Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Proč mají některé voliče převodovek rovnou dráhu a jiné zakřivenou?

91 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Z * se bič uplést dá. Zakřivená kulisa je jiná než přímá.
Avatar - Ozzman
Ozzman
>😒]

Kdyby tam alespoň bylo napsáno, které vozy dnes mají ještě tento manuální systém, které ne a tak... no nic, tak až budu vyjíždět, tak hlavně D jako Dopředu >😒]
cz_coxx
... a ja si vzdycky myslel ze D znamena Dozadu >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nééé >😁 Proč si mi to zkazil ? Sakra, teď už nevyjedu z parkoviště !
Avatar - Loptos
Loptos
a R je Raketa, ze jo 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
A P jako PLNÉJ! >😁
Nonsens
D neni dýzel?
Avatar - Ozzman
Ozzman
D jako Doprde.le >😁
martinecko
ne, ne, ne, panove, pletete si to 😉
D - day
N - night
R - race
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes: >😒]
Avatar - bystron
bystron
S manuálem zase řadíš 1-2-3-4-5-Raketa 😉
peterhajzel
ja radím 1-3-5
Avatar - Zetti
Zetti
Vyssi level uz jezdi dopredu na "B"
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 :yes:
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Nic pohodlnejsie a lahsie ako volic pod volantom nevymyslia. Dobre ze sa Mercedes vratil k tomuto sposobu. je to na dosah z volantu a prstom si clovek zaradi . Paka nezabera zbytocne priestor na stredovom panele. Pamatam ked som bol v 90 rokoch v Amerike a kupil nej Pontiac co mal poriadnu tycku pod volantom. Amici sa ma este vtedy pytali can u drive a stick...? manual tam bol v autach zriedka a my sme nechapali preco. Dnes uz chapeme a je dobre ze automat dorazil do Europy... :yes:
nippon
Dovolím si oponovať. Nie je nad manuál. S automatom nerád jazdím, dá sa povedať, že mám až averziu. Vždy, keď idem manželkynim autom, prehodím to na manuál, ale ani to nie je ono. Tá spojka tam chýba. Je to jazda o ničom... Ale, je to len môj názor. Nič viac.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A ja mám averziu na automatický sytič.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Byl jsem taky bojovníkem za manuály, s narůstajícím provozem jsem se nechal zlákat (ostatně auto co jsem chtěl moc s MT stejne nebylo) a auto nemám ani měsíc a už bych se k MT nemusel vrátit, minimálně né do daily car.
andy2214
Pro me je to 50/50. Mel jsem automat a fajn, presedl jsem do manualu, jeste takoveho, kde se clovek ve meste uradi, protoze 6tku tam dava uz nekdy od 60ti km/h a vubec mi to nevadi a po automatu se mi nestyska. Mozna je to tim, ze jezdim tolik, ze to proste nevnimam a radim uplne automaticky, taky tim, ze je dobry, ma dobrou polohu s radi skoro sam.

Vyhoda manualu je, ze mas auto vic pod kontrolou. U automatu, ktery auto v beznem modu dusi v nizkych otackach a reakce tak ma se zpozdenim je to nekdy otrava.

Kdybych si kupoval nove auto, byl bych tak na 51% nakloneny manualu, automat bych vzal jen kdyby to byla nejaka dobra nabidka.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nevím, ale jako taxikář bych se radši manuálu vyhnul na 99 %, i když má auto sebelepší převodovku, tak neustálé rozjezdy po Praze, kopce, dlažba za mokra, poposkakování v zácpě.. nevím, po prvním průjezdu centra s AT jsem byl v sedmém nebi. Nikomu to nevyvracím, navíc některé auta jsou s manuálem vzácné jako jednorožec. Pořád mám ještě jedno auto s manuálem, ale to půjde do světa a kdybych někdy kupoval něco menšího jako další vůz, tak bych asi klidně manual vzal, záleží, jeslti by to auto mělo mít trochu "Fun Factor".
andy2214
Tak ta Octa CNG je hodne prijemne zprevodovana, razeni jde lehce a hlavne ten motor zkousava bez problemu i 1000ot min, takze treba pred retarderem zpomalim na ctyrku na 30 i mene a nemusim podrazovat ni vyslapavat spojku a za nim se na ni normalne bez protestu rozjedu, na delsi jizdy zas zaradim 6 tku ktera ma uz tak od 70 sily dost. V kombinaci s tim hladkym benzinem to jede suoer. Kdyby to byl diesel s hrubsim chodem a mrtvejsim spodkem, tak by mi to vadilo mozna vic. Takhle jsem ale uplne spokojeny.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jezdil předfaceliftovou CNG Octou a to auto mi přišlo úplně mrtvé na spodek a i 1.2TSI 77kw byla proti tomu pocitově živější motorizace a příjemnější na jízdu.
Avatar - Lumix56
Lumix56
do r. 2007 jsem jezdil jenom s manuály, od té doby jsem již vystřídal několik automatů (4.st., 5.st., 9.st., nyní CVT). I když jsem manuál ještě nezapoměl, bez AT již žádné nové auto nechci. Vozy s AT jsou sice cenově trochu výše, ale není nad svezení s pořádným automatem, ve kterém posádka vozu nemusí při každém přeřazení cvičit záklon/předklon. 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
To v com si jazdil do toho 2007? Naposledy predklon zaklon som mal na Skode 120 pretoze som skratil paku. 😄
Seabow
To co pises platilo tak pred 20 rokmi ked tie automaty neboli bohvie co okrem premie, dnes ked mas uz aj u mainstreamu slusne HDM automaty a dvojspojky tak nevidim okrem ceny a (teoreticky) vyssom riziku poruch ziadny prakticky vyznam manualu. Hlavne asi ta cena je problem aj ked vela ludi stale bezhlavo odmieta automat aj ked by na to mali a zoberu radsej manual. Poznam par takych co nadavali na automat a teraz nan nedaju dopustit. Vela ludi ma jednu skusenost s automatom bud starym alebo nejakym "robotom" alebo cvt a uz z toho robia zavery. Ja manual nikomu neberiem je to kazdeho volba ale nadavat na majitela automatu, ze nevie soferovat a je lenivy je dost ubohe. Nemyslim tym konkretne teba ale vsimol som si to hlavne na forach, ze tam chodia sami super vodici co davaju medziplyny aj pre Tescom a robia si posmech z AT. :-!
PS: Mal som DSG a teraz mam manual a bola to obrovska chyba, kazdy den na to nadavam, ze som nezobral AT ale nebolo velmi na vyber. Clovek si na dobre lahko zvyka.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já to klidně přiznám, jsem lenivý a pohodlnný a taky přiznám, že díky tomu mohu z místa/křižovatky vystřelit rychleji, než 90 % těch závodníkům s manualem co dávají meziplyny před Tescem se starýma vraždama a honí si triko.
andy2214
Jo, vyjezd z krizovatky je asi nejvetsi vyhodou. I na pul plynu, pro jistotu ve sport + jsem byl vzdy zdaleka nejrychlejsi a s naprostym klidem a gracii.
Avatar - Ozzman
Ozzman
S AT na půl plynu, neznalý poměrů, jsem poprvé málem najel na záda motorkáři >😁 A nebyla to žádná 50tka... >😁
andy2214
U toho MB ten sport + rezim ktery tam hned hazel prevody bez prokluzu byl parada. V nizsich rychlostech stal za myslim nadprumernou dynamiku, protoze na rozjezdy to bylo fakt super, ve vyssich rychlostech uz to takovy zazrak dynamicky nebyl, proste obyc 2.0 d s 400nm ktery se zda, ze jede vic, nez jede ve skutecnosti. Jinak to tam ale v sportu sazelo jak formule.

Ja zas kdyz vyjel, tak jdem nevedel jak mit nohy, tak jsem mel levou na brzde a pravoi na plynu. Hned pri prvnim brzdeni jsem si malem prekousl jazyk.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty si jezdil s levou na brzdě?! >😁 No ... to si hustej >😁 To bych nedal, vždyť v té noze máš úplně jiný cit.
Avatar - lyon667
lyon667
To je o zvyku. Ja v automatu brzdim levou v podstate od doby, co ho mam, a prijde mi to prirozene.
Reco
Ak tak robis od zaciatku, je mozne, ze ten cit uz vypestovany mas. Ten, kto presada z manualu do automatu by som to vobec nedoporucoval - iba prava noha.
Avatar - palix
palix
Tiež som brzdil ľavou nohou, ale v PC hrách 😉. Ako sa tu spomína, je potrebné vypestovať si cit v nohe. Ak to chcete skúsiť, tak radšej opatrne - ľavá noha normálneho vodiča nemá naozaj cit pre brzdenie. Ak máte auto, ktoré má "jedovaté" brzdy = 1 zapnuté / 0 vypnuté (Hyundai, Škoda...), tak to nemusí byť príjemné. Lepšie to ide na autách, ktoré majú aj nejakú dráhu brzdového pedála a brzdný účinok sa dá lepšie dávkovať (Mazda, staršie Ople...). Navyše pokiaľ to nie je automat, tak sa ľavá noha na brzdu nedáva veľmi prirodzene. V aute mám momentálne manuál a baví ma jazdiť tým autom.
Avatar - speedfred
speedfred
to sa dá v kľude naučiť a vypestovať si cit.
Avatar - speedfred
speedfred
tak už aj na teba došlo na Baríkove slová o križovatkách ? >😁 >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jo... 😒 ale nemám už zimaky! >😁
andy2214
Po me zkusenosti s tou aktualni premii s 9 st v aktualnim MB E je to problem stale. Mozna, kdyby to byla 350d s sesti valci, pobirala by ten spodek lepe, ale kolik tech 350d jezdi.. kdyz prevodovka udrzuje co nejvyssi stupen pri 1200 ot min u motoru, ktery v tech otackach proste nejede, tak muze byt svizna jak chce a stejne pri potrebe pridat zmacknes plyn kam chces a nic se nedeje. Treba vterinu, ale je to znat. Jine mody prevodovky to neresi, protoze jsou pak sice pohotove a super, ale jizda je uskakana.

Takze ne, zadny zazrak se nekona a pres den v provozu to byla vylozene otrava, nakonec kolikrat nezbylo, nez se zaradit a jet normalne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nakonec si se vrátil, kam tě táhlo srdce a Škodofkou na plyn pobíjíš prémiovky.. to už jsme slyšeli mockrát >😁 Stejně si myslim, že trochu kecáš >😒]
andy2214
Tak financne je to nebe a dudy a ver, ze kdyz vystoupim z Oktavky po xx hodinach, jsem na tom uplne stejne, jako kdyz jsem vystoupil z MB. To auto me temer nicim nepresvedcilo, ze by za to stalo. Nejdriv jsem chtel Suoerb, rikam ale ne, vyzkousim Oktavii v ktery jsem dva roky nesedel na CNG at se trochu zahojim a ted vim, ze jsem vybral dobre a o Superbu uz vubec neuvazuju, ted neposkytuje nic vic, jen vic mista. Mercedes ale nemel ani toho mista vic.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Možná zkusit ještě jinou značku, než Škodovku... >😁 Ja vím, zní to asi hororově, ale.. alespoň se projeď >😁
andy2214
Tak leda VW.

Predstav si, kdybych se stejnou peclivosti jako nekteri prolezou interier Oktavie a najdou s vypjetim vsech sil treba vyplne dveri prolezl Focus nebo Mondeo, to by byl soupis slabych stranek na dve A4.

Bohuzel, koncern v podstate konkurenci nema. Vzdyt Focus nebo i30 jsou proto Octavii auticka pro deti.

A cenove? Vzdyt rok stara G-Tec s motorem kterx bez problemu vydrzi 300 tisic po meste a s nejakou rozumnou vybavou stoji 400 tis kc. Vazne bys v situaci, kdy te to auto zivi sel treba do Oplu pro Astru, ktery ani CNG nema v ceniku a hrozi ze by byla vic v servisu nez na silnici, kde by na ni koukali jak na prizrak protoze by byla prvni a posledni kterou by videli?
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, že zrovna ve Fordu si seděl naposledy před 30ti lety asi komentovat nebudu, to tu už hlásáš asi 2 roky a jestli ti příjdou podstatně lépe zpracované dveře u průměrné Octavie, než u průměrného Fokusu, nebo dokonce Mondea, tak máš asi i problém se zrakem a nejen dveře, ale celá řada věcí v interiéru, bytelnost.... Ale je ještě spousty jiných značek....

No, jen si otlačuj dál kolena o tvrdou palubku v Oktávii, je vidět, že si jiná auta nezkoušel a začínám velmi pochybovat, že si kdy měl nějaký Mercedes >😁 Hele, já se s tebou snad někdy svezu, kde máš štafl ?
andy2214
On profik vidi veci jinak, nez amater co v aute stravi hodinu denne.. proste ty nuance nepoznas, nevnimas. Ja v tom mercedesu odsedel cca 2000 hodin za necely rok, proto jsem ho otestoval dost ver mi. I kdyz treba 80% bylo ve meste, dost take v noci bez provozu a i po okreskach a dalnicich jsem najel nejaky tisic km.

Me nevadi vyplne dveri, o kterych ani nevim, ze tam nejake jsou.

Ja nez si poridim svou, mam ted pujcenou s 200 tis km za 4 roky. Auto ma puvodni tlumice, nikde nic nemlati a v interieru nic neskripe. Jen volant je ohoblovany. Delala se jen spojka nekdy ve 150 tisicich. To je u Skody standard. Az to bude umet Ford nebo Opel, treba nad tim budu uvazovat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, tak se pojď na takového Forda podívat... jednoho mam v garáži a je i na prodej a má skoro 300.

Za odmenu ti přivezu nějakou Oktávku z práce, abys viděl, co to jsou pazvuky v interiéru. Ty si bohužel v jiných autech nikdy nejel, proto to měříš takovou optikou. Když se k tomu někdo chová jak prase, tak se nediv.

P.s. U Fordu ta spojka vydržela do 260 tisíc a u Škodovek souhlas, služební Superb podobný nájezd a spojka.
webpaja
Ozzy nemůžeš srovnávat firemní auta na kterých se střídají řidiči s privátem. To je nefér.
Avatar - Ozzman
Ozzman
O to nejde, eskapádu s e😜řítelkyně Oktávkou jsem tu vyprávěl už mnohokrát, jde o to, že je to vzorek více aut a Andy tu vlastně říká, že nic lepšího není a že vše ostatní je poruchové... ano, poruchové je všechno a je to prašť jako uhoď a je vlastně jedno, jestli je to staré, nebo nové auto.

Pak jsou tu totální průsery, které jsou způsobeny špatnou konstrukcí a u nového dnes prodávaného auta snad takových aut/motorů moc není, nebo mne aktuálně žádný nenapadá.
webpaja
Mám v autech odježděno poměrně dost a i troubovi, který se nevyzná (tím myslím sebe) stačí jedna delší cesta, aby poznal o kolik lepším vozem M-B oproti škodovkám je.

Úroveň jakéhokoliv hlediska komfortu je citelně o tolik vyšší, že bych nikdy neváhal nastoupit do prémie oproti měáinstreamu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A to ještě zrovna obyčejná Oktávka není etalonem komfortu, mnohdy je to spíše to horší z mainstreamu.
andy2214
Obycejna treba ne, ale ta s viceprvkem a 100kg v kufru jo. To auto se komfortem, snad az na slabsi odhlucneni muze merit se stredni tridou.

Ja Oktavku nechtel prave proto, ze jsem mel v pameti 1.6,tdi, ani nejde tak o motor a podivne prevody, to je jen o zvyku, ale je pravda, ze vzadu torzka mlatila a auto nadskakovalo. To sice nebylo nic fatalniho nebo nebezpecneho, ale nic moc. Jake bylo me prekvapeni s touhle verzi.

V interieru se Oktavii nic nevyrovna uz jen kvuli designu. Ty malovanky z konkurentu nepripadaji v uvahu.

Co se tyce komfortu Mercedesu, tak dost vypovi uz jen to, ze zakaznici do objednavek zacali psat ze chteji Superb a ne Mercedes, asi proto, ze v Superbu je daleko vic mista a s adaptivnim podvozkem je dostatecne komfortni a takrka vsichni ridici se vratili k Superbu, snad jen dva chteli znovu Mercedes. Jo, az tak to je. To auto neni o tolik komfortnejsi aby to byl nejaky zasadnejsi rozdil, zato je zasadne praktictejsi.

Vsechna auta se serou, ale VW koncernu jsou proste auta na praci a nejvychytanejsi. Proto se jich proda nejvic a proto si nejlepe drzi cenu.

A sice se ti to nebude libit, ale Oktavie proste olizuje stredni tridu, koneckoncu i tady najdes lidi, kteri tak pri nakupu uvazovali. Je proste nejvetsi, nejdospelejsi a nejvychytsnejsi. O Golfu, Astre nebo i30 neuvazuju, to uz pak jen Superb/Passat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jsem vlastně nikdy s torzkou v Octe nejel, jen CNG a Scouta a že by to bylo něco nadstandartního? To vůbec, prostě normální auto. Vzhled a kvalita/funkčnost, jsou odlišné světy, mne nevadí Cockpit Oktávie, ale jestli si ještě pamatuješ starší, dvojkové, tak je tam prostě rozdíl třídy v neprospěch nové, hlavně v průměrných verzí.

K tomu komfortu - zkuste jinou značku, opravdu, alespoň se projeď.

VW se neserou, nebo co tim chceš říct? >😁

Přesah do střední třídy nerozporuji, to jsme ale zase jinde. Zkrátka si tady pořád meleš tu svou, proč je Oktávie nejlepší auto na světě 😄 Já nepopírám její kvality, ale vylez z té bubliny 😄
andy2214
Kdybych si kupoval auto na bezne jezdeni, asi bych si Skodovku take nekoupil a skoncil bych u nejake i30 nebo neceho s dostatecnou uzitnou hodnotou a lepsi cenou. Vetsi propad ceny bych asi neresil.

Kdyz v tom ale sedis hodne, jakakoli malickost, kterou bezny ridic muze tolerovat hraje roli.

A ergonomie, prostor, prakticnost jsou u Skodovek - Octavia/Superb bezkonkurencni. Kdyz ti navic sedi stridmy design interieru, je to dalsi plus. Opravdu bych nechtel koukat na palubni desku z kosmicke lodi jako ve Focusu. Komfort je normalni, dostacujici.

Ono se casto rika vyplne dveri, mlatici torzka.. ale uz se zamlci, ze v jinych autech je tech slabin v interieru desetkrat vic a maji jine nectnosti.

Jak rikam, Skodovky jsou auta na praci a v tom jsou nejlepsi. Ze to co delaji delaji dobre je potvrzene i tim, ze nove generace jsou spise evoluce. Takovi frantici, kde kazdy novy model nova ves by mohli povidat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok... vzhled interiéru ve Fokusu souhlas, není nejkrásnější, ale v titaniu to rozhodně není žebrák, umí být i celý v kůži, včetně výplní dveří a tam si to nezadá s Golfem. Jsou to dvě věci. Mimochodem, už je na salonech 4. generace a je to obrovský skok v prostornosti a interiéru směrem k Mondeu. Už jsem se byl podívat, zatím nejel.

Frantíci dělají větší změny, ale za to bych je nekritizoval, mají jinou cestu, navíc některé jejich auta a motorizace jsou výborné a spíše jim ubližuje pověst, kterou až neprávem kritizují lidi, jako jsi ty. Mrkni třeba na trojkovou Lagunu, projeď se, posaď se.. to auto díky chybám předchozího modelu bylo nadstandartní, vybavené, kvalitně udělané a i motorizace drží... ale je to francouz = musí to být zlé. Já jsem k autům daleko otevřenější a vysloveně špatných je na truhu málo... i ta Hyundai přes odpornou reklamu, není špatným autem.
Avatar - palix
palix
Keď si všímam, tak jazdí dosť veľa Priusov ako taxíky. Nie je to lepšia voľba ako MB, alebo VW / Škoda? Dlhoroční taxikári, ktorí najazdia veľa km, ale môžu mať celkom dobrý prehľad, čo kúpiť a čo nie.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Nerozumiem co donutilo Andyho prejs z E cka na Skodovku ... Ja som sedel v oktavke aj novom Superbe len ako spoluvodic par 100 km ale pokial by korunky netlacili a nebudu tlacit nikdy to nevymenim za Skodovku. To ze MB bol pohodlny stejne ako Oktavia alebo Superb su viac ako divne vyhlasenia...Musim sa este opytat znameho v Brne co pred mesiacom vymenil Superba za E 350d ci to tiez nemeni naspat...Clovek sa tu docita vecicky >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já si myslim, že tam hraje roli hlavně fanouškovství, silný, neznalost konkurence a možná i finance. Já chápu, že pro taxík stačí Oktávka, ale tak nebudu z ní dělat nejlepší auto na planetě, protože jí mam v garáži.
andy2214
Samozřejmě ze jde o finance, kdyz uplne stejne poslouzi levnejsi auto. Na co platit za vic, kdyz to neni ani zdaleka o tolik lepsi, o kolik je to drazsi.

Vezmi si, ze ja za den nasedim v aute mozna stejne jako ty za tyden. Presto mi treba automat vubec nijak nechybi. Kdyz jezdis vic, beres to jinak. I Ecko ti za mesic zevsedni. Pokud to v zakladu funguje jak ma a neni to zadny nelogicky ergonomicky fail, tak ty malockosti proste nevnimas.

Nakonec zjistis, ze obyc xenony sviti naprosto dostatecne a lepsi ledky z prsktickeho hlediska nic neprijesou, jen osvetluji mista, ktera ti stejne k nicemu nejsou, ze na hrbolu zamlati jak Oktavie, tak Superb tak i Mercedes a jestli jedno auto o nejakych 20% vic nebo min je jedno, jestli se ti sterace spusti samy nebo musis zmacknout packu je uplne jedno..

Zvlast od lidi, kteri jezdi vlastne minimalne mi ty hodnoceni jak je neco jinde moc nesedi.

220d urcite jinde nez Superb neni v nicem, v cemkoli je lepsi jen o kousek, ktery ne kazdy doceni no a pro me je zbytecy i ten Superb, ted se na to divam jen jako na vozeni vice vzduchu a vetsi spotrebu a horsi dynamiku. Uz jen presednuti do mensiho auta je prijemne. Najednou ta Oktavie je takova ciperna.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Měl si zůstat u prvního odstavce a podepíšu se ti pod to klidně 1000x ! Přesně tak to je, ale podáváš to stylem, že jiné auta stojí za prd... nestojí, ale ta Oktávka je pro tvé potřeby idální mix... snad už se chápeme >😁

Já teď taky vybíral auto a taky sem si řekl, že by mi stačilo auto průměrného výkonu a menší velikosti, že stejně jezdíme ve dvou, nakonec jsem to tak neudělal, ale příště to tak třeba udělám, protože opět vozim s sebou vzduch a věci, co ani nepotřebuju... ale auto se mi líbí >😁
Reco
Presne tvoja prva veta sa da aplikovat aj proti tebe - na co predrazenu skodovku, ked posluzia rovnako aj ine auta? Zvysne "postrehy" nekomentujem, lebo s tebou vobec nesuhlasim.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ad k tvému editu😒br />
CNG bych nechtěl, jel jsem s CNG Octou před fl a auto mne neoslovilo.

Jinak Astru v naftě klidně, z hlediska tvé profese Octavii chápu, nabídne velký prostor za solidní cenu, ale z hlediska komfortu, jízdních vlastností, vybavenosti a podobně ,je to naprosto průměrné auto, jako většina konkurence. Jsou auta co jezdí líp, mají lepší interiér, nebo větší kufr, každé auto má něco. A budeš se divit, i ta Hyundai dnes už třeba i ty výplně dveří má lepší, než Oktávka a Fokus je řidičtější a tak bych mohl pokračovat.... spadni z planety Škodka/Koncern do reality. A k servisu - mohl bych ti vyprávět firemní zkušenosti se Škodovkama...
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Tie Automaty su trosku vahave to je pravda ale uplne v pohode. Ja mam este horsiu staru prevodovku 7G a pri akceleracii v mode E je to poznat. V S mode sa to uplne zmeni a zvyknem tam pri vyjazdoch s vedlajsej zatlacit S mode nech vyrazim tak ako mam... Inak potom pri jazde alebo na dialnici to je OK, tam nevadi ze to je v E mode zatlacim plyn a auto sa tlaci dopredu ako parna lokomotiva... >😁
webpaja
Z velké části jde o to, že máš pod kapotou V6, proto i váhavost 7-G není tak na škodu.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Asi ano...Pamatam ked som jazdil manualom tiez som nemal az taku rychlu ruku ze by som tam hadzal kvalty ako raketa. Ono tie automaty za par rokov zas budu inde. Ked tam zatlacim S mode chova sa to ako nasrany ratlik ked uvidi vacsieho psa , az je to nechutne a velmi malo v tom sport mode jazdim . V 63 Amg to bude fajn ale obycajny sedan aby sa choval sportovo to nemusim...
webpaja
Platilo a platí znovu, automaty jsou nastavené tak, že podtáčí motor a nezřídka je jízda po městě až nepříjemná. Větším problémem je sladění s nízkoobjemovými přeplňovanými motory. U větších objemů to samozřejmě takový trabl není.
Reco
s aktualnym autom nemozem suhlasit. 1750 je minimum co da pri ustalenej rychlosti bez nejakej zataze, inak 80% casu jazdim pri 2000. A ak mam chut otacky su pod 2000, tak mu staci naznacit pedalom a podradi si.
webpaja
Oba způsoby mají své opodstatnění a své příznivce.
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle je otázka osobních preferencí, na volič pod volantem v MB jsem si zvykl, ale víc mi vyhovuje umístění na tunelu, ruka položená na loketní opěrce, navíc je prostor na pravé straně volantu pro páčku ovládání stěračů. A zvlášť od doby co přišlo bmw s joystickem, považuju tohle řešení za ideál.
gil54
Mám to stejně. A při normální jízdě stejně člověk dá "D", když vyjede a "P", když zastaví. Není celou dobu jízdy potřeba na ten klacek hrabat.
webpaja
Mám radši elektronický volič na tunelu a sporákové kolečko mi taky vyhovuje. Problém M-B je ve sdružené páčce vlevo, to je prostě kolikrát opruz přesedat.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To jebadlo vlevo je k vzteku.
jardabenes9
díky za vysvětlení 😄
gil54
Příště navrhuji důkladný rozbor proč mají volanty jednu, dvě tři nebo čtyři příčky. :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Prý příští týden...
webpaja
>😁 :yes:
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Zalezi kde vacsina z nas jazdi. ja sa presuvam 80 % po Londyne a ver mi ze tam sa nechces presuvat s manualom. Tak isto to bude v Prahe , Brne, New Yorku a ostatnych blaznivych metropolach. Ako daily car je idealny automat lavu nohu si opres na kobercekom vystlany panel a neskaces spojka salt paka + tam uz dnes skoro kazde auto ma auto hold system tak ze nestojis na brzde a netrpne ti noha... Je to urcite trend a za nej. 15 rokov tu uz manual ani nebudeme riesit ziadny uz nebude. Tak ako nebudu analogove displeje. Smart telefony a tablety uz maju dnes deti na ZS , dobu nezastavime a to vyrobcovia aut vedia. Automat prevalcuje manual tak ako Samsung prevalcoval Nokiu a to uz nikto z nas nezmeni... >😁
Velkoodběratel_kukuřice
No hlavně ještě s přibývajícím počtem hybridů a elektroaut, které mají zásadně automat bude manuálů ještě méně.
Nonsens
zostanú len manuály v chuťovkách. Dnešné automaty sú skvelé (samozrejme, niektoré viac, iné menej), jediné, čo ma nich vytáča je, že borci stoja na brzde a za tmy vypaľujú oči brzdovými.
webpaja
To je obvykle v intravilánu, kde je veřejné osvětlení, tudíž to není na škodu. Větším problémem jsou mlhovkáři.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
LED brzdová světla jsou v noci do očí dost nepříjemná, ať jsi ve městě nebo mimo město. Některá umí být nepříjemná i za dne.
kyklop
Na brzdách stojí aj veľká časť frajerov s poctivým manuálom 😉
traveldrive
Niektorí šlapú na brzdu furt, to len vidíš, jak celá kolóna pred tebou v kuse bliká... Oni nevedia, že auto spomalí aj púhym ubratím plynu...
Avatar - Dinar
Dinar
A jak jde nestát na brzdě s automatem? Ty při stání na červenou řadíš "P"?
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Asi tym myslel ze nemusi drzat nohu na brzde a len naslapne pedal a hodi sa mu to do auto hold rezimu alebo niektore auta maju cudlik na auto hold . problem je ze brzdove svetlo svieti aj pri auto hold ale mozno niektore nove modely uz to zmenili...
Avatar - Dinar
Dinar
Jestli stojíš na brzdě vlastní nohou nebo to za tebe dělá autohold, je jedno, brzdovky svítí, proto se ptám, jak se dá nestát na brzdě s automatem. Jedině přeřazením do P, chtěl jsem slyšet, jestli to Nonsens dělá, páč lidi dělají různé pytloviny...
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tak da sa to aj s rucnou, ale to je dalsi nezmysel.
Avatar - Lumix56
Lumix56
Nové vozy mají funkci HOLD BRAKE - podrží vůz na brzdě bez nutnosti šlapat na brzdový pedál - ale i s touto funkcí brzdová světla svítí dál. S tím nic nenaděláš. Ono není na škodu dát vědět těm za sebou, že je před tebou překážka, a trvá. Pokud Tě to oslepuje, koukej chvíli jinam, dokud ta brzdová světla před tebou nezhasnou. Obzvlášť to může pomoci evokovat i řidiče jedoucího v sousedním pruhu blížícího se např. k neřízenému přechodu pro chodce, kterému zrovna dávám přednost. Navíc mi přijde úsměvné řadit na každé křižovatce N. Od toho přec automat je, aby mi řízení ulehčil a nekomplikoval.
Redmex
To je problem len kombinacie automatu a starej "dobrej" rucnej brzdy. S automatickou rucnou stat na brde netreba 😄

Edit: nikdy som sa nepozrel za auto. Ak aj v tomto rezime svieti brdove svetlo, tak je to riadny nezmysel 8-s
traveldrive
Ale jedno redaktorom ACZ uprieť nemožno:
Vždy, keď si myslím, že úroveň ich práce spadla na najhlbšie dno, vždy ma prekvapia a nájdu nové, ešte hlbšie dno. V tomto sú fakt dobrí.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ale to hrabání jim jde dobře. Neměli bychom je tedy využít třeba k hloubení základů pro stavby?
traveldrive
To by si tie základy staval dlho...
Ja som Machalovi písal SZ 12.7., stihol si to prečítať, ale doteraz sa nezmohol ani na mizernú, trebárs jednoriadkovú odpoveď.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tvrdit, ze zistovacie tlacitko je "lacne" a horsie riesenie je imho blbost.
Xonik
Je fajn že článek dělal někdo kdo tomu “rozumí” a popsal nám případ kterak aretace na voliči je proto aby náhodou nešlo z D přeřadit omylem na N. Škoda jen že už se nezajímal o to že právě z D na N to jde u těchto voličů i bez zmáčkutí aretace zařadit prakticky všude protože to je bezpečnostní pojistka aby šlo v nouzi vyřadit 😉

Aneb “kvalita” :no: