Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Test zimních pneumatik: Tady jsou ty nejlepší v nejžádanějším rozměru!

71 komentářů

Emocionante
.... byli jsme pozváni na testy pneumatik v německém středisku Contidrom.... hmm tak continental si u sebe otestuje pneu a opět nečekaně vyhraje >😁 Neměl by tento "test" být označen jako PR článek?
traveldrive
A čo sa divíš? Oni sa už pri tých lžiach ani nečervenajú...
Avatar - iudex
iudex
A klame aj ADAC, Auto Motor Sport a iné organizácie, ktoré testovali gumy a kde vyhrali zimné Continentaly?
Avatar - fOE
fOE
Muzeme se prit o testy kde asi nevyhraje nikdo, anebo se jen proste podelit s osobni zkusenost😒br /> Continental wintercontact ts 850: vyborna guma, nikde me nenechala, vydrz 40-50tis km pri kombinaci dalnice-mesto neni zadny problem, nehuci (ani kdyz se sjede, zdravim k Bridgestonum), zaber na snehu solidni (starsi dunlopy na tom ale dle me byli drobet lip, byli ale v uzsim provedeni, tak tezko soudit, zda fakt lip fungovala guma, nebo ta konkretni guma) a co me asi nejvic tesi: ta guma neprichazi o svou pouzitelnost ani s vyssima teplotama. Ani na dalnici v +15 (teplota silnice +20-25) nebyl nejmensi problem, chovali se naprosto kultivovane, jako letni kontiky. To je pri tech "silenych zimach" pro me stejne dulezite jako jak fungovani na snehu.

Priste zase continental.
Avatar - iudex
iudex
Tak ja som mal tri generácie zimných Contíkov, TS810, TS830 a TS850 (aktuálne) a všetky k spokojnosti (jeden malý ťukanec minulú zimu na lyžovačke, ale to bol vyšmýkaný sneh). Prešiel som na Conti z Pirelli a ten progres bol značný.
Na aktuálne auto som práve objednal Dunlopy Winter Sport 5, výborné výsledky v testoch, ale popravde aj z dôvodu, že boli o niečo lacnejšie ako TS860ky, pri rovnakej cene by som zase bral Contíky.
Avatar - Anonym
Anonym
TS 810 sem měl na Sebringu jako funglovky a žádný velký zázrak to nebyl.... Nokian byly rozhodně lepší.
Avatar - white label
white label
Z těch tří, co uváděl, byly 810ky určitě nejslabší.
ryccardo
A naopak výborná guma WR D4 celkem propadla. Podobný testy jsou tak leda k smíchu. Já mám z minulého roku právě Nokian WR D4. Je to skvělá guma. Jiný než Nokian už na zimu nekupuju a to jsem jich pár vyzkoušel.
Avatar - eLzyx
eLzyx
moje zkušenost s Nokianem je taková, že sice umí vyrobit skvělou gumu, ale bohužel musíš mít štěstí na ni narazit. Dojem získaný ze služebáků je takový, že snad co výrobní týden, to jiná směs, jiná přilnavost, jiné opotřebení ...
ryccardo
Já měl zatím WR D3 - výborná guma a WR D4, taky výborná guma na špatný Nokian jsem ještě nenarazil. Doporučil jsem to i známým a nikdo si nestěžoval. Jestli si neměl už nějaký starší kus.
Avatar - Dany
Dany
Neprepadla. V tabuľke majú posunuté údaje. V brzdení na snehu je na úrovni premiantov 😉
ryccardo
Oni takový vlastnosti na sněhu a ledu jsou u zimáku to nejdůležitější. Pak to chce, aby držela trochu i na mokru a nehučela na dálnici. Víc od zimáku neočekávám. Na suchu drží i puk, takže tam je zbytečný to testovat a jestli od zimáku někdo chce aby guma měla velký nájezd, tak je blázen. Takže to je mi ukradený. V zimě potřebuju vyjet a bezpečně ovládat auto i za mizerných adhezních podmínek. To Nokian poskytuje.
