Přesně! Nebo dneska každej připlácí za metlu, no na co, kdyť mu to na parkovišti odřou. Nebo xenony, led světla - ty voe kolik let jsme jezdili s halogeny, no sou ty lidi normální?!
Nebo klima - nejen, že digitální, ale někdo si chce nastavovat jinou teplotu pro řidiče, jinou pro manželku vedle sebe a někteří dokonce pro i pro děcka vzadu! No děs běs tahle doba nesmyslných příplatků.
Víš jak, 4x4 je prostě nutné. Nedávno jsem to s někým řešil a ten argumentoval, že jí prostě potřebuje, protože jezdí na chatu... že tu chatu má 40 let, prvních 25 let tam jezdil dokonce na letních gumach a vždy dojel..., to vysvětlit nedokáže, že by najednou zapadl s dětmi a dříve ne...a to od doby “ladovske zimy" sníh v podstatě nebyl ... Máme se moc dobře vymyslime zbytečnosti
No, designově je přecejen Scénic jinde, vsadím se, že i jízdně a výkonově (1.3 TCe má 118 kW a taktéž 1.6 dCi), materiály a odhlučněním taky je na tom lépe. Slyšel jsem, že se Rifter posunul, ale musel by přeskočit o dvě generace ne-li tři, poslední jsem jel a to bylo někde na úrovni mezi prvním a druhým Scenicem....
Co však je neobhajitelné, je variabilita a prostornost nového Grand Scénica, tam v případě převozu tří cestujících, nedejboze dětí na sedačkách 9-18 kg, prostě místa není tolik, vo bylo a bude v Rifteru. Takže při dvou dětech nebo eventuálně 4 cestujících bych dal přednost, i když jsem Riftera nejel, při daném ceníku Scenicu, event. komukoliv z MPV (Zafira, Touran ), při potřebě 3 míst vzadu asi Rifteru nebo Grand Picassu, tedy teď se jmenu Grand Technospace.
A co jsi ty když ne pozér wole? Čiší to z tebe a tryská ti to ze všech pórů tvý kůže. A ještě k tomu jsi trol, takže trolící pozér nebo pozérský trol, dost dobrý.
myslím že svezení by tě vyléčilo.... furt je to polo-dodávka a vždycky to při jízdě bude poznat.... jasně že se ty auta lepší, ale to i klasické osobáky a podvozek nastavený na vysokou nosnost logicky bude horší v zatáčkách než u klasického auta.... má to aspoň nějaký víceprvek vzadu jako Doblo?
V benzínu a s led-světlama to je nesmysl.... ;-)
.... přesně.... chtít od takové pixly (i když navoněné) aby měla led-světla, silný benzín a 4x4 jak se tady různě v diskusi píše je nesmysl.... auto by pak stálo 600 litrů a to by za to fakt dal jen blázen.... ;-)
obecně ta čtyřkolková obsese.... proboha.... statisíce kilometrů s sebou vozit kila navíc a ještě si za to připlatit.... na hory jezdím každý rok 20 let a kopec jsem nevyjel jednou....
Ako prve rukou utiahol dve naproti sebe. A ked ti koleso presne sedi, co musel uz vtedy vidiet, je to ok. Jasne, ze tie dalsie ale mohol tiez utahovat inak ako doradu. A ten elektricky isto nebol nastaveny na finalny doraz, to by mu inak vykrucalo ruky. Cize to hlavne tam vlastne nie je vidno.
Neviem sice preco oblubenec, len nemam rad, ked kvoli evidentnej kravine sa robia z ludi blbci.
Ty si vážne ignorant. Pozri sa na to video - ručne tam dal 3 skrutky, z toho dve vedľa seba. Utiahol JEDNU. Potom doplnil ostatné a uťahoval ich elektricky DORADU. A na záver to "poistil" tým jeho "momenťákom" - 9:39, komentár "ták, teraz ešte momenťák"... Že by to bola len taká sranda, nadsádzka? Potom je sakra dobrý herec, že to vyznieva tak vážne. Ale fakt je, že keby si v autoškole upevňoval koleso tak ako on, namiesto vodičáku by ti akurát na***i...
Tipovať nemusíš, tieto videá od neho aj od iných vcelku rád sledujem a skrátka neverím všetkému. Chválove sú vcelku na úrovni, resp. zväčša lepšie ako u konkurencie, ale tiež robí občas kiksy a tvrdí nezmysly.
Inak nedá mi, aby som si netipol, že som spravil tú chybu, že som si rýpol si do tvojho obľúbenca, ktorý je samozrejme bez chyby... >:D
Tvrdsi a pomalsi ako C4 Picasso na emp2 platforme. Nehovorim, ze ide zle, ale ide horsie ako konkurencia a z psa sa ludia smeju, ostatne vyskusane nemam.
Kedze je to pre Rasta biznis a naviac ma trochu aj rozum, nezadupava kvoli blbostiam pod zem kazde auto, ako sa to deje tu. Skor sa snazi vyzdvihnut prednosti. A hlavne je v tom relativne konzistentny.
Ja si teda nepamatam, co kedy hovoril, ale vzdy to, ako na mna auto posobilo a co som videl.
Kto nema v hlave seno, si z toho vzdy vezme to podstatne.
Naozaj si myslis, ze netusi, ako sa meni koleso a co je momentovy kluc (evidentne preklep) ? Nevieme, aky moment mal nastaveny na elektrickom, asi aj velmi maly podla toho, ako to dotahoval. Podstatnejsie by bolo, ako ich silou a v akom poradi dotahoval na zaver, to vidno nebolo. Nie som si isty, ci ta mala utahovacka staci na finalne dotiahnutie.
Mimochodom, ked som si to pozrel este raz, tak to koleso tam daval s citom a rukou mal ako prve dva protilahle sroby dost dotiahnute, co na presne osadenie na zaciatok staci.
Tipujem, ze zle vyhodnotil nejake tvoje oblubene auto a odvtedy ho nemas rad :-)
Chválu treba brať s rezervou. Občas pekne trepe a niekedy mám pocit, že okrem driftovania a kríženia náprav toho veľa nepobral. Niekedy na to isté auto povie dva protichodné názory. Najviac ma dojal, keď elektrickým skrutkovačom upevňoval koleso na Peugeote Traveller [odkaz] zhruba od 9. minúty. Všimni si poradie, v ktorom skrutky zaťahoval, a potom ako nazval zahnutý kľúč na skrutky momentovým. Tiež odborník na kvadrát...
Bylo tu srovnání Octavií, ze kterého vyplynulo, že pro aktivní bezpečnost je lepší s sebou tolik zbytečného železa netahat. :-) Ale pokud jezdím po špatných a v zimě neudržovaných cestách, pak určitě smysl má.
Samozřejmě, že to má i mínusy. VŠECHNO něco stojí. Ale to není důvod nazývat pohon 4x4 zbytečností a šmahem odsuzovat. Nenapadlo by mě někomu ho vnucovat, nebo tvrdit, že bez něj běžný řidič nemůže žít. Samozřejmě, že může. Je to jeden z prvků výbavy, a kromě ceny moc nevýhod (pro rodinné auto) nevidím.Ok, tunel, ale to je zase pro mě osobně zcela irelevantní, 5 osob vezu zcela výjimečně. Každý máme svoje potřeby a je nesmírně hloupý předepisovat, co by ostatní měli a co neměli chtít. Ty taky (jak píšeš níž) nechceš Dacii, páč máš přece jen víc peněz na lepší auto.A přitom by se samozřejmě dalo napsat, že je to zbytečné vyhazování peněz, že i ta Dacie by tě odvezla. Pro mě to je úplně to samý. Uvalíš víc peněz protože chceš a můžeš, i když nemusíš.
Ale nejsi. To jen bl.bečkové mají potřebu používat slova, jejichž významu evidentně nerozumí. Možná bys byl pozér, kdyby sis koupil Ferrari, i když nemáš rád sporťáky a jezdí se ti v tom blbě - jen abys ohromil okolí. Neznám nikoho, kdo ohromuje okolí tím, že někde pod podlahou auta má schovaný pohon 4x4. Když pak někdo nedokáže pochopit, že někdo má jiné potřeby event. víc peněz na auto než on, má potřebu ostatní urážet.
