Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic – Rychle, úsporně a stylově, ale neprakticky

Třetí generaci „čtyřdveřového kupé“ v případě verze 400 d pohání doslova famózní motor. V mnoha ohledech je skvělý i zbytek, chybky se ale najdou.
Zpět na článek
Avatar - _Karel_
11. 7. 2018 16:52
CLS
Nějak nesdílím autorovo nadšení ze zadních světel, naopak mi zadek stran designu přijde z auta nejslabší.
:yes: za skvělý motor. Celkově parádní nepraktické auto, na týden bych ho bral všema deseti.
Avatar - KANKUNEN
11. 7. 2018 16:23
Re: Hm.
To je tak, když někdo zamrznul v době euro4.
13. 7. 2018 12:05
Re: Toto auto
Jenze jizdni vlastnosti maji auta tak podobna, ze je uz skoro nema smysl resit, protoze rozdil clovek pozna jednou za mesic v nejake extremni situaci. Ostatne ruzne "slepe" testy, ktere se v posledni dobe delaly a ktere povetsinou skoncily neschopnosti testujicich znacky aut od sebe rozeznat o leccem svedci. Oproti tomu rozdily v kvalitach infotainmentu jsou olbrimi od naprosto nefunkcnich (napr. to co se dava do Subaru), pres velmi problematicke (jako maji Chryslery a bohuzel s nimi i Maserati), slusne (napr. koncern) az po vyborne typu novejsi iDrive. To je naopak rozdil, ktery ridic vnima kazdodenne a velmi zasadne.
12. 7. 2018 13:38
Re: Ropa v luxusu
Doporučuju se podívat na statistiky prodejů dieselů v tom čemu říkáte luxusní segment.
11. 7. 2018 15:24
Re: Hm.
Ukradli mi vůz, potřeboval jsem nový. Zkuste si vybrat benzínovou verzi ve skladových vozech... Kdyby byl dostupný nějaký benzín, vzal jsem ho. Ostatně předešlé vozidlo jsem měl 4.4 benzín. Jinak motor určitě nechrochtá, žádné saze z něj nelítají. Je pravda že smrdí, ale to benzín taky i když možná méně.
11. 7. 2018 14:56
CLS
Mám současnou verzi, kterou jsem kupoval jako novou a momentálně se poohlížím po novém voze. Interiér je sice velkolepý, ale co dřív bývalo z hliníku je teď z plastu. Kladu si otázku jestli jsou podobné změny i pod kapotou. Ještě jsem s aktuální verzí nejel, domluvenou předváděčku jsem teď odložil. Bohužel jsem se v testu dočetl že převodovka má zřejmě stejné neduhy jako dosud. Kvalita převodovky totiž u současného modelu v mých očích hluboce zaostává za zbytkem vozu. Ne že by byla špatná, ale BMW je jinde. Mrzí mě velmi podivné dealerství i servis v Praze a nemožnost svézt se v benzínové verzi.
Avatar - Londonbridge
11. 7. 2018 14:18
Neprakticke...
Ten vyraz neprakticke by som vynechal ktore coupe/GT je prakticke ? To nie je ucelom tohota auta ide o stylovku a kto chce vyniknut a E cko je mu nudne zobere CLS. Kto hlada prakticke auto moze mat E sedan popripade kombik . Ja mam 540L kufor a vacsinou prevazam vzduch tak ako vacsina . Vzadu nech sa tlaci kdo chce a ked sa im vzadu zda malo miesta nech zoberu autobus. U mna CLS :yes:
12. 7. 2018 16:05
Re: Ropa v luxusu
To je roztomilá představa..
Až si jednou na to kilo pade hrubýho šáhneš, budeš mít rodinu a hypotéku, tak sem prosímtě napiš, jestli fakt dáš za letenky na dovolenou třičtvrtě mega za první třídu:)
12. 7. 2018 12:53
Re: Toto auto
Bohuzel je, protoze to ze spatne jezdi si v kontextu dnesnich aut vsimnete jednou za tyden a to jeste kdo vi jestli, to ze spatne brzdi zjistite jednou za rok az to do neceho napalite :-) a zadne dnesni rizeni neni vyslovene spatne. To ze je infotainment hnusny a problematicky funkcni ovsem zaznamenate kazdy dnes hned nekolikrat obzvlaste u auta u ktereho se pres nej nastavuje spousta denne pouzitelnych funkcionalit. Ergonomie se strasne podcenuje (obzvlaste u japonskych nebo italskych znacek), ale s pohledu kazdodenniho souziti s vozidlem je naprosto zasadni.
