou dálnice, kde obvykle jezdím mezi 130-160 km. Tahle spotřeba je na slabý diesel dost mizerná.
No ač se na mé exLagune sypalo kde co, tak motor těch 350t km přežil bez větších investicí (nepočítám li urvany rozvodový řemen zanedbanou péčí) a olej nebylo třeba dolévat vůbec, ale to VW většinou neznají, skoro u všech motorů
Aha, takže tvoje auto popisujes celou dobu jako super úsporné a nakonec to uzavres průměrem 6 l na 100 >:D fakt vtipná obhajoba.
Já mám na Meganu 1.6 dci po 86 270 km 5.18 l/100 km dle spritmonitoru, což je jak koukám slušné. Jezdím předvídavě (destičky původní a stav cca 60%), ale docela rychle
Katalyzátory kapali aj tam, kde bola spotreba oleja nulová. Tá spotreba oleja sa vyskytla len v poslednej dobe, nikde nič netečie (zjavne), servis podozrieva turbo ale s tým, že to aj tak byť nemusí. Neinvestovať do opravy je rozhodnutím firmy, nie mojim ;-) .Ako píšem, časť sa dožila s trochu väčším servisom 200+k km, niektoré sú už pri 300k km. Ak to rozmením na drobné, tak reťaz u lojza v garáži je do 300€, olejové čerpadlo je za polovicu. Ak to rozrátaš na život auta, tak nech prežerieš na servise o 1500€ viac ako pri niečom spoľahlivom a to sa pri 200k km stratí, resp. po rozrátaní na drobné to až také horúce nebude. Ešte upresním, máme v drvivej väčšine 1,2, vyššie kubatúry ts 1.g. by som zrátal na prstoch jednej ruky. Časť tých motorov to vzdala oveľa skôr a na tom sa podieľal predajca/importér. Je to len konštatovanie, nič viac
Mě TSI taky žral olej a něco to stálo, nemám v úmyslu ho vynášet do nebes. Ale prodával jsem ho s 200tkm a rozhodně bych ho nenazval "před smrtí". Takže ano, spolehlivý motor to není. Ale že by se nedožil 200tkm - to nebude běžné .Mmch, to, že ti žere tolik oleje a dál s tím jezdíš - brzy budeš psát " a ještě mají poruchové katalyzátory" - ten olej mu moc nesvědčí ;-)
Štatistika je z vyše troch desiatok tsi 1.generácie rôznych rokov výroby :-) a.modelov Skrátka aj tie tých 200k a viac km dokázali najazdit, na strane druhej sa časť zadrela tesne okolo 100k km, najväčší extrém bol tesne po prvej výmene oleja >:D Môj kúsok má ľahko cez 170k km a ranný štart vyzerá ako astmatický záchvat a žerie tak 0,5l oleja na 1000km . Ale stále tak nejako ide. Problémy sa opakujú bez ohľadu na rok výroby
Jasně, ale zatímco ta oktávka je typické firemní auto, 308 bude nejčastěji spíše soukromá. Samozřejmě v českých reáliích, netvrdím, že to ve Francii nebude přesně naopak.
Za 7,5 s tym nejazdim ani v benzinovom kombiku. Po zime mam priemerku 7, na dlhe trasy sa s tym da jazdit za 5-5,5. Dizel musi za menej.
Toto je este na zimnych [odkaz]
Zrejme jazdí normálne, lebo ja s podobným motorom (turbobenzín 118 kW) jazdím za 7,3. Teraz som mal na dovolenke požičaný dízel 110 kW v o triedu menšom aute a rovnakým štýlom (nejazdím jak blázon len preto, že to je požičané auto, práve naopak v cudzom prostredí jazdím skôr opatrnejšie) som mal spotrebu 6,0. Takže o triedu menšie auto, menší výkon a rozdiel 1,3 litra. Pri rovnakej triede to tipujem na liter.
tohle spojeni ted budeme cist asi par let co, neumite vymyslet neco jineho? neco napaditejsiho? ja chapu ze novinarina a kor ta o autech v takto male zemi kde je par set autonovinaru asi nebude nijak suprove placena, ale tak i za tech par susni by jste mohli vymyslet neco jineho nez porad to same dokolecka :-) cast testu se pak jen zabejva tim jak to ma nafta tezke a jak jak nekonci a jak jeste ukaze svuj potencial, ...... no proste 1/3 textu zbytecna a nesouvisejici s danym autem
Motor asi nebudeš špatný...diesel se při větších nájezdech furt vyplatí. :yes:
Bohužel ten i-kokpit je děsný..neznám nikoho , komu by se to pozdávalo. 8-s
Podľa technických údajov 3,5 na 100. Reálne 5,5 na sto. Kolega na plus-mínus rovnako výkonnom Leone s TSI má dlhodobú 6,2. To komu sa vlastne oplatí ten turbodiesel?
hatch v podani 308 sa mi paci ... ( kombik uz nie ) ... v takomto aute by som ale vzdy preferoval benzin ... pripadne ak by to malo benzinovy hybrid tak kludne aj hybrid preco nie... len ten dizel mi tu nijak napasuje... :-( ... a aj ten facelift sucasnej generacii len a len prospel ... inak je z toho po tej predoslej akoby "mpv" generacii razom pekny hatch ... :yes: