Ekonomika
Blue Sun
6
Fostek.
Přejít do diskuze
Podle diskuzí se zdá, ze největším automobilovým zlem je koncern VAG a místní (komunita CZ a SK) hlavně velmi podrážděně reaguji na jakýkoliv úspěch Škody.
Nikde a nikdy v testu aut jsem ještě nečetl, ze by novinář prohlásil něco o “nej” značce.
Nikde a nikdy v testu aut jsem ještě nečetl, ze by novinář prohlásil něco o “nej” značce.
vedou SUV, když se sčítají napříč všemi velikostními skupinami, zatímco u skutečných aut se třídy rozdělují...
Takže můžeme říci, že nejprodávanější jsou hatchbacky?
Takže můžeme říci, že nejprodávanější jsou hatchbacky?
Jo? Z čeho jsi to vyčetl?
Já čerpám z focus2move a tam to na žádný masakr Toyotou nevypadá. Jako značka má Toyota +2,6% (VW +6,3%, Renault +3,6) , jako skupina má +3,3% (VW +7,2%, Renault-Nissan +4,7😖.
Já čerpám z focus2move a tam to na žádný masakr Toyotou nevypadá. Jako značka má Toyota +2,6% (VW +6,3%, Renault +3,6) , jako skupina má +3,3% (VW +7,2%, Renault-Nissan +4,7😖.
Co na tom quasqai svět vidí- dozadu se vejdou 2 malí lidi a ve spolehlivosti to sláva taky není..
A je to tu zas a znova..., tyhle statistiky jsou primárně o názvu modelu, nikoli např. o celkovém prodeji klasických kompaktů konkrétní automobilky. Proto není racionální přímo srovnávat produkci kompaktů (dané automobilky), které mají pro všechny karosářské verze shodný název (např. Civic, Focus) s těmi, které mají třeba pro sedan a hb název jiný (Corolla/Auris, Golf/Jetta).
Sečti si Corollu s Aurisem a hlavně pak Golf s Jettou (659.352! - s rezervou absolutní prodejní jednička) a uvidíš čísla Civicu a Focusu ve výrazně jiném světle. Hned pod Golf by pak Civic rozhodně nepatřil. A kdepak by asi byl Civic (nebo Focus) světově bez sedanu (tak jako to má Golf)? Každopádně hodně hluboko pod Golfem.
Sedan je ve světě (na rozdíl od EU) mimořádně populární karosářská verze, proto čísla, kterých Golf i bez ní dlouhodobě dosahuje, jsou naprosto výjimečná.
Sečti si Corollu s Aurisem a hlavně pak Golf s Jettou (659.352! - s rezervou absolutní prodejní jednička) a uvidíš čísla Civicu a Focusu ve výrazně jiném světle. Hned pod Golf by pak Civic rozhodně nepatřil. A kdepak by asi byl Civic (nebo Focus) světově bez sedanu (tak jako to má Golf)? Každopádně hodně hluboko pod Golfem.
Sedan je ve světě (na rozdíl od EU) mimořádně populární karosářská verze, proto čísla, kterých Golf i bez ní dlouhodobě dosahuje, jsou naprosto výjimečná.
V jinem clanku jsem cetl ze skodovka je na vrcholu prodejnosti a mezi prvnima a ted tady ve svetovem zebricku Skodovku nevidim? Tak ted jsem zmaten, kdo ma pravdu? I zde novinari pisi o uspechu skodovky ale asi jen v malem meritku a svetu se neblizi ani nahodou, a to se nadava na hyundai a ona je 18cta. Taky divny kdyz je to podle mnofa diskutujicich hnuj. Zas nekdo lze.
SUVecka proste uz pozieraju strednu triedu aj nizsiu strednu triedu... je to uz par rokov viditelne aj na cestach... takze nic nove 😉 :😉
Nemá RAV zajímavější motory? Třeba ta 2.5 s hybridem mi zní docela dobře...
A jinak za tím určitě bude i síla značky a pokrytí trhů.