Avatar - Londonbridge
12. 7. 2018 08:28
Re: Toto auto
Pri 1200 otackach ti 6 valcovy dizel doslova spi ani o nom nevies 1600 otacok je zhruba 130Km/h a pocujes akurat siroke pneumatiky na zdrsnenom povrchu... >:D
11. 7. 2018 15:10
Re: dobrý motor, ale tá spotreba
U aktuálního CLS 350D mám dlouhodobou asi 7.6 litru a jako starý pán nejezdím.
11. 7. 2018 14:59
Re: Nepraktické :-D
Létající koberec, to ano. Jen mám trochu problém s tím že tlumiče u toho vadnou nějak dříve než jsem byl zvyklý. Mám najeto 120tis km. Technický problém jsem měl jediný. V záruce byly měněny zadní tlumiče, kvůli nějaké mini netěsnosti měchů. Zadní mají tedy najeto cca 60tis a přední 120tis. Ale už rozhodně jako létající koberec nejsou, výměna 150tis kč.
11. 7. 2018 14:37
dobrý motor, ale tá spotreba
tá spotreba sa až nechce veriť, beriem ju s rezervou
11. 7. 2018 13:53
Ta spotřeba..
Je parádní. Auto jako takový mi moc nejede, leč mnohem lepší než odporný GLE coupe, kupříkladu..
Avatar - Machýrek
11. 7. 2018 23:46
Re: CLS
Jo, zadek vypada hrozne. Ani nevim co mi to pripomina, Laguna kupe, Infinity, Peugeot, od kazdyho neco. Pritom predek je paradni, skoda to takhle zprasit.
Avatar - white label
11. 7. 2018 18:21
Re: CLS
Zadek hodně slabý a z profilu to vypadá spíš jak nějaký Peugeot.
Avatar - 3_diamanty
11. 7. 2018 13:12
super auto
nepochybne super auto.... ako celok bez slabin... a aj ten face mi tu sedi viac ako na mensom Acku... urcite ale za mna za zvazenie v tejto triede stoji aj nova A7 sportback [odkaz] .. aj ked kto chce CLS tak jasne ze zoberie CLS.... mne sa priznavam tie hrany na A7 pacia dnes uz viac ako tieto linie medveda ... asi najkrajsie bolo v tomto smere prve CLS podla mna.. tam mu take tie kusok obliny v kontexte s retro kasnou moc sedeli ... ale tu uz by som kludne povedal ze nove A7 je minimalne rovnako pekne .. u mna snad aj krajsie ako CLS... ale nepochybne je to podstatne krajsie ako klasicke barokove Ecko to bez debaty.... tu CLS nadalej drzi este slusne vysoko pomyslenu dizajnovu latku :yes:
21. 12. 2018 19:56
Tak jsem si ho šel koupit.
Pořádně jsem si cls projel a koupil bmw 540i. :-)
18. 7. 2018 10:52
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
Stuttgart - hlavní město spolkové země Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa SE"r"E NA MAMAMERKL = TA PUDE VOE TA PUDE a oznámilo, že ZAKAZUJE VJEZD od 1. ledna 2019 do města všem dízlpopelnicím [odkaz] BEZ DPF včetně normy Euro 2004 !!!!!!!!!! [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
12. 7. 2018 20:01
Re: Ropa v luxusu
Mezikontinentalne vicemene vsude, zpatecka v F je za 200 litru slusna cena. Dyk mrkni treba na skyscanner a inspiruj se:)
12. 7. 2018 19:58
Re: Ropa v luxusu
tvl kam stojí 1. třída pro jednoho 200tyček?:)
12. 7. 2018 19:42
Re: Ropa v luxusu
Tak predpokladam ze sobe nekoupi F a rodina se nebude mackat mezi luzou..:)
12. 7. 2018 19:37
Re: Ropa v luxusu
počkej počkej, první třída 3/4mega, to budou ty šejkovský kupé ne:)
12. 7. 2018 14:34
Re: Ropa v luxusu
Kamo vlastnim nebo prvni tridou
12. 7. 2018 13:14
Re: Ropa v luxusu
Pokud nemáš 150/m tak na dovolenou letadlem nelétáš? Kluciííí, klídek.
12. 7. 2018 13:13
Re: Toto auto
To, že auto špatně jezdí nebo se řídí je nejdůležitější věc, protože chci aby mě vozilo. Jestli má ikonka jiný tvar je mě putna.

Bavíme se o autě, to je jako tvrdit, že je šumák jak letadlo létá, hlavně když má lepší grafiku TV v sedačkách.
12. 7. 2018 11:21
Re: Toto auto
Tak nepovedené auto je pro mě to, které špatně jezdí, brzdí nebo se špatně řídí. Samozřejmě, že v této cenové kategorii je potřeba dotahovat všechny nuance, ale kvůli plastu nebo předFL infotainmentu to není o nepovedeném autě.
12. 7. 2018 11:01
Možno je to len moja chyba, ale
motor má 250 kw v 4400 ot/min. Podľa vás má motor najväčší záťah v 2000 ot. a po 4000 postupne vädne. Niečo mi tu nesedí, mýlim sa ja?
12. 7. 2018 10:59
Re: Toto auto
Interierem a vybavou. Stredovy panel se svym echt plastovym rameckem nejvice ze vseho pripomina Renault Megane v nizsi vybave (s malou navi), tedy auto co stoji osminu jeho ceny a to jeste jenom kdyz je vypnuty infotainment, protoze jakmile se ta hruza z lacinych Chrysleru zapne, tak nasledne vypada hure nez Megane, protoze ten ma alespon svoji tovarni navigaci zakomponovanou do designu infotainmentu, kdezto Ghibli ma nabastelene iGo nebo co to tam vlastne davaji.
12. 7. 2018 10:31
Re: CLS
Ano, na zadní část je smutný pohled, jinak ovšem je to nádhera. Tohle CLS je vizuálně mnohem lepší než minuá generace a jednoduššími tvary se přibližuje té první.
12. 7. 2018 08:02
Re: Toto auto
No jestli Ghibli dostalo 4.5 hvezdy, tak to bylo jeste velice milosrdne. Nemci asi nechteli uplne zariznout sice nepovedene, ale preci jenom italske auto, aby nevypadali jako sovinisti. >:D
Klasicke budiky mozna vypadaji lepe, ale digitalni palubovka ma tak zasadni vyhody, ze v drazsich (a nasledne i levnejsich) autech uz brzy nic jineho neuvidime.
Avatar - Dzakobo
11. 7. 2018 20:51
Re: Toto auto
Šestiválce zvládají otáčky okolo 1000 - 1200 vcelku dobře, HDM převodovky nemívají dvouhmotu, pokud vím. Já raději dvouspojky, tam už dvouhmotový setrvačník bývá = vzít raději ten šestiválec, kde to tolik netrpí.
11. 7. 2018 19:01
Re: Nepraktické :-D
Ta cena je za obě nápravy. Ale stejně...
Avatar - _Karel_
11. 7. 2018 16:48
Re: Zatím si zvykám
Taky nevidím důvod k pláči nad cenou, rozdíl proti Audi v desítkách tisíc, navíc ceníková cena a ne konečná..... nevím, proč by auta musela stát všechna stejně.
Avatar - _Karel_
11. 7. 2018 16:43
Re: MB
Hele, když jsi na to upozorňoval dva dny po představení nového redakčního Éčka, říkal jsem si, že slyšíš trávu růst. Teď vidím, že jsi měl asi pravdu, souvislost tu bude. Nicméně - v čem je problém? Je tu test parádního auta, je co číst, k autu byli i poměrně kritičtí - já nemám problém.
Avatar - Dzakobo
11. 7. 2018 16:20
Re: Nepraktické :-D
Na standardním "ocelovém" podvozku se dvojkové CLS chová velmi dobře, příplatek za vzduch se moc nevyplatí. Když to čtu, tak teda doslova. 150000 Kč za výměnu jen na jedné nápravě? Masakr.
11. 7. 2018 15:25
Re: CLS
Převodovka prostě při rychlejší jízdě na okreskách a změně tempa řadí pomalu. V testu to vystihli přesně. Imitace jsou zdařilé, pokud ale dosud šaháte na hlíník, poznáte to při prvním hmatu.
Avatar - mariov8
11. 7. 2018 14:49
Nepraktické :-D
Kdo chce vysloveně praktický mercedes, ten si vezme Véčko. Nebo udělá kompromis a volí E kombi. Slovné spojení praktický a CLS nikoho normálního nenapadne. Kreditka, sako, cestovní kufřík a notebooková brašna se tam vejdou 4x s přehledem.

