Ono by těch 150k i mohlo stačit pro rychlý svezení, jde jen o to jak to pasuje dohronady s převodovkou a jak moc je ten motor udušený kvuli emisím. Vem si, že Corsa B měla 1.6 se 78kW a svezení pěkny (taky byla lehčí) ;-)
Co mě překvapuje víc, je výbava - jako připlácet za klimu u jedné z nejvyšších výbav? To je “fail” nebo návrat do 90tych let...
Toto neni ten isty motor ako v astre. Ta ma novu verziu s priamim vstrekovanim a objemom 1399. Corsa ma starsi nepriamostrekovy turbo motor s objemom 1364, ktory este pouzivala astra j a stale ho ma aj mokka. Takze tu LSPI nehrozi.
Pan redaktor by se měl na OPC někdy alespoň podívat, tvrdit v článku, že GSi převzalo podvozek včetně brzd z OPC je směšné, když OPC mělo vpředu čtyřpístkové třmeny a GSi na fotkách má očividně jednopísty
Za mě bude lepší volba Ibiza FR, cena stejná, výbava lepší, je to mnohem dospělejší a prostornější auto s motorem 1.5 TSI 110kW a 250Nm a udávaným zrychlením 7,9s.
Lehčí GSi s podobnými parametry zrychluje jak litrová Fabie. Buď má hodně dlouhé zpřevodování, nebo papírové parametry motoru neodpovídají realitě.
Jo to umistěni displeje je až moc nizko, alespoň to tak vypada, ale v corse jsem neseděl.
Jinak je to docela zajimava kombinace, šasi z OPC jen slabši motorizace a ještě k tomu stara verze motoru s předchozich generaci oplu jen tam tušim došlo k nějakym upravam co jsem dřive četl. Každopadně něco podobneho by se mohlo vice rozšiřit o segment vyše.
Tak ono neni uplně podstatne v jake škatulce je tahle corsa zařazena, ale je to poměrně zajimava alternativa k běžnym verzim v tehle třidě, kterou tušim nikdo jiny nenabizi. Jen se docela divim, že se nenabizi i v 5 dviřku ve kterych se dělaji i ty nejostřejši verze. Osobně by mi vadila moralni zastaralost tehle corsy a taky když čtu o te bezcharakternosti motorizace a nic moc zvukove kulise tak to taky nezni zrovna povzbudivě.
Mám tenhle motor v Astře a není to taková pohádka. První ročníky trpěly na LSPI (tzn. klepání - předčasné samovznícení ještě v kompresní fázi) s fatálními následky. Je na toto téma vtipná 460stránková diskuse na Astra K fóru:
[odkaz]
Od MY 17 dali nové svíčky a zavedli jinou specifikaci oleje a je to lepší. I tak nikdo neví jestli je to definitivně pryč a stále platí pravidlo "Pokud nechceš za 2 roky kupovat nový písty a vačky tak do 2000 otáček zákaz plynu".
Motor je mezi 2000 a 3000 RPM celkem mrtvej a zátah má mezery. Od 3000 super plynulá gradace až do 5000.
Na tenhle motor už existuje prověřenej chip od EDS-motorsport (Phase 1). V astře z toho umí dostat 185, tady jsem koukal že 175.
[odkaz]
Podle zkušeností lidí z Astra fóra řeší EDS Phase 1 jak náchylnost k LSPI, tak mezeru mezi 2000 a 3000 RPM, plus reálně spotřeba dolů a ty koníky tam fakt jsou. Takže za nějakých 450 EUR se z toho dá udělat to co z toho měl udělat Opel hned od začátku.