face je nahodou pekny.. nema to ani tie kly ako na megane... ale tie disproporcne kola sa mi tiez nelubia.. chcelo by to za mna nejake postacujuce 17tky a aspon 215tky sirka... a nie taketo uzke megakola :'-( ... ved uvidime ako sa to uchyti... este tomu dajme cas... ale za mna osobne nelubi sa mi toto proste... a radsej by som chcel na takomto aute mat kusok mensie ale zaroven sirsie kolo ... :yes:
Aj koli tym 20kam kolesam (za 18''-19'' ine znacky pytaju priplatky) sa to auto predava. Radsej 195ky ako 225ky, hlavne ked nemam naftu zadarmo a cez zimu su uzsie pneu rozhodne vyhoda. Toto je rodinne auto a nie special na zavody do vrchu. Pred 15rokmi ludom stacili 185ky (obcas to v zakrutach zapiskalo) a cesty boli vyrazne horsie a dialnic bolo menej.
Mám Grand Scenica a co se týče rozměru pmeu, ta 195 na zimu ok, ale ná léto bych uvítal rozměr 205-215. Auto je dost velké a těžké a ty 195 jsou jen tak tak.
Právě, že auto je vizuálně dělané na ty dvacítky. Viděl jsem Scenica na 18" a vypadá to příšerně. Navíc v TP jsou zapsané pouze dvacítky. Jinak co se týče šíře pneu souhlas, taky bych tam měl raději alespoň 205-215.
Kus pekného auta to je, aj keď je menej praktický ako predchodca. Upsizing je dnes zriedkavejšia záležitosť, ale pokiaľ zväčšenie objemu motora znamená zlepšenie charakteristiky, zmenšenie spotreby alebo zvýšenie spoľahlivosti, vďaka zaň. Zlepšení nie je nikdy dosť.
Skôr sú dýchavičné tvoje mozgové bunky, o tie by si mal mať starosť. Výkon je výkon, do dynamiky má čo povedať charakteristika motora ako taká, sprevodovanie, aj hmotosť auta. Tiež keby si nevedel, 110 kW je špička výkonu, nie permanentný výkon. Nakoniec Scebic/GrandScenic sú rodinne ladené dostavníky na pohodlnú jazdu, žiadny šport, ani náradie pre nezrelých blbečkov, ktorí si cestu mýlia s pretekárskou dráhou. A ešte jedna pripomienka, nejeden motor brzdia v rozlete európske emisné normy, prečo máš pocit, že by Renault mal byť nejaká výnimka? Alebo máš pocit, že nové motory poslednej doby trhajú asfalt, len toto je papierová lemra...? >:D
Prevodovky budu mat pravdepodobne dlhe prevody aby mali podla homologizacie WLTP nizsie normovane spotreby a z toho vyplyvajuce hodnoty CO2 emisii. Treba si uvedomit ze na zapade sa z hodnot CO2 emisii platia dane a diesel so spotrebou 6-7L/100 by sa vyrazne predrazil. V suvislosti so zavedenim WLTP a udavanim realnejsej spotreby a emisii CO2 zdrazia len v Rakusku vsetky nove auta o 500-2000€. (auta sa posunu do vyssej sadzby dane NOVA - pretoze dan sa nadalej pocita po starom a kasle na nejake WLTP). Podobne je to aj v Nemecku alebo vo Francii.
Toto vysvetluje preco Mercedes ponuka nove A180D s 1.5dci (samozrejme WLTP) len so 7st. automatom a zrychlenie je uplne v poriadku. Konstrukteri musia najst kompromis medzi WLTP spotrebou a vhodnymi prevodmi a pri 7-8st. automatoch je to vyrazne lahsie.
To tiež. Ak chceli mať dobrú spotrebu, museli to zrejme zohľadniť prevodmi. Ale ruku na srdce - zrýchlenie na stovku za 12s je absolútne vpohode, to len športovci chú 10 a menej. V bežnej premávke to beztak až tak nespoznáš, zaujímavejšie je skôr pružné zrýchlenie, to využije človek skôr.
USA normy jsou jeste prisnejsi
kdyz je dyzl neni schopny plnit, tak nema na silnici co delat
stat by konecne mel ze silnic vyhnat ty nejvetsi sazo a jedo mety
Pretože mi tieto žvásty lezú na nervy. Ešte v tom aute nesedel, ale už vie, že motory sú dýchavičné... Dnes je snáď každý športovec a expert na motory, že z jednej papierovej hodnoty súdi... A jak som spomenul vyššie, zrýchlenie z nuly na 100 tú dynamiku vystihnúť nemusí. Slabšie zrýchlenie z nuly môže byť dôsledok kratšieho sprevodovania jednotky a dvojky, napr. kvôli pomerne veľkej hmotnosti, je to predsa len kus auta. Chcelo by to vyskúšať s tým predbiehanie, motor sa skôr ukáže pri pružnom zrýchľovaní ako pri nejakej papierovej cifre.
Porovnej s dynamikou, kterou 150 koní poskytuje konkurence i s hmotnějšími auty. Jestli je 12s pravda, tak je to prohra renaultu na celé čáře a neschopnost nastavit pohonné ústrojí. :no:
No to se teda nedá - tyhle křápy, který nejsou schopný jet na konci připojovacího pruhu 130 (kolikrát ani těch 90 aby aspoň kamiony nemusely brzdit), v dnešním provozu nemaj co dělat.
Nutno uznat, že ne vždy za to může (jenom) auto - potkávám na cestách spoustu jantarů, kteří budou i ve výkonnějším autě radši bezdůvodně pomalou jízdou ohrožovat plynulost a bezpečnost provozu, než aby spálili o decku benzínu víc. Od čeho tam ten omezovač ksakru je, když se k němu ten motor nikdy nepodívá? >:D
Na konci připojovacího pruhu nemám problém jet 130 s 55 kW v malém kombi. Jestli to neumíš s dvojnásobným výkonem, pak jsi prostě jen retard, který nemá na silnici co dělat.
Ne vždy se na připojovací pruh přijíždí nájezdem, co má tvar, který umožňuje nabrat dostatečnou rychlost už před připojovacím pruhem. Zřejmě mluvíš o jednom konkrétním. Ale opravdu není jen jeden a "umění" nového modelu Renaultu zrychlit se 150HP na 100kph za 12 je přehlídka neschopnosti výrobce nebo novináře, který udělal chybu.
Ale jo, je jedno místo, kde se fakt blbě řadí do provozu. D46, tam připojovací pruhy vlastně často ani nejsou. Jinde platí to, co jsem řekl. V normálních pruzích mám potřebnou rychlost vždy a i v těch krátkých jedu na konci alespoň 100, abych se vešel mezi auta.
Ale vím, pro tebe je i 200 koní málo na pouhé opuštění parkoviště, tak tomu nemůžeš rozumět. Naštěstí jsou na světě i lepší řidiči, než ty.
Ty jseš fakt úplně mimo... větší výkon = vyšší cena, takže ty si evidentně rád připlatíš za pomalejší auto ;-) Když se bojíš jezdit s čímkoliv se zrychlením 0-100 pod 12s se to ale dá pochopit... :-)
Taky si myslím, že u dieslu týhle kategorie není úplně stěžejní jak zrychlí na stovku, protože bude rozhodovat hlavně pružnost a ta bude u dieslu dobrá nebo měla by být bez ohledu na výrobce. Další věcí je že je to papírová hodnota, samozřejmě může být v reálu ještě horší a další věcí jsou nové emisní normy, které ty motory významně seškrcují. Když se podívám tady v testu na kodiaqa, který to se 140 kw zvládá za 10 jako čtyřkolka, tak ty rozdíly nejsou až tak dramatické.
To, že máš problém s chápáním textu je o tobě známé, proč ale kvůli tomu máš potřebu urážet ty, kteří to na to rozdíl od tebe zvládají, to moc jasné není - tak pro tebe speciálně ještě jednou polopaticky, nejde o to jestli je 0-12 adekvátní zrychlení pro daný typ auta, ale pro daný výkon. Kdyby měl výkon 90kW tak ten komentář nepíšu.
To jsi opravdu objevil ameriku, že spalovací motor neposkytuje max. udávaný výkon v celém spektru otáček. Proto tam je ještě jeden parametr, a ten říká při jakých ho dosahuje, víš? :-)
U všech výrobců dochází s WLTP k zaříznutí a utlumení motorů ve srovnání se stavem před WLTP. Z měření která už proběhla na motorech před a po WLTP vychází dost děsivá čísla resp. průběhy výkonu a točivého momentu v neprospěch současného stavu. Za všechny nový motor 400d od Merglu, který má papírově výkon 250 kW měl na brzdě ve staré verzi pro NEDC 259,8 kW a následně ve verzi pro WLTP 240,3 kW prakticky tedy 20kW v čudu a o 35 Nm nižší točivý moment.
