.... byli jsme pozváni na testy pneumatik v německém středisku Contidrom.... hmm tak continental si u sebe otestuje pneu a opět nečekaně vyhraje >:D Neměl by tento "test" být označen jako PR článek?
Je fajn vědět, že ze zavedených značkových pneumatik prakticky žádná nepropadla. Taky se musím trochu smát, když vyhraje Continental na Contidromu (ne, že by TS860 nebyla výborná pneu ale moc důvěry v test to tedy nedává). Jen by tam mohli přidat ještě nějakou čínu, Tomkety, vraníky a jiné sajrajty aby lidi viděli opravdový rozdíl. Protože rozdiíl 2 metry mezi nejlepší a nejhorší mi nepřijde vůbec špatný.
Re: Zima v českém podání znamená jen málokdy sníh a led
No mas zimni gumy ze je potrebujes ne proto, ze ti to nekdo narizuje. Vyhazovat nesjety temer nejety zimni kola po 4-5 letech jenom proto ze jsou "stary" mi prijde nejen zbytecne nakladny ale i silne neekologicky od vyroby po likvidaci. tech par metru co potkam snih jednou za rok dva, prejedu i na letnickach.
Ovsem kdo by potom ty politiky sponzoroval ze jo
Re: Zima v českém podání znamená jen málokdy sníh a led
Pokud si prectes muj prispevek s nadhledem vyctes z nej ze mi nejde uplne o me. Povinne zimni pneumatiky zbytecne zatezuji zivotni prostredi. Navic pri soucasnych teplotach zvysuji spotrebu a tim i emise. Miliony aut je obouvaji "povinne" uplne zbytecne. Jde jen a jen o penize.
Za komancu se na zimnich gumach jezdilo jen vyjimecne a jezdilo se vsude. Vzpominam kdyz sem jednou prejel na snehu Cinovec do NDR, za mnou ten krpal zavreli uplne. A to jsou dneska elektronicky asistenti na jiny urovni.
Co ti zrovna na tom vadi? Je to jen priklad aut, pouzivajicich uvedeny rozmer gum. Ja potkam stare sceniky tak 10x casteji nez nove. Co je trapas, je testovani v zari, kdy test nemuze zachytit chovani gum v nizkych teplotach. :no:
Trapoši, to z ktorého roku je ten test? Vraj Renault Scenic má gumy 195/65 R 15, to sa tu píše len o jazdenkách minulých generácií? A koľko polemík sa tu viedlo okolo 20" kolies týchto Renaultov... Mimochodom, Capture, to je nejaký nový voz? Nepoznám...
Oni takový vlastnosti na sněhu a ledu jsou u zimáku to nejdůležitější. Pak to chce, aby držela trochu i na mokru a nehučela na dálnici. Víc od zimáku neočekávám. Na suchu drží i puk, takže tam je zbytečný to testovat a jestli od zimáku někdo chce aby guma měla velký nájezd, tak je blázen. Takže to je mi ukradený. V zimě potřebuju vyjet a bezpečně ovládat auto i za mizerných adhezních podmínek. To Nokian poskytuje.
Valivy odpor - o kolik vic to zere. Nahodim ruske gumy z Nivy a zabrzdim po metr driv nez Continental, vyjedu az k Putinovy do horske chaty, ale kdyz pojedu na asfaltu, tak to bude delat huuuuuuuuuuuu a zvednou spotrebu o litr.
Jak uz nekdo poznamenal, rozdily v prametrech jsou minimalni, ale v cene uz je poznat rozdil. Mozna drazsi neztvrdnou po roce a mozna maji nizsi odpor, nez Barum, to jsme se ale nedovedeli.
A naopak výborná guma WR D4 celkem propadla. Podobný testy jsou tak leda k smíchu. Já mám z minulého roku právě Nokian WR D4. Je to skvělá guma. Jiný než Nokian už na zimu nekupuju a to jsem jich pár vyzkoušel.
Ta alchymie je jeste usmevnejsi kdyz se clovek zacne zajimat kde byla guma vyrobena.
Continental SportContact5 225/45/R17 => ze SR
Continental SportContact 5 225/45/R17 s vyztuzenou bocnici => z CR
Continental Sport Contact 5 225/45/R17 s vyssim rychlostnim indexem nez ty dva predesle => z DE
Pochybuju ze budou mit tri ruzne fabriky 100% stejny postup, se 100% shodnym vysledkem. Ergo ani stejny rozmer s testovanym rozmerem nemusi znamenat stejny vysledek.
PS: A je docela usmevne si koupit v DE gumu reklamovanou jako "nemecky produkt", ale vyrobenou v SR a koupit ji v tom DE levneji nez za kolik se dala sehnat v SR, kde ji vyrabi. Globalizace par excellance. :-)
Podle mě by to mělo být v té tabulce, jen ať to lidí vidí. Tady se rozhodovalo mezi pneumatikama se známkou 1 a 1- a pneumatiky se známkou 2,3,4,5 tam ani nejsou vidět. Lidi jsou blbý, takže si pak akorát řeknou, že tam stejně není velký rozdíl a koupí tu čínu ...
Test na Contidrom, tak je vítěz jasný. Zajímavé je, že ve třech jiných, na sobě nezávislých testech, vyhrává Dunlop. Navíc testy byly prováděny daleko na severu v opravdu zimních podmínkách.
Já jsem si na zimu kupoval nové pneumatiky z [odkaz] a byl jsem překvapen jak na sněhu krásně držely. Teď by potřebovala nové pneu naopak manželka, a tak zvažuju, že je koupím znovu tam.
Věřím tomu, že rozhodně velice užitečný článek pro všechny řidiče, kteří úplně nežijí auto moto světem, spíše se jen pomocí automobilu přemisťují z bodu A do bodu B :-) Ještě by mne zajímalo, kde si necháváte pneumatiky přezouvat? Já už jsem několik let spokojen s Pneuservis Praha: [odkaz] a jinam bych už asi nešel.
Mňa osobne prekvapilo, že naši domáci Barum a Matador sa držia v širšej špičke a v niektorých disciplínach prekonávajú takých matadorov ako je Michelin, Nokian a ďalší. A to je Barum v staršom prevedení Polaris 3. U nás v tomto rozmere stojí Matador 50% ceny Alpin 5.
Možná je můj názor zkreslený právě tím, že žiju v horách. Takže dobrá zimní guma je pro mě ta, která funguje perfektně na sněhu. To je pro mě naprosto zásadní parametr zimní gumy. Když někdo jezdí dlouhý trasy po rozsolený dálnici, tak asi řeší i ten kilometrový výkon a hluk.
Nokiany sú výborné v zimných podmienkach, ale ako je vidieť z testov, nijak neprevyšujú najlepších, ktorí majú vyrovnanejšie výkony vo všetkých disciplínach. Tiež u nich záleží na mieste výroby. Tie z Ruska nebývajú v očakávanej kvalite a viacerí sa na ne sťažujú. S nájazdom je to individuálne. Sú medzi nami takí, ktorí najazdia cez 100t ročne a nechce sa im meniť gumy behom sezóny. Potom chápem voľbu Michelinu, ktorý dokáže s rezervou vydržať 60t km. S voľbou gumy je to ako so všetkým, je to silne individuálne. Treba sa zamerať na jednotlivé vlastnosti a vyberať podľa svojich preferencií.
Mňa by veľmi zaujímal porovnávací test napr. v polovičke životnosti gumy pri takých 5 - 6 mm. Či z pohľadu človeka, žijúceho v horách, je lepšie kúpiť perfektne fungujúcu gumu na snehu (napr. ten Nokian), alebo za jeho životnosť kúpiť 2x o polovičku lacnejšie plášte.
Já měl zatím WR D3 - výborná guma a WR D4, taky výborná guma na špatný Nokian jsem ještě nenarazil. Doporučil jsem to i známým a nikdo si nestěžoval. Jestli si neměl už nějaký starší kus.
moje zkušenost s Nokianem je taková, že sice umí vyrobit skvělou gumu, ale bohužel musíš mít štěstí na ni narazit. Dojem získaný ze služebáků je takový, že snad co výrobní týden, to jiná směs, jiná přilnavost, jiné opotřebení ...
Presne to sa mi stalo s letnými Hankook-mi, na jar som kúpil fungel nové a po cca 10.000km začali hučať akoby bolo vadné ložisko, som bol aj v servise... Ani nie ročné gumy, zjazdené možno 1/4-1/3 a hukot. Idem predávať auto a riešim dilemu, či to tak mám predať alebo kupujúceho upozorniť že je to gumou a nie napr. ložiskom... :-!
Tak pozriem, kde sú vyrobené moje Sport Contact 5. Popravde som ale s nimi nie veľmi spokojný, keď porovnám s Michelinmi Super Sport, o ligu horšie gumy, oveľa skorší nástup nedotáčavosti, pískanie a skoršie odchádzanie na limite.
Tak ja som mal tri generácie zimných Contíkov, TS810, TS830 a TS850 (aktuálne) a všetky k spokojnosti (jeden malý ťukanec minulú zimu na lyžovačke, ale to bol vyšmýkaný sneh). Prešiel som na Conti z Pirelli a ten progres bol značný.
Na aktuálne auto som práve objednal Dunlopy Winter Sport 5, výborné výsledky v testoch, ale popravde aj z dôvodu, že boli o niečo lacnejšie ako TS860ky, pri rovnakej cene by som zase bral Contíky.
Muzeme se prit o testy kde asi nevyhraje nikdo, anebo se jen proste podelit s osobni zkusenost:
Continental wintercontact ts 850: vyborna guma, nikde me nenechala, vydrz 40-50tis km pri kombinaci dalnice-mesto neni zadny problem, nehuci (ani kdyz se sjede, zdravim k Bridgestonum), zaber na snehu solidni (starsi dunlopy na tom ale dle me byli drobet lip, byli ale v uzsim provedeni, tak tezko soudit, zda fakt lip fungovala guma, nebo ta konkretni guma) a co me asi nejvic tesi: ta guma neprichazi o svou pouzitelnost ani s vyssima teplotama. Ani na dalnici v +15 (teplota silnice +20-25) nebyl nejmensi problem, chovali se naprosto kultivovane, jako letni kontiky. To je pri tech "silenych zimach" pro me stejne dulezite jako jak fungovani na snehu.
Ja som práve objednal Dunlopy Winter Sport 5. Vo väčšine testov bodovali na čelných priečkach (aj keď väčšinou za Conti CWC TS860), cenovo nižšie ako Contíky.
Inak čo je dôležité, treba si všímať vlastný rozmer gúm pri tých testoch, to, že daný model vyhral kategóriu 195/65 R15 ešte neznamená, že bude dobrý aj v rozmere 225/45 R17. Tie výsledky sú vraj prenosné pre rozmery +/- 10mm.
Letňáky lehce tvrdší, ale dají se. Takový lepší střed, dle mých zkušeností. Dnes si člověk nevybere. Buď koupíš nejlepší značku, a pak si užíváš lepší pneu. Ten střed je více méně stejný. A i lepší značky nejsou záruka, před pár lety jsem musel vyhodit letní Dunlopy SP sport 01, byly sjeté z 1/3 a začaly tak hučet, že původně jsem si myslel, že mám v háji ložiska.
A proto se volá pro stejnou kvalitu potravin v EU. Jen jsem si myslel, že etalon je Německo a ono je to Polsko. >:D . A ještě je nutno polákům poděkovat za to, že čistí Evropu od vraků a dělají z toho leštěnky nikdy nebourané.
Kuprikladu potraviny. Pizza German ma vyssi cenu a lepsi slozeni. Pizza Poland ma nizsi cenu a horsi slozeni, takze potom se nekdo opravnene muze ptat, jake smesi maji v Polsku/Cesku,.... a jake maji Made in Germany.
To už pak je na vkusu každého soudruha. Mě jen překvapil lepší výsledek Barumek oproti mnoha jiným značkám, včetně Nokianu, Michelinu... a to se tu pořád říká, jaké jsou Barumky zlo.
Re: Zima v českém podání znamená jen málokdy sníh a led
Hm, v tom případě bys měl začít asi jezdit a ne mít auto jen na ozdobu a machrování před sousedy. Za čtyři zimy jsem zimáky sjel k hranici 4 mm, dojezdil je přes léto (to jsem věděl, že moc jezdit nebudu, nebyl důvod) a pak nasadil nové.
No jo, ale tobě asi v zimě zamrzají ty baterky v Outlanderu, co? Pak chápu, že nejezdíš...