Profi
1.Odešla spojka na největší křižovatce v Brně a bylo to v létě v tom největším vedru.
2.Kamion z protisměru rozbil kamenem čelní sklo a muselo se dojet.Slovenští celní nás
pustili,ale naši nechtěli,ale nakonec se dojelo domů.Když pršelo,tak se zastavilo a vytáhnul se deštník a čekalo se až přestane pršet.
Tak se jelo celou cestu od hranic Slovenska.
2.Kamion z protisměru rozbil kamenem čelní sklo a muselo se dojet.Slovenští celní nás
pustili,ale naši nechtěli,ale nakonec se dojelo domů.Když pršelo,tak se zastavilo a vytáhnul se deštník a čekalo se až přestane pršet.
Tak se jelo celou cestu od hranic Slovenska.
Měl jsem ji ve firmě zač. 90. let, jako vůbec první dodávku, občas jsem s ní i jezdil a zážitků podobného typu byla kopa. Nejvíc mě dostávala operace s chlazením motoru, správná a včasná práce s ovládáním žaluzie chladiče a petka s vodou jako základ zdolání vrcholu, v létě s naloženým autem to byla dovednost, kterou ne každý zvládal. >😁
Tak jako tak, na to groouu, groouu, groouu při každém rozjezdu nikdy nezapomenu, ani na stále přítomný pocit, v tomhle bych bourat nechtěl... 😉
Tak jako tak, na to groouu, groouu, groouu při každém rozjezdu nikdy nezapomenu, ani na stále přítomný pocit, v tomhle bych bourat nechtěl... 😉
Opäť hromada fotiek bez jediného popisu. Čitateľ má samozrejme presne poznať všetky tie prototypy, pokusy a sériové autá... Odfláknutá práca ACZ ako prakticky vždy.
Ach ta čeština..... ;-\
tak kusok tu dostala po bokovy 😉 ...
Přitom původní, zřejmě autorův nadpis byl ok : "oblibena-i-zatracovana-dvanactsettrojka…
8-s
8-s
krstny nas v nej obcas povozil v presove u starych rodicov este ako deti ... to som pritom ani netusil ze casom si s nou raz aj zajazdim... teda nie uplne s nou ale uz ako s u nas vyrabanym TAZ 1500 ( kusok prerobena 1203-ka ) ... ale bolo to len par jazd z nudze.. auto uz bolo pred vyradenim.. ale obcas este zaskakovalo.. proste taky ten klasicky nezmar 😉 .. ale inak smrt v ociach to bola pamatam si na to akoby to bolo vcera .. aj vtedajsia nasa felda bola voci tomu bezpecne posobiace a luxusne premiestnovadlo hoc uz tiez bola vlastne "starucka" v tom case
PS: este aj tie bocne posuvne dvere nam na tom TAZe blbli ( a vraj to blbo uz od nova ) a pamatam ze trebalo fajne rukou zatiahnut za ne a trieskat s nimi ... tam co sa mohlo kazit sa kazilo ... ved 105L-ka to iste.. mali sme ju ( aj som s nou rok jazdil 2000-2001 kym sme kupili feldu v r 2001 ) tak viem .. tam aj pocitadlo km nam odislo... aj stierace ... aj startovat si musel vzdy na dvakrat... nic neslo jak malo ale auto napriek tomu sluzilo neskutocne poctivo :yes:
PS: este aj tie bocne posuvne dvere nam na tom TAZe blbli ( a vraj to blbo uz od nova ) a pamatam ze trebalo fajne rukou zatiahnut za ne a trieskat s nimi ... tam co sa mohlo kazit sa kazilo ... ved 105L-ka to iste.. mali sme ju ( aj som s nou rok jazdil 2000-2001 kym sme kupili feldu v r 2001 ) tak viem .. tam aj pocitadlo km nam odislo... aj stierace ... aj startovat si musel vzdy na dvakrat... nic neslo jak malo ale auto napriek tomu sluzilo neskutocne poctivo :yes:
S dvanáctsettrojkou jsem najel přes milion km. Od Aše po Zemplín v kde jaké zádeli. Charakteristika, nové auto muselo projít důkladnou antikorozní úpravou a dotažení a různé promazání šroubku a patic žárovek. Výměna vrchního pryžového kolena motorů chlazení z Žigula, byl protkán textilii a vydrželo životnost motoru. Po najetí 2 500 km promazání nápravy, kardanky a torzek, zvláštní úkon byl promazání kulisy řazeníolejničkou. Po 7 000km výměna motorového oleje. Na zimu přidání topného tělesa k spolujezdci k nohám z trambusu , jinak při mínus 10 byla v kabině zima. Při nájezdů km potřeba výměny čepů a pomocného čepu řízení, který neměl žádnou výdrž . Při předvídáni servisování se dalo najet bez problému 250 000 km.
NEJHORŠÍ BYL HLUK Z KARDANOVÉ TYČE A NEUSTÁLÁ REZONACE KAROSÉRIE.
KONSTRUKTÉRA TOHOTO VOZIDLA BYCH NECHAL ODSTŘELIT. :no: :no: :no:
NEJHORŠÍ BYL HLUK Z KARDANOVÉ TYČE A NEUSTÁLÁ REZONACE KAROSÉRIE.
KONSTRUKTÉRA TOHOTO VOZIDLA BYCH NECHAL ODSTŘELIT. :no: :no: :no:
K poslednej vete: Nevadí, hlavne že si inak zdravý a chutí ti jesť.
Řekl jsem svůj názor na 1203, auto od kolíbky až do hrobu, Čobole drevený a jíst mi chutná.
