Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čím víc airbagů, tím bezpečnější? Důležitější jsou jiné věci…

Čím více má auto airbagů, tím by mělo být bezpečnější při nárazu. V praxi je totiž důležitější dobře navržená struktura karoserie. Jak se s léty změnila a co obnáší u moderních automobilů?
Zpět na článek
29. 5. 2018 08:22
29. 5. 2018 09:12
29. 5. 2018 10:20
29. 5. 2018 18:58
29. 5. 2018 22:25
30. 5. 2018 12:01
29. 5. 2018 22:27
29. 5. 2018 11:29
29. 5. 2018 15:08
29. 5. 2018 08:22
Porovnání
To porovnání Omegy je zajímavé, mne by třeba zajámalo porovnání jedničkové Fabie, která mi dodnes přijde festovně udělaná se současnou generaci.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2018 08:26
Re: Porovnání
To by asi první fabka projela na celý čáře [odkaz] vs [odkaz]

Zajímavost k tématu [odkaz]
29. 5. 2018 08:36
Re: Porovnání
To co vidíte pevnost nedělá.
29. 5. 2018 09:12
Re: Porovnání
Dnes sa v autach pouziva v ovela vacsej miere pevnostna ocel a simulacie su na vyrazne vyssej urovni ako v 90. rokoch ked tvorili Fabiu 1. Takze aj auto s plechmi a nosnikmi na pohlad smiesne tenkymi bude ovela lepsie pohlcovat naraz.
Druha vec je degradacia materialov, stare Fabky budu mat tak 11-20 rokov, takze nedosiahnu ani vysledky v case uvedenia.

Osobne by som povedal, ze aj najlacnejsia Dacia, bude dosahovat lepsie vysledky.
Avatar - Ozzman
29. 5. 2018 10:20
Re: Porovnání
Ale hodně zajímavé by bylo srovnání té nové Dacie a tehdejšího auta vyšší třídy (popřípadě SUV). Pamatuji si na srovnávací test Renaultu Modus vs Volvo 850, kdy Renault z tohoto vyšel lépe.
29. 5. 2018 18:58
Re: Porovnání
Bože, Modus - to byl prodejní megaprůser! :-(
Avatar - eLzyx
29. 5. 2018 22:25
Re: Porovnání
pozor na to, byla to starší řada 7/9 (konkrétně tušímže 940). Být to 850, tak ten Modus dopadl mnohem hůře. 850 je násobně bytelnější auto proti 940, která má konstrukční základ někde na konci 70. let.
Avatar - Ozzman
30. 5. 2018 12:01
Re: Porovnání
Tak moje chyba, už si to nepamatuji přesně, ale bylo to staré hranaté Volvo >:D
Avatar - eLzyx
29. 5. 2018 22:27
Re: Porovnání
např. na tomto videu [odkaz]
je vidět crash test V70 1.generace (což je shodná karoserie s 850) s moderní V70 3.generace. Nedopadla vůbec špatně.
Avatar - Ada je zase tady
30. 5. 2018 00:20
Re: Porovnání
A navíc je to starší Volvo hezčí! :yes:
Avatar - Ham.
29. 5. 2018 09:22
Vy jste ale hlava pane wachtmeister.....
"Při zvýšení nárazové rychlosti třeba jen o 5 km/h vzroste kinetická energie dvaceti pětinásobně!"
Kinetická energie roste se čtvercem rychlosti tedy při 100km/h je čtyřnásobně vyšší než při 50 km/h.
Vaše teorie platí pouze v jednom speciálním případě, při zvýšení rychlosti z 1,25 km/h na 6,25 km/h, tedy o 5 km/h vzroste kinetická energie 25x, protože 6,25/1,25=5 a 5*5=25.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - sgt
29. 5. 2018 11:52
Re: Vy jste ale hlava pane wachtmeister.....
presne, tiež mi to ubilo do očí >:D
Avatar - KANKUNEN
29. 5. 2018 11:20
Pro doplnění
[odkaz] Stejně se chystá další podvod s dotacema pro solární elektrárny s baterkama. Ty dotace zničí planetu 10x rychleji. Jo a zdravím ty elektronadšence, kteří připomínají pomocníky VB. Patri to vedle
Rozbalit vlákno
0
Avatar - palix
29. 5. 2018 11:29
Rýchlosť
Mňa zaujal vplyv rýchlosti na nárast energie. Výsledok? Ak jazdíme príliš rýchlo, tak auto nás pri nehode ochráni menej. Nové auto je jednoznačne bezpečnejšie ako staré.
Rozbalit vlákno
1
29. 5. 2018 15:08
Re: Rýchlosť
Súhlas, teda pokiaľ to "staré" nebol napríklad taký MAN TGX :-)
Avatar - beibej
29. 5. 2018 23:03
bezpečnost je dávno vyřešena...
a to překvapivě levně. Koukněte se na crash videa z rallye. Já bych radši boural ve WRC nebo R5 než v nejnovějším vyairbagovaným autu s pěti hvězdama NCAP. Jenže to by výrobci přišli o super kšeft s dáváním zbytečností do aut. Přiznávám, jednu blechu ale taková ochrana má.
Rozbalit vlákno
0
30. 5. 2018 09:26
Ocel a její vlastnosti
Doporučuji autorovi předtím, než začne o něčem "zasvěceně" psát, nastudovat alespoň základní terminologii a vztahy.
Konkrétně modul pružnosti - mez kluzu - mez pevnosti - tuhost - pevnost.
Pak zjistí například, že modul pružnosti v tahu pro ocel se pohybuje v docela úzkém rozsahu okolo 210000 MPa, a materiálová charakteristika, o které se zmiňuje v článku v souvislosti s karoserií, je mez kluzu.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud