u Gremlina i v interiéru, kličky, zamykání, na palubce. Já mám raději Pacer, ale nic proti Gremlinu. Předstihli dobu, ale nedokázali to prodat jako to udělal Lee Iacocca.
Ale svoje kouzlo má. Už jako exemplář designu, protože kolik takových modelů vzniklo ještě v době, kdy se v autech používal (opravdový) chrom na detailech a náraznících atd.
Tak i dnes, minimálně co do jména, nemůžou americká auta konkurovat Ferrari. Konečně kolik "superaut" ve státech vzniklo za posledních 15 let? Dvě, tři? Má to co dělat i s mentalitou američanů, měli spíše vztah k muscle cars, silné motory v autech ze silnýho plechu, navíc dostupný a servisovatelný v každým městě. V tomhle by mohlo mít AMC výhodu, jenže ono by to taky chtělo řádný koule, žít někde v balíkově a koupit si něco "jiného", a to se bavíme o domácí značce. Jak již napsáno v článku, cena to odsoudila. Ačkoli si myslím, že co do spolehlivosti, byla na tom tehdejší US auta líp, aspoň v rámci provozu za mořem. Ale stejně to je hlavně o značce, kdo má peníze, nějaké to Ferrari dřív nebo později chtít bude, pokud "je na auta."
Dodnes se mi líbí Pacer a Eagle Wagon.
A vrchol všeho je Javelin, ten oranžový Mark Donohue signature. Se závodní verzí vyhrával Mark Donohue v Trans Am. Než si dojel do Rakouska pro smrt.