Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mondeo prý v propadlišti dějin neskončí! V brzké době ho čeká modernizace!

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 4. 9. 2018 • 14:52
40
58
Zobrazit náhledy (40)
Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo
Se současnou, v pořadí již 4. generací Mondea, má Ford docela starosti. Nejprve velmi opožděný příchod na trh, v nedávné době výrazné omezení jeho produkce.

Nástupce slavné klasicky koncipované Sierry přinesl v roce 1993 čerstvý vítr do plachet evropského Fordu. Současně se toto auto stalo globálním, když se prodávalo coby Ford Countour také na americkém trhu. Po vylepšení v roce 1996 následovala o čtyři roky později druhá generace. I ta se na trhu skvěle ujala, stejně jako třetí vydání z roku 2007.

Současné Mondeo je na trhu čtvrtým rokem, přičemž na starý kontinent dorazilo s přibližně dvouletým zpožděním za americkou verzí Ford Fusion. Přijetí zákazníky navíc bylo hodně vlažné, což vyústilo ve změny krátce po zahájení výroby, patrné zejména v kabině. I přes dosavadní nevalný úspěch považuje Ford svoje Mondeo stále za jeden z klíčových modelů v Evropě. I z toho důvodu připravuje jeho modernizaci.

Snad ještě letos

Jak uvádí britský tisk s odvoláním na zdroj blízký automobilce, modernizovaného Mondea bychom se měli dočkat ještě v letošním roce. Změny se budou týkat jak techniky, konkrétně pohonných jednotek a vylepšení hybridní varianty, tak také designu. Inovuje se rovněž kabina.

Britové také uvádějí, že nedávné utlumení výroby Mondea bylo kromě menšího zájmu kupujících zároveň také součástí plánu na „velké zlepšení“. A nejde jen o Mondeo, ale i jiné modely. Konkrétně Galaxy a S-Max, které s Mondeem sdílejí technický základ. Bohužel toto rozhodnutí omezit výrobu mělo i sociální dopad, když o práci přišlo v celé Evropě zhruba 24 000 lidí. Nicméně Ford rovněž popřel zprávy o brzkém ukončení výroby Galaxy a S-Maxu, a to i přes ztráty, které jen v Evropě dosáhly za období od dubna do června tohoto roku údajně 66 miliónů liber (1,8 miliardy korun).

Jiná zpráva informuje, že jen ve Velké Británii, tradičně jednoho z nejsilnějších evropských trhů firmy Ford, zaměstnává modrý ovál asi 12.000 lidí. Ti pracují jak v dealerské síti značky, tak také v motorárnách v Bridgendu a Dagenhamu. Ty mají být zahrnuty do budoucích investic, čímž by mělo být zaručeno, že je hned tak nezavřou.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

modernizace
| 8. 9. 2018
Ahoj, docela dlouho jsem se nezapojoval do žádný diskuze, ale tady mi to nedalo. Mondeo mám doma a už mne neba stále číst o tom, jak je nepovedený podvozek, interiér atd. Jak o vidím já, tak má Mondeo fantastickej podvozek, který poskytne výtečný komfort a zároveň fest podrží při vysokých rychlostech na dálnici. Snad jen na okresce to není úplně ono - s FWD je cítit nedotáčivost a váha vozu, autu se do eSíčka nechce. Obecně je pak troch problém při dynamice, ale jinak je super, že člověk má pocit, že za své peníze řídí kus festovního poctivého auta :-) Interiér vysloveně chlapská záležitost s kvalitními materiály. No, když o tom tak přemýšlím, asi se budu muset dokopat do recenze :-)
modernizace
| 6. 9. 2018
Tak mě to povídej....já jezdím automat od 2010.....a pri poskakovani v praze se huř s manualem pojida....čte a odpovida na maily a tak >:D

Avatar - Ozzman
modernizace
| 5. 9. 2018
Já jsem taky váhal, hrozně moc, ale po posledním roce, kdy je ČR jedna velká kolona, kdy automat je běžně dostupný a repase manuálu s dvouhmotou stojí skoro 50 tisíc, což už se skoro od AT neliší... tak jsem prostě zkusil a po 3 týdnech bych už v takovém autě, jakým je Mondeo či jiné auto střední třídy, manuál nepotřeboval... zatím nebudu říkat, že bych se mu bránil, ale to pohodlí...:D
modernizace
| 5. 9. 2018
naprosty souhlas...ostatně už u uvedení Mondea a remcání že později než v USA jsem zmiňoval to stejné.... v USA proste stary Fusion (a ze to byla krabice) dávno přesluhoval, kdež to u nás Mondeo bylo ještě relativně mladé....

A interier Superbu je hnusný až až...

Problem Fordu je, že neumí své věci prodat....např. masážní sedadlo v Passatu bylo a je dělané jen pohyblivou bederní opěrkou....u Mondea je to x let děláno samostatnými polštářky (jejich 8 nebo 11 nebo kolik..)....zkuste si jak funguje adaptivni tempomat v jednom a druhem autě....zkuste jezdit uživatelsky přivětivě s dsg a nebo s powershiftem..
Napr passat 190 koni a dsg je tragedie...pokud jen novinarsky nemelu, ze to smerem nahoru umi radit rychle :-)
ja je jezdil po sobe...jak mondeo, tak passat, tak superb.

modernizace
| 5. 9. 2018
Nu otec si pořídil na vanoce Vignale 2,0 Ecoboost....a to že je zaprisahly odmitac automatu....tak i tohle skousl >:D protoze manual se do nove generace nedava......a mu se auto libi a hotovo (neberu v potaz ze ma porad Mondea)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku