Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Modernizovaný Hyundai Tucson odhalil český ceník. Kolik dáte za první hybrid z Nošovic?

65 komentářů

Avatar - bystron
bystron
Zase obludnost při stylizaci >😁 i trapnost vyznění celýho auta :no:
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
Konkurence pro Ladu Vestu SW Cross vedle >😒] >😒] >😒]
Avatar - bystron
bystron
Omluvte prosím provizorní provoz na komunikaci, Hnojda zase výrazně pokulhává >😁
Avatar - Karen_
Karen_
Tuscon nic moc 😒 Už se (ne)podařilo vyřešit technické problémy?
webpaja
To je bývalý Karel? Nebo tu máme nového Karena, či novou Karen?
car
To jsou názory..to myslíte vážně,nebo si děláte srandu?
webpaja
Ano, podle všeho tu někdo krade části nicků. Takže dobytek...
Avatar - cascadia2
cascadia2
Musí to být ale opravdové “Hnujdí umění”, takto doku_r.v.i.t auto :no: ;-\
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
aj svetla mi ta tuto kusocek zaoblenu kasnu pasovali viacej ale tak facelift je facelift... ukol znel jasne... zmenit hocico aj to co vobec netreba a to za kazdu cenu.... s tym asi nic nenarobime... 😉 ... ale aj tak to uspechu tucsonu asi neublizi.. neskutocne kolko ich vidim vsade tieto tucsony ( snad aj viac ako sportage ) ... tento tah s tucsonom sa hyundaiu celosvetovo podaril to kazdy clovel musi uznat bez ohladu na to ktorej automobilovej znacke fandi ... no a coskoro uz uvidime ako zakaznici prijmu aj nove vacsie Santa Fe.... vyzera zaujimavo aj ked podla mna takato dizajnova revolucia tu nebola potrebna... ale je fakt ze aj tu asi uspech Santa Fe-cko opat neminie .. tieto vozy hyundai proste vie dobre posadit :yes:
PetrStary
840k tisíc je celkem málo na hybrid s vznětovým motorem, čekal bych větší dardu, asi to chtěj, aby to měl každý a přispíval k lepšímu prostředí
Avatar - Zetti
Zetti
mild hybrid neni hybrid, podlehl jsi neumetelske retorice zdejsiho platku. Na autorevue cz najdes prehledne [google: druhy hybridu] Jediny hybrid je auto se spalovacim motorem a elektromotorem, ostatni jsou jen derivaty. Slovo hybrid v nazvu je jen pro zamotani faktu. Ani plug-in hybrid vlastne neni hybrid

[odkaz]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No, když pro tebe je plug-in elektromobilem, pak tvůj názor má fakt váhu...
A tak úplně na okraj, hybrid je jakákoli kombinace více druhů pohonů. Víš, že existovaly třeba mechanické hybridy se setrvačníkem? Nebo hybridy s vzduchovým zásobníkem?
webpaja
...je to marný >😁 :yes:
Avatar - Zetti
Zetti
Ma to i v nazvu Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV)

U PHEV technicky elektricky motor pohani energie z baterie. U hybridu jde energie ze spalovaciho motoru. Pologramot nema na to aby to pochopil, ale nejsi v tom sam. Pokud jede auto na baterky, je to elektromobil i kdyz se ty baterky dobiji spalovacim motorem
webpaja
Znovu otázka, proč tedy konrétně tvůj model PHEV jezdí bez problémů za víc než 8l/100km?
Avatar - Zetti
Zetti
PHEV jezdi v tak sirokem spektru spotreby ze se neda pevne stanovit. Spotrebu je potreba merit v radu tisicu a ne stovek kilometru. Dlouhodobe se pohybuju kolem 2 ltr na 100, pak je okreskove ciste na benzin kolem 5 l nebo dalnicni tempo kolem 8 l, topeni + cca2 litry nebo klima + cca litr. Nevim proc se furt stavi na spotrebe, bez se s tim autem svezt a na spotrebu zapomenes.

Kdyz se tak vyznas, povez mi, co maji plugin a mild spolecneho co hybrid nema ? Je to dost zasadni vec
webpaja
Co mají společného? Kombinaci spalovacího a elektromotoru, resp silnější baterie.

Myslím, že Blue Sun to vysvětlil naprosto perfektně.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
U hybridu jde taky energie z baterky, i když ne tak dlouho, jako u plug-in. Elektromobil je elektromobilem pouze v případě, kdy nemá jiný druh pohonu (spalovací motor nebo třeba klidně zásobník stlačeného vzduchu). Jindy je to VŽDY hybrid.
Hochu, já se tímhle tři roky živil, nezkoušej to na mě.
webpaja
Elektromobil nemá spalovací motor a nežere 8l/100.

Lži si nech doma, až budeš obhajovat svou garáž. A ano jde o mild hybrid v případě Tucsonu.
Avatar - Zetti
Zetti
BMW i3 REX je co? s REXem se da normalne jet (akorat to nejde poslouchat)
webpaja
i3 REX je elektromobil se spalovacím generátorem.

Mitsubishi Outlander PHEV nabízí 3 jízdní režimy, které se aktivují automaticky v závoslosti na aktuálních jídních podmínkách: Čistě elektrický režim nabízí elektrickou jízdu jako elektromobil s pohonem všech kol a dvěma elektromotory. Sériový hybridní režim nabízí pohon všech kol párovými elektromotory, které podporuje generátor. Paralelní hybridní režim využívá maximální výkon všech svých pohonných zdrojů, kdy benzínový motor pohání přední kola přes spojku a pár elektromotorů jej plynule doplňuje vpředu i vzadu.

Outlander vyjma omezené jízdy čistě na baterie má poháněna přední kola benzínovým motorem. i3 REX spalovacím motorem kola nepohání.
Avatar - Zetti
Zetti
skoro tak, elektricky rezim se muze prikazat tlacitkem EV pokud je v baterce dostatek energie, jedu do 120 a paralelni rezim udrzuje baterii na urovni prikazu. To znamena ze sam posoudi jestli ma nebo nema dobijet baterii. To je docela dobra funkce, protoze si muzu nastavit finalni dojezd domu jen EV

Outlander s vyjimkou primeho pohonu predni napravy motorem jede porad na baterii. Grafiku pohonu zobrazuji displej mezi budiky a 7 palcovy hlavni displej. V kazdem okamziku muzu vedet a vim co se pode mnou deje a stylem jizdy nebo tlacitky to ovlivnit.

"Sériový hybridní režim nabízí pohon všech kol párovými elektromotory, které podporuje generátor."
Za tim bych nestal, spalovak dobiji baterii nebo zene predni napravu. Nikdy nejde proud z generatoru do motoru! [odkaz]
webpaja
Já jsem jen postnul to, co udává sám výrobce na webu.

Btw: myšleno z motorgenerátoru do el pohonu.
Avatar - Zetti
Zetti
Znovu opakuju
u Outlandera PHEV NIKDY NEJDE ENERGIE Z GENERATORU PRIMO DO ELEKTROMOTORU.
Myslim ze to ani nejde, mezi generatorem a elmotorem je menic napeti. Jake napeti ma generator nevim, baterie ma 300V.
webpaja
To je mild hybrid, jen na elektřinu to moc nepojede.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Spíš vůbec, elektro tam bude jen jako trvalá asistence. Ať už pro lepší výkon, nebo nižší spotřebu.
martinST
Záleží jaký tam bude výkon elektromotoru. Pokud bude aspoň okolo 10-15kw, tak to na EV plachtění po rovince může chvíli stačit.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pokud k tomu dají aspoň přijatelnou kapacitu akumulátorů, pak samozřejmě ano. Ale u těch mild hybridů se to ani nečeká.
martinST
Jo, to souhlas. Jinak někde jsem četl, že akumulátor má mít 0,8 kwh. Pak by záleželo, z kolika % by systém kapacitu dovolil využít. Ale taky si myslím, že elektro bude jen pomocník pro trvale běžící diesel.
Avatar - Emel
Emel
Pořád celkem pohledné auto, proporčně vyvážené... a ceny taky ok, 1.6TGDI vypadá jako ideální motorizace.
Avatar - woody-alien
woody-alien
No, jak se to vezme. Před F/L 1.6 T-GDI 4x2 byla ke konci za nějakých 540t, to není zrovna malý rozdíl. Aktuálně tu mám třeba Kugu 1.5 EB za 580t.... a jezdí výrazně lépe. Pro někoho nepodstatné, pro mě důležité.
ericn
Souhlas, ty ceny jsou úlet. Loni v listopadu jsem se na Tucson byl podívat, jako na levnou alternativu a s 1.6T-GDI 4x2 ve Style + něco navíc byla nabídka za 590tis Kč bez ukecávání. Tj současných 709tis Kč je dost mimo...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
urcite nie zla cena ... ale za mna osobne ( pri tychto cenovych hladinach ) uz radsej by som dal o 25 tisic kc viac za novy eclispe cross v 4x4.... pride mi ze nielen jazdecky ale aj celkovym know how a podvozkom bude podstatne uz dalej... pritom obe auta maju aj rovnaky razvor aj porovnatelnu dynamiku takze jedine snad kufor ma misak mensi ... ale samozrejme je to vzdy nieco za nieco... niekto chce vacsi kufor.. iny agilnejsi podvozok.. dalsi super komfort alebo slusnu priechodnost mimo asfalt.... ale v tejto podobnej cenovke za mna urcita radsej noveho misaka ( aj ked tucson urcite bude fajn jasne ) :😉
kovv
Pokud máš rodinu a hrozí, že vzadu budou jezdit osoby s výškou nad 170, tak pusť Eclipse cross z hlavy. Málo místa vzadu je daň za design (stejně jako u Toyoty CHR). Osobně bych počkal na novou Hondu CRV nebo uvažuj o Subaru XV (od února 2019 má být u nás i v hybridu). Osobně bych ti doporučil (pokud chceš dvoukolku a né výše uvedené čtyřkolky) Kia Niro (týden jsem ji měl půjčenou a byl jsem vcelku spokojen).
webpaja
Nevím, jestli se dá u Eclipse mluvit o designu 😉
Atila_
Subaru XV nema moc smysl resit, to uz je dnes jenom pro fanousky Subaru. Stoji jeste vyrazne vice nez Tuscon a pritom proti nemu nejede a ma prisernou spotrebu. Subaru uz davno neni konkurenceschopne, coz je ostatne videt i na prodejich, kdy v Evrope za poslednich osm let ztratilo Subaru tretinu sveho jiz tehdy nevelkeho market share.
kovv
V plné výbavě (obdobná Style) je XV za 820.000 a Tucson Style za 784.000 + cca 40. 000 za automat, takže rozdíl minimální. Mám zkušenosti s oběma a XV 2.0 kombinovaná spotřeba v létě 7.6 a Tucson v zimě 9.2. To, že se Subaru v Evropě prodává v takových počtech je tím, že více kusů tu Japonci nepustí. Subaru nemá nafukovací fabriky (nové nejde stavět donekonečna) a radši více kusů dodá na prioritní trhy. Mimochodem kvota Imprezy pro český trh je 40ks ročně.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To by jeden fakt blil, tolko nezmyslov.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
sranda je ze kona je v 4x4 drahsia ako tucson v 4x4 ... tu podla mna kona tym ze 4x4 ponuka az v top vybave ma hodne "zlu" cenu.... ktora defakto prebija aj cenu vacsieho tucsonu... sila... tu to kusok podla mna prekaucovali.... tym padom mi dava kona zmysel len v zaklade a dvojkolke... takze 4kolova kona bude na cestach predpokladam rarita... a normalny zakaznik tuziaci po sikovnej dostupnej 4kolke tu opat utrie usta ... zlata vitara .. pripadne novy duster .. 😉 :yes:
car
No mě tak nějak celkově uniká smysl 4X4 v osobních vozech.Teda pokud opravdu nebydlíme někde na horách..😉Tucson je pořád parádní auto,rozhodně to není špatná volba.
kovv
Co mají všichni s tím 4x4 a hory? To nedovedete pochopit, že 4x4 je lepší jak pro jízdní vlastnosti tak i bezpečnost i na běžných cestách a za zhoršených podmínek.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
