Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čím víc airbagů, tím bezpečnější? Důležitější jsou jiné věci…

Čím více má auto airbagů, tím by mělo být bezpečnější při nárazu. V praxi je totiž důležitější dobře navržená struktura karoserie. Jak se s léty změnila a co obnáší u moderních automobilů?
Zpět na článek
Avatar - Ham.
29. 5. 2018 09:22
Vy jste ale hlava pane wachtmeister.....
"Při zvýšení nárazové rychlosti třeba jen o 5 km/h vzroste kinetická energie dvaceti pětinásobně!"
Kinetická energie roste se čtvercem rychlosti tedy při 100km/h je čtyřnásobně vyšší než při 50 km/h.
Vaše teorie platí pouze v jednom speciálním případě, při zvýšení rychlosti z 1,25 km/h na 6,25 km/h, tedy o 5 km/h vzroste kinetická energie 25x, protože 6,25/1,25=5 a 5*5=25.
Avatar - Ozzman
29. 5. 2018 10:20
Re: Porovnání
Ale hodně zajímavé by bylo srovnání té nové Dacie a tehdejšího auta vyšší třídy (popřípadě SUV). Pamatuji si na srovnávací test Renaultu Modus vs Volvo 850, kdy Renault z tohoto vyšel lépe.
Avatar - palix
29. 5. 2018 11:29
Rýchlosť
Mňa zaujal vplyv rýchlosti na nárast energie. Výsledok? Ak jazdíme príliš rýchlo, tak auto nás pri nehode ochráni menej. Nové auto je jednoznačne bezpečnejšie ako staré.
29. 5. 2018 09:12
Re: Porovnání
Dnes sa v autach pouziva v ovela vacsej miere pevnostna ocel a simulacie su na vyrazne vyssej urovni ako v 90. rokoch ked tvorili Fabiu 1. Takze aj auto s plechmi a nosnikmi na pohlad smiesne tenkymi bude ovela lepsie pohlcovat naraz.
Druha vec je degradacia materialov, stare Fabky budu mat tak 11-20 rokov, takze nedosiahnu ani vysledky v case uvedenia.

Osobne by som povedal, ze aj najlacnejsia Dacia, bude dosahovat lepsie vysledky.
29. 5. 2018 08:22
Porovnání
To porovnání Omegy je zajímavé, mne by třeba zajámalo porovnání jedničkové Fabie, která mi dodnes přijde festovně udělaná se současnou generaci.
Avatar - beibej
29. 5. 2018 23:03
bezpečnost je dávno vyřešena...
a to překvapivě levně. Koukněte se na crash videa z rallye. Já bych radši boural ve WRC nebo R5 než v nejnovějším vyairbagovaným autu s pěti hvězdama NCAP. Jenže to by výrobci přišli o super kšeft s dáváním zbytečností do aut. Přiznávám, jednu blechu ale taková ochrana má.
Avatar - eLzyx
29. 5. 2018 22:25
Re: Porovnání
pozor na to, byla to starší řada 7/9 (konkrétně tušímže 940). Být to 850, tak ten Modus dopadl mnohem hůře. 850 je násobně bytelnější auto proti 940, která má konstrukční základ někde na konci 70. let.
Avatar - KANKUNEN
29. 5. 2018 11:20
Pro doplnění
[odkaz] Stejně se chystá další podvod s dotacema pro solární elektrárny s baterkama. Ty dotace zničí planetu 10x rychleji. Jo a zdravím ty elektronadšence, kteří připomínají pomocníky VB. Patri to vedle
29. 5. 2018 08:36
Re: Porovnání
To co vidíte pevnost nedělá.
30. 5. 2018 09:26
Ocel a její vlastnosti
Doporučuji autorovi předtím, než začne o něčem "zasvěceně" psát, nastudovat alespoň základní terminologii a vztahy.
Konkrétně modul pružnosti - mez kluzu - mez pevnosti - tuhost - pevnost.
Pak zjistí například, že modul pružnosti v tahu pro ocel se pohybuje v docela úzkém rozsahu okolo 210000 MPa, a materiálová charakteristika, o které se zmiňuje v článku v souvislosti s karoserií, je mez kluzu.
29. 5. 2018 18:58
Re: Porovnání
Bože, Modus - to byl prodejní megaprůser! :-(
Avatar - Ozzman
30. 5. 2018 12:01
Re: Porovnání
Tak moje chyba, už si to nepamatuji přesně, ale bylo to staré hranaté Volvo >:D
Avatar - Ada je zase tady
30. 5. 2018 00:20
Re: Porovnání
A navíc je to starší Volvo hezčí! :yes:
Avatar - eLzyx
29. 5. 2018 22:27
Re: Porovnání
např. na tomto videu [odkaz]
je vidět crash test V70 1.generace (což je shodná karoserie s 850) s moderní V70 3.generace. Nedopadla vůbec špatně.
29. 5. 2018 15:08
Re: Rýchlosť
Súhlas, teda pokiaľ to "staré" nebol napríklad taký MAN TGX :-)
Avatar - sgt
29. 5. 2018 11:52
Re: Vy jste ale hlava pane wachtmeister.....
presne, tiež mi to ubilo do očí >:D
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2018 08:26
Re: Porovnání
To by asi první fabka projela na celý čáře [odkaz] vs [odkaz]

Zajímavost k tématu [odkaz]