Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Novinka slibuje zvýšit účinnost dieselu. O pětinu... Je to tekutý dusík!

15 komentářů

Avatar - Googlit
Googlit
Takže Octávka už nebude mít spotřebu 3,9 ale 3,2l nafty na 100km? No toto?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To čumíš wole, co? >😒]
Mino 1
Nejako mi tu nesedia pocty. Pokial maju sucasne diesle tepelnu ucinnost 40% tak zvysenie o patinu (20😖 znamena jej zvysenie na 48% a nie na 60%! 40 x 1,2 = 48. Ci tu plati ina matematika?
kalousek
Pětina nebo polovina ..., takové malichernosti pan Dusil neřeší
Avatar - Floyd
Floyd
>😁 >😁 >😁
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Zvýšení účinnosti ze 40% na 60% samozřejmě znamená nárůst o 50%, nikoli 20%. Pokud by to fungovalo i v reálném provozu, tenhle dusíkový princip by se vyplatil.

Pak budou šestiválce jako 530d jezdit za 4 litry, no neber to. 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
48% by bylo dobrých ale 60% by stálo za vývoj, to by se vyplatilo, zkondenzovat ze vzduchu dusík je hračka, nic by to nestálo. Horší by to bylo s Hliníkem, ten se odstěhoval ... do Humpolce. >😁 >😁 >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
v tomto případě už se asi životnost moc nesníží - ta je mizerná už teď.

:-!
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Pan skeptik. To že je něco složitější neznamená, že to bude poruchovější. Teploty ve válcích mají být nižší, i teploty výfukových plynů se sníží. Třeba to má šanci fungovat spolehlivě.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Je tam další poměrně citlivé zařízení, to není zrovna přínos ke spolehlivosti.
Jenže dělat věci jednoduché a účelné není dnes v módě, protože líp se vydělává na servisu.
topten
a nechci rejpat, teplota varu tekutyho dusiku je -196C, jak dlouho to v ty termosce asi vydrzi, nez se to rozplyne??
a jen aby vyroba toho tekutyho N2 nebyla energeticky narocnejsi nez uspora diky 50% zlepsene ucinnosti
Avatar - JohnST
JohnST
Toto je kacica. Akurat sa firma Ricardo potrebovala pripomenut. >😒]
Brin
Jasně, lidem vadí tankovat i adblue, které musí doplňovat jednou za měsíc nebo méně často a vy byste jim chtěli cpát do motoru kryogenickou dusíkovou kapsli, kterou budou muset měnit každý den : >😁 >😁 >😁

Pánové, přítomnost dieselových motorů na trhu s osobními vozidly se ani tak neřídí tím, jestli budou superúsporné a čistit vzduch, ale tím, jaký budou mít mezi zákazníky image. A v Německu, což je nejdůležitější trh, i ve Francii, což je druhý nejdůležitější trh v Evropě jsou zákazníci proti dieselům silně v opozici. Takže i kdyby zítra někdo přišel s dieselem se 100% účinností, který z výfuku vypouští fialkovou vůni, která způsobuje prodloužení života, diesel bude i tak spíše mrtev.
IPace
"Navzdory různým prohlášením často samozvaných odpůrců těchto motorů."

me prijde ze konec dieselu tu prohlasujete hlavne vy "automobilovi novinari" na auto.cz, a vzapeti si to hned sami vyvracite a jeste se u toho poplacavate po hrudi jak jste dobri vestitele budoucnosti >😁

u dieselu rozhodnou v prvni rade zakaznici, kteri ho bud budou nebo nebudou kupovat, a v druhe rade pak zakonodarci jednotlivych statu a samospravy jednotlivych mest 😉 urcite o nich nerozhodne sam zadny diskuter v diskuzi, nebo "auto novinar" ktery o tom pise a z tematu zdime co se da jiz nejaky ten rok a par let jeste jiste bude zdimat a psat vesmes to co jiz napsal nekolikrat, jen v jinych vetach aby to zase pusobylo jako neco noveho a objevneho :-!
Avatar - Floyd
Floyd
:yes: :yes: :yes: