SUV a crossovery jsou dnes v kurzu. Svým posádkám dodávají větší pocit jistoty než klasické osobní automobily, ale v případě chodců může být situace zcela odlišná.
A nebude to aj tym, ze chodci coraz castejsie prechadzaju cez cestu bez toho, aby sa pozreli ci nieco nejde? Ze pouzivaju telefony aj na prechodoch a cumia so sklonenou hlavou do displeja? Vtedy vodic ani auto za to nemoze a ze takych tupcov stretavam cim dalej viac aj v nasich koncinach, kde sa to stalo skor vynimkou hovori tiez vela.
Ale pravdupovediac netusim co chces povedat tym, ze SUV prinasa agresivitu a smrt.
Máte pravdu, Reco.
Ale nesouhlasím s Blue Sunom: SUV podporují agresivní chování- vyšší pozicí za volantem a pocitem nadřazenosti nad ostatními. Soudím i podle sebe. S SUV a MPV jsem zažil první zkušenost na začátku 90. let (Explorer a Aerostar) a opravdu jsem zažil pocit, že si mohu více dovolit vůči ostatním.
Dnes jsem už mnoho let zpět nízko nad silnicí a je mi lépe. Nicméně vidím kolem sebe, že si řidičky a řidiči SUV neuvědomují, jak na ně "komandérská" pozice psychicky působí. Jistě, lze to interpretovat tak, že za to může člověk, nikoliv SUV, ale SUV primárně tyto pocity člověku "vnutí". Bez SUV by "nadřazenými" řidičkami a řidiči byli jen truckeři a busáci... Takhle těch symptomů na silnici dramaticky přibývá a není to veselé.
Nezapomínejme ale na starší osoby: těm se SUV opravdu hodí, a proto by neměla být šmahem odsouzena jako největší pitomost na silnici.
Naprosto pitomá móda SUV šíří jízdně nejhloupější typ karoserie = kterej ale zase nejvíc stojí = na pořízení i v nákladech na provoz a servis :yes: >:-[]
že to najviac stojí, to je každého osobná vec. Že to najviac kosí chodcov, už je vec verejná a mňa ten tupý suv trend vytáča, lebo prináša agresivitu a smrť.
prevádzaka je drahšia, ak si porovnáš clio s capturom, tak máš o niečo vyššiu spotrebu, o niečo drahšie diely, o niečo drahší nákup, o niečo drahšie všetko a až po pár rokoch čakáš, za koľko to posunieš ďalej.
Zrovna ty řidičky mají dost často spíš pozici poslední nakládačky ve flašce. Krčí se někde za volantem, vidět je jen čelo a drdol ve stylu ukrajinské uklízečky. Do toho mobil nebo pokec s kámoškou. Nevim, jestli maj pocit nadřazenosti, ale potkávat to je o nervy.
Ze by sa pohladkalo cervene ego chlapca v malom aute, ktory ma po ruke nejaky dalsi pseudoargument o malych pipikoch a velkych SUV, lebo sa este nevie vyrovnat s tym, ze existuju ludia co maju rozdielne poziadavky ako on a jedinou satisfakciou je obmedzenie toho druheho.
co si dopredu namontuji trubku, takze to kosti srazeneho chodce roztristi naprosto spolehlive. co na tom, ze vyrobce musi splnit vselijaky normy, tykajici se i ochrany stretu s chodcem.
ale to se netyka jen SUV, u nas jezdi jeden koko-tik, co to ma na oktavce a mysli si, jakej je king.
jinak souhlasim s lackey, auta urcite kategorie (ta vyska je asi idealni) by mela mit nizsi povolenou rychlost na dalnicich. v EU silej kvuli kazdymu gramu CO2, ale to, ze typicky SUV ma minimalne o 10% vyssi spotrebu nez odpovidajici klasika, je nechava v klidu. takhle by aspon zmizely dalnicni krizniky SUV, protoze kdo by se chtel po dalnicich kodrcat stodesitkou. i kdyz, co bych dnes za tu stodesitku dal. dnes jsem musel napric rozkopanou republiku tam a zpet, a kvuli uzavirkam a opravam to je ocistec.
No aj keby tie pick-upy neboli vyššie a širšie, podmienky pre šoféra sú potom + - rovnaké. Ak niekto dokáže šoférovať bez nehody pick-up truck, tak má to isté v SUV. Výkriky do tmy ako je tento článok sú potom o ničom.
To vsetko nie je sposobene typom auta, ale nizkou urovnou vyucby v autoskolach zvlast v nasich koncinach. Ak sa k tomu prirata aj trend ze soferuje kazdy co ma ruky a nohy bez toho aby mal na to vlohy ... problem na svete.
ono to nie je primárne o prvoplánovej agresivite, skôr v zmysle, sa človek zrazu cíti kráľom cesty, silnejší, neohrozenejší a potom chtiac nechtiac prispôsobí jazdu. Sesterka sa bála jazdiť na malom pole, dali jej landkruisra a jazdí jak ďábel.
Nejvíce agresivního chování vidím u řidičů vcelku běžných aut - Passatů, Superbů, starších trojkových a pětkových BMW... U řidičů (nebo lépe řečeno řidiček) SUV spíš vidím naprosté nezvládnutí tak velkého auta a nulový přehled o okolí. To ale není agresivita.
Mám už leccos odjeto i s náklaďákem či dodávkou, ale že bych něco z toho ve mně vzbuzovalo pocit nadřazenosti, to určitě ne. Prostě pokud to v sobě člověk nemá, nebude se tak chovat ani s tankem (jo, i ten mám za sebou), a naopak, agresor bude agresivní i ve Felicii.
No jasne a superšportom znížime max. povolenú rýchlosť rovno o polovicu. Fúkaným trojvalcom naopak pridáme o 20, v stredu zakážeme jazdiť strieborným autám, v pondelok bielym. To by potom ubudlo emisií, to by bola paráda čo?
Označovať mňa za ŠTBaka si od teba aj od hocikoho iného vyprosím.
Vraždy a súdy sú následky vykonávania ideológie, ktorá nestrpela iný názor a iný pohľad na vec. Je v podstate úplne jedno či bola pravicová alebo ľavicová. Takže sa najprv zamysli čo navrhuješ a s čím súhlasíš. Pretože podľa tvojej logiky by asi mala zasadnúť nejaká komisia, ktorá by rozhodla o tom aký typ auta si ten ktorý človek môže za svoje vlastné peniaze kúpiť. Takže topten jelikož nemá k domu poriadnu cestu si SUV kúpiť môže a niekto iný nie? Kua taký absurdistan tu bol aj za komančov, všetci sme si boli rovní, len niektorí rovnejší. Keď ti tak prekážajú SUV, choď, píš, mailuj europoslancom do Bruselu, aby podobné autá zákázali plošne. Kým sa tak nestane, tie autá spĺňajú všetky legislatívne požiadavky na prevádzku na pozemných komunikáciách, sú zaradené v určitej kategórii a pre mnohých majú svoje opodstatnenie. A nie ja nemám a ani netúžim po SUV. Ale rovnaký kľúč sa dá aplikovať potom na hocičo. To už môžeme rovno zakázať jazdiť po cestách autám v striebornej metalíze v stredu a v štvrtok, bielym v pondelok a tak podobne. Chápeš?
fakt chces porovnavat komunisty co povrazdili 100mil lidi, s kritikou aut, ktere jsou pro zivotni prostredi a zdravi lidi pohromou a dvojakym pristupem eurouredniku?
to abych si postavil sibenici a par lidi taky povesil, samopal a par lidi co jde přes hranici zastrelil nebo na ne vypustil psa abych komouse aspon napodobil...
je rozdil, když bydlis v miste, kam minimalne na zimu potrebujes ctyrkolku se zvysenym podvozkem, abys mel vubec sanci se odtamtud dostal, nebo když si tim jenom honis vlastní ego. a to SUV byla jen jedna ze zvazovanych alternativ, která nakonec nevyhrala ...
vidim ze si na me vedes slozku podobne jako trestne stihanej StBak bures, zrejme nejaka slovenska uchylka
Ty čo tu dlhodobo a srdnato vystupuješ proti komančom sa začínaš vyjadrovať presne ako komanči. Títo môžu to a títo zase len ono, len na základe toho, že jazdia takým alebo onakým autom. Pritom sám si priznal, že poškuľuješ po SUV, pretože príjazdová cesta atď.
