Ekonomika

Zpět na článek

Kolik stojí omlazená Škoda Fabia? Cenové srovnání s předchůdcem ukazuje zdražení

166 komentářů

Avatar - Lackey
Lackey
Jak pozeram na tu hair dryer vybavu v motorovom priestore fabie, napadlo ma,
že by mohli koncerňáci premenovať Fabiu na " Š1000MB ".
Joab
Jojo. Jak nemáš v B-segmentu aspoň dvě stě koní ze dvou litrů, nemáš motor. Jako, koneckonců, všechna konkurence. Asi proto se Fabia vůbec neprodává..
Avatar - Warrual
Warrual
:yes:
Kharl.ANTIDIESEL
jj
SOUDRUZI, ČEZká země má 2019 jistý konec BENZÍNU NATURAL95 (E5😖 !!! [odkaz] NÁHRADOU mu bude *** ředidel se žlutým sajrajtem E10% co spolehlivě odrovná všechny benzínový motory do roku výroby 2004 EURO4 [odkaz] ZÁCHRANOU je přestavba motoru na LEVNÝ a KVALITNÍ český LPG [odkaz] BENZÍN a NAFTA která je odpadní produktem při zpracování ROPY na BENZÍN, bude ZDRAŽOVAT!!! [odkaz] DOPORUČUJU KOUPI ELEKTROMOBILU [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
VŠECKO JE TO JEN POLITIKA SOUDRUZi 😄
1) ČEZko se chce zbavit starých aut a nové palivo E10 (2019) zničí starý benzínový motory do rv 2004 [odkaz]
2) Mamamerkl chce zbavit Germánii Dízlů [odkaz] kterých se problém E10 netýká...
3) Biosložka je produkt z Žlutého sajrajtu neboli Řepky olejky kterou v ČEZku pěstuje nejvíce ejdžnt Bureš [odkaz] 😉
4) CNG je stlačený zemní plyn který se nejvíce dováží [odkaz] odkud? ... no přeci z RUSKA
5) elektrická zásuvka pro ELEKTROMOBIL [odkaz] je v každé garáži a skoro na každým rohu 😉 >:D
Avatar - iudex
iudex
>😁
Na druhej strane keď spomínať ten 200k dvojliter, v sesterskom Pole to ide, takže v uvedenom kontexte je škoda, že Fabia musí končiť na 1,0 R3.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Blbý kecy... nepotřebuju 200 koní ze dvoulitru.
I těch 70kW je víc, než v autě téhle velikosti a poslání opravdu potřebuju... ale to, co potřebuju, je spolehlivý motor s nízkými náklady na servis a opravy a s dlouhou životností.

Tohle auto by si asi měli / mohli kupovat lidi domů... s mixérem a plánovanou životností záruka + 1 rok je to FAKT problém.

O nepříjemném chování malolitrážního motoru ani nemluvě, to už je jen "třešínka".
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Máš s tou plánovanou životností nějak jasno. 😉 70 kW z litru ve Fabii ani není žádný overkill.
Joab
Takze se ti to uz parkrat vysypalo? Ja vim ze na to koukas optikou historickyho Fiatu (to bych mohl psat ze nejlepsi je zivej kun, ten to da), ale fakt si myslis, ze kdo si koupi normalni moderni motor, musi bejt blbej?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Klidně by stačil 1,5TSI. Zas takovej luxus by to nebyl.
Arese
Jenže ten se prý v kombinaci se 6st. převodovkou do té užší staré platformy nevejde. Takže až u Fabie další generace.... 😲 😲 😲
Joab
A koupil by sis Fabii pres ctyri kila? Mi to prijde zbytecny..
Avatar - Jaros71
Jaros71
Hlavně nechápu jen ty děsné tříválce...
Pokud někdo chce normální motor , musí jít jinam.. 8-s
mrazik
A kdo rozhodl o tom, ze ctyrvalec a vice je normalni motor a trivalec uz neni ?
Arese
Kdo? No přece prachsprostá fyzika! Tříválec je prostě "od přírody" mnohem hůře vyvážený motor než čtyřválec a tomu taky zákonitě odpovídá jeho menší kultivovanost a nedůstojný zvukový projev... 😲 😢 😒 ;-\ 8-s :no: :no: :no: Bohužel, dnes už automobilky nemohou svůj motorářský výrobní program koncipovat podle přání svých zákazníků, ale musí se řídit ***skými bruselkými nařízeními... Jinak by Fabii mohl i nadále pohánět mimořádně zdařilý a stále vysoce moderní čtyřválec 1.2 TSI! Ale ten v měřícím cyklu emituje o pár g CO2 víc, tak musel skončit v propadlišti ději. Debilita EU v praxi! 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no:
Reco
Mne sa paci ako kazdy druhy, co z fyziky neprepadol len zazrakom, sa na nu odvolava.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
stealth01
Ja nejsem žádný odborník na auta (ale fyzika u maturity za jedna), nicméně skutečně je třiválec hůře vyvážený než čtyřválec? Nevím, jen se ptám.
Mino 1
Arese to mal spresnit. 4-taktny trojvalec nikdy nebude mat tak kultivovany a vyvazeny chod ako 4-taktny stvorvalec. To je podstata veci.
Reco
Arese reaguje na to, a vysvetluje, preco 3valec nemoze byt "normalny" motor. Akurat ta normalnost sa obmedzuje len na kultivovanost chodu. Vyvazenie a "kultivovanost" sa ale da riesit - to je ta fyzika na ktoru sa odvolava. Plati vo vsetkom, ze su zle a aj dobre riesenia, preto sa neda pausalizovat a uz vobec nie tvrdit podobne omacky odvolavajuc sa na "fyziku". R3 su samozrejme normalne motory a dolezite je nakoniec to, ako to jazdi - to ale s poctom valcov nema nic spolocne.
Nonsens
riešiť sa dá, ale len obmedzene. Každý trojvalec sa len snaží dosiahnuť kultivovanosť štvorvalca, ale nikdy ju nedosiahne. Trojvalec vždy viac trasie a vrčí, ide len o to, o koľko viac. Ešte som nečítal žiadny test, ktorý by konštatoval, že v žiadnom režime nerozoznáš R3. Ja ešte navyše prepokladám, že tá trasľavosť sa vekom zvýši tak, ako sa zvýši trasľavosť a hluk dízla, zvýši sa samozrejme aj pri R4, ale vzhľadom na kultivovanosť R4 je nárast minimálny a nevadí, pokiaľ nie je motor úplne vylágrovaný.
Reco
Asi by sa mal zadefinovat pojem kultivovanost presne. Pretoze kazdy bude svoj subjektivny dojem opisovat inak. Ak utlmime kabinu, ze motor nebude pocut, nezistis ci ide o 3, 4 alebo 8 valec. To ale stale nehovori o tom ako to jazdi, ide len o subjektivne dojmy, ktore o "normalnosti" nehovoriac nic.
Mino 1
Co je vsak v praxi nedosiahnutelny stav, ze? Myslim to dokonale utlmenie. Sam som na vlastnej kozi zazil asi najhorsiu kombinaciu - 1.4 TDI vo Fabii. Trojvalec a este k tomu diesel. Prejav motora, zvuk a hlavne tie vibracie, cista tragedia. Po presadnuti do benzinoveho stvorvalca som mal pocit, ze sa veziem v luxusnej limuzine >😁
Reco
Preco by bol? Ad1 - stale hovorime len o zvukovom prejave, ten je subjektivny a hlavne nic nehovoriaci. Ad2 - pre podobne "zazitky" potom maju ludia predsudky. Porovnavaju nejaku situaciu (ktovie kolko desatroci staru) pricom uz v tej dobe to patrilo kdesi na chvost pouzitelnosti a davaju to do priameho porovnania s modernymi rieseniami. Fakt objektivne.
Mino 1
Cital si moj prispevok? Hovoril som o aktualnom stave techniky. Fabia 1.4 TDI. Nie desatrocia stare zazitky. Citaj s porozumenim pls.
Reco
A ty si cital ten moj? Lebo vyzadujes nieco, co sam nerobis.
Mino 1
[odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Jo, záleží na co je člověk zvyklý. Po svém prvním autě jsem byl spokojený, když auto po nastartování nespouštělo alarmy okolostojících vozidel >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]
Rox
Ale i v praxi je ten 1L úspornější, neomezuje se to jen na měřící cyklus. Nebude vyhovovat sice jízdě na nízké otáčky jako 1.2 do 1600 je nepoužitelný a duní pod zátěží... Ale pokut ho budeš držet nad 1800 tak pohoda. Při vyšším zatížení v otáčkách je zase méně uřvaný jak 1.2... Na první jízdu se mi to také nelíbilo. Ale když jsem si zvykl, jak správně řadit. Tak si ho nemůžu vynachválit. Takže

+nižší spotřeba
+menší hluk ve vyšších otáčkách
+lépe si poradí s klimatizací
+Pocitově je auto rychlejší (Což souvisí s tím, že se jezdí na vyšší otáčky)
+Nemusí být člověk tolik citlivý na spojku aby auto necukalo.

-V nízkých otáčkách duní
-Při rozjezdu má hrozný zvuk
-Při rozjezdu to chce více otáček (motor si i sám přidává více otáček)
Arese
Anebo parafráze Henryho Forda: "U naší Fabie si můžete zvolit jakýkoliv motor, pokud bude mít objem 1 l!" >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Když se podívám na Rapid, tak je Fabie v základu dokonce dražší.

R. Spaceback - 70kw TSI - 299 tis Active / 328 Ambition
R Spaceback - 81kw TSI - 319 tis Actvie / 345 Ambition

Za mě asi radši Rapida
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Přesně to Škoda chce, otrávit Tě Fabií abys koupil za větší peníze Rapida. >😒] Skočils jim na špek.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ještě jsem v rychlosti zkoukl konkurenci ve třídě a už to tak zle nevypadá a pořád má Škodovka co nabídnout, nebudu srovnávat nejlevnější motorizace, ale alespoň TSI 70Kw/81kw a jemu příslušné motorizace.

