Se současnou, v pořadí již 4. generací Mondea, má Ford docela starosti. Nejprve velmi opožděný příchod na trh, v nedávné době výrazné omezení jeho produkce.
Ale jdi ty >:D Podvozek je pořád výborný, tohle je trochu fáma, vytvořená novináři, a bezmezná adorace MK IV, jakožto až skoro sportovního náčinní v zatáčkách (což samozřejmě není pravda) mám přímé srovnání s předchozí generací a rozhodně pomalejší, ani méně ovladatelné to auto není. Problém je v celkovém komfortu a utlumení, kdy ti příjde, že jedeš pomaleji, než v předchůdci. A srovnatelně komfortní je možná tak Passat s DCC na comfort ( zkoušel jsem). Mondeo nabízí skvělý mix, kdy ti nevytřese zadek na ošklivé silnici, ale zároveň se nebojíš zatočit...
Interiér - menší sedačky a prostor oproti předchůdci ano, materiály jsou měkčené i u kolen, výplně dveří lepší, než Superb, grafika přístrojů taky na úrovni, horší je SYNC 2, dnes už se ale neprodává, je SYNC3, rámeček kolem navi mi taky nevadí, lepší, než parodie na klavírní lak...
Naftové motory TDCi mají zlou pověst? To si trochu zaspal 2 generace Mondeí... pověz mi, co je na nich kazového? Na jednom autě mám skoro 300 tisíc km a motor je čiperný jak za mlada... Já osobně šel právě do TDCi z důvodu spolehlivosti oproti některé konkurenci..ostatně to potvrzují i různé bazarové testy, aktuální v nedávném SM je test už MK V jako bazarovky.
A ano, auto je těžší, protože je robustnější, než třeba některá konkurence.. takže pokud ti nevadí u střední třídy tenké dveře a výplně působící jako u auta z 90tek, dáváš přednost syrovým ranám jednoduššího podvozku, nebo tvůj zadek rád sedlá žebřiňák, pak ti těch pár desetin sekundy k dobru v dynamice rád přenechám :-)
V zásade potvrdzujem Tvoje dojmy, kto vytýka Mondeu podvozok a dáva za vzor minulú generáciu ako pomaly strednotriedny športiak, tak jasne dáva najavo, že tými dvomi autami nikdy nešiel (čo sa rovnako obávam že na Skejpu platí). Skúšal som ako základné Mondeo (Trend X s benzínom 1,5), tak i opačné spektrum (Vignale s najsilnejším TDCI) a to auto je proste vrchol komfortu v strednej triede, konkurovať mu v tomto aspekte môže iba Insignia. Súčasne ale treba objektívne priznať, že malý ústupok agilite tu je, ten vyšší komfort a trošku mäkšie pruženie sa prejavuje pocitovo v menšej ochote zatočiť, k tomu prispieva aj objektívne vysoká hmotnosť auta, to všetko síce z hľadiska komfortu má opodstatnenie, ale zároveň je cítiť pri zmene smeru, do ktorej sa Mondeo nevrhá tak ochotne ako predchodca. Každopádne rozdiely to nie sú také dramatické, ako sa písalo (najmä spočiatku), žiadny "BMW 3 vs. Citroen XM" sa nekoná. K pocitu menšej agility a živosti prispeva aj horšia dynamika motorov, všeobecne daná zrejme vyššou hmotnosťou, eko normami a v prípade HDM aj váhavým automatom. Skrátka subjektívne je 1,5EB slabšia, ako 1,6EB v predchodcovi.
Horšie je to s tým interiérom, tam mám aj ja výhrady k horšiemu využitiu priestoru (pri väčších vonkajších rozmeroch je dnu menej miesta a to je chyba), aj ten interiér celkovo za špičkou triedy zaostáva (materiálmi, vypracovaním a celkovým vnímaným dojmom kvality) a pôsobí nemoderne, Mazda 6 pôsobí vedľa Mondea ako prémiovka z Ingolstadtu. Tie sedáky tiež nie sú ideál (a zhoršili sa oproti predchodcovi, kde v základe tiež neboli nič moc, až tie z vyšších verzií), ale žiadna dráma.
Celkovo je Mondeo stále voľbou č. 1 pre tých, ktorým ide o jazdu a pohodlie pri nej, komfortom stále kraľuje a pritom stále jazdí slušne. Ten rok predstavenia ale cítiť je a nástupca by sa z môjho pohľadu rozhodne mal poponáhľať. Ak Ford pôjde smerom, aký uplatnil pri novom Focuse, Mondeo by znova mohlo patriť na špičku triedy. Uvidíme ale, či ho skutočne nezarežú úplne; to by bola škoda (a chyba).
Bavíme se o autě střední třídy. Vyzkoušejte si sedadla v Pasatu, Insignii, Mazdě 6 a pak srovnejte nové Mondeo. Krátký a úzký sedák, navíc s blbým sklonem. Připadal jsem si v něm jak na bidýlku. Do ostatních jsem sednul a cítil se pohodlně, příjemně podepřený.
Dokud Ford nepochopí, že v automobilu střední třídy musí být sedadla na úrovni, kterou běžně nabízí konkurence nemá modernizované ani budoucí Mondeo šanci. To co dávají do současné generace je jejich parodie. I mnohá auta do města je mají lepší.
Hele, tohle je marný, všiml jsem si, že lidi tu v 90 % jen přepovídají nějaký test, co kde četli. Bylo to tak i u MK IV a málokdo doopravdy ví, jak ta auta mohou vypadat a jak jezdí, protože když už viděla nějakou verzi na parkovišti a to mohl být klidně trend... a někteří ani to. Kdo Mondeem jezdil, tak k němu takhle kritický nebývá... Kdežto Superba/Oktávku má každá firma, nebo skoro každá druhá rodina to někdy měla, tak podle toho hodnotí... a to není jen hate na Mondeo, ale i v případě dalších značek :-)
Souhlas, současné Mondeo je malý "tank". Mám přímé srovnání v práci, když vedle sebe stojí Mondeo Combi a Superb Combi, tak ten Sup je jak baletka vedle slona ;-)
Modernizovat současnou generaci je v podstatě vyhazování peněz z okna. Pokud by Ford opravdu chtěl v Evropě ve střední třídě uspět, musí prostě vyvinout Mondeo přesně podle evropského vkusu a požadavků, tak jako to udělal v případě jeho I., II. i III. generace (modernizaci I. generace za dvouku nepočítám, protože je to nesmysl). Evropani jsou prostě zvyklí i od Fordu střední třídy na mimořádně agilní a řidičsky zábavné jízdní vlastnosti, k čemuž je samozřejmě (mimo jiného) potřeba minimalizovat pohotovostní hmotnost a taky to nepřehnat s vnějšímji rozměry. A právě všechny tyto "americké" chyby (z pohledu Evropanů) Ford u současné generace udělal. Výsledkem je samozřejmě prudký propad prodejů (který rozhodně není možné svádět jen na příklon zákazníků k SUV). Není potom divu, že Passat, Superb i Insignia současnou generaci Mondea totálně válcuje. Vždyť současné Mondeo působí prostě těžkopádně, a přitom má mezigeneračně menší interiér i kufr, nemluvě o prachbídném výhledu řidiče přes širokánské A sloupky a . Takže Forde, Mondeo pěkně znovu, včas a hlavně hezky po evropsku, jako tomu bylo u minulých generací!!! Pak se prodejní úspěch zase dostaví! ;-):yes:
Sedáky budou ten poslední problém. V první řadě už to nemá tak nadprůměrný podvozek jako to mělo kdysi, interiér je těžce za zenitem, auto je těžké a díky tomu pomalé. Navíc naftové motory TDCi nemají zrovna skvělou pověst. Tam bude třeba dramatických změn, aby se to zase začalo prodávat. Jen sedák tomu fakt nepomůže.
