Nezažil jsem manuál, který by překonal řazení dobrého automatu. Buď s ním mám problém při posouvání se v koloně, ve městě, při běžné jízdě jako je 95% mých jízd. Těch zbylých 5% rozděluju na 4% když jedu někde ostře a to se dá přežít s páčkama a přepnutím do manuálu a to 1% přiznávám že jsou pro automat neřešitelný připady - zapadnu do sněhu, do bláta, někdy to umí dělat kraviny v určitých chvílích v hluboký břečce, ale to řeším přepnutím na man taky. Dobrého řidiče manuál tak akorát nasere.
Automatická převodovka je dobrá pro ženský, lenochy a ty, kteří se ještě nenaučili řídit auto.
Zážehový motor je líný, žravý a nebezpečný. Palivo je snadno vznětlivé a v případě požáru utečete jen stěží. Vysoká míra exhalací CO2 vyvolává globální oteplování, sucho, neúrodu, migrační vlny z oblastí, kde není dost vody na výrobu potravin a rovněž bleskové záplavy. Vznětový motor se sníženou produkcí CO2 (oproti zážehovému motoru) je jasná volba. Myslete ekologicky, nekupujte vozy s benzínovými motory!
[odkaz]
Nezazil som manual, ktory by prekonal radenie dobreho vodica. Bud ma problem pri posuvani sa v kolone, pred zatackou nepodradi, nepodrzi zaradeny stupen ani pri radeni packami pod volantom. No normalneho znaleho vodica automat akurat tak nasere. :no::-!
Priaznivci automatov budú tvrdiť, že je to prejav rastúceho dopytu po automatoch, v danom prípade je to však žiaľ len prejav emisných noriem, ktoré je ľahšie splniť s automatmi. V prípade tých výkonnejších, športovejšie orientovaných benzínov ako je M140i je to fakt škoda, tam si človek kupuje auto hlavne/aj pre zábavu a nútiť mu automat rozhodne nie je OK. A v prípade tých slabších/lacnejších verzií ako je 120i to zbytočne navyšuje cenu, predsalen cca. 2500 eur naviac za automat nie je málo.
Vlastne preco nie mali by sme mat na vyber v tom mas pravdu. Aj ked tie dnesne nove automaty radia celkom rychlo zober si taky AMG speed shift 9 G u MB alebo ZF 8 kvalt ked sme u BMW brnkacku pod kormidlom mas ... Volakedy pred 20 rokmi to bolo ine ziadne kamery menej aut a ziadny automat okrem USA , Pamatam ked som kupil v Kanade v nej roku 94 Pontiac s automatom a sklbalo to ako ked kacka dobe do kukurice...Vtedy sa ma v bazare pytaly can you drive a stick... / manual / . Ale chapem vela ludi si chce uzivat radenie a riadenie . Ak ale niekto napr. jazdi 80% po Bratislave tak bude preferovat automat...
Nesúhlasím. Aj keď chápem Tvoj názor vyplývajúci z Tvojej situácie, komfortný sedan vyššej strednej s naftou vo veľkom meste si automat pýta a manuál by tam len frustroval, ale nie všetci majú komfortný veľký sedan v nafte a jazdia po preplnených mestách. Ale do áut, o ktorých je článok, t.j. 1er či 3er nútiť automat je skoro hriech. Ak už, nech zostane na výber, ale brať zákazníkom možnosť voľby a vnucovať všetkým automat odmietam už z princípu.
Nie je nad automat. Manual patri len do cistych sportiakov a motokar v osobakoch a SUV to len otravuje a v meste stale slapes na spojku ako babky na sudovu kapustu... >:D
Ani pri prémiovke nie je cena za automat zanedbateľná. Aj pri BMW je nejakých 2500 eur za automat dosť peňazí, hlavne ak si kupuješ slabšie motorizovaný/vybavený model. Nemenovaný kolega odtiaľto uvažoval o 1er so základným motorom 1,5, tam je príplatok za automat celkom citeľnou časťou celkovej ceny.
Ale inak máš asi pravdu v tom, že v prémii sa už automat berie pomaly ako štandard a manuál si zvolí len fajnšmeker, ktorému nejde o šetrenie (väčšinou kúpi silnejší/najsilnejší motor), ale o väčšie užitie si jazdy.
U většiny automobilek v cenově nižší střední jde ale hlavně o cenu, což je podle mě furt ten hlavní důvod toho, že je automat nadstandardem. U prémiovek to úplně neplatí, tam se dnes manuál bere spíš jako výbava pro fajnšmekry.
Nevidím to tak. Ty vlastne vravíš, že manuál má význam iba pre auto s pohonom zadných kolies a pre predokolku je to vlastne zbytočné. Podľa tejto logiky by celá nižšia stredná už mala mať komplet automaty, veď bez RWD tá jazda nestojí za nič.
No vzhledem k tomu, že příští 1er už nebude zadokolka, tak tam je to asi jedno, páč o hlavní porci zábavy to přijde tak jako tak. U 2er snad manual zůstane...
Souhlas, do emek, alespoň po trojku by manuál dával smysl do M5 a XM modelů už je to mimo, příliš velký výkon, velká auta, to si nikdo nekoupí na to, aby s tím brousil někde v pět ráno v neděli okresky a na okruhu bude rád, když těch šest set koní uřadí s pádly. Ale M2, M3, M4 tam je manuálu škoda, uvidíme, jak s novým zetkem, případně ještě sporťáčkem pod ním, na platformě aktuální 1er, to jsou vyložení adepti na manuál, alespoň jako volbu. ;-)