Fabia TSI 70kw - 295 tis Active
Fabia TSI 70kw - 315 tis Ambition
Fabia TSI 81kw - 331 tis Ambition

Seat Ibiza TSI 70kw - 323 tis Reference
Seat Ibiza TSI 70kw - 336 tis Style
Seat Ibiza TSI 85kw - 354 tis Reference

VW Polo TSI 70kw - 349 tis Comfortline
VW Polo TSI 85kw - 372 tis Comfortline

Ford Fiesta 1.0EB 74kw - 334 tis Trend (AKCE)
Ford Fiesta 1.0EB 74kw - 366 tis Titanium (AKCE)

Opel Corsa 1.4 66kw - 251 tis Selection (AKCE)
Opel Corsa 1.4T 74kw - 285 tis Enjoy (AKCE)
Opel Corsa 1.4T 110kw - 40 tis Enjoy (AKCE)

Renault Clio 90TCe - 282 tis Advantage
Renault Clio 90TCe - 307 tis Limited
Renault Clio 90TCe - 332 tis Intens

Toyota Yaris 1.5 111k - 312 tis Live
Toyota Yaris 1.5 111k - 328 tis Active

Mazda 2 1.5 G90 - 347 tis Takumi

Peugeot 208 1.2 82k - 260 tis Active

Kia Rio 1.4 74kw CVVT - 325 tis Exclusive

No asi bych si vzal toho Rapida pořád >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Škoda, že zatím nejde srovnat i rozsah výbav, protože základ u jedné značky se může rovnat i střední výbavě druhé a tak dále...
Avatar - Ozzman
Ozzman
To určitě, vyhledávat už výbavy nebudu >😁 Ale třeba Rio je jedna z vyšších výbav, tam bych se nebál, že auto bude hůře vybaveno, než Fabie, podobný příklad je Clio, kdy za 332 tisíc je už max. výbava.

Pak je zajímavá Corsa Enjoy a co si pamatuji, tak Fiesta v základu na tom taky není špatně i přes její cenu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Rozsah výbav se teď u Fabie zlepší. Doteď byla ve všech verzích spíše holobyt (byť levný holobyt) a v podstatě mělo význam brát jen Trumf nebo Style.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Trumf jsem nikdy nepochopil, to je snad úplně nejnemožnější výbava. Nejdou přikoupit ani samozřejmé věci jako třeba tempomat nebo automatická klimatizace... Nebo v podstatě cokoli z té slavné nabídky "Simply clever"...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je blbý, že nejde konfigurovat, ale ber v úvahu, že je to akční verze základního Active. Centrál s DO, klima, rádio, jednoduchý PP a máš TSI za 300 ceníkových. Když chci autoklimu a další "vymoženosti," půjdu... no rovnou do Style.
Avatar - Đawson
Đawson
Rapid ti v zime zdrazi az vyleze spaceback 😄
A nezapomen, ze ibiza a polo stojej na MQB, jsou to vetsi auta.
Z toho tveho srovnani brutálně vycuhuje fiesta, ktera je fakt mala a ukrutne draha >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
A to je ještě v akci !

Proč má Seat a VW 85kw TSI, kdežto Fabie jen 81Kw ? Taky díky MQB ?
Xylo
Je otázkou jestli do malého auta je potřeba turbo motor. Bratr si v dubnu pořídil Fabii se základním litrem ve výbavě Trumf v šedé Quartz metalíze za 245 tis Kč (placeno hotově). Na delší cesty používá Superba a Fabču má po poskakování po Budějkách a v okolí. Motor si chválí, i když má v Superbu 2.0 TDI s 125 kW.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak do 2 tisíc otáček jede ten litr ve Fabii stejně, jako ten dvoulitr v Superbu >😒]

Ale jo, proč ne, má dvě auta, tak to stačí... Mne by přecijen přišlo 44kw už dnes málo do auta pro "5" lidí. Jezdíval jsem s HTP, tak tuším jak to pojede, zvláště, když je auto naložené i jen větším nákupem a přítelkyní.
Xylo
Jezdí maximálně ve dvou a je mu už přes padesát, takže mu ten výkon stačí i když se jede projet do Prahy 😉 .
Avatar - Ozzman
Ozzman
Potom chápu, jen obecně v ČR ještě pořád Fabia patří mezi rodinné automobily a na dejme tomu takový kombík, by to chtělo alespoň to 70kw TSI. Já taky začínal na HTP 47kw a nijak nedůstojné mi to nepřišlo, jen musíš daleko více předvídat při předjíždění. Na druhou stranu, před dvěma lety jsem měl z půjčovny nejsilnější HTP 51kw a Fabii II, která dokázala na dálnici držet kolem 160-170 km/h ( Praha - Norimberk)...tedy vždy do té doby, než mne někdo zbrzdil, pak to zase byl rozjezd na 5 minut zpět na cestovní rychlost.... na spotřebu se neptej, ale jeli jsme 4... Takže dá se, vím, ale domu bych to už nechtěl.
Avatar - iudex
iudex
Nie, ten atmoliter v aute veľkosti Fabie nestačí ani na poskakovanie po meste, to nestačí ani na svižnejšie rozbehy z križovatky, ak nechceš byť brzdou premávky, o nejakom obchvate mesta nehovoriac, ten liter nedokáže na päťke akcelerovať vôbec (typická situácia prúd vozidiel, ktorý spomaľuje a zrýchľuje v rýchlostiach 80-100 km/h), takže pri akejkoľvek potrebe zrýchlenia treba furt podraďovať.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vím o člověku, který koupil dočasně na popojíždění 44 kW MPi, ještě ho dal do LPG, posadil na sedmnáctky a je spokojený, neplánuje se ho zbavit. 😄

S těmi 55 kW by se při poskakování po městě žít dalo, jen to chce pracovat s převodovkou. Ale souhlasím, že konkurence je obvykle dál.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Zas ked to vyslo s 5 na Jested ... 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nasa niekdajsia skoda 105L-ka s litrom a 33kw kedysi vysla plna az na kralovu holu a to tam ozaj kedysi nebola moc dobra cesta pred 25 rokmi .. taka skor pre V3S-ky.... takze jested musel byt pre fabiu malina... ale ja viem .. srandicky 😉 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Před více než deseti lety jsme byli s rodiči na dovolené a zajeli jsme se podívat na slavné Orlí hnízdo A. Hitlera na pokraji Alp. Jeli jsme tenkrát mým budoucím prvním autem - Seatem Cordoba HTP 47Kw ve 3 lidech. Z městečka k parkovišti, od kterého vyjíždí do "pevnosti" autobusy se jede pár km do hor s celkem strmým stoupáním. I když jsem byl rozjetý, tak jsem postupně skončil na 2. převodovém stupni a šnečím tempem jsem stoupal vzhůru. Tam jsem si asi sáhl na limit HTP, kdy jsem si připadal, jak ve staré stodvacítce.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v slovinsku pod kopcom v takmer 2000 m vyske sme pred par rokmi videli s brachom feldu .... ale je fakt ze felda je defakto vacsi terenak ako lancer .. slo o take strkove prasne cesty hodne uzke a strme ... bola to mpi 50kw... taku aku sme mali v tom case aj doma ...

raz by som chcel ist kuknut aj do rumunska na ten ich transfagarasan ... ale asi som to uz prepasol... lebo sloboda mi uz skoncila :😉 >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nalož ženu do auta a vysvetli jej, že to je taká kratšia cesta k moru v BG >😁 keby sa divila že nejak veľa zákrut >😁
Avatar - Đawson
Đawson
Ano, skoda spaceback dostane jiz 1.0 tsi 85kw diky MQB, nicmene motor je identicky, jiny je jen software motoru a fabie ma proti ibize a polu tezsi staly prevod, je tedy nepatrne linejsi. Proc? Buh vi >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je prostor pro tunning na Fabii, jako za starejch časů, kdy se ladil tlak na čtvrtém válci u HTP Fabky na každé vesnici >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Bertold to rozebíral na blogu, podle něj je to kvůli rozměru kol. [odkaz]
Avatar - Đawson
Đawson
díík, zajimavé počtení 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Keďže budúci rok má prísť nástupca, čakal by som že cena Rapidu pôjde naopak dole či?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pri opli corse 1,4 so 110kw ti tam asi chyba cislica 3 v cenovke .. predpokladam ze tam ma byt cena 340 😄 ... ale stale je to lacnejsie ako mazda 2 ako pozeram ... aj u nas je 2ka hrozne draha... a pritom taky prcek vpredu ... aj sa mi pacila ale ta jeje cena je uz v zaklade u nas mimo... pritom na sirku v kabineje som sa tam citil ako v miniaute... to aj felda bola vacsia
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nene to je v pořádku, to je ojetina z 90tek >😁

Jo, jasně, díky za upozornění, je to 340 tisíc 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to by inak bola super akcia 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mazda 2 těžce odnesla japonský systém výbav. Škoda.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale je pěkná 😉
Arese
Až na to, že si ji u nás takřka nikdo nekoupí... Pro Čechy je to auto uvnitř prostě příliš malé... 😲
Avatar - wakantanka
wakantanka
Čo ti ja viem? Keď sa tak okolo seba obzerám tak 2 odniesla hlavne to že je tu CX3 >😁
Krtek_no1
Já bych měl vybráno hned, chtít takhle malá auto - Suzuki Swift. V základu má všechno co potřebuju (rádio, klima, el okna a hlavně motor 4válec !, snad to nemá ani startstop ku..ítko) 1.2ka a za nějakých 250 se dá pořídit. Nevidim důvod za malý auto dávat víc peněz, ty ještě menší se nevyplatěj už vůbec.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je, vidíš, na Sviště jsem zapoměl ! Nevím, jak nyní (euronormy a tak), ale dříve uměl i s tímto základním motorem být dost agilní autíčko.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Taky na [odkaz] a [odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, původně jsem chtěl napsat, že to ještě není vše, Citron jsem opomenul tak nějak schválně ( pro mne nemá nyní vůbec nic zajímavého v nabídce napříč jeho portfoliem) a na Hondu jsem zapoměl. Ještě tam taky má být i20 ....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Chybí ti C5V6 klidně to přiznej >😁

Ale tady si udělal blbost = je to prostě stejně jako Swišť varianta = po tvym konkurence

Hele eště Dacia Sandero 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak jako blbost? Vždyť píšu, že jsem ho nazahrnul (dal jsem tam jen P208 z PSA, příjde mi zajímavější) a zapoměl jsem i na další konkurety, tak co tady řešíš ? Normálně nemám problém to přiznat.... Sandero je Lowend, to pak ještě můžeme přidat nějaké Fiaty, třeba Tipo, i když je větší, cenově se vejde.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ok = některý si nezahrnul úmyslně některý omylem = lepší? 😄

Sandero je normální třídní konkurent = značka dneska docela dohání Škodu = takže tam asi spíš má bejt = v reálnym porovnání to až takovej lowend už neni
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano a sám sem to napsal, tak nevím proč máš pořád potřebu to tady omílat Danieli.. Já vím, snaha povýšit se nad druhé je hrozný bič...

Dacia je pořád lowend, i když si vydobyla své místo na trhu. S Fabii bych ji opravdu nesrovnaval.
Arese
Naprostý souhlas. Sandero na první pohled určitě nevypadá špatně, ale stačí se v něm svést (a pak ve Fabii) a je okamžitě jasno! >😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dohání leda prd = a snaha cpát Dacii kam nepatří jí leda škodí. Ať už jde o Sandero nebo nový Duster, v interiéru si člověk připadá o 20 let zpátky. Jenže to je vzhledem k cenám pochopitelné a neberu to jako vadu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak s tím interiérem zase neblázni, v základu jsem nesděl, ale nějaké vybavenější verze se rozhodně nemají za co stydět a to už vůbec ne v porovnáním se stejně drahou Škodovkou Active, která taky vypadá jak lowend.

Dacie je ale lowendová technikou ik dyž ji Renault poslední dobou pouští více ke korýtku. Duster bych si určitě obhájil a nestyděl se s ním jezdit a potřebovat 4x4 SUV pro nějaké kratší trasy a občasný výlet mimo silnici, tak bude asi první auto, které půjdu projet.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kolikrát v základu vypadají tragicky i prémiovky. Já teda souhlasím s twistedem, interiéry Dacie jsou viditelně a jasně lowendové, bez ohledu na výbavu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, jel jsem jednou v základním BMW i přes mizerné materiály a dekorace to pořád bylo BMW. Víceméně ale souhlas.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vyjádřil jsem se hyperbolicky, ale stojím si za tím. Současnou modelovou řadu jsem si prolezl a po vzletných marketingových a novinářských formulacích se zase jednou přesvědčil, že ani Duster uvnitř z low endu nevyčnívá. Možná jen mimořádně nepohodlnou zadní lavicí.

Škoda Active je zpravidla oholená na kost (dekory, barvy) a doma bych to nechtěl. Ale o tom přece mluvím, já ty ústupky u Dacie vzhledem k ceně beru.
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dyť to řikám = že dohání 😄
Arese
Naprostý souhlas, nový Swift se základním čtyřválcem je velmi, velmi zajímavá nabídka! 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Souhlas. Můžu říct, že kdybych musel kupovat nový subkompakt, Swift by byl v top 3 výběru.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Hezké porovnání. Kdyby nešlo o prostor, Mazda 2 mi přijde zajímavé auto 😄 Na druhém místě Polo a Yaris. Fabia TSI 70kw - 315 tis Ambition - cenu bych přežil.