Ahoj, docela dlouho jsem se nezapojoval do žádný diskuze, ale tady mi to nedalo. Mondeo mám doma a už mne neba stále číst o tom, jak je nepovedený podvozek, interiér atd. Jak o vidím já, tak má Mondeo fantastickej podvozek, který poskytne výtečný komfort a zároveň fest podrží při vysokých rychlostech na dálnici. Snad jen na okresce to není úplně ono - s FWD je cítit nedotáčivost a váha vozu, autu se do eSíčka nechce. Obecně je pak troch problém při dynamice, ale jinak je super, že člověk má pocit, že za své peníze řídí kus festovního poctivého auta :-) Interiér vysloveně chlapská záležitost s kvalitními materiály. No, když o tom tak přemýšlím, asi se budu muset dokopat do recenze :-)
Já jsem taky váhal, hrozně moc, ale po posledním roce, kdy je ČR jedna velká kolona, kdy automat je běžně dostupný a repase manuálu s dvouhmotou stojí skoro 50 tisíc, což už se skoro od AT neliší... tak jsem prostě zkusil a po 3 týdnech bych už v takovém autě, jakým je Mondeo či jiné auto střední třídy, manuál nepotřeboval... zatím nebudu říkat, že bych se mu bránil, ale to pohodlí...:D
naprosty souhlas...ostatně už u uvedení Mondea a remcání že později než v USA jsem zmiňoval to stejné.... v USA proste stary Fusion (a ze to byla krabice) dávno přesluhoval, kdež to u nás Mondeo bylo ještě relativně mladé....
A interier Superbu je hnusný až až...
Problem Fordu je, že neumí své věci prodat....např. masážní sedadlo v Passatu bylo a je dělané jen pohyblivou bederní opěrkou....u Mondea je to x let děláno samostatnými polštářky (jejich 8 nebo 11 nebo kolik..)....zkuste si jak funguje adaptivni tempomat v jednom a druhem autě....zkuste jezdit uživatelsky přivětivě s dsg a nebo s powershiftem..
Napr passat 190 koni a dsg je tragedie...pokud jen novinarsky nemelu, ze to smerem nahoru umi radit rychle :-)
ja je jezdil po sobe...jak mondeo, tak passat, tak superb.
Nu otec si pořídil na vanoce Vignale 2,0 Ecoboost....a to že je zaprisahly odmitac automatu....tak i tohle skousl >:D protoze manual se do nove generace nedava......a mu se auto libi a hotovo (neberu v potaz ze ma porad Mondea)
ja mam tak trochu dojem ze mondeo straca aj kvoli tej medialnej masinerii.. Zober si ze vsetci reptali ze v USa sa uz predava fusion a v EU nie. Ale nikto neriesil ze mondeo MK4 doslo v roku 2007 a predavalo sa 8 rokov do 2015 s jednym faceliftom. Co je v danej triede standardna dlzka modelu. Ale vsetci v roku 2013 reptali kedy pride nove mondeo.. A ked doslo tak ho vsetci hejtovali ze stratilo vsetko co predchodzie mondeo malo pricom to auto je trochu tazsie ale asi najkomfortnejsie v triede. Iste interier nie je bohvieco ale je kvalitne spracovany. Mne osobne ani interier superbu nepride bohvieco, pride mi to ako drahsia octavka. Ked sadnem do superbu tak mam vyslovene odpor k tomu autu. Pritom exterier je pekny..
No tak to máš skoro stejnou spotřebu jako ten benzínovej 2.5i >:D Ale uznávám, máš 4x4 :-) Jak jsem psal, kolegové s tím stejným autem jezdí průměr do šesti litrů ale já si jízdu užívám >:D
Nevím co jezdíš ale neznám jiný benzínový motor, co má 140kw, objem 2500ccm a automat a jezdí za tak málo. Navíc je to hodně o noze. Já ve služební Octavii 2.0TDI DSG (110kw) jezdím dlouhodobě za 7 >:-[] a znám spoustu lidí, co se blíží pěti litrům >:D
Já proti MA6 nemohu moc nic namítat, tu jsem nezkoušel, ale porovnával jsem především s Passatem, protože, abych pravdu řekl, je to asi jediný konkurent, za kterého bych utratil peníze v této třídě v tuto dobu.
To já přeci nerozporuju. Jenže evropští zákazníci Fordu dřív očekávali spíš tu agilitu než komfort a třeba to může být důvod, proč už Mondeo tolik nevolí.
To mas tak. Mondeo je sice tazsie a nemotornejsie ako mazda. Mazda je zase lahka a obratnejsia ale vo vnutri o dost hlucnejsia ako mondeo a nekomfortnejsia. Proste neda sa vsetko.
Já bych si naftovou šestku taky nekoupil :-) Ale brácha má 2.5i Revolution Top 2016 a to je jiné kafíčko. Navíc ta spotřeba je luxus na to, že je to 2.5i automat...
Ona ta M6 bude určitě řidičtějši a prostě celkově zabavnějši, ale to neznamena, že Mondeo je automaticky neschopne a navic kdo vi jak si stoji celkově. Mame tu i dalši konkurenty a třeba na takovy Avensis nebo Talisman bych zrovna nevsazel.
Jinak pokud se zaregistruješ a přihlasiš tak uvidiš nějake data...
[odkaz]
A navic jsem koukal i v handlingu u ktereho se auto prověři jako celek, nejen schopnost podvozku a vykon, ale třeba i to řizeni, brzdy nebo celkove sladěni šasi je Mondeo na tom slušně a opět lepe než M6. Ale tam je to otazne protože je to sice na stejnem okruhu jen nevim jestli ve stejny čas tzn za stejnych podminek.
Přesně je to tak, že lidi s tím nikdy pořádně nejeli a když už, tak na předváděčce pár km, kdy ten rozdíl nepoznají a díky odhlučnění a komfortu jim ani nepříjde, že se v zatáčce něco děje a kolik jedou. Sám jsem to taky napoprvé nepoznal. Těžší ta auta jsou.. to se nikdo nepře, ale je opravdu tak velký rozdíl, jestli stovku uděláš ku příkladu za 8,8 nebo za 9 ? Tohle autu rád odpustím...
No řeči čisel Mondeo diky svym proporcim a vaze doplaci na dynamiku, ale nějak mu to neubira na schopnostech podvozku, samozřejmě byt lehči a menši tak je na tom lepe, Ale jako jediny ve třidě ma 5 prvkove viceprvkove zavěšeni a navic ford prostě podvozky umi. Takže třeba hodnoty ve slalomu nebo dvojite změně jizdniho pruhu ma třidně nadpruměrne až na špici a dosahuje lepšich vysledku a poměrně značně než ta Mazda 6 u ktere jsou tradičně slabe i brzdy. Evidentně Mondeo klame tělem. A to, že tobě přijde, že je uvnitř mondeo za polovic o ničem nehovoři ono to muže byt realně klidně naopak ostatně interiery mazdy z mojeho pohledu žadna slava i když 6 je mi asi nejsympatičtějši.Z mojeho pohledu je spiš chyba v tom, že je u mondea odklon od řidičske přivětivosti tušim se na tom dost podepisuje i řizeni a je soustředěn předevšim na komfort.
Kombinovatelnost motorů je u Mondea docela špatná.. ostatně když hledáš třeba předváděčku, nebo něco lehce jetého, tak je to buď 150k social trend, nebo bussiness, popřípadě AWD AT 180k Tit... Dvoulitrový Ecoboost sem potkal všeho všudy jeden a stál jak nové auto >:D
Nezlob se na mě, ale Mazda 6 před faceliftem uvnitř je na dost místech jako z papundeklu... nicméně je to krásné auto, ale zaměřené jinak, více sportovněji.... to je jako kdyby si v době největší slávy vytkl C5tce na pneu podvozku, že je málo sportovní...
Sám píšeš, že papouškuješ testy novinářů, já jsem si nedávno přečetl pár testů po letech, tzn bazarové atd.. a naopak je tam Mondeo velmi chváleno a je tam poznámka o tom, že bylo nedoceněno. Já tím autem poprvé jel v 2015, jakožto majitel MK IV, bych měl křičet nejvíce, ale nemam si na co stěžovat. Nyní mám MK IV i V, tak mohu porovnávat a jízda opravdu není horší, chce to se svézt více km.... Ano, auto těžké je, mam AWD, AT a kombi, takže nejtěžší možné, ale ten motor sílu má, jen ji neprodává tak razantním způsobem, jako třeba lehká Oktávie s dvoulitrem, ostatně, to ani MK IV... Když přesednu přímo ze Superbu nebo MK IV, tak mi taky příjde, že ten rozdíl tam není i přes výkonový rozdíl ve prospěch MK V, ale po chvíli najedeš na dálnici a najednou vidíš, jak ta rychlost leze..... A pokud si seděl alespoň v titaniu, tak je interiér velmi dobrý, digitální přístrojovka, měkčené plasty.
K těm firemním nákupům - Kuga - to je trend SUV, to bych vůbec nedával na vrub špatného Mondea, ale Superb, ten udělal mezigeneračně obrovský skok, dříve pro mne nebyl plnohodnotným konkurentem ( II. generace) Mondeu a Passatu, a to sem na něm najezdil alepsoň 15 tisíc km za poslední 4 roky...takže nový Superb jezdí skoro jako Passat, ale vypadá opravdu parádně... a to hodně prodává.
Takže, do jisté míry máš pravdu, změna tam je, jen z vlastní zkušenosti a ze zkušenosti lidí, co tím autem jezdí déle, než tu předváděčku mužu říct, že to auto chce chvíli vyzkoušet, než nad ním vyřkneš negativní rozsudek... Já osobně jsem do něj šel skoro na jistotu a Passata jsem už nešel znovu ani projet, byť má na stovce o pár desetin sekundy méně...:) A po měsíci nelituju a těším se na každou jízdu, až jsem z toho už MK IV nevytáhl...
Mazda 6 vypada hezky jen na fotkach..interier....ale co sy tyce kvality materialu je porad kus za Mondeem....a ano je o neco agilnejsi diky sve mensi vaze...ale je mnohem hlucnejsi...ani FL to nevyresil (byt zlepsil)..a mene komfortnejsi ...jeji dvere pri dovirani pusobi tence...
A Mazdu zas srazi nevykonne motory a nic moc prevodovky.....i Mondeo s vyssi hmotnosti ji ujede :-)
No v LaK jsou jen vyplne dveri potazene kozenkou...v Mondeu Vignale je pristrojovka potazena kuží...to take stredovy tunel...a taky cele dvere (hned od okna)....u Supa jen okolo operky a dolu.
vykony 150/190 koni...bohuzel 238 konove bi turbo neni planovano...do Mondea se nevlezou svody versus kardan pro 4 kolku.....
Zatim nema homologaci ani Ecoboost 2,0...tak ze Mondeo nenabidne zadnej silnej motor se 4rkolkou....
A z toho duvodu jsem si ho nekoupil treba ja..a zakotvil prozatim u BMW.
I pres tech par chyb (za me nejvic siroky sloupek) tak se me jak interier tak zejmena exterier libi ze vsech konkurentu nejlvice.
To mi bohužel křivdíš. Předchozí Mondeo jsem jel a současné jsem alespoň seděl uvnitř. Nicméně vycházím z toho, co se všude píše, co je skoro ve všech testech a co jsou nevyvratitelná fakta - tedy že auto je těžké, dokonce těžší, než se udává a díky tomu je pomalé a těžkopádné. Komfort tomu autu neupírám ale když to srovnáš právě s tou Mazdou 6, tak ti přijde, že si v Mondeu sedáš do auta za poloviční peníze (ikdyž je fakt, že je v současné době Mondeo opravdu mnohem levnější) a dokonce i jede v zatáčkách jako auto za poloviční peníze. Jen ten komfort má třeba trochu lepší. Co jsem ale tím chtěl říct - dříve si lidé vybírali Mondeo právě kvůli dobrému mixu jízdních vlastností a příjemného interiéru. Nyní může nabídnout jen zlomek toho, co mohlo dřív a proto se taky neprodává.
P.S.: pracuji v původem Irské firmě a Fordy Mondea tu byly kdysi nejčastější vozidla středního managementu. Nyní už si Mondeo vybere jen málokdo. Buď jdou do Superba, Passata nebo třeba Kuga a ti lépe postavení německou trojici. Nové Mondeo u nás už dlouho nikdo nechtěl. Náhoda ? Nemyslím si. Když si teď někdo koupí nové Mondeo, tak je buď fanoušek značky nebo nemá na výběr.
Na webech Fordu jistě, a i na Auto.cz to běželo (2016). Jen musíš rozlišovat užitkové s úplně jinými výkony od osobních. Těch osobních je v provozu hrozně málo, protože asi nestíhají homologovat. A tak jen pomalu nahrazují motory PSA DW10D a DW10E.
Nicméně, od 1/9/2018 už nemají DW10 PSA šanci …… pokud nebyly homologovány jako Euro 6c. Ty by měly ještě rok.
Ale třeba ve Švýcarsku odpovědné orgány "silně doporučily" zákazníkům nakupovat jen diesely Euro 6D, s čímž zcela souhlasím. A proto mají některé diesely výpadky, protože je automobilky už homologují jako Euro 6D temp. Žádná z automobilek už nechce riskovat že se o ni budou otírat nějací aktivisté a budou ji kritizovat za plnění norem špatně nastavených nablblou EK.
Co se týče dieselů, nový dvoulitrový PANTHER nahrazuje motor ze společného projektu PSA/FORD. Bravo Ford, konečně má zase jen své motory !!!
(PSA sdílejí nyní motory Opelem, Ford přizpůsobil Panthera jak užitkovým aplikacím, tak osobním aplikacím, čímž se zlepšila ekonomika výroby).
To je velká modernizace, ne? >:D >:D >:D
Samozřejmě Panther nabíhá tak jak stíhají nové homologace …. :'-(
Bohužel jsem klasické Mondeo jel jen 2x před třemi lety v obyčejné FWD verzi, tak nemohu moc soudit, ale mám verzi AWD, která v zatáčkách dodává autu šťávu a když si myslím, že jsem na hraně, přidám plyn a auto zaklekne na všechny 4 a jede dle mne značně rychleji do zatáčky, než MK IV. K ostatnímu mám stejný názor, prostoru ubylo, když máš obě generace vedle sebe, je to hodně vidět, jak kufr, tak i prostor v kabině.
Spokojený? No... nooo >:D Já si úplně nelibuji v high tech funkcích počítače. Proti MK IV je příjemná změna, že se umí spárovat s telefonem přes BT a pouštět písničky (což určitě má dnes mnoho aut), navigace taky funguje, ale reakce jsou zpomalená a grafiku jako by navrhoval někdo v jiném roce, než ten, kdo digitální přístrojovku ( ta mi ale příjde velmi moderní, nadstandartní a kvalitní i její reakce a co vše umí). Uvažoval jsem o upgrade, neofiko mi bylo nabídnuto něco za 5 tisíc, což by mělo prý i umožnit zrcadlení telefonu, ale zatím to asi nechám být. :-)
Myslím si, že jsem už jel v lecčem a mám fakt dost velkou možnost porovnávat.
Sedadla v Mondeu by mohla být lepší, není to MB nebo Volvo, ale taková tragedie, jak píšeš, to teda není.
Navíc je několik různých typů sedadel.
Mohu vědět ze zvědavosti, co ti na nich vadí? Neseděl jsem v tom, takže nevím. Např. v Insignii na mne jsou docela úzké, nedej bože, když si tam člověk sedne v zimní bundě, tak z nich pomalu vypadne...
Mondeo, Galaxie, Smax, všechny tyto Fordy stejné generace měly i v nejnižší výbavě digitální přístrojovku. Myslím, že je to nově za příplatek.. takový downgrade >:D , možná budou cílit na cenu "již od" u verze Trend, tak snižují výbavu >:D
[odkaz]
Už je to i v konfigurátoru, až od titania je ta klasická přístrojovka :-)
Hmm tu má Mondeo od začátku, ne ? Ale je fakt, že jsem někde viděl teď někde obrázek nějakého Mondea, které mělo úplně jinou přístrojovku. Zkusím to dohledat, zdali se nyní v základu nesetkáš s něčím takovým.
Aktuálně jsou na salonech k vidění kusy s pár novými detaily. Kombiky mají na víku kufru chromovou lištu, zasahující do světel a v interiéru navíc 2 reguátory foukání klímy, mají také nějaké nové barvy, světle modrou, docela hezkou.... Na první pohled se to dá docela blbě poznat >:D
Vyplne dveri jsou jednim z nejmene podstatnych mist v interieru. Ja na ne tedy nesaham nikdy a nebyt toho, jak se vsichni u Oktavie pohorsovali a nezaklepal jsem na ne, nevedel bych, ze je to laciny plast, vypada totiz zakomponovany do tech dveri dobre.
Jinak ted jsem sedel v Superbu LaK a ten to ma potazene kozenkou.
Zkoušel jsem Passat, Insignii i Mazdu 6. Passat asi trochu lepší, Insignie užší, Mazdu 6 si už nevybavuji... jak říkám Mondeo průměr. Na bidýlku - zkusil jste si dát sedačku dolu? >:-[] . Né každý potřebuje sedět na úrovni vozovky, tak to mělo i MK IV. Já sám i při své výšce nesedím úplně nízko, jak to jen jde.
To zas trochu přeháníš, jsou menší, než u MK IV, ale je to průměr.. mám 188cm a po dvou jízdách jsem si zvykl.. horší bylo najít bederní opěrku, to mi trvalo déle >:D