To já chápu, proč je to bezpečnější...vzato do extrému bychom všichni měli jezdit proti směru jízdy...zeptej se manželky nebo rovnou sebe sama, jestli tak budeš jezdit... Asi ne.
A aktivní bezpečnost je hodně nízká, když dítě v autě permanentně řve a ječí... to se fakt nedá bezpečně řídit 8-s
Dokker nejde mít se sedmi místy, což u mě není časté využití, ale čtyři děti doma máme...a Lodgy, jako místa ano, kolega si ho teď koupil a je nadšený, ale šel do ní z Fabie HTP holobyt a prostě, služebník asi dobrý, ale pořád to není...ono... Pro mě by to byla cesta k horšímu autu.
To už jsem zvažoval prodlouženou verzi sedmimístného Berlinga/Partnera. Asi kdyby to nebylo od někoho, koho znám, nemělo to najeto jen 78t km, tak bych do ojetiny nešel, tak to risknu a uvidíme. Včera jsem se díval na cenu dílů, pak jsem nemohl z toho spát >:D
protismer je vhodny na to, ze male dieta ma relativne velku hlavu a pri naraze mu ju moze skor poskodit/odtrhnut, cize v protismere by sa malo co najdlhsie (asi su aj normy). inak sediet uz vie od pol roka a do roka jednoznacne vo vajicku.
Naše vajíčko bylo v pohodě velké a přešli jsme na Romera až když opravdu sedela.
Já doufám, že to další bude sedět ve vajíčku, přejde na Romera větší a ta větší půjde do sedačky po směru jízdy....snad to mám dobře vypočítané >:D
I-size je hlavne platna pre vyrobcov autosedaciek. Samozrejme, ze kupit si mozes sedacku, ktora tuto normu nesplna kym budu skladove zasoby - a kedze v mensich autach je fakt problem s tymi zakladnami, tak uvidime ako dlho im to vydrzi.
Protismer je vhodny este aj vtedy ked dieta je uz na vajce prilis velke avsak este nevie samostatne bez opory sediet, alebo tak nevie dlho vydrzat. Inak ho tiez davam v smere jazdy.
Zafira byla díky ceně lákavá, ale jak říkáš, místo vzadu uprostřed nemá homologaci a je užší. Přemýšlel jsem až na jaře kupovat, chtěl jsem nové, ale ke to auto, kterým bude jezdit manželka a ta moc nové nechtěla, že to někde odře, děti okopou atd.. Do toho mi teď volal známý, že dcera prodává Grand Piccaso, tak jsme to šli vyzkoušet a ačkoliv má motor a hlavně robotickou převodovku, tak prošel...tak uvidíme, místa ale opravdu hodně.
O Rifterovi jsem taky přemýšlel, ale s aktuálním ceníkem je to skoro Touran, ale jestli půjde o 60-100 níže, bude to zajímavá volba
Jak píše kolega níže, i-size zatím není povinná a ani jí neplanuji, protože zaberou místa tolik, že bych musel mít Transporter, zůstanu u vajíčka proti směru jízdy připnutého pásem a King Romera po směru jízdy, toho mám na pás, protože do Fabie, která jde z domu, se prostě nedalo Isofix zapnout, protože to ukotvení bylo hluboko :no:
Proti směru jízdy moc nechci, už teď když jede malá ve Fabii, která má okna níže a vidí ven, tak je v pohodě, v mém kombíku ven skoro nevidí a dělá kravál, čili výrazně snižuje aktivní bezpečnost >:D proti směru jízdy si to nedokážu představit, navíc vše okopane... chápu tu bezpečnost, ale to už je fakt šílené
Narazas na normu I-size, ale povinnost to samozrejme nie je. Len kupit sedacku moze byt coskoro problem, ktora nebude mat tu obrovsku zakladnu. Decka sa prestriedaju v tych co aktualne mam, ale ked to uz clovek spomina, asi by som mal jednu kupit este v predstihu.
Ja vychadzam zo skusenosti, co mam v garazi. V picasse bude v strede viac mesta vzadu, ale nedam dopredu 3. sedacku. A tie sedacky, co mam doma, vedla seba do Picassa nedam. Kto kupuje podla testov bezpecne sedacky, vedla seba ich neda. Vajicko sa da zapnut pasom, ale vacsie deti musia podla noveho sediet proti smeru jazdy a tie sedacky su dost dlhe (napr. nevojdu do kratkeho Scenicu). Do Picassa zatial vojdu 2 sedacky v smere jazdy a jedna proti smeru (len to vykladanie a nakladanie dietata do stredu za zabrat (este ze sa da sklopit sedadlo spolujazdca)). Len co bude dalej, uvidime (sedacky z Tesca Nania za 29€ vyzeraju celkom uzke, nemaju bocnu ochranu).
Mk 4 letos dostala nový botičky , takže sedí líp, než kdejakej votunenej golf na semislickach, ale mk 5 sem přivezl na zimakach tak musím do příštího týdne počkat a pak srovnám ;)
Zafira nema homologizaciu na autosedacku v strede vzadu. Auto pekne, ale toto ju diskvalifikuje. Touran bude vo vybere ako nutne zlo (ak by to bola iba vyhodna kupa) + kufor ma tiez uzsi. Skor cesta 5008 alebo grand picasso. Uvidime co povie nova C5 aircross, ale ta asi nebude 7miestna, teoreticky CRV. Grandscenic som chcel ist pozriet a cakal som aj na Rifter/Berlingo. Pozeral som aj pouzitelnu Caddy, ale za tie prachy co by pri mojich poziadavkach za to chceli je to nezmysel.
Sharan/Alhambra, S-max a Espace su mimo moznosti, zacinaju tam, kde vyssie uvedene su vybavene k mojej (narocnej) spokojnosti
No mě v současném kombíku vajíčko uprostřed lze hrozně špatně zapnout, je tam kratší pás a dookola to jde s těží. Ale zkusím to v novém autě příští týden, jestli to nebude komfortnější mít dospělého na boku...ale v Picassu není tunel a docela dost místa uprostřed, navíc tam má manželka po obou stranách děti, které hlídá
Tretiu som nemal, mal som len 2, ale kedze tam vosli aj s manzelkou v pohode, tak musi tam vojst aj tretia. Odsledoval som si vzdialenosti a tu strednu prelozil este na kraj. Tiez v ramci isofixu je mozne asi 3-4cm posunut sedacku. Nie ked je uchytena ale predtym. Variantu: 2 sedacky a medzi nimi dieta/alebo dospely zavrhavam automaticky - zly pristup, manipulacia, potreba pri nalozeni mat siroky priestor medzi sedackami atd. Idealne riesenie su 2 sedacky vzadu (jedna na strane a druha v strede) dospely na druhom kraji a v predu znovu sedacka. V podstate tak jazdim aj teraz a kym tretie nevyrastie z vajicka, tak posluzi v takomto rozmiestneni aj sucasne auto, len vajce musi do stredu vzadu (nastastie mi stredny pas presne dociahne), ale pre dospeleho je to o hubu ale este sa vojde - dlhsia cesta v tom ale nie je mozna.
Mrkni na to video: [odkaz]
V Grand Picassu je mezi bočními sedadly s sedačkami i místo pro tlustého Španěla >:D , takže sedačka by se tam měla vlézt, je tam i isofix. Pravda, že třetí sedačku jsem tam nerval, protože jí nemáme, ale když jsem tam narval do18 kg, vajíčko a mezi ně jsem se opravdu pohodlně posadil já se svými 110 kg a hodně širokým pozadím (se nevlezu do MX5 :'-(:-( ) plus proti konkurenci ze třídy má samostatně posuvné sedačky, to Scénic už nemá, stejně široké a co jsem koukal, tak asi jako jediný má možnost si lehce sklopit opěradlo vzadu, což v noci větší děti ocení...
[odkaz]
Neříkám, že se to nedá, ale proti minulé generaci jsem byl prostě zklamaný. :-| A záleží jak velké děti. My máme rok a půl na té velké, 11 let čerstvě bez podsedaku a 17 let 183 cm, který naštěstí s náma už moc nejezdí, ale čekáme ještě jedno, takže bude vzadu vajíčko, velká do 18 kg a buď manželka nebo 11 letá... časem možná dvě do 18 kg a manželka... takže každý cm se počítá 8-s
Strašně jsem přehlížel Grand Piccaso a teda až teď jsem si ho prolezl, posedali jsme si tam, zatížili a asi z MPV nejvíce místa, pomalu se dotýká velkých MPV typu Sharan.
A teď mě napadá, že jsem úplně zapomněl na Fordy 8-s ale asi kvůli cenovky...
A skusali ste 3 sedacky vedla seba v 5008? Lebo do C4 Picassa nevojdu 3 vedla seba nevojdu. Tak isto v Grand Scenicu medzi 2 sedacky clovek vojde, je to lepsie ako napr. v Citreoen C5, ale je to aj tak dost obmedzene.
Problém jsou i dvě sedačky a dítě mezi němi. Jako takhle, více místa je v 5008 a ještě více v Grand Picassu. Zafiru a Tourana jsem zkoušel, ale pravda, že jsem s tím tolik času neměl jako s 5008, Picassem a Scenicem, ale Zafira má prostřední sedadlo užší a Touran mi příjde taky docela úzký.
Tady je jedno Španělské video, kde to jde krásně poznat [odkaz]
Karle, krásná irobie, ale něco k věci...to nejsou jen plusy, ale i mínusy, od vyšší váhy a spotřeby, přes složitost a třeba u těchto aut pro rodinu téměř vždy vznikne na podlaze tunel, který omezuje 3. cestujícího, proto třeba Touran není 4x4
Zavisi ako je druhy rad rieseny. Napriklad taka 3008 a 5008 su na sirku identicke. 5008 ma ale 3x isofix a 3 sedacky tam v pohode vojdu, resp 2 sedacky a este aj dospely sa vojde tak, ze ma pre seba priestor. Do 3008 sa to neda - inak riesene sedacky, zapinanie pasov atd. GS Nema vzadu 3x isofix, ale na sirku to vyzera, ze by to vojst malo, hoci prostredna sedacka sa musi zapnut ale pasom - co nie je taky problem pokial sa na to myslelo a ak este tam bez nejakych kompromisov vojde jeden clovek - co bude typicka jazdna konfiguracia 1 sedacka v predu a 2 vzadu.
Design Riftera se dost povedl. Musím uznat, že na polo dodávku vypadá skvěle. Diesely 75 a 96kW paráda, ale v benzinu jen tříhrnek a ve slabší variantě je promarněná příležitost. Snad dostane Rifter silnější variantu 96kW, což by mělo stačit. 1.6THP je pak čirá utopie... ;-)
To víme. Například už ten tvůj postoj k řidičům s Účkem v SPZ je čistá póza. >:-[];-)
Co zatím nevíme je to, s jakým autem momentálně pózuješ. Co takhle SZ...
Přišel jsem k 4x4 jak slepý k houslím, ani jsem to vlastně nechtěl a nepotřeboval, ale ono to je znát i na suchu, třeba když chceš rychle opustit křižovatku či v zatáčce. Neodsuzuji, ale pro mne to rozhodně není podmínka pro auto.
GS je priestorovo pre 3 decka dobre, len manzelka nevojde :-) Tak isto Rifter ma 3 miesta vzadu, ale skuste dat 3 moderne sedacky vedla seba, nemusia vojst (a asi nevojdu). Ideal by bol aspon 4 isofixy a take auto, pokial viem, nie je.
Jj, takový auto si rozhodně nemůže nikdo koupit např.do stavební firmy, že by s ním třeba potřeboval občas vyjet zablácenej kopec nebo mokrou trávu. A sněhu nad 3cm už u nás nenapadlo několik století. Hoši hoši......
Ty si to auto videl vôbec? Ronault tiež nehovorí všeobecne o troch deckách, ale vyslovene o sedačkách do 18 kg, ktoré sú dosť rozmerné.
Osobná dodávka s posuvnými dverami na tom so šírkou vzadu vždy bude lepšie ako MPV porovnateľnej triedy, pretože vozislo ako také sa smerom dozadu toľko nezužuje, posuvné dvere sú spravidla tenšie ako krídlové, a naviac u nich absentujú lakťové opierky, ktoré pri zatvorených klasických dverách často detským autosedačkám prekážajú. Čistá vnútorná šírka osobnej dodávky často dosahuje alebo presahuje 1500 mm, a to je sakra poznať.
Vravis, ze GS priestorovo nic moc pre 3 decka? To je tiez jeden z horucich kandidatov, ale tou poznamkou si ma moc nepotesil. Ten vyber sa drasticky zuzuje.
Testy ho chvalia, realne som v nom nesiel takze zatial neviem. Zmenila sa situacia a potrebujem nieco 7 miestne resp podmienka je 3 plnohodnotne sedacky vzadu (ale 7 miestne aspon nudzovky). Cize toto by bol vazny kandidat v pomere cena/uzitok. To ale neznamena, ze nemusi splnat dalsie parametre.
Ked SUV s malymi objemami su pouzitelne, aj toto musi byt.
Mas pravdu nekupujem, nesplna to jednu z nutnych podmienok - lepsie svetla. Keby ano, tak je to jeden z vaznych kandidatov a prave s tym vykonejsim benzinom, ktory bude.
Je to trochu logicke - kedze inde maju odstupnovane vybavy rovnako. Vypadla ta najnizsia a posunuli sa smerom hore - v podstate marketing ako hovoris.
Co je viac zaujimave, ze vykonejsia 1.2 v ponuke aktualne nie je. Asi nestihaju pokryt dopyt v dalsich modeloch. Nedozvedel som sa ale ci auto ma moznost full led. Kedze to ale nie je spomenute ani pri priplatkoch, tak asi sotva. Skoda.
Ja som sa s tym nestretol, aby deti rvali. Trosku ano, ale rozdiel medzi autami som nezaznamenal. Skor cestou do Chorvatska, ked su 2 v smere jazdy a jedno proti, tak je to ina zabava, lebo sa vidia. Je to dost veda dobre auto vybrat a idealne neexistuje. Pri tom starom Berlingu do toho treba sadnut, mna tam vzdadu nieco tlacilo do brucha/hrude (aj predajca potvrdil, ze na to upozornuju a ludia sa stazuju). Vraj kvoli mechanizmu dveri.
Ja som s tym 180 isiel, ale hluk je citelny v rychlostiach nad 90 km/h. Rifter je dodavka, ale na emp 2 platforme, cize o lepsich jazdnych vlastnostiach scenicu az tak presvedceny nie som (ale nevylucujem).
Určitě to nezvládáš a jen tady lžeš. Protože bez čtyřkolky nemůžeš vyjet ani z parkoviště.
A ani 4x4 není to pravé, měl bys mít aspoň 6x6, ideálně 8x8, co kdyby náhodou napadl sníh?
že v nabídce nebude 4kolka (teda predpokládám). Pro drobné podnikatele by to auto zase nabralo na atraktivite, koneckoncu nejen pro ne. 4kolky dnes táhnou. Co když nasneží a cesta k Tescu je do mírného kopečka
4x4 je za mna vzdy lepsie mat ( ak je ta moznost ) ako nemat .... ja by som vsetky auta seriovo vyrabal uz len kvoli aktivnej bezpecnosti normalne rovno uz v 4x4 ... ale casom sa na to pride >:D .. navyse elektroauta a hybridy s tym uz budu mat "menej prace" .. tam spravit 4kolku bude pohoda ;-) .. takze cakam ze casom to bude uz bezna vec ... a za dalsich 30 rokov klasicke dvojkolky budu len v muzeach uz :*):-)