Avatar - Dany
Dany
Nokiany sú výborné v zimných podmienkach, ale ako je vidieť z testov, nijak neprevyšujú najlepších, ktorí majú vyrovnanejšie výkony vo všetkých disciplínach. Tiež u nich záleží na mieste výroby. Tie z Ruska nebývajú v očakávanej kvalite a viacerí sa na ne sťažujú. S nájazdom je to individuálne. Sú medzi nami takí, ktorí najazdia cez 100t ročne a nechce sa im meniť gumy behom sezóny. Potom chápem voľbu Michelinu, ktorý dokáže s rezervou vydržať 60t km. S voľbou gumy je to ako so všetkým, je to silne individuálne. Treba sa zamerať na jednotlivé vlastnosti a vyberať podľa svojich preferencií.
Mňa by veľmi zaujímal porovnávací test napr. v polovičke životnosti gumy pri takých 5 - 6 mm. Či z pohľadu človeka, žijúceho v horách, je lepšie kúpiť perfektne fungujúcu gumu na snehu (napr. ten Nokian), alebo za jeho životnosť kúpiť 2x o polovičku lacnejšie plášte.
ryccardo
Možná je můj názor zkreslený právě tím, že žiju v horách. Takže dobrá zimní guma je pro mě ta, která funguje perfektně na sněhu. To je pro mě naprosto zásadní parametr zimní gumy. Když někdo jezdí dlouhý trasy po rozsolený dálnici, tak asi řeší i ten kilometrový výkon a hluk.
Avatar - Dany
Dany
Mňa osobne prekvapilo, že naši domáci Barum a Matador sa držia v širšej špičke a v niektorých disciplínach prekonávajú takých matadorov ako je Michelin, Nokian a ďalší. A to je Barum v staršom prevedení Polaris 3. U nás v tomto rozmere stojí Matador 50% ceny Alpin 5.
ryccardo
To je jen vidět jak je celý ten test nesmyslný. Horší gumy než Polaris3 jsem snad na autě neměl. Barumy mi nesmí na auto.
Nicco
A propadl hlavni konkurent Michelin
Avatar - Anonym
Anonym
Stejně si tady každej koupí Achilles, Nexen, Nakang, Debica, Matador, Gripmax atd.

Gumy za 5-7 táců kus nikdo nekupuje, leda na služebáky a pár zbohatlíků.
Avatar - white label
white label
Blbost..., nebo už to je tady samý "zbohatlík".
Avatar - Anonym
Anonym
Já vidím tu realitu na čem ty auta jezdí. Každej má 20" diky a na tom čínský pneu 😄
ryccardo
Ovšem taková Debica Frigo Directional byla svého času jedna z nejlepších zimních pneumatik.
Ferenze
Věřím tomu, že rozhodně velice užitečný článek pro všechny řidiče, kteří úplně nežijí auto moto světem, spíše se jen pomocí automobilu přemisťují z bodu A do bodu B 😄 Ještě by mne zajímalo, kde si necháváte pneumatiky přezouvat? Já už jsem několik let spokojen s Pneuservis Praha: [odkaz] a jinam bych už asi nešel.
traveldrive
Trapoši, to z ktorého roku je ten test? Vraj Renault Scenic má gumy 195/65 R 15, to sa tu píše len o jazdenkách minulých generácií? A koľko polemík sa tu viedlo okolo 20" kolies týchto Renaultov... Mimochodom, Capture, to je nejaký nový voz? Nepoznám...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Co ti zrovna na tom vadi? Je to jen priklad aut, pouzivajicich uvedeny rozmer gum. Ja potkam stare sceniky tak 10x casteji nez nove. Co je trapas, je testovani v zari, kdy test nemuze zachytit chovani gum v nizkych teplotach. :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Trapas byl když Continental dal do testu speciálně upravený pneu = s životností asi 2 tisíce km >😁

Ale po dobu testu = byly fakt vynikající :yes: >😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kdy? Vím, že tohle dělal Nokian.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
místech jsou velmi malé rozdíly, takže jasný vítěz vzhledem k ceně je pneu Hankook. :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jsem je teď koupil jako letní, dával je jeden čas VW z výroby (mívali jsme je na Jettě) a zatím spokojenost 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Letňáky lehce tvrdší, ale dají se. Takový lepší střed, dle mých zkušeností. Dnes si člověk nevybere. Buď koupíš nejlepší značku, a pak si užíváš lepší pneu. Ten střed je více méně stejný. A i lepší značky nejsou záruka, před pár lety jsem musel vyhodit letní Dunlopy SP sport 01, byly sjeté z 1/3 a začaly tak hučet, že původně jsem si myslel, že mám v háji ložiska.
Avatar - R32
R32
Presne to sa mi stalo s letnými Hankook-mi, na jar som kúpil fungel nové a po cca 10.000km začali hučať akoby bolo vadné ložisko, som bol aj v servise... Ani nie ročné gumy, zjazdené možno 1/4-1/3 a hukot. Idem predávať auto a riešim dilemu, či to tak mám predať alebo kupujúceho upozorniť že je to gumou a nie napr. ložiskom... :-!
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jednoduchá rada, prodej to auto na zimákách. 😉
Avatar - R32
R32
>😁 >😁 >😁 :yes:
Avatar - iudex
iudex
Jj, Hankooky išli výrazne hore za posledné roky, aj tie aktuálne zimáky i*cept (či ako sa označujú) bodujú vo väčšine testov.
Avatar - Googlit
Googlit
Takže vlastně se neoplatí vůbec vybírat protože všechno brzdí plus mínus stejně, tak to je dobré vědět. Díky :yes:
Avatar - wladyk
wladyk
Test na Contidrom, tak je vítěz jasný. Zajímavé je, že ve třech jiných, na sobě nezávislých testech, vyhrává Dunlop. Navíc testy byly prováděny daleko na severu v opravdu zimních podmínkách.
Avatar - iudex
iudex
Ja som práve objednal Dunlopy Winter Sport 5. Vo väčšine testov bodovali na čelných priečkach (aj keď väčšinou za Conti CWC TS860), cenovo nižšie ako Contíky.
Inak čo je dôležité, treba si všímať vlastný rozmer gúm pri tých testoch, to, že daný model vyhral kategóriu 195/65 R15 ešte neznamená, že bude dobrý aj v rozmere 225/45 R17. Tie výsledky sú vraj prenosné pre rozmery +/- 10mm.
Avatar - fOE
fOE
Ta alchymie je jeste usmevnejsi kdyz se clovek zacne zajimat kde byla guma vyrobena.
Continental SportContact5 225/45/R17 => ze SR
Continental SportContact 5 225/45/R17 s vyztuzenou bocnici => z CR
Continental Sport Contact 5 225/45/R17 s vyssim rychlostnim indexem nez ty dva predesle => z DE

Pochybuju ze budou mit tri ruzne fabriky 100% stejny postup, se 100% shodnym vysledkem. Ergo ani stejny rozmer s testovanym rozmerem nemusi znamenat stejny vysledek.

PS: A je docela usmevne si koupit v DE gumu reklamovanou jako "nemecky produkt", ale vyrobenou v SR a koupit ji v tom DE levneji nez za kolik se dala sehnat v SR, kde ji vyrabi. Globalizace par excellance. 😄
Avatar - iudex
iudex
Tak pozriem, kde sú vyrobené moje Sport Contact 5. Popravde som ale s nimi nie veľmi spokojný, keď porovnám s Michelinmi Super Sport, o ligu horšie gumy, oveľa skorší nástup nedotáčavosti, pískanie a skoršie odchádzanie na limite.
Avatar - vabis
vabis
Na Conti polygonu brzdi pri 10C nejlepe Conti >😒]
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
a vzorek se změní k nepoznání, polovina drážek chybí. S novýma letníma gumama pak nemůžeš s dodávkou ani na trávu, zlaté Michelin MXT.
Avatar - Zetti
Zetti
hezky receny, krasny argument pro povinne zimni gumy. Ja nevidel na silnici snih dobre dva roky. Nevidel, natoz nejel
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Vidíš... u nás je každoročně. Střední Čechy, pěkně podél Labe. K tomu od října pravidelně husté mlhy, ideálně ještě namrzající...
Avatar - Zetti
Zetti
No mas zimni gumy ze je potrebujes ne proto, ze ti to nekdo narizuje. Vyhazovat nesjety temer nejety zimni kola po 4-5 letech jenom proto ze jsou "stary" mi prijde nejen zbytecne nakladny ale i silne neekologicky od vyroby po likvidaci. tech par metru co potkam snih jednou za rok dva, prejedu i na letnickach.
Ovsem kdo by potom ty politiky sponzoroval ze jo
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak si kup celoroční a nebreč. Pro tebe ideál. 😉
Avatar - Zetti
Zetti
Pokud si prectes muj prispevek s nadhledem vyctes z nej ze mi nejde uplne o me. Povinne zimni pneumatiky zbytecne zatezuji zivotni prostredi. Navic pri soucasnych teplotach zvysuji spotrebu a tim i emise. Miliony aut je obouvaji "povinne" uplne zbytecne. Jde jen a jen o penize.
Za komancu se na zimnich gumach jezdilo jen vyjimecne a jezdilo se vsude. Vzpominam kdyz sem jednou prejel na snehu Cinovec do NDR, za mnou ten krpal zavreli uplne. A to jsou dneska elektronicky asistenti na jiny urovni.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Hlavní rozdíl je, že současné letní jsou na sněhu nefunkční. Proto jsem připomenul MXT.
kalousek
Myslím že u nás zimní gumy povinné nejsou, teda aspoň nejsou povinné mimo skutečně zimní podmínky ale v nich pak samozřejmě mají velké opodstatnění
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No, ta definice v zákoně je hodně podivná. V podstatě povinné jsou, leda bys měl při změně podmínek možnost okamžitě přezout. Tu samozřejmě nemáš.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hm, v tom případě bys měl začít asi jezdit a ne mít auto jen na ozdobu a machrování před sousedy. Za čtyři zimy jsem zimáky sjel k hranici 4 mm, dojezdil je přes léto (to jsem věděl, že moc jezdit nebudu, nebyl důvod) a pak nasadil nové.
No jo, ale tobě asi v zimě zamrzají ty baterky v Outlanderu, co? Pak chápu, že nejezdíš...
Avatar - Zetti
Zetti
Najedu v prumeru pres 1000 km mesicne, neni to moc ale neni to ani malo na to ze do prace nejezdim, protoze delam doma.

Cekal jsem ze vyplodis nejakou trapnost. Ale ze tolik, to jsem necekal
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Takže jsem měl pravdu. Tisíc kilometrů měsíčně není nic. To i já jezdil více. Nedivím se, že zimní vůbec nesjedeš.
Avatar - Zetti
Zetti
Byly doby kdy volant byl mou lopatou, dneska mi na obzivu staci klavesnice. Clovek se nenadre, je pekne v teploucku a snadno si vydela na slusny auto
Avatar - Jenik3
Jenik3
Zalezi na tilom, kde jezdis. Pokud nevyjedes na hory, jak je ROK dlouhej...Kazdopadne zima (teploty pod nulou) se vyskytuji na vetsine uzemi CR.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne každý jezdí jen po Praze, nebo Brně. A nikdo tě nenutí zimní gumy kupovat, pokud to klimatické podmínky tvého bydliště nevyžadují.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak to asi nejezdíš. Já předminulou zimu najel ve sněhu a břečce tisíce km (ne na horách).
