Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky BMW: Vrcholný naftový šestiválec pro X3, méně manuálů i indukční nabíjení

David Bureš David Bureš 30. 5. 2018 • 21:40
10
21
Zobrazit náhledy (10)
BMW Wireless Charging BMW i8 Roadster BMW M5 BMW X3 BMW X4
BMW rozšiřuje nabídku verzí u nových SUV X3 a X4, u jiných modelů zase u více agregátů standardně nabídne automatickou převodovku.

Léto je u BMW tradičně ve znamení novinek u jeho modelů. Pravidelné inovace nastávají i letos, přičemž jsou hlavně ve znamení nových emisních pravidel. Od července 2018 tak všechny benzinové a plug-in hybridní modely značky budou v Evropě standardně vybaveny filtrem pevných částic.

Mnichovská automobilka tak pokračuje v adaptaci svých aut na normy Euro 6d-TEMP, které od léta splní všechny její modely. Naftové motory se na pravidla připravily již s předstihem, když od března mají všechny systém selektivní katalytické redukce (SCR) a vstřikování AdBlue.

Vedle toho ale automobilka také rozšiřuje svoji nabídku. BMW X3 se tak dočká druhé verze M Performance, o pohon X3 M40d se postará naftový řadový třílitrový šestiválec o výkonu 240 kW a točivém momentu 680 N.m, standardně kombinovaný s osmistupňovým automatem. V X4 už tento motor je, v jeho případě však od srpna bude novinkou varianta xDrive30d, neboli dieselový šestiválec se 195 kW, který rovněž bude spárován s osmikvaltem.

Právě osmistupňový automat BMW vidí jako stále důležitější součást své nabídky. Další motory se ho tak dočkají standardně, což rovněž nepochybně souvisí s novými emisními pravidly – s automatem agregát obvykle vypouští méně normovaných emisí.

Od července tak automatickou převodovku standardně najdeme u modelu 120i s třídveřovou i pětidveřovou karoserie, stejně tak se ho bohužel standardně dočká též šestiválcové M140i. V případě střední třídy bude automat nově standardem též u 320i Gran Turismo, 320i xDrive (sedan, kombi i Gran Turismo), 330i (sedan a kombi) a bohužel i u skvělé 340i (sedan, s pohonem zadních i všech kol). To samé čeká i čtyřku, konkrétně 420i (kabrio), 430i (kabrio a Gran Coupé) a 440i (kupé, s pohonem zadních i všech kol). Pětka pak bude nově s automatem také ve verzi 520d.

BMW v rámci změn rovněž rozšířilo nabídku laků pro pětku a šestku, pro plug-in hybrid 530e iPerformance zase nabídne bezdrátové indukční nabíjení, a to jako vůbec první automobilový výrobce. Bude tak stačit zaparkovat nad dodávanou indukční plochu, aniž by bylo potřeba zapojovat k nabíjenému autu nějaké kabely. Novinky se pak dočkalo i teprve nedávno uvedené i8 Roadster, a to konkrétně nový aerodynamický paket zahrnující speciální splitter a zadní spoiler.

Související články

Témata
Avatar - Londonbridge
31. 5. 2018 20:57
Re: Bad news
Vlastne preco nie mali by sme mat na vyber v tom mas pravdu. Aj ked tie dnesne nove automaty radia celkom rychlo zober si taky AMG speed shift 9 G u MB alebo ZF 8 kvalt ked sme u BMW brnkacku pod kormidlom mas ... Volakedy pred 20 rokmi to bolo ine ziadne kamery menej aut a ziadny automat okrem USA , Pamatam ked som kupil v Kanade v nej roku 94 Pontiac s automatom a sklbalo to ako ked kacka dobe do kukurice...Vtedy sa ma v bazare pytaly can you drive a stick... / manual / . Ale chapem vela ludi si chce uzivat radenie a riadenie . Ak ale niekto napr. jazdi 80% po Bratislave tak bude preferovat automat...
Avatar - iudex
31. 5. 2018 15:50
Re: Bad news
Nesúhlasím. Aj keď chápem Tvoj názor vyplývajúci z Tvojej situácie, komfortný sedan vyššej strednej s naftou vo veľkom meste si automat pýta a manuál by tam len frustroval, ale nie všetci majú komfortný veľký sedan v nafte a jazdia po preplnených mestách. Ale do áut, o ktorých je článok, t.j. 1er či 3er nútiť automat je skoro hriech. Ak už, nech zostane na výber, ale brať zákazníkom možnosť voľby a vnucovať všetkým automat odmietam už z princípu.
Avatar - Londonbridge
31. 5. 2018 15:41
Re: Bad news
Nie je nad automat. Manual patri len do cistych sportiakov a motokar v osobakoch a SUV to len otravuje a v meste stale slapes na spojku ako babky na sudovu kapustu... >:D
Avatar - lyon667
31. 5. 2018 15:05
Re: Bad news
:yes:
Avatar - iudex
31. 5. 2018 14:21
Re: Bad news
Ani pri prémiovke nie je cena za automat zanedbateľná. Aj pri BMW je nejakých 2500 eur za automat dosť peňazí, hlavne ak si kupuješ slabšie motorizovaný/vybavený model. Nemenovaný kolega odtiaľto uvažoval o 1er so základným motorom 1,5, tam je príplatok za automat celkom citeľnou časťou celkovej ceny.
Ale inak máš asi pravdu v tom, že v prémii sa už automat berie pomaly ako štandard a manuál si zvolí len fajnšmeker, ktorému nejde o šetrenie (väčšinou kúpi silnejší/najsilnejší motor), ale o väčšie užitie si jazdy.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku