Musíš se na to šílený Fine dívat v globálu. Mazďáckým dieselům se velice zalíbilo v Japonsku, tam prodávají 2/3 SUV a crossoverů v naftě, možná se budeš divit pane ale je to fakt. Takže slepice nesoucí zlatá vejce se nezabíjejí.
A preco diesel nie? Ked daju cenu rovnaku ako benzin, tak nevidim dovod uprednostnovat benzin. Karbonovat to po meste bude rovnako ako priamovstrekove benziny, a spotreba bude o liter nizsia, nizsia produkcia co2 (v niektorych statoch na tom zalezi). Ekologicke to bude +- rovnako. Ked daju este vstrekovac do filtra, aby sa to vedelo normalne vypalit, nevidim dovod odmietat diesel. Iba ak kvoli cene.
Ja sa pamaetam ked media strasili s vtačou chripkou, nikdo nežral hydinu maeso....
Potom sa pisalo o BSE u hovadzieho dobytku , nikdo nežral hovaedzinu ....
Prisiel do Europy prasačí mor, nikdo nežral bravčové ...
Dnes už každý žere všetko, hydinu aj hovaedzinu, lebo podla médií su zdrave maeso a bravcova slanina je vraj zdravsia, ako palmovy olej....
Za chvilu kazdy zase bude kupovat diesel auta, lebo media pridu s accugate-om a "odhalia" skutocnost , co dnes kazdy mysliaci tvor vie, ze akumulatory elektro aut a hybridov su ovela vaecsie zlo , ako akesi minulé NOx z dieslov.
Ked vyskusate jazdu s novymi pridusenymi benzin motormi s casticovym filtrom, budete všetci ešte blahorečiť minulé-súčasné točivé diesel motory.
jak jen v te Americe nebo Cine dokazou zit bez tech naftaku ve velkych kombikach, a je zvlastni ze oni to dokazou casto i prezit ve velkych SUV bez toho naftaku ;-)
nebejt nesmyslneho PR ktere tu VW a nasledne dalsi znacky tlacej od 90 let, tak v Evrope panovalo podobne palivove klima jake panuje vesmes po celem svete a naftak by se nikdy tolik nerozsiril ;-) je to normalni PR spolehajici na hamiznost vetsiny zakazniku ohledne nizsi spotreby a take haktu ze je zarytej jistej pud palivo krast pokud to jde, kamionaci, zemedelci, autobusaci, lidi z dep na zeleznici, vlakvedouci, tam se nafta kradala i na zapade a nejen jak si nekdo mysli u nas, tohle dalo automobilkam v Evrope strasne bludisktaku pro zakazniky a tak jim proste nabidli naftaky s turbem, neb prodeje tehdejsich atmosferickych naftaku byli v osobni doprave vesmes slabe
podobne PR podporene miliardama se da pozorovat v mnoha odvetvich trhu, a vesmes funguje dobre a lidem proda vsechno :-!
Ozzy ma rad velke kombiky.. a tam dizel ma svoje opodstatnenie ... navyse ak jazdi dlhsie trasy... ale v mestskom crosse by podla mna dizel nechcel... takze toto treba rozlisovat... ved ani ja nie som proti dizlu v sorente alebo v L200 ale uz v mestskom crosse je u mna jasna volba nejaky slusnejsi benzin ... :yes:
ale je pravda ze Ada ten by chcel dizel aj v maluchovi ;-) ... ale tak jak sa vravi stareho psa novym kuskom uz nenaucis... sam poznam par znamych starsich ludi z mojho okolia ktori su stale vo svojom svete a darmo im povies ze skoda uz nie je tam kde bola za cias felicii ale oni su stale v tom svojom svete ved to pozname .. a Ada je asi podobny pripad... teda nic v zlom samozrejme ale ma uz to videnie tiez kusok skreslene proste ....
mne osobne dizel dava zmysel v osobaku uz aspon v niecom ako je passat kombi.. mondeo kombi a pod... proste velke dostavniky na dlhe trasy.... ale ani v takom golfe by som ho este urcite nechcel.. to je za mna stale fail... ale nastastie nam dizle uz pomaly z tycho "mensich" segmentov ududaju :yes:
Nafta má opodstatnění leda tak v největších těžkejch SUV. A i u těch je to problematický = když sou primárně na jízdu ve velkoměstech
Už to tu bylo zmíněný 1000x = první zásadní krok do normálu = je shodná daň z benzínu i nafty. Současný sponzorování nafty = jen dál pokřivuje trh a pohled na realitu rentability provozu
Prostě majitelé benzínů = doslova sponzorujou majitele naftovejch aut. Což je úchylka
Jakmile tohle daňový zvýhodnění zrušíš = lidi i automobilky se začnou chovat jinak. Automobilky to logicky nechtěj = když už tolik investovaly do vývoje naftovejch motorů = chtěj aby se jim ty prachy vrátily. Takže možná nejdřív tak za 10 let?
Jemu to nevysvětlils, on jezdí kolem komína a my ostatní tudíž musíme taky... Že pak jedna cesta na dovolenou, nebo do Anglie, v benzínu, té nezruinuje, to je pravda, ale když jezdíš častěji dálky. Však ty to chápeš...
Když jsem býval student a jezdil jsem naftovou Lagunou, ke konci už prvním Mondeem, tak jsem párkrát na nějaký výlet měl půjčený bezinak a když sem se na horách třeba otočil za 1000-1200 namísto 600-700 , to jsem sakra pocítil na rozpočtu >:D Jezdil jsem třeba na nějakou školní akci, měl sem 1000kc a tlačil spotřebu taky abych musel natankovat za co nejméně , protože pak zbylo víc na zábavu >:D V tom bylo to kouzlo a třeba ta Laguna zvládala jezdit I za 4,6 na sto...na naftu nám krásně vzpomínky už od brzkého věku >:D Jo a mebprvji auto bylo benzínové...
Otázka na pana redaktora: Jestlipak má i vířivé klapky?
Má snad nový motor Mazdy také vířivé klapky v sacím potrubí, které vedle toho, že jsou obecně technicky nedotažené (poruchové), škrtí u dieselu sací potrubí?
Má-li je, jestlipak je přisávání výfukových a karterových plynů až za nimi, aby je nezanášelo?
Nemá-li je, je snad vedle promyšleného dna pístu docíleno víření také tvarem sacího potrubí, směrem vstřiku nafty, ...? Případně ještě jinak?
Děkuji za odpověď.
Re: povede to k levnym crosoverum v bazarech za par let
Tyhle apokalyptické vize zákazů po celé Evropě mě fakt baví. Jednak zatím ta města s plošně zakázanými diesely nějak nevidím, a jednak stačí, aby voliči v dalším volebním období vypráskali levicovou chátru typu Anne Hidalgo z úřadu a všechno bude jinak.
Re: povede to k levnym crosoverum v bazarech za par let
Kydy kamaráde, hromada kydů. Ty a tobě podobní už zabíjíte diesely 10 let a *** Vás že se nic moc neděje. A s těmi hybridy se wole taky uklidni, hybridy dostávají diesely také, Renault, Mercedes, Kia/Hyundai, Ford …. jde to rychle to ano ale diesely z toho ani náhodou nejsou a nebudou vyloučeny >:D >:D >:D
tak ja by som naftu nechcel ani v sportage... neboj.. ale uz v sorente mi dava zmysel..
u beznych osobakov je ale pravda ze ja na osobne ucely by som ani v passate dizel nechcel... ale uz si ho tam viem predstavit na rozdiel od golfu alebo ceedu a pod....
stejne za 10 rokov to bude samy benzinovy hybrid... a ostanu uz len "velke nafty" v nejakom tom vacsom SUV ;-) .. zbytok uz to bude samy hybrid ako RAV-ka niro a pod.. :yes:
suhlas... k comu vyvijali takyto dizel dnes uz asi vedia len oni ... navyse v tomto aute nema vobec opodstatnenie ani nejake relevantne vyhody voci benzinu .... pritom sa mohli uz davnejsie vrhnut na hybridne technologie alebo elektro ked nevedia co s prachmi ... mazda je za mna sikovna automobilka ale toto s tym dizlom mi pride uz ako slepa ulica.. toto je fakt od mazdy divny krok a asi najvacsi preslap za posledne roky aj ked samozrejme nejde o nic zasadne ale toto je fakt slepa ulica ... toto mohli uz odhadnut.. aby nakoniec neboli technologicky pozadu... a karta sa neobratila proti mazde... ved uz aj taka kia ma dnes niekolko hybridov a nejedno elektro :yes:
Re: povede to k levnym crosoverum v bazarech za par let
Tak nevim ze by cele mesto ci mesta mela zakaz pro vjezd naftaku. Ale vim ze jen nektere čtvrti maji zakaz vjezdu naftaku. A zas ty co tam bydli a maji naftak tak tam mohou vjet, nemaji zakaz. A zas vim ze vsem ostatnim vastem se zhorsi ovzdusi, projede tam o mnoho vice aut. Je to asi jako, vlk se nazral a koza zustala cela.
Re: povede to k levnym crosoverum v bazarech za par let
reagujes asi nea nejaky jini post ne? kde pisu neco o zakazu dieselu v prodejich? diesl bude jen omezovany a proste nebude moct nekam vjet ;-) coz ho ale prodejne odsoudi natolik, ze si to poridi tak malo zakazniku ze ho automobilky sami casem vyskrtnou z prodeju protoze se jim proste nevyplati takovou motorizaci nabizet a jen by na ni prodelavali
vize odborniku z automobilek je, ze do roku 2030 pokledne prodej novych dieselu v Evrope v osobnich a uzitkovych autech k 5%, cos bude znamenat ze to zustane v par modelech vetsich aut kterych se rocne prodavaji desitky tisic na model ;-) realne tak pujde diesel koupit v CR treba v 5 modelech nejakych znacek a predpoklad je ze i tak to bude v te dobe hybrid s baterkou ;-) da se ocekavat ze proste v pristim desetileti si diesel u zhruba poloviny znacek v Evrope jiz nekoupis a ke konci toho desetileti jiz nepujde koupit jinej diesel nez ve spojeni s elektromotorem a baterkou a jen v par vybranych modelech vetsich SUV, dodavek, terenaku a podobnych uzce profilovanych aut
Re: povede to k levnym crosoverum v bazarech za par let
Nedostanou tě tam? Tohle ale nejspíš spustí "eko" lavinu po celý Evropě a ty pak dojedeš k nějakým městu a budeš muset nechat auto na kraji a dál pokračovat sockou >:D
Doma v JPN sa im strašne darí s dieslami a nemajú tam od ostatných automobiliek konkurenciu, kedže honda, ani toyota v JPN diesle nepredáva. Takže hlavne preto.
Re: povede to k levnym crosoverum v bazarech za par let
Nějaké omezení pro diesely nerovná se zákaz dieselových motorů. Ve Freiburgu ať si zakazují co chtějí, mě do podobných ekofašistických "rájů" nikdo nedostane.
Ano, to jsou volně dostupná data, ke kterým není problém se dostat. O poznání těžší je ale zjistit podíl motorizací v jednotlivých modelech jednotlivých automobilek. Proto mě zajímá aktuální zdroj, který podpoří Winovo tvrzení o prodejích mazďáckých dieselů v Japonsku.
statistiky Jato jsou vesmes placene, z prodejnich cisel se da vyvodit podil cca 5% pro diesel v osobnich autech
mimochodem Mazda ma na domacim Japonskem trhu docela malej podil, jen lehce nad 4% trhu, Toyota doma prodava cca 7x vice aut nez Mazda, nejprodavanejsi Mazda v Japonsku Demio (u nas Mazda 1) je za rok 2017 az na 21 miste
prodeje v Japonsku vesmes ovlada Toyota, pak Honda a Nissan, nejprodavanejsim modelem roku 2017 je v Japonsku ....... Prius
[odkaz]
Re: povede to k levnym crosoverum v bazarech za par let
No konečně pokles, ale je to jen výsledek konce hloupých malých dieslových aut a ti co najedou málo si umí už taky zvolit správně. Velká prémiová auta fičí správně na naftě dál.
tebou tak strasne casto zminovane Japonsko ma s diesely tak uzasne zkusenosti a prodeje, ze v Japonku jeste nikdy neprekrocil podil dieselu na trhu vice nez 5% ;-) naopak hybridu tam maji za rok 2017 na silnicich vice nez 20% ;-) toliko k realite v Japonsku
podobny scenar prorokuji analitici automobiloveho trhu i pro Evropu, tedy ze podil novych dieselu do par let klesne prave k hranici 5% (jsou tam zapocteny i diesel hybrid, kam dnes patri i mildhybridy) a naopak podil hybridu bude rust az k podilu nad 50% ;-) je to odhad pro 3 desetileni, tedy 2020-2029 a to i podle treba lidi z koncernu VW, PSA, BMW, Renault-Nissan a Fordu ;-) nejvetsi poptavku maji mit zpocatku bezne hybridy, a v druhe puli desetileti pak plug-in hybridy
pravdepodobne to budou male rozdily, v cene za litr to bude v radu jednotek korun a rekneme nizkych desitek centu, coz nebude as tak hrat roli jako spise dlouhodobe zaritej nesmysl ze benzinaky desne zerou a diesely jezdi strasne usporne, to lidi ovlivnuje mnohem vic, a to i ty co najezdi par kilometru rocne
Já teď na rychlo hledal statistiky prodejů podílu dieslů dle jednotlivých zemí a za ty východnější státy to nějak srovnatelně nemohu dohledat. Zajímal by mne právě ten prodej v závislosti na cenách paliv, respektive v závislosti na tom poměru spotřební daně.
Re: povede to k levnym crosoverum v bazarech za par let
jj kydy ktere jsou jasne patrne na prodejich dieselu v Evrope :yes: za lonsky rok pokles 15% u dieselu a u hybridu naopak podil stoupa o 17%
to ze bude par automobilek a jejich modelu nejakou dobu zkouset diesel hybrid je celkem normalni vyvoj situace ;-)
ja diesel nijak nezabijim, nikdy jsem zadny nevlastnil a nikdy jsem zadny ani nesesrotoval, diesel zabiji zakaznici kteri z neho prechazi na jinej tip pohonu ;-)
kydy o tom jak nektere automobilky oplne odstrihavaji naftu jsou vlastne taky jen kydy, co budes psat za par let az to udela i Mazda ? budou to zase kydy?
kydy tu vypoustis hlavne ty z te tve socialni bubliny ;-)
podle udaju co zverejnila minuli rok IMF tak se fosilni paliva dotuji rocne castkou priblizne 6,6 bilionu dolaru, a nafta mezi nima samozrejme je taky ;-)
Ham asi mel namysli nizsi spotrebni dan na naftu, coz je specifikum vetsiny statu Evropy, nektere to tak nedotuji a maji spotrebni dan stejnou, ve dvou statech je tusim dan na naftu vetsi nez na benzin
Re: povede to k levnym crosoverum v bazarech za par let
to nejsou apokalipticke vize, to je normalni realita, a to ze jsi slepej je ciste tvuj problem
v Nemecku ma nejake omezeni pro diesely jiz vice nez 70 mest, a to ze ty je nevidis je tvoje slepota
po vzoru Freiburgu dokonce dalsich 42 Nemeckych mest zvazuje podobny scenar jaky si pred nekolika lety sami obyvatele odhlasovali v referendu ve ctvrti Vauban, kde si prez 5000 lidi v referendu odhlasovalo (prez 90% bylo pro) aby v dane ctvrti byl zakaz parkovani delsi nez 30 minut, rychlost v cele ctvrti omezena na 30km/h, asi tretina ulic se pro dopravu zavrela uplne a vjezd maji povolene jen vozidla zachranneho sytemu a svoz odpadu, ten maj reseny plug-in hybridnima nakladakama kde v dane ctvrti jezdi jen lokalne bezemisne, MHD tam obstaravaji jen elektrobusy, auta dele nez 30 minut tam smeji parkovat jen v parkovacich domech na okraji ctvrti a parkovaci misto si tam obyvatele museli koupit nebo si ho musi pronajimat, treba pro navstevy ktere tam chteji bejt dele nez tech 30 minut, v dane lokalite se ceny nemovitosti zvedli na vice nez dvojnasobek behem 1 roku po zavedeni a v Badensku je to dnes nejvyhledavanejsi ctvrt kde koupit nebo si pronajmout bydleni je dost rychlovka, zajem je tam enormni ;-) takze lidi si sami rekli ze tam auta nechtej ;-)
volici tam zjevne projevili sami iniciativu auta z ulic vypakovat ;-) a pokud tohle zacinaj na obcanske urovni zacinaji resit v dalsich 42 mestech, tak stezi nekoho takoveho vypraskaji z uradu ;-)
povede to k levnym crosoverum v bazarech za par let
Mazda do toho dla v minulich letech ohromnej financ a potrebujou to jeste prodat, do 5-10 let jim to nikdo rozumnej nekoupi protoze tech zakazu pro diesely bude jiz tolik, ze s tim nepujde skoro nikde vjizdet bez poplatku, rekneme takovej posledni nadech nez to taky za par let zazdej a zjistej ze nema smysl utracet finance do neceho co jim zakaze sam zakaznik, v Japonsku si to muzou prodavat vesele dal, ale Evropa jim brzo rekne NE, staci se podivat na to jak se jim v Evrope vesmes nedari, prodeje jim zde stagnujou a bez hybridu neporostou
tak jako jsem tu pred par lety psal ze hybridy chytej sakra rychlej dech, tak si troufamdnes napsat, ze za par let Mazda diesel v Evrope odpiska uplne, a nasadi hybridy :-! zatim vsechny automobilky co v Evrope diesel odpiskaly maj zvysujici se prodeje, a tam kde to nahrazuji hybridy maj prodeje sakra hodne dobre, viz Toyota