A jinak za tím určitě bude i síla značky a pokrytí trhů.
Jo, to je samozřejmě nesmysl, SDA u nás už to vzalo v potaz a rozdělilo to dle velikostí. Ale nárůst SUV tu je i tak.
Tiguan je o dost dražší než Golf a kanibalizuje spíš Passata. U Fordu je tam určitě taky rozdíl, ale co mám v hlavě tak ne tak velký.
No a dnes sa kazdy do tej "SUV" krabicky snazi aspon paierovo dostat co najviac svojej produkcie. Dnesnych X percent znamena nieco ine ako pred 5-10 rokmi.
V tom má ale celkem pravdu. Lidi dost koukají na cenu, takže pokud jim jeden nabídne hatchback za 350 000 a druhý za 320 000, je celkem pravděpodobné, že vezmou ten levnější. Podle nadšenců z místních diskusí nejde soudit dav. Jsme v tomhle směru jiní (někdy).
Dobře, špatně jsem to napsal. Cena při stejné velikosti auta. Prostě chci malé SUV s určitou výbavou a u koho to bude stát nejmíň tak beru.
Krásně je to vidět u Fordu, kdysi jedničkový Fokus přeskočila i u nás ještě donedávna né zcela vídaná Kuga (dnes jich jezdí o poznání více), potažmo Escape.
Golf válí všude jinde mimo USA, to je klasik, ale možná to bude i tím, že Tiguan se všude neprodává, tam kde Golf ? Protože ho může čekat podobný osud, jako Fokus 😐
A pochvala Civicu, který je vidět se hodně povedl, když se řadí světově hned pod Golf !
Golf válí všude jinde mimo USA, to je klasik, ale možná to bude i tím, že Tiguan se všude neprodává, tam kde Golf ? Protože ho může čekat podobný osud, jako Fokus 😐
A pochvala Civicu, který je vidět se hodně povedl, když se řadí světově hned pod Golf !
Jetta zacina na 18 545 USD
Corolla zacina na 18 700 USD
Passat zacina na 22 995 USD
Camry zacina na 23 645 USD.
Takze podla Tvojej logiky by malo davat VW Toyote na frak.
Kupovat dokola bez uvazovania? Nebudes skor kupovat auto, s ktorym si spokojny, akurat v novsich generaciach?
Corolla zacina na 18 700 USD
Passat zacina na 22 995 USD
Camry zacina na 23 645 USD.
Takze podla Tvojej logiky by malo davat VW Toyote na frak.
Kupovat dokola bez uvazovania? Nebudes skor kupovat auto, s ktorym si spokojny, akurat v novsich generaciach?
Jak se vykoukne z te nasi kotliny, je svet ponekud jinaci.O corolu tu clovek nezavadi, ale nisan je obcas videt.
sa pomaly ale isto dviha... ja jsem to rikal :😉 😉
tento rok uz pojde podla mna z melona aut rocne vo svete na nejakych 1,2-1,3 melona... a to pri momentalnej ponuke aku ma to vyzera na vcelku slusny tah na branu a mensie prekvapko :yes😒br />
chce to ale dalsie modely.. len 😜ander a eclipse cross dlhodobo nepostaci.... tak uz nech je tu r 2020 a novy bracek nissanu juke :yes:
tento rok uz pojde podla mna z melona aut rocne vo svete na nejakych 1,2-1,3 melona... a to pri momentalnej ponuke aku ma to vyzera na vcelku slusny tah na branu a mensie prekvapko :yes😒br />
chce to ale dalsie modely.. len 😜ander a eclipse cross dlhodobo nepostaci.... tak uz nech je tu r 2020 a novy bracek nissanu juke :yes:
Chlapi , Fostek má pravdu tentokrát, málo lidí kupuje auto podle vlastností, většina jde po ceně za velikost nebo to kupují dokola bez uvažování.
Zvláštní, podle českých testů a diskuzí by člověk řekl že nej nej značka je jen jedna a celý svět tomu nerozumí 😄