ps: Corsu 110kW tam máš za 40 tis, no nekup to >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, Topper už mě opravil >😁 Kdyby nešlo o cenu, tak u mne na to popojíždění buď Mazda 2 (samozřejmě nejsilnější verze), nebo Fiesta, popřípadě Ibiza FR s 1.5TSi
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Ibiza je nyní slušná jj. Ještě je třeba říct, že to jsou ceníkové ceny. Za ty se mnohdy nekupuje. Trošku sebevědomá cena mi přijde u Ria. Naopak P208 se drží při zemi. Ale design má roztomilý. Jsem ho v nákupním centru chtěl z legrace ukázat ženě. Ona si sedla dovnitř a tak spontánně na celé kolo: "jééžiš, ten je takový aušusový". Brigádník dávající letáčky oněmněl a mi bylo stydno :😉 >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Rio ale za tyto peníze nabídne skoro plně vybavené auto s automatem... nevím, proč není nějaký silnější benzín s MT.
webpaja
Nemáš jí "ho" ukazovat v šopinu před lidmi! To je tak trochu na sexuologickou léčbu 😉 :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Rychlý prachy si na tom postavili celej obchodní model >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😁
Arese
Ano, dnes už vlastně výběhového Rapida... ;-\
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
opat chyta nadych akehosi mnohouholnika sranda... .. este posunut logo vyssie .. zacelit tu hornu liniu a kludne zapasuje aj na hyundai alebo subaru.... cim to je ze skoro kazdy vyrobca tuzi dnes po tejto maske... mne pride uz nudna a hodne uni .... pritom aut je taka spusta... boze tie moznosti... skoro neobmedzene .... a ono je to furt s maskou o tom istom .... zlaty lexus... alebo aj suzuki z tych beznejsich samozrejme .....ale snad toto zaoblenie na skode je prve a posledne.. lebo takyto "vejar" mi tu proste k tym hranam celej kasne ani nesedi ... co bolo na predoslej maske zle... nic. ale ukol znel jasne.. treba daco pomenit za kazdu cenu ;-\ ... aspon ze tie predne svetla su uz kusok mensie.. lebo tie predosle boli nekukatalne u mna... od zaciatku mi velkostne k autu nesedeli ... takze toto chvalim .. teraz uz posobia lepsie :yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Od počátku v tom měl být 1,6TDI :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdepak, spíš 1.9TDI ! S tím jediným motorem byla Fabie konkurenceschopné auto ! >😒] Všude jinde už jsem se necítil tak jako v traktoru !
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
prva RS mala takyto nejaky dizel.. boze ... este ze su tieto casy ( sportovych ) dizlov uz za nami 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jistě, 96kw poctivých sazí ! Smutné je, že taková Fabie s tímto motorem je na rovině dost agilní auto a mnohé mladší konkurenci i z vyšších tříd dokáže dost obstojně dýchat na záda. Horší je to v zatáčkách, nejel jsem s RS (širší gumy, pravděpodobně i tužší podvozek), ale s klasickým 74kw kombikem a těžký motor na přední nápravě udělá své a když to nečekáš, není to nic příjemného.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ona je aj dost tazka .... mohli tam radsej dat 1,8T predsa ( aj ked asi aj ten nebol lahky ) -- v tych casoch oblubeny turbobenzin v roznych vykonoch od modelu TT cez passaty octavky A3 .. skratka vsade v koncerne
Avatar - Ozzman
Ozzman
To nevím, proč ho neměla, myslím, že Polo GTI tento motor v jedné generaci mělo.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
silne dizle uz skratka v mensich vozoch nefrcia... pritom nie je to az tak davno co aj auris ponukal 130 kw 2,2 dizel ask si spominas .... dnes uz sa to zda ako scifi 😄 .. pritom kludne vtedy mohol konkurovat aj dizlovej octacii RS-ke ... teda aspon na papieri >😁 .. lebo v reale je octavka top auto zemegule to je jasne 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
To si trochu popletl ne ? Auris je C segment a dnes máš pořád naftové dvoulitry s takovým výkonem v této třídě... Narodil od Toyoty to mají Golf, Škoda, Seat, Ford ...
Avatar - speedfred
speedfred
Tojota potrebovala mat najnižšie tazisko zo všetkých aút tak spravila auris hybrid >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ach muj bože [odkaz] 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Těch tvejch fans je tu docela dost, když si je začneš v každé diskuzi počítat... což? >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Od toho mám tebe 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jen si to počítej, mne pak stejně nevěříš.. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tebe to zajímá = ty se snažíš ten počet rozšiřovat = tebe to baví = ty si to spočítej 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Spíš se jim ten 2.2D moc nepovedl, jak někde bylo psáno v některé z recenzí.
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mám sem zase dát odkaz na "poctivé saze"? >😁 >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je nějaká ta lokomotiva PD ? >😒] Klidně dej, asi mi to minule uniklo >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
[odkaz] Tohle snad znáš, ne?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo, to je to co jsem si myslel >😒] Nádhera... s tímhle bych se chtěl projíždět po Žižkově >😒]
kyklop
Čo ty, ale čo taký Topten >😁 >😒]
Avatar - wladyk
wladyk
Myslel jsem, že naopak zlevní, když už tam přestali dávat motor.
MOJE JMÉNO
Motor se 70, či 81kW (160-200Nm) je podle Tebe jako co? Je to jen malá Fabie. Co by jsi tam dal Ty za motor? Třílitr v 6iválci nebo co ? To jsou zase pindy od chytrolínů jako seš Ty..
pendoch
Ale taková 1.5 tsi by nebyla úplně od věci...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
On mluví o motoru, ne o zážehovém muzeu. Pod kapotu každého osobního vozu patří diesel!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
K čemu? Je to zcela zbytečné.
99matthew99
Podsvietenie stredovej konzoly je zelene zatial co budiky a volant je podsvieteny na bielo ci modro(nieje to dobre vidiet) neslo by to zjednotit? Ja mam v aute bielu a vyzera to dobre a netaha to oci. Ta zelena co sa do skodoviek dava uz cez 20 rokov mi pride out a mne sa teda vobec nepaci.
Krtek_no1
Já bych to sjednotil na tu zelenou. Někde jsem se kdysi dočet že je nejmíň rozptylující. Bílou mam a radši bych to, co měla Felda - zelená s červenýma ručičkama. A hlavně čísla na budíkách hlavou vzhůru ! To dodnes nepochopim, proč je maji tak dementně.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
zelena je skodovacka farba... tak mozno aj preto... ale na felde sa mi zelene podsvietenie tlacidiel pacilo... a nahodou zelena prave naopak.. najmenej taha oci 😉 .. to aj ta biela taha viac hoc sa ti to hned nezda 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja mam vo vw akesi ruzove podsvietenie tlacidiel [odkaz] ... take blede kusok .. ale pre oko nic strasne.. oci viac bolia z displeja samotneho ked svieti .. ten dokaze hodne taaht oci
berka
se směji těm bláznům co si takovou věc pořídí. To nemůže normální člověk udělat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A co bys v této třídě pořídil jinde ? Není nejlevnější, ale zase tak drahá taky ne...
berka
Za 377 tis. jsem pořídil novou (nejetou) Kiu ceed 1.6 GDi ve výbavě Exclusive+ něco navíc. Komplet elektrika, dvouzónová klimatizace, 6x airbag, parkovací senzory a kamera, navigace, denní LED světla + LED zadní světla, tempomat, 16" litá kola, kožený paket, atd.
Kamarád pořídil to samé v kombíku za 385 tis. Kč.
Porovnejte si to s ceníkem ubohé Fabie a pak si porovnejte ta dvě auta, které co nabízí. Narozdíl od Škodovky je zde motor který má 4 válce a 99kw, vše doplněné zárukou na 7 let a ještě je o třídu výš.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A co když někdo nechce větší auto ? Takhle sem mohu natáhnout dalších několik aut, co dostanu za tyhle peníze mimo třídu ( Fokus, Tipo, Astra, Megane). Měřítko Fabie je auto stejné třídy, tzn B segmentu. Za 377 tisíc jsi už na plně vybavené Fabie Style s 81kw TSI.. tzn nejvyšší specifikaci a ten Ceed je základní motor...
berka
Takže to je vlastně výhoda škodovky, že nabízí malé auto za ceny větších aut konkurence? Tak to mi nenapadlo, že je vlastně výhoda, že si za cenu většího auta, můžu koupit i malé auto u škodovky 😄
Mimochodem, základní motor ceedu je 1.4, 1.6 GDi je za příplatek a i tak byla ta cena tak nízká.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, pokud se podíváme třeba k té Kie, tak za 324 tisíc je Rio ceníkově s 1.4....

Tohle není o Škodovce, podívej se výše, jak jsou nastaveni konkurenti a uvidíš, že to taková katastrofa není. Já bych si Fabii taky nevybral, ale na základě ceníkové ceny porovnávat s vyjednanou slevou u dealera u většího vozu ? Navíc jsou i lidi, co mají sotva těch 300 tisíc na auto, ti si pro Ceeda za 380 tisíc asi nepujdou...
tesnav
Je zcela normální, že určité auto koupíš v široké cenové relaci a nemyslím, že škodovka je v tom nějaký extrem. Namátkou Mazda 2 ...

Dobíhající Focus si můžeš koupit za 319 nebo nakonfigurovat na téměř čtyřnásobek, Golf nebo Okta podobně.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Berko, kdybys ses ve škole líp učil, nenapadlo by tě porovnávat ceníkovou cenu Fabie s nějakou vyjednanou cenou Kie, která má ceníkovou cenu 460tis. "+ něco navíc".
berka
Asi jsem se učil dost, když jsem si dokázal tohle vyjednat 😄
webpaja
Daly by se i říci, že každé auto má svou cenu. Nevím jaká byla ta tabulková u Kie, ale je vidět na kolik musí před nástupem nové generace slevit.
Ten kdo však potřebuje malé auto do města, nechce nižší střední. 😉
Avatar - viteKH
viteKH
Učil ses tak, že kupuješ Kia skladovky, to znamená málo
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Určitě dobrá volba, ale stejně tak můžeš za ubohé prohlásit cokoli od Micry přes Fiestu po Polo. Je to výběhový model a GDi bude každou chvíli minulostí.
berka
Ano je to výběhový model, ale Fabia v této generaci taky není žádná mladice, navíc postavená na staré platformě. GDi bude každou chvíli minulostí, ale otázka zní: Je to dobře? Nemůžu za to, že normální motory mizí z nabídek všech automobilek.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dobře nedobře, na výběr dnes moc nemáš. Povedených atmosfér je na trhu jako šafránu a tahle je v podstatě taky pryč.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sou i nový atmosféry a skvělý [odkaz] i když pro někoho nemaj správný logo na krytu
berka
Ještě s mazdou, kde mají naštěstí také rozum.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Taky = ale tenhle konkrétní motor mi přijde aktuálně úplně nejdál
Avatar - Ozzman
Ozzman
O logo nejde, jde o to, že to auto je ošklivé...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Což samozřejmě přebíjí motor spolehlivost a vůbec 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No ja ti nevím, tak dlouho to auto první kupec mít nebude, aby přežil byť i modernizované TSI (které má asi nejhorší pověst).

Navíc mi uniká smysl, proč má Yaris 1.5 a Auris a CH-R 1.2 turbo... ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To už sme myslim řešili [odkaz] tenhle novej 1,5 je vypiplanej pro ježdění po městě

Na takovej přístup tu lidi nejsou zVWyklý = ale sou furt takový automobilky

1.2 Turbo je čtyřválcová verze 1.0 TSI = univerzál 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, Yaris s tím motorem může být zajímavý, mne se to auto ale nelíbí. Škoda, že je tam pořád ta snaha se odlišit exteriérem...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
U mě spíš vyhraje ten motor a spolehlivost a propracovaně malý náklady atp.

Dobře si to trefil s tim 1. majitelem = Toyota má se svejma elektronickejma knížkama kde se všechno přenáší i pro další majitele = trochu jinej přístup. Mě je sympatičtější
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takový přístup je fajn o tom bez debat, ale kdyby Toyota byla v kurzu, tak se zajisté bazarnici naučí jak na to vyzrát.

