Čím více má auto airbagů, tím by mělo být bezpečnější při nárazu. V praxi je totiž důležitější dobře navržená struktura karoserie. Jak se s léty změnila a co obnáší u moderních automobilů?
"Při zvýšení nárazové rychlosti třeba jen o 5 km/h vzroste kinetická energie dvaceti pětinásobně!"
Kinetická energie roste se čtvercem rychlosti tedy při 100km/h je čtyřnásobně vyšší než při 50 km/h.
Vaše teorie platí pouze v jednom speciálním případě, při zvýšení rychlosti z 1,25 km/h na 6,25 km/h, tedy o 5 km/h vzroste kinetická energie 25x, protože 6,25/1,25=5 a 5*5=25.
Ale hodně zajímavé by bylo srovnání té nové Dacie a tehdejšího auta vyšší třídy (popřípadě SUV). Pamatuji si na srovnávací test Renaultu Modus vs Volvo 850, kdy Renault z tohoto vyšel lépe.
Mňa zaujal vplyv rýchlosti na nárast energie. Výsledok? Ak jazdíme príliš rýchlo, tak auto nás pri nehode ochráni menej. Nové auto je jednoznačne bezpečnejšie ako staré.
Dnes sa v autach pouziva v ovela vacsej miere pevnostna ocel a simulacie su na vyrazne vyssej urovni ako v 90. rokoch ked tvorili Fabiu 1. Takze aj auto s plechmi a nosnikmi na pohlad smiesne tenkymi bude ovela lepsie pohlcovat naraz.
Druha vec je degradacia materialov, stare Fabky budu mat tak 11-20 rokov, takze nedosiahnu ani vysledky v case uvedenia.
Osobne by som povedal, ze aj najlacnejsia Dacia, bude dosahovat lepsie vysledky.
a to překvapivě levně. Koukněte se na crash videa z rallye. Já bych radši boural ve WRC nebo R5 než v nejnovějším vyairbagovaným autu s pěti hvězdama NCAP. Jenže to by výrobci přišli o super kšeft s dáváním zbytečností do aut. Přiznávám, jednu blechu ale taková ochrana má.
pozor na to, byla to starší řada 7/9 (konkrétně tušímže 940). Být to 850, tak ten Modus dopadl mnohem hůře. 850 je násobně bytelnější auto proti 940, která má konstrukční základ někde na konci 70. let.
[odkaz] Stejně se chystá další podvod s dotacema pro solární elektrárny s baterkama. Ty dotace zničí planetu 10x rychleji. Jo a zdravím ty elektronadšence, kteří připomínají pomocníky VB. Patri to vedle
Doporučuji autorovi předtím, než začne o něčem "zasvěceně" psát, nastudovat alespoň základní terminologii a vztahy.
Konkrétně modul pružnosti - mez kluzu - mez pevnosti - tuhost - pevnost.
Pak zjistí například, že modul pružnosti v tahu pro ocel se pohybuje v docela úzkém rozsahu okolo 210000 MPa, a materiálová charakteristika, o které se zmiňuje v článku v souvislosti s karoserií, je mez kluzu.