Avatar - skejpa
skejpa
Je fajn vědět, že ze zavedených značkových pneumatik prakticky žádná nepropadla. Taky se musím trochu smát, když vyhraje Continental na Contidromu (ne, že by TS860 nebyla výborná pneu ale moc důvěry v test to tedy nedává). Jen by tam mohli přidat ještě nějakou čínu, Tomkety, vraníky a jiné sajrajty aby lidi viděli opravdový rozdíl. Protože rozdiíl 2 metry mezi nejlepší a nejhorší mi nepřijde vůbec špatný.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
V závěru to píší - číňánci neprojdou přes první brzdné testy, kdy se vyřazuje takřka polovina pole.
Avatar - skejpa
skejpa
Podle mě by to mělo být v té tabulce, jen ať to lidí vidí. Tady se rozhodovalo mezi pneumatikama se známkou 1 a 1- a pneumatiky se známkou 2,3,4,5 tam ani nejsou vidět. Lidi jsou blbý, takže si pak akorát řeknou, že tam stejně není velký rozdíl a koupí tu čínu ...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To už pak je na vkusu každého soudruha. Mě jen překvapil lepší výsledek Barumek oproti mnoha jiným značkám, včetně Nokianu, Michelinu... a to se tu pořád říká, jaké jsou Barumky zlo.
mikinko
hahaha... vraniky dg na snehu sú zďaleka najlepšie....
Avatar - skejpa
skejpa
A vsude jinde nejhorsi. Na suchu budou jiste konkurovat zavedenym cinskym znackam jako Nankang, Tomket a podobnym >😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
a doufám, že tam nebude nápis Made in Poland. Falken, Yokohama.
Avatar - iudex
iudex
A aký je problém s Made in Poland? Vieš, že tie víťazné Continentaly sa robia aj na Slovensku? A naopak niektoré Yokohamy sú Made in Philipines? 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co polok to měchanik. V Polsku mají i kuřata stehno jak brontosaurus.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Averze k Polsku? Jako proc ne. To je vec kazdeho soudruha, koho ma a nema rad.
Nicco
Kuprikladu potraviny. Pizza German ma vyssi cenu a lepsi slozeni. Pizza Poland ma nizsi cenu a horsi slozeni, takze potom se nekdo opravnene muze ptat, jake smesi maji v Polsku/Cesku,.... a jake maji Made in Germany.
traveldrive
Ak nevieš, zrovna nemecké potraviny patria v rámci EU k tým horším. Napríklad mäsové výrobky sú výrazne kvalitnejšie práve tie poľské.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A proto se volá pro stejnou kvalitu potravin v EU. Jen jsem si myslel, že etalon je Německo a ono je to Polsko. >😁 . A ještě je nutno polákům poděkovat za to, že čistí Evropu od vraků a dělají z toho leštěnky nikdy nebourané.
Nicco
Valivy odpor - o kolik vic to zere. Nahodim ruske gumy z Nivy a zabrzdim po metr driv nez Continental, vyjedu az k Putinovy do horske chaty, ale kdyz pojedu na asfaltu, tak to bude delat huuuuuuuuuuuu a zvednou spotrebu o litr.
Jak uz nekdo poznamenal, rozdily v prametrech jsou minimalni, ale v cene uz je poznat rozdil. Mozna drazsi neztvrdnou po roce a mozna maji nizsi odpor, nez Barum, to jsme se ale nedovedeli.
DonLabuznik
Já jsem si na zimu kupoval nové pneumatiky z [odkaz] a byl jsem překvapen jak na sněhu krásně držely. Teď by potřebovala nové pneu naopak manželka, a tak zvažuju, že je koupím znovu tam.
lenka.nova13
Zdravím, já jsem na pneumatiky koukala sem: https😐/www.pneu-***/kleber-krisalp-hp - máte se stránkami zkušenosti? Děkuji.