Keby si nekecal. Nejake komplexy??? A uprimne najviac agresivni su prave majstri na starych passatoch, octaviach (je jedno ci sedan/kombi, tdi ci RS). Btw. Ako vies ze ta predbieha v 180? Jazdis po tom 300km useku 170+ ze si si taky isty? A ak ano, si posledny co tu ma nieco limitovat ;-).
*****
Tak som si trochu pozrel forum a pozrime sa, asi ta ti SUV pretekari nazlostili ze isli v lavom pruhu namiesto teba vsak?
Lackey 11.12.2011 23:07
« Re: Re: 3 click smerovky
M3 o ktorej pisem, na dialnici je trvale, v lavom pruhu, nepotrebuje prechadzat z laveho pruhu do ineho pruhu
Toto milujem, tento jednoduchy skolkarsky ciernobiely svet. Paradoxne najvacsi magori, co som v poslednej dobe videl, boli "borci" na dizlovych(!!) Alfa Romeo. S oblakmi dymu za nimi, zbytocne agresivnou jazdou aj v obci a niekolkymi poruseniami predpisov/km.
Tuhle debilitu jsi vymyslel sám? To by bylo opravdu bezpečné předjíždění vyššího auta s rychlostí o deset nižší. Ale asi jsi to opravdu zplodil sám, čemuž napovídá poslední věta.
teda fakt nemusim ( compass alebo eclipse cross by som vsak bral ) ale priznam sa ze ja tie ( nazvime to ) najvacsie "prasce" na cestach vidim skor v tych kdejakych starych octavkach golfoch a pod ( najlepsie ak su este posilnene nejakym tym gycovym garaz tuningom ) a nie v SUV .. obecne napriklaf vodici bmw a audi tak samo ze na tych si treba davat vacsinou vacsi pozor SUV - neSUV tam je to skoro jedno ... akurat neviem kde ludia v tych silnych autach nabrali ten pocit akejsi nadradenosti a nesmrtelnosti ... jazdil som pajerom hodne km ... a je to skutocne tank ktory len tak lahko na cestach sa nestrati a to auto ma fakt respekt ( lebo asi nikto nechce zazit tukanec od pajera ) . ale zeby som s tym autom niekedy mal potrebu sa nejako predvadzat alebo robit nejake psie kusy to nikdy... naopak.. jazdu s takouto "obycackou" na kolesach som si vzdy klido pido a pohodlne uzival... preto mi pride dost divne ked niektori majitelia X5, X6 tu a tam ( obcas aj tam kde logika ozaj uz nepusti ) tlacia na pilu... ale vzdy je to o cloveku jasne... auta v podstate za nic nemozu ;-)
Čo by sme dosiahli znížením rýchlostí SUV a spol ?!
Nooooo, nekupovali by ich dialničný suv pretekári, pravdepodobne asi nikto ;-) , znížila by sa asi aj arogancia na cestách.
Pravdepodobný dôsledok by bol aj zníženie vypúšťaných emisií, znížením spotreby nenažraných SUV.
Je na zamyslenie, ak ma na 300 km useku dialnice to iste SUV predbehne 3x , minimum 180 km-ovou rychlosťou, lebo muselo medzitým aspoň 2 x dotankovať PHM.
Existuje jednoduchý recept na prihlúplu módu Cross-Suv.
Vozidlám s výškou nad 1,55 m, znížiť povolenú rýchlosť na cestách o 10-20 km a ihneď by bolo po ich boom-e.
Ešte na nich dať povinne nalepiť nálepku s obmedzením rýchlosti, ako na nákladné vozidlá, ich prívesy. :-!
Pekný pohľad by bol, ako sa suv-debko v dvoj tonovom SUV povinne "ženie" na cestach napr. 80 km/hod a v obci 40 km/hod. >:D