Komanči varili z toho, čo ukoristili. Až do 1000 MB všetky výrobky boli iba face liftom Škoda Popular 1100 OHV z roku 1939-1940, Až na celokovovú karosériu, ktorá nahradila kasňu s výdrevou. Keby pán Ing. Hrdlička tušil, že jeho dielo bude jazdiť až do rokov deväťdesiatych, bol by sa strašne opil...
Áno, aj VW bus bol zaostalý a pomalý, chodil vďaka redukciám len 80 km/h, ale v rokoch 80 tych jazdili Nemci na úplne iných dodávkach... Ako nešťastie sa ukázal aj hladný trh RVHP, kde sa predalo všetko lepšie ako čerstvé lajno, takže načo vývoj... Ten v automobilizme skoro nebol, vlastne niečo málo bolo, ale do série sa dostalo pramálo...
Spamätali sa až tesne pred revolúciou, keď už nevedeli v zahraničí predať nič, alebo za úplne dampingovú cenu. Napriek tomu rád spomínam na moje škody 120, ktoré napriek tomu jazdili.
A ukážte mi jeden mikrobus, kde si natiahnete nohy ako v tej 1203 - ke.
Áno, aj VW bus bol zaostalý a pomalý, chodil vďaka redukciám len 80 km/h, ale v rokoch 80 tych jazdili Nemci na úplne iných dodávkach... Ako nešťastie sa ukázal aj hladný trh RVHP, kde sa predalo všetko lepšie ako čerstvé lajno, takže načo vývoj... Ten v automobilizme skoro nebol, vlastne niečo málo bolo, ale do série sa dostalo pramálo...
Spamätali sa až tesne pred revolúciou, keď už nevedeli v zahraničí predať nič, alebo za úplne dampingovú cenu. Napriek tomu rád spomínam na moje škody 120, ktoré napriek tomu jazdili.
A ukážte mi jeden mikrobus, kde si natiahnete nohy ako v tej 1203 - ke.
Na umiestnenie motora doplatil skôr spolujazdec, jeho sedadlo je užšie, a viac pritlačené ku dverám, sedenie na tomto mieste je skôr za trest.
Ale auto malo aj svoje výhody, patrili medzi ne napríklad dĺžka ložnej plochy, ktorá sa dala ešte zväčšiť sklopením spodnej časti zadného deleného veka. To, mimochodom, dobre poslúžilo aj pri nakladaní nosidiel do sanitky, rakvy do pohrebáku, alebo ako praktická plošina pri vykladaní tovaru alebo vydávaní stravy družstevníkom na poli. Zároveň bola podlaha dosť nízka, čím sa mohla pochváliť máloktorá dodávka. Zahraničná konkurencia mala zväčšia kratšiu ložnú plochu a vyššie od zeme, čo bolo dané ich kabínou až za nápravou a zadnou tuhou nápravou. VW disponoval podobnou kabínou ako Š1203, ktorá bola naviac oveľa priestrannejšia, ale zase mal motor vzadu, čí veľmi výrazne trpel priestor vzadu, a to ako v objeme, tak vo variabilite a prístupe.
Mnohí tu na Š1203 nadávajú neprávom, pretože väčšine ľudí nikdy neublížila, skôr poslúžila. A čo dodať o vodičoch typu H/K_svwet a pod? Takým by som do ruky nedal ani starý traktor. Človek, čo vopred k tomu autu pristupuje ako k šrotu a tak s ním aj jazdí, by sa k nemu nemal ani priblížiť. Napriek tomu, že Š1203 mala svoje muchy, vedela jazdiť dobre a podávať veľké výkony. Stačilo sa o ňu trochu starať. Ja som jazdil až s neskoršími verziami vyrábanými v Trnave, ale každá z nich vpohode jazdila rovnako svižne ako všetky autá na ceste. Prekážajúca udýchaná dodávka v meste bola vizitkou schopností a "odbornosti" vodiča, ničoho iného. Všetky modely bez výnimky vedeli jazdiť deväťdesiatkou, tie novšie nemali problém dostať sa na tachometrových 140 na diaľnici (samozrejme nie dvojnásobne preťažené). Len sa bolo treba starať, a to v prípade tisídvestotrojky akosi nebolo v móde, väčšina sa k nej správala ako k hnoju. A vidieť to aj v tejto diskusii.
TAZ-ka sa dlho snažila o náhradu tisídvestotrojky novším modelom, ale žiadny pokus nevyšiel, ani bazkársky, ani ich vlastný. Posledná pokus, ktorý nevyšiel, je spolu s niekoľkými ďalšími vystavený v bratislavskom Múzeu dopravy. Keď niekedy zablúdiš do Bratislavy, určite sa tam zastav. 😉
[odkaz] Žlté auto - TAZ I alebo II, neviem presne, biele za ním je Mibra, pokračovateľ prototypov TAZ. Za ním je MNA900 a červený je posledný prototyp, vyvíjaný v spolupráci s automobilkou Zaporožec. Tento vývoj zrušil istý nechvalne známy pán Majský... Úplne vzadu je modrý mikrobus Tatra z dielní BAZ.
(Mimochodom, do diskusie k autobusom som dal pár odkazov na materiály o vývoji áut na Slovensku, ak chceš, nájdeš tam snáď niečo zaujímavé).
[odkaz]
Poláci zas měli své žuky a později Lubliny a nejluxusnější sanitka socialismu byl ZIL 118 Junost a jeho nástupci
prateli chvatej SOS 😉
To byla garáž ještě jedna s Chválom a Rejlkem 😄