Novinky
Pan by byl jistě skvělým agentem STB. Obdiv k zaostalým ruským výtvorům jsem nikdy nepochopil.
Klasická ruská věc nutně nemusí být udavač z StB nebo KGB. Navíc auto za to nemůže. Nebo Kofola a cucací Pikao je taky StBácké? Já byl třeba pionýrem dlouhé roky, ale většinu času jsme hráli míčové hry nebo jezdili na cyklovýlety po okolí. Politické kecy do nás (naštěstí) nikdo nehustil. Že byla ve znaku hvězda tak co, za chvíli tam všichni budete mít zas zelené logo Agroferu. Etalon spolehlivosti bych z toho v žádném případě nedělal, jak mohli, tak to všichni rusi měnili za Mercedes nebo japonce co žil už svůj druhý nebo i třetí život. Tím je řečeno asi vše. Pravdou ale je, že z osobních aut Gaz 21, 24, 13 a Niva mají duši. Z naklaďáků pak Ural a trošku Kraz.
Ja mel kdysi polskeho Zuka s timhle volhackym motorem. Ze tri kvaltu stacily na jizdu dva. Mekoucky, zivy, tichy, nosny, tahavy, proti soudobe S1203 prostor vpredu jak v autobuse. Lidi ale sileli po S1203. Stejne jako dneska sili po litrovych pistalkach.
Asi nejsem normalni.
Asi nejsem normalni.
Osobně se mi Š1203 relativně líbila designově, ještě původní s kulatýma světlama. Prostě vzhledové rysy z 1000MB mají něco do sebe. Ale jízda v tom byla strašná, navíc se pořád kymácela dopředu a dozadu >😁 Ale to bych s Žukem vůbec nesrovnával, ta auta byla dost odšlišná. Žuk byl nevzhledný jak děravé trenky, ale byl to super naklaďák. Pevné nápravy s vysokou nosností, to odvzlo 2 tuny brambor ani nemrkl. Jsem ze Severní Moravy, tak Žuka znám dobře. Ale ten jsem nikdy neřídil ani jsem v tom nejel. Se Š1203 ze 2x jo.
Mas pravdu ZUK byl opravdu nevzhledny. Ty spojovacky co byly videt z dalky a ultrahranata kastle jak z obdobi prvni republiky.
Ale jizda ve 1203 byla jak sedet za volantem ve skafandru. Navic moje skoro dva metry musely byt stale v predklonu a mirne do strany, jinak bych nevidel pred sebe.
Ale jizda ve 1203 byla jak sedet za volantem ve skafandru. Navic moje skoro dva metry musely byt stale v predklonu a mirne do strany, jinak bych nevidel pred sebe.
já byl v té době ještě puberťák bez papírů, takže možnost řídit kousek jakékoliv auto byla svátek
Zuk mala na dvore kedysi moja babka .... strasna "skrina" na kolesach :😉 ... ale tak dnes to moze byt nakoniec este vzacny artikel pre "zberatela" .. rovnako ako aj nejaka simca ... talbot a pod... :yes😒br />
ujo mal zase kedysi ford cortinu ... na svoju dobu bol proste frajer ... to asi ako keby dnes clovek mal arteona vedla samych zaprdenych octavii 😉
ujo mal zase kedysi ford cortinu ... na svoju dobu bol proste frajer ... to asi ako keby dnes clovek mal arteona vedla samych zaprdenych octavii 😉
Nojo jak můžou tak to měněj [odkaz] 😄
S tou duší ti nevim = ta ruská byla vždycky problematická [odkaz]
S tou duší ti nevim = ta ruská byla vždycky problematická [odkaz]
Dobrý úlovek!!! Jsem to říkal po prostudování fotografií hned, že se sám Putin na to auto dost mračí. A někteří si dělali srandu, že velmistr jaderné velmoci je přece vážný pořád. Asi se to musí doladit, ofiko verze bude něco ve stylu, že se zrovna měnil po úspěšných 20tkm s prvním mužem na palubě olej, proto musel starší Medvěd zastoupit. Natažená Thema prostě nic moc, sorry Vláďo. Navíc Klaus taky s velkou pompou nafasoval Superba, ale jezdil v Audině.
Já bral kultovní ruská auta, to zas Čajka nebo Ural je. Něco to vyzařuje, i když to řídit není med. Lada je lidové vozítko, Vestu neznám tak nehodnotím. Ale za mě, stará "fiaťácká", ani novější Kalina, Granta a Priora ne-e.
Já bral kultovní ruská auta, to zas Čajka nebo Ural je. Něco to vyzařuje, i když to řídit není med. Lada je lidové vozítko, Vestu neznám tak nehodnotím. Ale za mě, stará "fiaťácká", ani novější Kalina, Granta a Priora ne-e.
Třeba to auto ještě není hotové, jen se pustil prototyp aby se stihla inaugurace. Navíc ono přesednout z Mercedesu do něčeho jiného je asi dost těžké. Za mě Medvěd, i když se divím, že mají pořád tu starší S řadu a ne aktuální. I když jde o panceřovaný speciál. Kulhavá příšera Zeman, nebo jak ho to Femen nazývají taky už nejezdí jedničkovým Superbem ale má aktuální model.
Tak já se s ní vezl před rokem 89,když to bylo služební auto VŽKG a svezení to bylo parádní.Ten řidič jezdil dobře.Vezl jsem se ze strojírenského veletrhu z Brna a za 40 minut jsem byl doma.
Já mám doma ještě stoh hlavičkového papíru VŽKG, s panáčkem v brnění >😁 a pak papírovou stokorunu s Klémou >😁
To bude tím, že jsi nepoznal na hodinky.
>😁 jo a na kalendář už vůbec ne 😉 To víš já pořád hrál vlka jak chytá vajíčka >😁 když dojde na věc, tak na chatě jsou skříně od Art deca a Minerva z první republiky :😉
Ježíš, to nepatřilo tobě, to bylo pro kolegu, který má s volhou cestovni průměr větší než maximálku.
Aha, jo to jsem taky divil že za 40 min, zas ale nenapsal kam. Neznamená, že když auto bylo VŽKG, že jel z Brna do Ostravy. Což je samozřejmě blbost. Za 40 min to mohl někdy večer dát třeba do vzdálenosti 50-60 km, tedy z Brna k Olomouci. Jinak by to bylo stejné strory, jak Stachanov narubal ručně za směnu 100tun uhlí.
Vzhledem k tomu, jak ohromně v posledních nabývají socialistické yongtimery na hodnotě, je zřejmé, že i tyto auta mají čím dál víc fanoušků. No, je třeba přiznat, že nejen Carevna, ale i M24 má něco do sebe - nazval bych to americkou korábovostí, byť samozřejmě v ruském skromném podání... 😄
Jo, Gaz24 se mi taky celkem líbí, jako tak proporčně americky :-! Technicky asi nic moc ani nehdá natož dnes, ale působí to dobře to se musí nechat 😄
Takze toto je B'chello ? 😄
Ako nostalgia a koniec je to povedzme fajn. Ale netvarme sa, ze ide o zazrak techniky a trvanlivosti.
Ako nostalgia a koniec je to povedzme fajn. Ale netvarme sa, ze ide o zazrak techniky a trvanlivosti.
...lze napsat o x soc.blok autech z minulé doby.
Neodsuzuji pacienty Wartburgů, embéček, Volh, Moskvičů, Trabantů, šestsettrojek a pod. Jen ikonizování těchto aut není na místě. Tato auta, v době svého aktivního života, nebyla plnohodnotně kokurenceschopná s produkcí zbytku světa. Tím, že populace stárne, zbývá stále méně objektivních pamětníků, kteří pamatují, o co tehdy šlo.
To nahrává redaktorům k tvorbě takových článků, které nejsou ani trochu objektivní. Zaplní však díru v okurkové sezóně.
Ani mi tak moc nevadí, ale přínos nula, informace zkreslené a vlastně nevidím jediný důvod o tom psát. Alespoň zde. Možná v sekci veterán a lépe.
Tím reaguji na poloohnivé diskuze pod tímto jalovým textem. ;-\
Neodsuzuji pacienty Wartburgů, embéček, Volh, Moskvičů, Trabantů, šestsettrojek a pod. Jen ikonizování těchto aut není na místě. Tato auta, v době svého aktivního života, nebyla plnohodnotně kokurenceschopná s produkcí zbytku světa. Tím, že populace stárne, zbývá stále méně objektivních pamětníků, kteří pamatují, o co tehdy šlo.
To nahrává redaktorům k tvorbě takových článků, které nejsou ani trochu objektivní. Zaplní však díru v okurkové sezóně.
Ani mi tak moc nevadí, ale přínos nula, informace zkreslené a vlastně nevidím jediný důvod o tom psát. Alespoň zde. Možná v sekci veterán a lépe.
Tím reaguji na poloohnivé diskuze pod tímto jalovým textem. ;-\
ani nemá Volhu 21, pouze nové placky. Popravdě, Volha 21 byla mým prvním autem - neměl jsem moc peněz, prostě jsem tenkrát koupil nejlevnější auto v inzerci >😁 Nenajela skoro nic, naprosto všechno se tam stále sypalo. Brzdy tekly, spojka tekla, neustálé problémy s karburátorem. Ani se nedivím, že tam všichni montovali ty naše z T603. Všechno stále zarezalo. Potom se totálně vysypalo spojkové ložisko. V tomto hrozném stavu jsem s ní přejel asi 70 km a od té doby tak 20 let odpočívá ve stodole. Jinak ale když výjimečně jela, klidně na 2 "pohovkách" odvezla 6, nouzově 8 lidí a pocit v ní byl jako v "americe". Aby taky ne, když je to kopie Fordu. Jen motor dali Rusi slabší, ale kastle má přední podběhy tvarované na V8. Ještě nemá ani pásy, není je tam kam přišroubovat...
Tak snad v pristi petiletce.