Ano, oj€bával. Ovšem benzín je oj€bával úplně stejně a benzínové motory změřené před a po WLTP ztratily šťávu stejně jako diesely. Přidaný GPF do výfuku zvyšuje protitlak při výplachu válců a výkon jde do prčic. Stejně tak eletronika musí hlídat emise i při vyšším zatížení (protože motory se měří i v reálném provozu nikoliv jen při malém zatížení na dynamometru) a do háje jde i průběh výkonu v závislosti na otáčkách.
GPF u benzinaku neni dusledek ojebavani emisnich limitu jako u naftaku, ale dopredu planovaneho zprisneni emisi, konkretne snizeni poctu castic 10x pri zachovani hmotnosti
Tak jako diesel oj€bával NOx a měl dlouhé roky měkčí normy, tak benzín oj€bával pevné částice a dlouhé roky neměl normu žádnou. A dlouhé roky se benzín i diesel měřily jen na zkušebně při směšných rychlostech, takže vyšší zatížení oj€bávaly rukou společnou a nerozdílnou, nyní se měří i v reálném provozu a musí oba řídit produkci škodlivin i při zatížení.
Dychavicne len na papieri, realne aj tak 95% ludi jazdi pomalsie.
12,4 s na 100 km/h ma udane 1.5 dci s 81 kW a to je fakt take rozumne minimum. Cize ten slabsi 1.7 dci s 88 kw a zrychlenim za 14,5 s bude zaujimavy :-)
Ale no tak... Favorit robí stovku za 18 a dá sa s ním jazdiť úplne normálne, a vcelku svižne aj dnes. Ako rýchlo prídeš do cieľa a či bezpečne, od výkonov auta dohromady nezáleží, pokiaľ niekto nejazdí jak prasa a jazdí vysoko nad povolené limity. Kto chce jazdiť bezpečne a včas, tak používa hlavu, jazdí s rozumom, plynule a predvídavo. V bežnej premávke je rozdiel medzi tým, či auto zrýchli na stovku za 12 alebo za 10 sekúnd prakticky irelevantný, väčšina tunajších rozdiel v dynamike na ceste nespozná. Česť výnimkám napr. Iudex a podobne.
Nie je to celkom tak, pomalé auta musia iní obiehať a práve tam je asi najväčšie riziko. A to zrýchlenie asi merali na pol plynu kvôli emisiám, reálne bude snáď normálne.
Vybava Zen urcite nema diodove svetlomety, ani sa nedaju doobjednat. A zaujimavostou je, ze kto chce mat elektrochromaticke spatne zrkadlo, musi mat aj panoramaticku strechu. A adaptivny tempomat zo zahadneho dovodu nemoze byt k slabsej verzii dieselu (doteraz sa nedal "aktivovat" len k najlabsiemu benzinu).
Kde beres ty nesmyslný spotřeby benzinu? 10L/100km nežralo ani moje 1.6THP, když jsem ho tahal za vousy. Nový benzinový turbomotory jsou dál, např. 1.4TSI 110kW v Touranu v klidu za 6.5 - 7l ;-) To samý bude tahle 1.3TCe 103kW, podle mě do Scenicu ideální motor. Při průměrném nájezdu 15-20tis km ročně, ten rozdíl mezi pořizovací cenou benzinu a nafty do výměny auta ani neprojedeš, tj nafta nemá moc smysl...
A čo mojich 35 tisíc alebo viac ročne? >:D Ale máš vcelku pravdu, s tým rozdielom, že mne by sa páčil napr. v GrandScenicu ten 160-koňový benzín a k nemu automat, ktorý teraz neponúkajú (dúfam, že budú).
No jasný, čím víc najedeš, tím rychleji se ten rozdíl stírá. Já mám přes 40tis km pracovně CNG a dobrý ;-) Doma je jinak na cca 15tis km ročně v Touranu benzin. Stejně bych se rozhodl i u Scenica :yes:
Ved ja som tiez povodne chcel benzin, lebo sa rozbehla hysteria proti dieslom. Len 1.2 tce vtedy nebol s automatom, tak som zobral 1.5 dci a nelutujem. A co sa tyka spotreby, tak ten starsi tce nebol nejaky usporny, predajca samotny tvrdil, ze po meste spotreba 8-10 l. Diesel zerie 6,2 l/100 km. Zlozite je to priblizne rovnako, kazdy motor ma vstreky, turbo, cize casy spolahlivych benzinovych motorov su davno prec. Skor ide o to, ako naplanovali zivotnost. Snad uz len rozhodne ta cena a spotreba a planovany najazd.