Ještě, že je více konkurentů a můžu si vybrat auto co se mi líbí a i dobře jezdí
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Toyota je docela v kurzu = je to už dlouho nejprodávanější značka aut na planetě 😄

U nás sice ne = ale naše prodeje aut za celej stát sou menší než v mnoha megapolích takž.. 😉

Tohle oblafnout nejde = to je ta výhoda. Vim že tady se vždycky něco vymyslí, ale tahle centrální světová databáze = no asi taky pude nabourat a tak, ale.. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Toyota je docela v kurzu = je to už dlouho nejprodávanější značka aut na planetě 😄

U nás sice ne = ale naše prodeje aut za celej stát sou menší než v mnoha megapolích takž.. 😉

Tohle oblafnout nejde = to je ta výhoda. Vim že tady se vždycky něco vymyslí, ale tahle centrální světová databáze = no asi taky pude nabourat a tak, ale.. 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Neříkám, že nejsou. Ale zrovna tuhle automaticky vyřazuji a kvůli logu to není. Auris 1.6 bych si klidně zkusil projet.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jedno z nejprodávanější aut světa Corollu 1.6 atmosféra 97 kW sem měl pučenou = za Auris 1.8 atmosféra hybrid 100 kW bych neměnil

Záleží na co auto je = městská atmosféra 1.5 VVT-iE 82kW je asi nejpropracovanější malej motor = myslim atmo = kterej umí Euro6c
berka
Souhlasím a přiznávám, že až budu za rok hledat nové auto, nevím co koupím. Není v čem vybírat. Všude jen minimotůrky s turby a chybějícím válcem 😒
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To neni až tak úplně pravda = viz já 21:29
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a ten normalny si v tejto triede za dane prachy podla teba kupi co... nech vieme 😉
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
No jistě, za tu cenu máš nejlevnější Q7 co najdeš na netu nebo Ladu Vestu, a to už se oplatí. Dobře, je otázka zda chtít nové malinkaté auto. Zda za stejný peníz nemít ojetou Mazdu 3 nebo Passat. Pokud jsi ale snadná návnada pro bazarníky, nebo prostě chceš nové, tak Fabča a ostatní co srovnal jsou to normální zástupci kategorie B.
Avatar - GeorgeWWW
GeorgeWWW
Ano, Monte Carlo je v určité verzi levnější... protože ze základní výbavy odpadlo panoramatické sklo a je za příplatek 16.000,- Kč.
Avatar - Emel
Emel
Víte co je zajímavé? Že máte na homepage dva články o tomtéž. Akorát jeden je místní a jeden je proklik na *.

A víte co je ještě zajímavé? Že ten na autoforu obsahuje přehlednou tabulku, kde se dá snadno najít, co je ve které verzi po faceliftu navíc.

Hm... bravo *?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
skody obecne z roka na rok zdrazuju... a aj tu na azc je o tom kazdy rok vzdy nejaky clanok ... aj octavky a pod... fabia by ma uz svojho casu stala viac ako to polo... 😉 ... ale predpokladam ze tato odvazna cenova politika skody je len u nas a u vas... inde uz taka odvazna nebude...
Avatar - _Karel_
_Karel_
autorevue.
Avatar - Emel
Emel
autoforum.cz - nechápu, že to v diskusi blokují a přitom mají jejich články na hlavní stránce >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ja teda nasel jen autorevue. 😄
Avatar - Emel
Emel
Ups, máš pravdu revue to bylo.
Avatar - JiVi
JiVi
na autoforu žalostně chybí reakce pod članky, protože to , co se v nich občas píše, je děs … ale možná práve proto tam radši nejsou … zpětná vazba je mrcha 😄
Avatar - Hittman
Hittman
neridice, co si tu trivalcovou zmudu koupi... >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Co si koupí řidič? Jen abych věděl. 😄
Avatar - eLzyx
eLzyx
jsem nedávno jel s touhle Fábií na služebku a v Lochkovském tunelu jsem se lekl, že to auto snad nemá střechu, protože kravál přicházející z venčí to vůbec neodhlučnilo. Nejdříve jsem tedy zkusil zatáhnout okna, ale byla zatažená, vnitřním zpětným zrcátkem jsem zkontroloval, že nemám otevřený kufr a pak už mě napadla jen upadlá střecha ...
Nechápu, jak v tom někdo může jezdit a ještě méně chápu, když tvrdí, že je to dobré auto.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Odhlučnění by se mělo s faceliftem zlepšit.
victor33
Takhle náhodou nevíte někdo kdy by vyjít na světlo?
Petr Janda
když se začalo objevovat, že bude mít až 18" kola, tak jsem doufal, že nedají 215/35 R18, které měl v sérii snad jen Smart Brabus Xtreme 112. A dali... 215/35 R18 se nevyrábí ani jako zimní pneu, jaký je to extrém. Audi A1 má 225/35 R18, které jsou po obvodu skoro stejně malé a nové Polo s Ibizou na novém podvozku větší 215/40 R18 a ty oboje zimní samozřejmě dělá i Continental 8-s