Ano, poslední díesly jsou tak čisté, že by elektromobil s několika metráky baterek neskutečně škodících životnímu prostředí musel najet několik set tisíc kilometrů, aby srovnal uhlíkovou stopu. A se všemi dotacemi stojí dvojnásobek srovnatelného auta se spalovacím motorem. Nemluvě o tom, že čínské auto neprošlo crashtesty. A domnívat se, že koupím nějaké ojeté auto a budu jezdit jako s novým je fakt legrační. Baterie mají jak časovou, tak životnost v závislosti na počtu dobíjecích cyklů a intenzitě dobíjení. Takže já si do starého auta koupím za pár šupů součástku na vrakovišti nebo z druhovýroby a ty vyplázneš polovinu ceny nového auta za baterky.
No tvl, co jiného než letadlo jsou zálohy na výrobu?
Edit: jasně, je to velká továrna, plná robotů, akorát třeba škodovka vyrobí s cca polovinou lidí 7x víc aut.
Směješ se sám sobě EVpošuku.
Jakmile se masově rozšíří hybridizace benzínových a dieselových motorů (do roka a do dne), bude to rána do vazu EV, bude se jich vyrábět málo a zůstanou drahé.
A kdyby měl Číňan dovézt EV sem, nebude stát 500 000 ale zase těch obligátních 750 000 s dojezdem max. 300 km. Prodeje EV jsou a budou zanedbatelné, prodeje obou druhů hybridů plus plug-inů půjdou raketově nahoru a budou se brzy počítat na desítky procent, EV max. 1-2%.
Máš to pěkně pomotané. Dotace jsou podstatou socialismu, v kapitalismu nemají co dělat, protože škodí vývoji, mažou totiž rozdíl právě mezi těmi vizionáři a uplákánky. A jak Musk vymyslel geniální věci, tak jeho postupy v případě Tesly připomínají nejvíc letadlo.
Jako.. Čínu rád nemám - ale když už elektroauto, tak něco ta
Asi 3,5 metru... 30 kW a max 100 km/hod... a formulace " s nulovými lokálními emisemi, čímž řeší smog ve velkých městech"... takto EV jakžtakž smysl dávají.
:-)
Nesmysly typu elektro supersport... elektro GT... dokonce elektro kamion, ty existenci EV jen škodí.
Žalostných 180 km ? I3 nenajede ani to. A to je to ukazovátko movitých... Mám Golfa 3 z roku 1996, a ujedu 190 az 200. A ne papírových, ale skutečných ! Po doplnění ještě jedný sady LiFePo, bych přidal dalších 80, samozřejmě při zmenseni kufru.... ( u 25 let staryho projektu) Tak co pořád řešíte, když je to vyřešený skoro 30 let ?????
Windiesel: ne kazdy premysli "cim vic pruhu tim vic Adidas". Proate lidem staci auto s dojezdem 300km. Je to auto na primestsky a venkovsky a mestsky provoz... Vse mimo dalky. :yes:
V Norsku si uz muzes rezervovat Mision E - Porsche za 2.000€.
Takze taky letadlo???
A zkus si projit poradne studii ADAC, ktera vychazi bezkonkurencne jako nejpriznivejsi k dieselu.
Potom prijdes na to, ze u nejprodavanejsich aut - "Bei Kompakt- und Kleinwagen gewinnt das Elektroauto" ;-) I v tyhle nemecky studii!
[odkaz]
A pak muzes psat neco o uhlikovej stope :-)
Pokles prodeju Modelu S?? To si zakaznici jeste pockaji, nez bude alternativa :-)
Jinak k veci. Cina je napred a obdobne auto, jako je popisovane nejprodavanejsi u nas proste chybi. Mne by na dojizdeni do prace stacilo a s 30kw a dojezdem 180km by bylo i cenove dostupne. Skoda. Mne nezbyva nez cekat na ojetiny :-)
Je videt, ze v Cine to dokazou i bez vizionaru..
Fandim EV a pokroku bez ohledu na to odkud prichazi. Samozrejme pokud je to prinos pro lidi, ekologii atd.
V podstate je to smutne, kapitalismus potrebuje "vizionare", protoze funguje na principu zisku. Obor EV samozrejme nemuze byt zpocatku prilis ziskovy.
Proto jsou take dulezite dotace.
>:D budes prekvapeny ked zistis ze hybridy tu mame uz 21 rokov, tak ten dalsi rok nenarobi ziadne zazraky, obzvlast ked ich boom uz prave konci a to hlavne kvoli VW ktore na tomto poli uplne zlyhalo a najnovsie fail(mild) hybridy so smiesnou 48V sustavou od vsetkych znaciek iba robia hanbu skutocnym hybridom. Taktiez si asi nepochopil pojem masove nasadenie kedze iba jedina znacka Toyota ich vyrobil skoro 12 milionov. Dnes sa US predava skoro dvojnasobok tych problemovych Tesla Model 3 EV oproti najpredavanejsiemu PHEV Prius Prime a keby si trochu ovladal statistiky tak zistis ze prave predaje EV idu raketovo hore a uz prekrocili 2% celkoveho podielu a rast stale zrychluje..