Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chyby v technických údajích
kalousek
| 15. 9. 2018 17:37
Udávané parametry 100 kW při 3000 ot./min a 290 Nm při 1-3000 ot./min nejsou reálné, hodnoty se vzájemně vylučují. Kromě toho bych rád věděl proč ten max. krouťák je až od jedné otáčky a ne hned od nuly.
A ještě by mě zajímalo jak vypadá takový "stejnosměrný asynchronní" elektromotor, který je uveden také v technických datech, mohl by nám to p.Frei prosím objasnit ?

Jinak baterka 33 kWh je myslím dost zoufale malá. Kromě mizerného dojezdu bude v provozu hluboce cyklovaná, což se samozřejmě promítá do životnosti a ztráty kapacity. Bohužel i přes tu miniaturní baterku je cena auta raketoidní, dyť ten Golf používající údajně stejnou techniku stojí tuším jen kolem mega. Tohle se bude kupovat jen z velkého donucení

Avatar - WinDiesel
Chyby v technických údajích
WinDiesel
| 15. 9. 2018 18:42
Cena je neskutečná, to je šílené. To by někdo musel přikázat zákonem, ale v Některých zemích jsou toho schopni.
A jelikož se dotační politika i v těch k EV nejpřátelštějších zemí mění z "bonusového pro EV" na "malusový pro NE-EV" znamená to že cenu 1 700 000 nepůjde snížit.
Tak se asi budou staré dodávky udržovat opravami při životě.
Chyby v technických údajích
henry.prta
| 15. 9. 2018 18:58
cena je samozrejme pokrivena dotacni politikou a ocekavanim automobilky, ze si vyhada u vlad bohatych zemi dotace pro zivnostniky a jine vyhody pro tyto vozidla, ktere ve vysledku dotlaci (vetsinou statni instituce, treba Deutche post, DHL a pod) k tomu to koupit... a automobilka se napakuje a stat (obcane) to za jasani jako sou EKO to zaplati...

normalni zivnostnik si "jiste" misto 2 novych aut a jeste noveho naradi do nich koupi jedno elektro auto s omezenym dojezdem... to urcite.. to by musel byt ten zivnostnik na palici...
Avatar - fostek
Chyby v technických údajích
fostek
| 15. 9. 2018 19:18
Cenu neřeš.
To zaplatí ti ostatní (blbečcy se spalovákama) na spotřebních daních z paliva.
Jenomže čím bude EV víc, tím to půjde víc ztuha.
Míň peněz ze spotřební daňe, víc dotací....jsem zvědavej.
Jinak dokud budou po městech jezdit opravdu staré naftové Avie atd.,je nahrazení moderního dieselu elektrem u pár delivery firem naprosto neměřitelné z hlediska lokálních emisí.
Představit to můžou, ale běžný VW servis na to nemá servis :-)

