RS je nádherný... Renault je podle mě jediná Francouzská automobilka, která dnes dokáže v některých verzí dosáhnout na vrchol svých tříd a to i v interiéru (zdravím Peugeot >:D ).
Tak ono to neznie dobre, keď sa napíše, že Megane je dostupný s jediným benzínom 1,3. Ale fakticky jeho 4 výkonové verzie (75 až 117 kW) pokrývajú celú bežnú výkonovú paletu v tejto triede okrem hot verzií, pričom 103 kW verzia sa mi javí ako zlatý stred.
Inak oceňujem taký detail, že Renault poctivo označuje motor ako 1,3ku (Mercedes tuším o ňom píše ako o 1,4ke).
P.S. Aj tak by som z Meganu bral verziu RS. >:D
Zbrusu nový benzinový ČTYŘválec se zajímavým objemem 1,34 l a ke všem výkonovým verzím 6st.manuál - co si přát víc!!! Forde, podívej se, jak vypadá optimální nabídka základního benzinového motoru pro moderní evropský model nižší střední třídy! Nový Focus s tříválcovou diktaturou pro zákazníky je naopak odstrašující případ!
To je ale fakt drsná ironie... 8-s:no: A se mmnou ať nepočítají, svého čistě benzinového auta s manuální převodovkou se NIKDY nevzdám (tedy do konce své řidičské kariéry samozřejmě)! :-!
Jenze s tou 1.3 nedostanu lepsi a prijemnejsi motor vuci te 1.6, a za tim si stojim. Mozna v nejake vyssi verzi nad 90 kW, ale ne v zakladu. Tak jako TCe 100 stala vuci 1.6 za houby, bude to stejne i tady.
Ptal jsi se co je špatného na současných emisních limitech, já tvrdím, že jsou nesmyslně nízké v oblasti CO2 a to mimo jiné generuje potřebu nasazovat DPF pro benzínové motory nebo SCR pro diesely. Čím víc se tlačí na spotřebu/CO2, tím víc se produkuje pevných částic a NOx a tím více se musí zplodiny motorů čistit. Např. benzín s nepřímým vstřikem by žádný DPF nepotřeboval a byl by čistý sám o sobě.
Tu nesoběstačnost si Evropa zhoršuje sama, viz třeba nesmyslné kroky v utlumování jádra v Německu a místo toho nové plynovody z Ruska. Takže utlumí jaderky, dovezou CNG, z něho vyrobí el. energii popř. teplo a budou opět závislí na diktatuře. Super promyšlené kroky jen co je pravda.
To jsem říct nechtěl, takovou informaci nemám. Na druhou stranu to chápu tak, že Renault přechází ze systému 0.9-1.2-1.6-2.0 na systém ??-1.3-1.8, takže si nejsem úplně jistý, co se starší 1.6TCe bude.
Ty si to pochopil tak, že GT sa už nevráti? V článku sa píše len "aktuálne nedostupný". Ak by mal ale skončiť a ako vrchol bežných non-RS verzií by mala byť 1,3ka, to by bola fakt škoda.
Nesmyslný na emisních limitech je další tlak na snižování CO2 u osobních aut v Evropě, který v celosvětové bilanci produkce CO2 nic neušetří a spotřebitelům přinese jenom vyšší ceny.
Nemáš to trochu pomýlené? Odkedy ceny kopírujú výkonové maximum? Že zrovna Tebe treba pripomínať, že to, o čo pri motoroch ide, je niekde inde ako na vrchole krivky... Nehľadiac na to, že dosiahnutie nezmyselných emisných limitou euroúradníčkov stálo a s stojí nemálo peňazí a logicky sa to na predajnej cene auta prejaví... A to je ešte len začiatok.
čtyři verze jednoho přeplňovaného motoru jsou naprostý unikát a podle mě i nesmysl. Výkon u nejsilnější verzí tam asi bude ale jeho průběh bude tragický. Ale chápu to, je to vynucené bruselskými emisními normami. A Renault se jen chová racionálně.
To by byla škoda, jedno z mála aut schopno jezdit po dálnici reálně pod 5L. Jako sedan nízké, široké a dlouhé s perfektní aerodynamikou a spalovacím motorem s vysokou účinností. Vevnitř alespoň relativně prostorné a se slušným kufrem.
nastupujici emisni limity se netykaji snizovani CO2, ale jedovatych NOx u dyzlu a PM u benzinu
evropa je energeticky nesobestacna, tak tlak na snizovani CO2 (u aut dalsi krok od 2021) je tlakem na snizovani energeticke zavislosti na diktaturach, ktere ropu tezi - tedy arabske staty a russko. a to je podle me jen dobre
Ten motor se poprvé objevil v Juku a to už pár let bude. Jak jsem psal výš, chápu to tak, že Renault opouští 1.2-1.6-2.0 a přechází na 1.3-1.8, takže podobně jako u koncernu postupně mizí 1.8TSI, tak předpokládám, že dříve či později u Renaultu zmizí 1.6. Jestli se to bude týkat Nissanu netuším.
Pamatuju jak se pod dvojkovou oktou do který se začala dávat 1.2 tsi 77kw psávalo jak je ten motor našponovanej nic nemuže vydržet a jak s tim autem bude bojovat. Že tam 1.4 bude tak tak stačit....Uteklo pár let a jsou tady 1.3 které mají přes 100kw a jeví se jako solidní nabídka. Nakoňované 1.4 jsou uz skoro zbytečné rakety.