Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeStáří aut na českých silnicích roste. Průměrný věk překonal magickou hranici
79 komentářů
Jenik3
Mohu potvrdit, ze obe nase auta jsou kazdy rok starsi a starsi, blizi se 20 jahrum. A vubec mi to nevadi. Samozrejme, ze pro ouradu z min.dop jsem kazisvet prumeru. Aby nedoslo k mylnemu chapani, potreby vsech Toku na vykazani peknych prumeru jsou mi na svetelne roky kdesi tam.
Jde o to, že šetříš, máš radějí staré auto, než abys investoval kolem 500 000 do nového.
Já to mám stejně.
Já to mám stejně.
ok, žiadny problém, akurát neviem prečo furt točíš o pol melóne, slušné nové auto kúpiš aj za 300.cz
NOVÉ auto za 300? Hele každý nechce karosovanou pouťovou labuť. Pod kategorií Golf/Focus/Civic to moc dobré svezení už není. Možná tak první den když jsi v euforii z nového, ale druhý den už ne.
Za 300 máš Swišť, Clio, Ka+, základní Tipo...pořád lepší než ovce svařená ze tří.
Swišť, Clio, Ka, Tipo ...nádhera až oči přecházejí ;-\ Pod 4,5m a 2.0L to není moc auto.
Nesouhlasím, jsem skromný a stačilo by mi i tohle. 😉 [odkaz]
Za ty peníze je to pochopitelně o kompromisech.
Za ty peníze je to pochopitelně o kompromisech.
Kde jde koupit nové auto střední třídy za 300 tisíc? Dacii a Fabii nepovažuji za "slušné nové auto" Tuplem ne pro 4 lidi...
Reknu to tak, ze auta jezdi a tim plni svuj ucel. Netreba vyhazovat penize za jina auta. A opravdu nepovazuji auto za investici. Na to jsou mnohem vhodnejsi jina aktiva 😄
Ani bych nerekl, ze setrime, jen mame jine priority.
Mam vsak obavu, ze mi nejaky ourada zacne vysvetlovat, ze moje auto je moc stare a mma si koupit novejsi nebo, ze z mych dani zacne dotovat porizeni novych aut nekomu jinemu.
Ani bych nerekl, ze setrime, jen mame jine priority.
Mam vsak obavu, ze mi nejaky ourada zacne vysvetlovat, ze moje auto je moc stare a mma si koupit novejsi nebo, ze z mych dani zacne dotovat porizeni novych aut nekomu jinemu.
Ono samozrejme existuje aj nieco medzi dvoma extremami - nutnostou kupit nove a min. nizsiu strednu s vybavou a jazdit na starom aute s vekom 15+ rokov.
Napr. co tak kupit aj tu Octaviu ako 5 rocnu po prvom majitelovi? Ta urcite 500k nestoji a urobi ovela lepsiu sluzbu ako Octavia 1. Dokonca sa niekto vojde aj na zadne sedacky >😒]
Napr. co tak kupit aj tu Octaviu ako 5 rocnu po prvom majitelovi? Ta urcite 500k nestoji a urobi ovela lepsiu sluzbu ako Octavia 1. Dokonca sa niekto vojde aj na zadne sedacky >😒]
Koupě auta, a zvlášť nového, není nikdy investice, ale vyhozené peníze. Respektive si člověk udělá radost ... nic víc.
mali sme feldu 16 rokov... predtym 105L-ku 15 rokov ( a neprislo mi to nijak divne ani nenormalne ) ... bracha ma lancera uz 7 rokov ( a co viem tak aspon dalsich 5-6 rokov s nim este jazdit urcite chce.. slape stale v poho tak na co ho aj menit .. ) .. a aj ja mam polo uz skoro rok a pol ( hoc sa mi to ani nechce uz verit ako to leti ) .. aj ked ja otvorene priznavam ze viac ako 10 rokov ho uz mat neplanujem >😁 ... a casom ho urcite predam alebo necham nasim a kupim nieco opat nove ... ale minimalne 7-8 rokov si ho predpokladam ze necham 😄 .. lebo pri mojich optimistickych vypoctoch to aj tak vychadza ze na dalsie nove aj tak skor mat nebudem >😁
ono dnes je tak divna biznis doba ze clovek ma 6 rocne auto a uz ta okolnosti doby nutia ho menit .. ale "my sikovni sa nedame" >😁
ono dnes je tak divna biznis doba ze clovek ma 6 rocne auto a uz ta okolnosti doby nutia ho menit .. ale "my sikovni sa nedame" >😁
U svého jsem oslavil deset a ani mi to nepřijde. Sice při té příležitosti poprvé sežralo více než 10 tisíc kč, ale i tak jsem spokojen. Paradoxně s ním mám méně starostí než s druhým, novým autem v rodině, jehož výrobní vady jezdí zkoumat delegace z automobilky. 😄
bystron
My máme 29, 26 a 13 let 😄 ...Nové (ne)funkční TSI nechci ani omylem ;-\
pradeda777
brzy po sametaku byla na dovoz ojetin nastavena urcita omezeni. Kdo si vic pamatuje at nam k tomu rekne neco navic.......
Londonbridge
Na auto sa dnes uz nemusi a nema setrit su rozne formy lizingov , poziciek. K comu treba vlastnit auto ktore starne a je uz stare pri kupe? To nie je nehnutelnost alebo zlata tehlicka... Splatky dnes nie su take vysoke ako pred 20 rokmi a aj platy su inde.
Presne. Koupe auta formou pujcky je uz dlouha leta na zapade normou. A myslim, ze o platech to neni. Je to spis tradice a mentalita nasich lidi.
Porizeni noveho auta neni jen o penezich, ale take o tom, ze toho tolik neprinaseji. Podivej se na Octavia 2 vs Octavia 3. Po novem aute tedy kouka ten, ktery si neumi vymenit zarovku nebo olej. Pominu obchodni cestujici a takove, ale tam je to jiny pripad.
Nový auto rozhodně neni potřeba měnit každý 4-5 let = i když když na to někdo má a chce proč ne. Ale po víc jak 15 letech = to zas jo
Tady lidi nemaj hlavně ani na bydlení. Komunistickej 3+1 panelák po částečné rekonstrukci už se dle lokality prodává v OV někde mezi 3,7-4,3 mega, 4+1 sou někde mezi 3,9-4,7 mega. A to sou 40 let starý byty, nový stojí někde v rozmezi 5-8 milionů v Praze. Chceš něco víc luxusního? 10-14.
Brtuálně už zdražují i střední čechy a další lokality kde je slušně placená práce.
navíc se chystá omezení hypoték, takže třeba singles už nebudou mít na nic lepšího šanci.
Takže kdo by v týhle situaci asi kupoval nový auta 😄
Brtuálně už zdražují i střední čechy a další lokality kde je slušně placená práce.
navíc se chystá omezení hypoték, takže třeba singles už nebudou mít na nic lepšího šanci.
Takže kdo by v týhle situaci asi kupoval nový auta 😄
Kecy. Lidi berou levné hypotéky na bydlení jak splašení a to je to co žene ceny nahoru. Plus cizinci a nedostatek bytů. Jo, a že každý de-bil chce bydlet v Praze to je jiná věc. Další důvod, proč je třeba decentralizovat!
Jestli to nebude tím, že ten de*bil dostane za tu samou práci v praze 35 000 a v Děčíně 24 000. >😁
Popř. tam v jeho oboru nic sehnat nejde >😁
Popř. tam v jeho oboru nic sehnat nejde >😁
Co si pod tou decentralizací vlastně představuješ? 😄
Přenést eště víc státních úřadů = do Brna? >😒]
Přenést eště víc státních úřadů = do Brna? >😒]
pro mě je mnohem větší komfort žít bez dluhů, bez splátek a podobných kravin, než si vozit zadek v nové káře. Nemusím se v práci kroutit jak had, když narazím na nepravdivá tvrzení šéfa, či nějaké nepopulární kroky. Klidně se tomu postavím, i kdyby to mělo být to poslední, co v té práci udělám. Když práci ztratím, tak rok-dva přežiji bez ní a to ve stejném komfortu jako nyní.
Takže mám 17let staré auto, bůhví jak dlouho starou televizi, 5 let starý mobil ... ano a ani nejezdím na dovolené za půjčených 100000Kč.
Prostě a jednoduše ... necítím se být otrokem konzumu.
Takže mám 17let staré auto, bůhví jak dlouho starou televizi, 5 let starý mobil ... ano a ani nejezdím na dovolené za půjčených 100000Kč.
Prostě a jednoduše ... necítím se být otrokem konzumu.
Tak poněkud jiná situace je pokud podnikáš/vlastníš firmu. Tam se vyloženě nákup auta na leasing vyplatí. Protože ty peníze dostat legálně sobě do peněženky znamená zbytečně financovat předvolební kampaně různým politickým uskupením.
To sice jó, ale pán výše je řadový zaměstnanec. Souhlasím s tím, že se má žít s tím na co mám a mít rezervu. Nikdy nevíš co se stane, nemusí to být ani tvoji vinou a pak se dostat do spirály je naprd. Také to teď tak mám, že nejsem otrokem, i když auto mám zánovní. Ale vzpomínám si, jak jsem měl ještě hypotéku. To byl takový psychický do.je.b, přestože splátky byly flexibilní a vždycky jsem na ně měl s rezervou, tak už bych takové období znovu zažít nechtěl.
Trošku to dramatizuješ. Pokud si někdo bere hypo s rozmyslem, chová se zodpovědně, má a tvoří si rezervy, tak nevidím důvod, proč se nějak extra stresovat. Nominální platy i ceny nemovistostí v dlouhodobém horizontu rostou, takže splátka průběžně klesá a hodnota ručení roste. Nehledě na to, že pokud si někdo půjčuje neznamená to, že na to nemá, ale třeba jen to, že zná cenu svých peněz.
hypotéky se budou omezovat, nikdy nevíš co se během těch 20-30 let co budeš splácet stane, jestli vůbec budeš schopný dělat a jestli nebude další krize a z 3% nezaměstnanosti nebude 14%.
Pokud nemáš měsíčně 50tis čistýho + tak je hypotéka jako singles hodně vleký finanční risk a u párů a rodin každej aspon 25-30 čistýho.
Jinak je to o tom jezdit na dovolenou na mácháč a když přijde nečekaný výdaj, pojídat junior salám s rohlíkem abys měl na splátky.
Anebo se na to vykašlat a cálovat každý měsíc někomu v pronájmu někde mezi 10-16 tis Kč (praha) a v momentě kdy přijde důchod skočit pod vlak, protože z důchodu to nezaplatíš >😁
A ještě kolik lidí tu ajký důchody bude mít, když fůra lidí dělá na DPP a DPČ a skoro žádný důchod nedostanou 😄
Pokud nemáš měsíčně 50tis čistýho + tak je hypotéka jako singles hodně vleký finanční risk a u párů a rodin každej aspon 25-30 čistýho.
Jinak je to o tom jezdit na dovolenou na mácháč a když přijde nečekaný výdaj, pojídat junior salám s rohlíkem abys měl na splátky.
Anebo se na to vykašlat a cálovat každý měsíc někomu v pronájmu někde mezi 10-16 tis Kč (praha) a v momentě kdy přijde důchod skočit pod vlak, protože z důchodu to nezaplatíš >😁
A ještě kolik lidí tu ajký důchody bude mít, když fůra lidí dělá na DPP a DPČ a skoro žádný důchod nedostanou 😄
Jasně s tím souhlasím. Já se tak chovám taky - jako fyzická osoba mám pouze hypotéku. A jak je napsáno níže, dá se to udělat s rozmyslem. Já platím cca. 9 tis. měsíčně, protože jsem opravil starý dům po prarodičích veskrze svépomocí. Ale znám lidi s normálními příjmy co mají hypotéky na 20tis. a více měsíčně protože prostě chtěli novostavbu za městem postavenou firmou. V jejich kůži bych opravdu být nechtěl.
Tak toto je vlhky sen kazdeho predajcu a banky toto citat. A zaplati sa to samo, nie ? Prve tri splatky za 0 😄
Jistě, barák na hypotéku, auto na leasing, televize, spotřebiče, telefony a dovolenou na splátky. Pak tě vyhodí z práce a závidíš sousedovi jeho ještě černobílou televizi >😁
Jo kamaráde, tak negativně kdyby myslel každý, tak ještě žijeme v jeskyních..... 😉
Copak z práce, ale až přijde krizička nezaměstanost vyletí z 3% na 15%.
To stoupnou sebevraždy a nával pod mosty 😄
To stoupnou sebevraždy a nával pod mosty 😄
Anonym
ke zdanění starých aut podle emisí u nás nedokáže nikdo.
O zákazu vjezdu a nízkoemisních zónách ani slovo.
A je to OK.
Ale chtělo by to teda ukončit tu hysterii s emidema novejch, který jsou v pidizlomkách těch starejch.
A na druhou stranu si myslím, že když někdo vyrobí auto, které spolehlivě slouží 20 let, je to o dost ekologičtější, než furt obnovovat rozpadající se hromádky čipů a katalyzátorů, kterým se dnes říká auto.
O zákazu vjezdu a nízkoemisních zónách ani slovo.
A je to OK.
Ale chtělo by to teda ukončit tu hysterii s emidema novejch, který jsou v pidizlomkách těch starejch.
A na druhou stranu si myslím, že když někdo vyrobí auto, které spolehlivě slouží 20 let, je to o dost ekologičtější, než furt obnovovat rozpadající se hromádky čipů a katalyzátorů, kterým se dnes říká auto.
Na to politická odvaha neni logicky = to je o penězích = a na nový auto průměrnej čech = medián je 25 674 kč = přes skokový a rychlý navýšení platů v poslední době = prostě nemá
Máme ve firmě 2 relativně nový auta = a nemyslim že to je hromádka čipů a myslim že vydržej podobně jako předchozí
Máme ve firmě 2 relativně nový auta = a nemyslim že to je hromádka čipů a myslim že vydržej podobně jako předchozí
pri relatívne nových autách si sa zahral na veštkyňu
Problém je v tom, že mnoho těch 15letých aut má v reálném provozu lepší emise než auta sjíždějící dnes z výrobních linek. To už znají třeba z Londýna, kde v roce 2008 zavedli nízkoemisní zónu a výsledkem bylo zvýšení emisí oxidů dusíku, protože protěžované nové diesely jich vypouštěly více, než zakazované starší benzínové auta.
Ficus
Věk 22 a 12 mých dvou elektromobilů nemůže žádnýmu ekologistovi ležet v žaludku. Přeci. I když jsou taky ve statistice.
Krom toho mám 2x Land Cruiser: 73 a 100. A mám je proto, páč nový klumprty plný drátků, čidel, filtrů, pum***k a sračiček, povětšinou netahají 3,5 tuny, vyžadují stále nákladný servis, a když se jede do terénu, abych měl tři takový vergle na den....
Krom toho mám 2x Land Cruiser: 73 a 100. A mám je proto, páč nový klumprty plný drátků, čidel, filtrů, pum***k a sračiček, povětšinou netahají 3,5 tuny, vyžadují stále nákladný servis, a když se jede do terénu, abych měl tři takový vergle na den....
To ovšem vypovídá víc o tvé neschopnosti, než o autech...
Co to meleš ? Koukni kolik stojí starší V8 LCčka ... Třeba pěkná neshnilá 4.2D stovka s méně než 300tis najeto nejde pod půl míče. Kolik takových 18 let starých mainstreamových aut znáš ? Slavné Porsche, Range Rovery, X5ky a kdoví co se po 10 letech válí v bazarech v podstatě zadarmo.
Landcruiser 100 v naftě má hrozně hezkou barvu zvuku motoru. Jak když jede malý motoráček někde vzadu za kopcem. :yes: 70 je pak klasika :-!
Ada je zase tady
čím delší bude průměrný věk aut na našich silnicích, tím větší bude počet dieselů. Lidé, kteří mají spolehlivý motor TDI si muzeální benzínový křáp nekoupí. :-!
Nonsens
kúpyschopnosť sa zvyšuje, nové sú za slušné ceny a vek áut sa napriek tomu predlžuje. Něco nehraje. Ťažko povedať, ale jedna teória sa ponúka. Tie nové podvyživené tabletové dotykové trojhrnky s krátkym polčasom rozpadu a fantastickou katalógovou spotrebou asi moc nelákajú.
Ten paradox je už dávno známý. Nejnižší průměrný věk aut v ČR je v době krize (1998, 200😄, nejvyšší v době prosperity. Je to dáno tím, že v době prosperity si lidi nechávají druhá a třetí auta, jak přijde krize, jedou s nima na vrakáč.
Já si myslím, že se to moc řeší. Ano STK, ano slušému stavu. Ale zda to má 5 nebo 15 let je celkem jedno. Hodně lidí také nijak moc jezdí, auto mají na hory a na návštěvu. Není důvod aby to vždycky bylo za pár let úplně hin. Oproti západu máme MHD i na některých vesnicích, auto není vždy životně nutné pro každý úkon. Spíše je snaha lobistů, aby bylo zaplatil - projel - vyhodil. Zaplatil - projel - vyhodil a pořád dokola.
traveldrive
Myslím, že vek automobilov nemusí byť až taký problém. Skutočným problémom je ich stav. Olietané limuzíny strednej triedy, za ktorými sa ťahá oblak čierneho dymu by sme na cestách radšej nevideli. Ale nie je dôvod ukazovať prstom na 15-ročné či staršie vozy, o ktoré sa majitelia starajú a sú na tom technicky dobre.
vek áut nie je reálne až taký problém, to len politici, úradníci a ekouši potrebujú vytrieskať nejaké prachy, dane a ekobody a potrebujú nejaké ušľachtilé krytie tejto zlodejiny.
Podle toho čemu řikáš problém = průměrnej věk třeba televizí 15 a půl roku = by ti přišel jak? 😉
Velká dopravní letadla létají běžně 20 let, kdy jsou maximálně využívána, stáří 15-ti let u aut je úplně směšné, u běžných řidičů by auta vydržela 2x tolik, bez nějakých větších problémů. Je to celé jen masírka výrobců aut a jimi placených politiků.
Vencos
"Bohužel u nás je stále relativně liberální dovoz ojetých vozů" mi lehce zvedla žluč...
Auta jsou, ať se to nelíbí komu chce, stále trvanlivější a spolehlivější... Však i ta jedničková Fabie je dnes pořád ještě funkční a bezpečný auto... I morální stáří aut vcelku kleslo...
Naopak by se ten dovoz mel jeste zjednodusit, vozovy park se omladí sám, kdyz na to budou lidi mít...
Spíš spočítat nějáký koeficient nebezpečnosti, i kdyby podle debilních Ncap hvezdicek a vubec, proc nekdo resi takovy ptakoviny? Neni on nakonec vyssiprumer vouovyho parku, ukazkou ekologickeho smysleni obyvatel?
Auta jsou, ať se to nelíbí komu chce, stále trvanlivější a spolehlivější... Však i ta jedničková Fabie je dnes pořád ještě funkční a bezpečný auto... I morální stáří aut vcelku kleslo...
Naopak by se ten dovoz mel jeste zjednodusit, vozovy park se omladí sám, kdyz na to budou lidi mít...
Spíš spočítat nějáký koeficient nebezpečnosti, i kdyby podle debilních Ncap hvezdicek a vubec, proc nekdo resi takovy ptakoviny? Neni on nakonec vyssiprumer vouovyho parku, ukazkou ekologickeho smysleni obyvatel?
Ta Octávka nepříjemně podražila a navíc je to starý model.
Ale proč novýmu = řikat šrot? 😉