CLS je o něčem jiném. Jel jsem s předchůdcem recenzovaného modelu jednou do Stuttgartu, rychlost (když provoz dovolil) 210-230, a to bylo mokro. Kolega se dostal k 250-260. Spotřeba byla v cíli i tak pod 10L/100km. Takže člověk nemusel koukat pořád po čerpačkách. To ticho, pohodlí, jízda jako taková... létající koberec... pozemní stíhačka. Pro většinu z nás jiný svět...

"Starý" OM642 už přes 200km/h přeci jen trochu ztrácí jiskru, nový řadový OM656 je opět o kus dále. A tak to má být.
Avatar - iudex
11. 7. 2018 14:37
Re: Zatím si zvykám
Jj, tiež ma zaujal ten dvojlitrový dízel, 180 kW je parádna hodnota aj na benzín, notabene naftu. Na druhej strane BiTDI od VW má už pár rokov 177 kW, ale jeho prejav nie je úplne zodpovedajúci tým číslam, takže uvidíme, ako sa s tým vysporiada Mercedes. Každopádne označenie 300d je dosť mätúce, človek prirodzene čaká trojliter. ;-\
Avatar - Dzakobo
11. 7. 2018 13:43
Zatím si zvykám
První generace mne nechytla, ale druhá generace je v mých očích krasavec. Zatím si tedy zvykám na tuto 3. gen., což moc neulehčuje interiér, z kterého cítím, že se navrhoval v první řadě pro Čínu...

Minulé CLS i ve verzi 350d bylo výborné, spotřeba byla trochu vyšší, ale zase bylo jednodušší a takové poctivější. V té době byl zvukový projev motoru vzhledem ke konkurenci výtečný.

Jenom tak mimochodem se dovídáme, že M-B vyvinulo nejvýkonnější diesel do 2l. 180 kW z 1950 cm3 je dost, snad to bude držák.

Pěkný test. Jen tu cenu CLS bych viděl jako adekvátní, protože se jedná o novinku a navíc A7 má o citelných 40 kW méně...
12. 7. 2018 13:12
Ropa v luxusu
Vubec nevim, co ropa pohledava v teto kategorii, kdy mesicne berete min 150tisicKc a na dovolenou jezdite jachtou nebo letadlem.
Avatar - skopikk
11. 7. 2018 19:56
Toto auto
je velice pěkné! Až na ty koncové svítilny...jinak je to převlečené "Áčko", takže za chvíli přijdou s pár modelama, co budou vypadat velice podobně. Již brzy :-)
V AutoMotor und Sport tento test vyšel před cca.měsícem. věnovali mu dvoustranu, získalo 5 bodů, kdyby to šlo, dali by i více hvězd! Na následující jednostraně pak testovali Masseratti Ghibli - které se tu objevilo dříve - 4,5 hvězdy dostalo s nechutí. V italských periodikách by to zřejmě dopadlo jinak :-)
Motor je chválen, no...to, co je taky dost podstatné je, jak na tom bude se spolehlivostí a výdrží při vyšším nájezdu, tyhle motory jsou držený automatem v nízkých otáčkách, řekl bych, že jsou podtočené, co na to filtr po 100tkm a dvouhmota po 250tkm? To asi řeknou až další majitelé.
No a ten Ueberbildschirm ten si mohli odpustit a dát tam nějaké krásné klasické budíky bez imitace hliníku. Cena k tomu vybízí! Přeci jen je to kupé...
Jinak za mě :yes:
Avatar - mariov8
11. 7. 2018 14:55
Re: dobrý motor, ale tá spotreba
Nemusíš.

Štvorvalec OM654 v Éčku sa motá mimo mesta celkom bez problémov pri dodržovaní limitov rýchlosti "na malý tiket" okolo 5! Dostať cez 6L už starý OM651 v Éčku chcelo držať cestovnú rýchlosť cez 170km/h.

OM656 sa bude v autách tejto veľkosti za tých istých podmienok okolo 6L motať.
Avatar - Aoyagi
11. 7. 2018 15:22
Re: CLS
No já nevím, seděl jsem jen v E (a S) a tam jsem si moc plastových imitací nevšiml. A kvalitou převodů myslíte rychlost nebo jemnost? Pohotovost? Kombinaci všeho? :-)
Avatar - Aoyagi
11. 7. 2018 15:20
Hm.
Saze, smrad a chrochtání. Ale když to má někdo jako čistě dálniční dostavník, tak proč ne, že...