V běžných provozních podmínkách není. A takovou hranu, abys skutečně využil výhody 4x4, v normálním provozu nejedeš. Za zhoršených podmínek je důležitější adheze, tedy pneumatiky. 4x4 má pak smysl jen na sněhu a v horách, což je zanedbatelný podíl.
4x4 se obecně dost přeceňuje.
topten
taky jsem si to myslel ze rozdil neni.
ted z existencnich duvodu mam 2 skoro stejny oktafky, jedna dvojkolka, druha ctyrkolka, podobny vykony a auta se chovaji uplne jinak i na suchym asfaltu. hlavne rozjedy a jeste kdyz k tomu treba zatacis, ta ctyrkolka je uplne nekde jinde.
obe samozrejme benzin, aby nevznikly pochybnosti 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jak se na suchém povrchu rozjíždíš, abys k tomu potřeboval čtyřkolku?
topten
k tomu ctyrkolku nepotrebujes, ale rozdil pozna kazdej jouda i na tom suchu. rozjezd s dvojkolkou je takovej gumovej a kdyz k tomu zatacis (treba na krizovatce), se ctyrkolkou je daleko jistejsi. to ale musis zazit v realu, ne od klavesnice. taky jsem si myslel, ze to je blbost ….
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mě by to právě zajímalo, protože ten rozdíl je při běžném rozjezdu nepozorovatelný. A než zase budeš plácat hlouposti, to porovnání samozřejmě taky mám, ty tupá klávesnice.
Takže buď musíš mít prasorozjezdy jak v rallye (za svůj život jsem takové potřeboval asi dva, kvůli tomu čtyřkolku kupovat nebudu), nebo prostě jen...
topten
proste jsi normalni ctyrkolku v zivote neridil, ja kdybych ji nepotreboval, tak ji taky nekoupim. o 100 kilo tezsi, takze logicky linejsi a spotreba o 2 litry vyssi.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No, takže říkáš, že Oktávka není normální čtyřkolka, OK... V tom případě ty taky ne a jen plácáš.
topten
mezi obema autama presedam i v prubehu dne, rozdil musi poznat i ten nejvetsi jouda
kyklop
Sto kilo robí rozdiel 2litrov?
webpaja
Záleží na potřebách jednotlivce. Umím si představit dojíždění po zatáčkovité silnice, kdy je přenos na přední kola omezený a potřebuješ trakci na výjezdu, kamarád si teď koupil starší nemovitost v okrajové části města a stoupání je po místní komunikaci takové, že AWD využije. Způsob jak na našich kolejovatých silnicích bez většího omezení přeneseš výkon na kola v případě deště ani nemluvím.
Tedy nejen sníh, ale i naprosto běžné mokro, či jen vlhko.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kolik toho výkonu chceš přenášet? Tisíc koní?
kovv
A co tak vzít v úvahu fakt, že se s čtyřkolkou někomu dobře jezdí. U předokolek je přetáčivost, u zadokolek nedotáčivost a čtyřkolka něco mezi tím. Rozdíl mezi chováním čtyřkolky a dvoukolky je pro zkušenějšího řidiče znatelný. Hlavně ať každý jezdí bezpečně.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ja mam cerstve porovnanie dvoch supersportov s cca 600 konikmi na suchu a div sa svete, lepsie zatacal ten s RWD. V zrychleni to bola plichta. 😄
webpaja
S RWD jasně, ale AWD vs FWD při přesunu výkonu na vnější zadní bude zatáčet lépe.
topten
tady se bavime o FWD vs 4x4
Avatar - wakantanka
wakantanka
o.k. pochopil som tú debatu tak, že sa rieši rozdiel 4x2 vs. 4x4 bez rozdielu FWD alebo RWD. Moja chyba.
kyklop
Celý čas nie je sucho, stačí výjazd z bočnej cesty na vlhkom povrchu, alebo malé kamienky pod kolesami a zatiaľ čo štvorkolka je už dávno preč, tak prednému náhonu pri trochu silnejšiom stlačení plynového pedála prehrabuje jedno koleso. Ak napriklad za to auto zavesíš aj trochu ťažší príves tak sa rozdiel ešte zvýrazní
webpaja
Pro toho, kdo jezdí kolem komína je AWD pasé, souhlas.
topten
kazdy den jezdime kolem komina, aspon jedna ctyrkolka je pro nas existencne dulezita, ale samozrejme, v minulem tisicileti to zvladali i bez ni, ale treba tyden se nedostali do civilizace ….
PetrStary
zfaceliftovaný tucson vypadá bombobě, první generace se moc nepovedla, ale ten Tucson co jezdí dnes na silnici je parádní
MichalStehlik
Čekal jsem větší pálku. Za takové SUV je to opravdu pěkná cena, když si vezmete na kolik Vás vyjde takový Kodiaq. Já tomu nemám co vytknout a upříme uvažuju i o koupi, Hyundai se mi líbí už delší dobu a ta cenovka za nový model ja lákavá 😄
Kajakar
ja ten Tucson asi chci, spis nez hybrid bych se spokojil s benzinem pouze 😜 ale jako nova doba no, pokrok nezastavis 😄
Penky
Já osobně jsem čekal zdaleka větší cenu vozu když je to takové SUV kord z hybridním motorem jsem překvapen s cenovkou a určitě tomu nemám co vytknout je to super 😄
OskaRJ
Docela jsem byl mile překvapenej, když jsem viděl tu cenu převyšující necelý půl milion kč. Za ty peníze je to víc než velkorysá nabídka ze strany Hyundaie. Nějaká výbava navíc sice zvýší cenu, ale pořád jsme na tom cenově a výbavově lépe než u jiných automobilek!