Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

FCA prozradilo svoji budoucnosti. Přijde elektrický sporťák Maserati a vrátí se Alfa GTV i 8C!

39 komentářů

Arese
V plánu se tom jenom hemží superdrahými modely (bohužel většinou hybridy a čtyřkolkami), ale kdy se objeví nějaké nové modely pro běžné lidi? Na kdy je tedy plánován příchod nástupce Fiatu Punto? A kdy dorazí nová Giulietta? A kdy se konečně objeví Giulia 2.0 s manuálem?!! To jsou informace, které běžné lidi zajímají! 8-s
Avatar - viteKH
viteKH
Proč by ne? Jeep má 120% Market Capu FCA a půlku prodaných kusů všech FCA vozidel, a za posledních 10 let zčtyřnásobil prodeje. Fiat a Chrysler jsou zatím na vedlejší koleji, do neprémiovýho segmentu se teď už na relevantních trzích dostává blbě a FCA chce evidentně směřovat spíš na prémiový.
Alfa má v Americe našlápnuto středně úspěšně, ač se to těžko měří, a Marchionne si na ní trvá.

Po čistě autařský stránce musím mít po původní 3.0 GTV i to nový ;-)
Avatar - euro89
euro89
Marchionne predstavil dalsi plan >:-[] A urcite bude stejne uspesny, jako kdyz v r. 2008 pri predstaveni Delty III sliboval do r. 2012 sest novych modelu Lancia a navyseni prodeju na 300tis. za rok. Neni duvod pochybovat! >:-[]
Avatar - viteKH
viteKH
FCA má spoustu peněz a výbornej stav akcií a jako celek je dost úspěšná. Jeep je jejich tahoun, klidně by mohl stát i mimo koncern.
mahojakotycku
jiné servery píšou mnohem jasněji a konkrétněji, třeba že na konci tohoto měsíce bude FCA bez dluhů, o čemž se většině automobilek jen zdá.
Nicco
No nevim kolik se da na tech specialikach vydelat. To je minoritni segment. Jenomze u Alfy je problem vyrobit masovky - tedy presnei sehant masu lidi, ktera si Alfu nebo velkeho Itala s lepsi marzi (nez ma maly Ital) koupi.
Avatar - viteKH
viteKH
To nikdy není špatně, ale nemá to moc výpovědní hodnotu. Většina větších firem má dluhy, protože má napůjčováno na dlouhodobý vývoj a investici do sama sebe a dokud ziskovost roste, není to problém. Možná trochu paradoxně pak mají nejbohatší firmy světa větší a větší dluhy, protože se jim vyplatí za půjčené peníze dále rozvíjet. Amazon, AT&T, McK, JPMCH, Apple, Microsoft - všechny fungují tímhle stylem.

To, že FCA nic nedluží a má spoustu hotovosti je způsobeno raketovým nárůstem ceny akcií (od r. 2014 o 300%).
GeekStar
Wow, tak to rád slyším, že Fiat má všechno pevně v rukou, a vůbec nepochybuji o tom, že Alfa i Maserati jsou zachráněné a do roku 2022 (nebo 2024, nebo možná 2034) budou na trhu válcovat BMW. >:D
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
auta su dnes proste tvrdy biznis a nie ruzove pohadky citane pred spanim .. a tuto realitu tam na apeninskom polostove uz roky ocividne nezvladaju .. a... ja som cakal ze zatiahne uz aj stelvio.. ale tazkotonazna obluda za melon asi nebude tou pravou spasou co do predajnych rekordov ... chce to aj nieco mensie dostupnejsie ... lenze 10 rocne MiTo v trojdveraku opat nemoze byt tou spasou ze jo.. cele zle

posledna delta ale aj lybra ci thesis od lancie osm povazoval za vcelku slubne pokusy aj ked je pravda ze uz vstety ta zasla slava lancie bola na ustupe a bolo vidiet ze neico nie je uplne ok.... ale ste so vyzerlao nadejne..... a ked skonci akj mala Ypsilonka na domacom trhu tak zrejme cele toto trapenie sa uz skonci ...
Avatar - del42sa
del42sa
....."a postavíme bazen s klimatizací a telefon zavedeme až do maštale" >:D To budete koukat >:-[]
Avatar - praděda7
praděda7
Očekával bych, že místo těch směšných :no: mě tu někdo vysvětlí, odkud FCA vezme peníze na financování těch ambiciózních plánů.
Avatar - Emel
Emel
Z druhé strany, koncern nemá problém provozovat vedle sebe VW, Škodovku a SEAT... a reálně tam taky žádná velká diferenciace není. A pak má Porsche, Lamborghini a Bugatti... a nádavkem k tomu vyrábí R8 a TT pod Audi.

Takže si osobně nemyslím, že by pro ně bylo nemyslitelné mít vedle Audi a Alfu jako navzájem si konkurující značky, Audi takové jako dneska, Alfu více sportovní. V té době rozmachu bych si to klidně představit uměl, dneska už je to přece jen trošku jiné.

PS: tím neříkám, že by to bylo dobře nebo že by to někomu prospělo.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
desitky tisic - Punto a prodavat po stovkach.
Avatar - del42sa
del42sa
Trefna poznamka. Vis co se rika, slibem nezarmoutis. ;-) z velkolepeho planu se zrealizuje sotva ctvrtina a nektere modely jeste stihnou 4x odlozit a mezitim Fiat dopadne stejne jako Lancia. Ani to ale nebude zdejsim glorifikatorum Marchionneho stacit k tomu aby konecne pochopili ze tenhle clovek neni pro Italsky automobilovy prumysl zadna vyhra.
Avatar - Emel
Emel
Tak ono se Giulia prodává líp než XE...
Avatar - Avanti
Avanti
tazkotonazna obluda? videl si ty vobec stelvio? ty žejo.. tie dristy sa nedaju citat.
Avatar - Emel
Emel
Já bych rád viděl nějaký lidovější sporťák, ale tady to naopak vypadá, že GTV bude s 600+ hp pozicované výrazně výš, než je dneska 4C.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
zaklad je mat plan na vytvorenie planu ... ale tam mozno aj to este len planuju.... no este to tam asi bude vesele.. ... hlavne cim skor jeepa nejako zachranit a vyslobodit ho z tohto planovaneho zovretia .. snad nejaky plan by sa na to nasiel :*) ...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tento segment drahych a relativne velkych SUV proste nerobi tie cisla ktore su potrebne k zachrane ( chcelo by to este nieco velkosti sportagu, dusteru, tigiho ) .. chapeme sa ze jo ;-) ... vies o co tu kraca ( aspon teda dufam ) ) tak sa nemusime chytat za slovicka ... a ked mas problem s mojimi dristami tak v poho.. necitaj... nic jednoduchsie ;-) ...
Avatar - praděda7
praděda7
Plán....dobrý. Teď ještě peníze potřebné k realizaci daného plánu. Sorry, ale ať se na to dívám z kteréhokoliv úhlu, nevidím zdroj, který by FCA mohla použít....
Nicco
Uvidime jak dlouho jim ty prodeje vydrzi, zatim je to dobry.
Avatar - del42sa
del42sa
plán je absolutně nerealistický v horizontu 4 let a hlavně Serjoža zapomněl podotknout, kde na to vezmou peníze ;-) Nejspíš plánuje nějakou tajnou připravovanou fůzi s číňany, protože jinak ten plán je jen další velkohubé slibování zářivé budoucnosti :-!
Avatar - Avanti
Avanti
ty vobec rozumies nejakym zakladom automobiloveho priemyslu? ako to funguje? alebo tu len placas cele dni nezmysly?
Arese
Podle mě by ještě Punto možná nechali pár měsíců žít, ale nástup nových emisních předpisů Euro6C to bohužel neumožnil... :'-(
Avatar - Emel
Emel
Dobrá čísla to jsou hlavně co do relativního nárůstu, absolutní čísla zase tak super nejsou.
Redmex
Myslis si, ze ked urobia kompaktne SUV, tak bude kolko asi stat? V zaklade tak 30k euro a vybavene 40k, pozri sa na D3 co za nich pytaju.

Male mestske auta ala Mito moze v klude vyrabat dalej FIAT pod svojou znackou, je to zbytocny nezmysel v portoliu Alfy, ktory aj tak nemoze zdielat platformu pre pozdlznu zastavbu motora.
zlysoused
Všecko bude, peníze sú.
Avatar - euro89
euro89
To jsou plany nadeje nekterych fanousku. VW se od 80. let usilovne snazi zaradit Audi mezi premiove vyrobce a urcite by mu poridilo konkurenci v podobe Alfy. >:D Oni nepotrebuji dve premiove znacky, ktere by si vzajemne konkurovali. Pokud by VW nekdy koupil Alfu, tak by podle me odstrihnul zbytecnej Seat a Alfa by zabrala na trhu jeho misto. To uz se ale fanouskum te cerne diry na penize z Milana tak dobre necte. >:-[]
Avatar - Emel
Emel
Tak Stelvio se velikostně trefuje někam mezi E a F...
comper
Ja im fandim, nechcem aby to vyznelo ze som proti talianom vysadeny, ale jednoducho mi to nedava logiku. Na prezentacii to moze vyzerat fajn, ale kto si tie drahe talianske auta kupi ked ich postavia proti nemeckej konkurencii? Najma ked aj nemecke trio zistilo ze je potrebne vyrabat kompakty, tak tu nie, len velke a drahe modely. Si takto zavaria na riadny problem.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
lidovejsi sportak mas aj subaru BRZ... a pozri ako sa predava v eu aj vo svete... je to kusovka .. kde nic tu nic... .. tadial cesta za mna nepojde.. radsej tieto peniaze by som investoval do nejakeho sikovneho maleho vozu co by konkurenta pre mini, A1 a pod... proste spravit nieco v 5dveraku male sikovne.. neskor z toho nejaku cross verziu ... pripadne nejaku sportovejsiu top verziu .. alebo mozno aj nejake to dostupne kabrio.. zoberme si priklad zo znacky mini... tu je podla mna cesta .. tiez zacinala defakto z mrtvehjo bodu .. tiez nechrli super spolahlivostou ani kvalitou ani nema 100 modelov v ponuke a napriek tomu jej to ide a stava sa pojmom vo svete... proste che to vyrabat nieco sikovne a stylove ale zaroven cenovo este dostupne... tadial by mohla ist cesta.. lebo 500 konove 4listky a kusovky kupatka pre par vyvolenych nie su tym pravym orechovym k zachrane bohuzial.. dnes uz treba pozerat viac prakticky ... aj viem .. sportaky su krasne.. ale alfa by mala podla mna najprv zacat predavat a predavat a predavat .. a casom ked uz bude za vodou tak nech si postavi kludne aj 10 sportakov.. ved stinger by asi tiez nevznikol keby kia uz pred tym roky a roky nemala uspech prave v beznych vozoch... tu aj kia je dnes uz myslenim a sposobom fungovania daleko pred alfou .. sranda ale je to tak
comper
Velke a vcelku nerealne plany sa dali ocakavat, najpravdepodobnejsie vidim novych jazvecikov od alfy. Ale co chrysler a fiat, ticho o nich ma znamenat odpalenie oboch znaciek? FCA by nemala zabudat na mainstream, nie su dost silny na to aby ostali len pri premiovych znackach.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no vidis.. este spravit nejake sikovne SUV velkosti E-pace a aj ten by predbehla :yes: .. chce to spravne posadene modely... a pojde to ... inak celkovo sedany uz nefrcia.. a aj cisla XE, XF aj giulie su za mna male... hodne male ... ten rozdiel robia prave SUV.... a E-pace zda sa moze byt trhak... pripadne uvidime ako sa bdue predavat aj novy elektricky I-pace --- lebo velkostne je posadeny idealne... a prave tu alfa v tejto oblasti stale nic nema ...
Avatar - euro89
euro89
Kdyby Fiat umel ridit premiove znacky, tak nezlikvidoval Lancii za zhruba stejnou dobu, za kterou VW udelalo z temer neznameho Audi premiovou znacku. :-!
Avatar - viteKH
viteKH
Ani ne. Tvrdá data o prodejích Giulie z USA (její hlavní trh) jsou více než dobrá. Marchionne trochu experimentuje s vedením velkého koncernu, ale zatím se mu daří:

[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
o alfe musis vzdy len v dobrom.. ale aj o fiate.. a renaultoch... su znacky s ktorymi musis len v rukavickach a hodne ich chvalit ... nezabudni .. to len taky postreh ...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ach jo... len skoda ze relita je vzdy ina... neviem cim to je ale ja tymto optimistickym prognozam uz akosi nedokazem verit hoc by som aj chcel.. :-( ..a to som pritom kedysi v 90 rokoch alfu mal fakt rad ( 156tky, 166tky, GTV, brera ) ... ach jo... uz to zacina byt s tymi planami FCA ( a s ich naslednou nerealizovatelnostou ) az trapne ... zaujimave je ze taka toyota tolko "neplanuje" a nevykrikuje do sveta vsetky svoje "tuzby" a sny ... a nakoniec je vsade vo vsetkom prva... ale tam si viac makaju ako len planuju no jo :-|
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja sa obavam ze ono to tam cele skor ci neskor aj tak padne... cele mi to tam pride chaoticke... ale akurat dnes uz len za jeepom mi bude z tohto ich "koncernu" smutno ( ten sa mi moc pozdava
a ten proste musi prezit )... ale snad ho prevezme niekto iny casom .. ved aj mitsu sa len nedavno "zachranilo" a vlastne ani nevedelo ako ale nakoniec vsetko zlo bolo na nieco dobre ...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
keby alfa bola pod vw tak sa vsadim ze dnes zatapa aj jaguaru a lexusu... mala by na to.. ale to by musela byt ozaj v schopnych rukach ( vw, nissan-renault, honda ) co bohuzial zda sa nie je..