Avatar - wakantanka
Chyby v technických údajích
wakantanka
| 15. 9. 2018 21:24
Nemecka posta sa im na to vyprdne, si vyraba vlastnu EV dodavku v cene cca 30 tis. €
Ceny
Xylo
| 16. 9. 2018 08:58
Cenu stanovují výrobci a u všech "nových" výrobků nebo inovací se snaží nasadit jí co nejvýše. Ono to ještě chvíli bude trvat, ale cena půjde dolů - viz třeba [odkaz] .
Avatar - wakantanka
Ceny
wakantanka
| 16. 9. 2018 13:48
Mne je jasne ako funguje cenotvorba, avsak tu silne pochybujem o tom, ze to spadne nejak vyrazne za par rokov. Navyse ak by boli schopni dodat vozidlo v cene a specifikacii Nemeckej posty, nevyvinula a nevyrabala by si ho sama. Toto plati samozrejme aj pre ostatnych vyrobcov. Takze preco by mala posta nakupovat nieco ovela drahsie inde, ked si to sama vyraba za zhruba polovicu?
Ceny
Xylo
| 16. 9. 2018 14:34
No uvidíme. Německá pošta se mohla vyhnou nákupu předražených aut od stávajících výrobců, i když by pro ni určitě udělali "cenu". Podobně mohou tythle hrátky s pohádkama o drahých bateriích a tudíž drahých elektromobilech, udělat prostor pro nové dodavatele aut.
Avatar - fostek
Ceny
fostek
| 15. 9. 2018 19:11
Nějakej elektropitchus ti dal palec dolů, i když je to matematicky a fyzikálně nezvratný nesmysl.
Donucení bude. Si piš.
Avatar - Ham.
Ceny
Ham.
| 15. 9. 2018 19:56
Od nuly nemá asynchronní motor (pokud to je vůbec asynchronní motor viz tvoje poznámka o stejnosměrnosti) plný moment, protože stojícím motorem protéká proud nakrátko a proud nakrátko se musí omezovat kvůli rozumné konstrukci motoru (přívody a vinutí musí mít nějakou rozumnou tloušťku a cenově asi jediný použitelný materiál je měď), což omezuje proud nakrátko a tím pádem i moment nakrátko (což je totéž co rozběhový moment). K nějakému ideálu, kdy proud nakrátko nebude omezen se dá přiblížit jedině se supravodiči, ale ani supravodič nemá zcela nulový odpor a navíc dodávaný proud bude vždy omezen schopností baterek. Takže úplně ideální charakteristiku, kdy maximální moment je hned od nuly má jen ideální stroj, který při stavu současných technologií nelze vyrobit.
Ceny
kalousek
| 15. 9. 2018 20:21
Tak bezpochyby ten motor není stejnosměrný a podle mě není ani asynchronní. Myslím že asynchronní motory používá snad jen Tesla S a možná X ale evropští výrobci preferují v naprosté většíně synchronní motory kvůli trochu lepší účinnosti. A taky běžně všichni udávají max. krouťák rovnou od nuly takže tu jednu otáčku si u Crafteru nespíš vymyslel někdo, kdo netuší že krouťák může dávat i stojící motor
Avatar - Ham.
Ceny
Ham.
| 15. 9. 2018 21:29
Pokud je to synchronní motor, tak v tom článku není dobře ani jedno slovo, což nepřekvapuje u článků auto.cz natož u článků převzatých ze Světa motorů/notorů.
Ceny
kalousek
| 16. 9. 2018 08:23
VW údaj o typu motoru úzkostlivě tají :-) ale našel jsem aspoň info o motoru předchozí 85 kW verze a je samozřejmě střídavý synchronní. Není žádný důvod se domnívat, že v aktuální verzi by to mělo být jinak. Takže by mě zajímalo kde pan redaktor na ten nesmysl přišel

[odkaz]
Avatar - fostek
V tomhle jsem pro
fostek
| 15. 9. 2018 19:10
Sice neřeším ve článku vzpomínané "trápení" dieselu (motor je zahřátej) ale ničí se i spojka, startér a další - i kdyby to byl benzín.
Tohle je přesně to, kde by se EV mohlo chytit. Ovšem bez perverzních dotací a zákazů to půjde i v tomto případě blbě. Ale tudy cesta vede.
Viděl jsem pošťácký dodávky, co jezdili Prahu 1.
Ale zas tak blbý nejsou, po 20tis je šoupnou někam na okres, kde jezděj přeci jen aspoň mezi vesnicemi.
Avatar - fostek
Když budeme věřit krouťáku
fostek
| 15. 9. 2018 19:26
tak má ve 3000 otáček cca91kW.
Když budem věřit výkonu, musel by mít cca 318Nm.
To je nezvratný fakt. Jakákoliv diskuse je nemožná.

Na tohle by měla skočit obchodní inspekce nebo tak.
Nebo KBA? Když pitvají emise do mikrogramů, tohle nevadí?
O EV se může lhát?
Když budeme věřit krouťáku
kalousek
| 15. 9. 2018 20:01
Tipnul bych si že se jedná jen o diletantskou chybu v přepisu údajů a že správný rozsah krouťáku je 290 Nm při 0-3300 ot. a výkon je 100 kW od 3300 ot. až do limitu. Ale očekával bych že tak zjevné boty bude korigovat odborný redaktor.
Stejně tak by nás odborný redaktor asi neměl krmit tvrzením o stejnosměrném asynchronním motoru ....
Avatar - fostek
Když budeme věřit krouťáku
fostek
| 15. 9. 2018 21:28
Odborný redaktor?
Víš, na jakým jsi webu?
>:D
crafter
DonLabuznik
| 18. 9. 2018 01:19
Klasický naftový crafter máme na firmě už dva roky, kupovali jsme jej přes [odkaz] a je to opravdu skvělý pracant, který už s námi najel skoro sto tisíc kilometrů, za tu dobu s ním nebyly žádné problémy, takže jsem na elektro verzi opravdu zvědavý.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku