Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Závěr letního dlouhodobého testu – Peugeot 308 1.5 BlueHDi 96 kW MAN6

63 komentářů

Avatar - _Karel_
_Karel_
V ČR Peugeot prodává dobře, líp než třeba německý Opel. Myslím, že problém s německými auty máš spíš ty, než Peugeot.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ach jo. Je potřeba tu po tisící začínat debatu o tom, že nemalá část řidičů má problém s posezem a výhledem na budíky v Peugeotech? Ok, ty nemáš. Prima. Já mám, a dost jiných taky. A dost lidí ne. Je na tom něco k diskuzi? Já někde tvrdím, že na budíky nevidí nikdo? To jen někteří zarytí fandové Peugeotu mají pořád potřebu vykládat, že je to tím, že ti druzí neumí v autě sedět, eventuelně neví, jak je to skvělé a výhodné mít volant v klíně.
Prostě je holým faktem, že i-cockpit nevyhovuje každému. Nikdy nikde jsem nenapsal, že nevyhovuje nikomu. 😉
Avatar - Rubb
Rubb
Nechápu pořád ty stížnosti. Podle mě si akorát tak stěžují lidi, co s tím nikdy nikam nejeli. Ano na první posaz to byl nezvyk, ale po pár km jsem neměl problém s ničím. Ani hlava se nedotýkala stropu (měřím 193cm), ani s výhledem na budíky nebyl problém, pozice za volantem taky dobrá. Osobně bych preferoval jen trochu větší volant (kvůli výhledu na budíky je menší než kdekoli jinde a tak je spíš do ženských rukou, než pro chlapa) a možnost měnit klimu otočnými ovladači, nebo alespoň ihned bez přepínání. Jinak ale to auto nemá objektivně chyby :yes: Já jel ještě se starší 1.6HDi/96kW a motor byl velmi povedený, jak zátahem, tak spotřebou. :yes:
Arese
Tesat do kamene (a poslat na centrálu Peugeotu) ! 😄 :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jestlivá vono to nebude tím, že ne každý měří 190cm.
Avatar - Allo
Allo
Nechápu co se všem nelíbí, měřím 190cm a nemam s nicim problem libi se mi uklizený design, a to že je otáčkoměr otočený no a co?? Budíky jsou pěkné, za mě ale jedině EAT8 (automat hdm 8 stupnu) >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Zpátečníci ? Ježiši Kriste!!!!
Avatar - sachs800
sachs800
Mám 178 cm a problém žádný nemá. Moje žena má 165 cm a problém také nemá. tak nevím. Je to ohrana písnička, zejména těch, co auto dlouhodobě nezkoušeli.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mám 188cm, zkoušel jsem 308, 208, 2008, 5008 a novou 508 a pořád nic... :-! Pro mne to prostě není..
Avatar - xxc
xxc
Lebo v aute treba normalne sediet, nie sa rozvalovat. To je casta chyba. Druha vec je, ze ci si v tom clovek pohdlne sadne, lebo ja nie som vysoky a suchal som hlavu. Potom ze ludia kupuju suv 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Problém s i-kokpitem mají logicky spíše osoby nižšího vzrůstu.
Bobanus
Pěkná recenze! Už předešlý motor 1.6 BlueHDI exceloval ve spotřebě.
Moje kamarádka má právě tenhle P308, meří 170cm a pohrála si více se sedačkou a volantem a vidí na budíky dobře, teda nestěžuje si. Já si auto vyzkoušel projet a se svými 180cm jsem viděl všechny budíky. Navíc ten malý volant je návykový!! 😄 Dle mého se Peugeot vydal dobrým směrem, kdo má rád "něco jiného", v I-cocpitu se najde 😄 Je vidět i lepší zpracování interiéru, než v předešlých modelech 30X... Říkám si ještě kousilínek a dotáhne to na Golf 😄 Ostatně momentálně za krále hatchů považují nový Ford Focus.
Arese
A ty prodeje by navýšil ještě mnohem víc, pokud by nabízel normální, všeobecně příjimané uspořádání pracoviště řidiče! 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Sedí v autě jak na žebřiňáku a ještě to jsou schopni chválit.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Vždy, když přijde něco lepšího, začnou to dělat všichni ostatní.
Avatar - Ozzman
Ozzman
startstop je otravný v každém autě a spíš mi řekni, v kterém dnes ještě není? >😒]
Reco
Co niektori povazuju za nevyhodu, ini povazuju za vyhodu. Ale nerozumiem kritike - pezot navysuje svoje predaje a i-cockpit ma uz takmer vo vsetkych modeloch, takze teoria o tom ako straca zakaznikov je cista fabulacia, naviac sa neda nijakym sposobom dokazat. S poslednou vetou vobec nesuhlasim a cockpit by som za riesenie s HUD nevymenil.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Diskuze až sem po Váš příspěvek mě hodně pobavila. Zastánci vs. odpůrci. A já pořá😜 proč někdo přichází s konceptem, který nevyhovuje každému, který má navíc objektivní nevýhody (malý nekruhový volant) a navíc ten koncept udržuje při životě i přes to, že mu kvůli němu utíká - nevím kolik - zákazníků... A v kombinaci s beztlačítkovým ovládáním všeho přes dotykový upatlaný displej + nepříliš pozitivně hodnocené menu infotaimentu je to prostě fail. Vraťte se Peugeote ke klasice a nebudete litovat. Klasika v kombinaci s HUD je pořád to nejlepší, co lze zákazníkovi nabídnout.
Avatar - Rubb
Rubb
Nemyslím si, manželka si taky na výhled nestěžovala a měří 168cm. Spíš jde o to, že to většinou kritizují lidi, co by si Peugeota stejně nikdy nepořídili a jen stupidně hejtují. Ne všichni samozřejmě ale většina určitě. Podobně to má VW a další značky. Když se internetoví kovbojové a ubožáci mají čeho chytit, je zle >😁
Avatar - dal
dal
Já mám necelých 180 a vidím všechno bez problému. jelikož trávím v autě každý den 3 hodiny vnímám spíše výhodu i cocpitu v tom, že je vše v zorném poli a nemusím na budíky přeostřovat. Akorát ručičkový rychloměr je dle mého názoru zbytečný, jelikož není dobře čitelný a je dublovaný digitálním který je naopak super.
Avatar - sachs800
sachs800
To není potřeba. Peugeot v poslední době dost navyšuje prodej, jako jeden z mála. Čili je vidět, že jejich řešení si našlo dost příznivců.
Avatar - Floyd
Floyd
Cos taky čekal od Kolmana? Na víc nemá, jak už několikrát dokázal. :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ale jo, v menu to jde. Ale komu se chce den co den proklikávat v menu.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Vsak to nieke Rapid s litrom 😄
Avatar - lamal
lamal
Skvely dlhodoby test, navyse som sa dozvedel velke H... o tom aky to ma podvozok a ako to vlastne jazdi...

topka
Avatar - dal
dal
Někomu to může vadit, mně třeba vadilo podsvícení u i30 a někomu to přišlo v pohodě. Spíše mi vadí u 308 jiné věci, jako otvírání nádrže klíčkem, chrápající couvací kamera, nenastavitelné pásy nebo otravný startstop.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Beru to jako pozitivní zprávu: v rámci benzínových & naftových aut je pořád z čeho vybírat. Nabídka se srovnává a ne každý touží po Golfu. 308 je - podle mého úsudku - vynikající alternativa ze menší pořizovací a provozní peníze.
Buďme rádi, že automobilka Peugeot se snaží v nižší střední třídě konkurovat. Stačí si představit, jak se od sebe budou lišit elektrická auta za 10 let aby bylo jasné, že o nějaké volbě koncepcí a designu nebude už ani slovo. Nebude důvod. Všichni budou mít v piksle baterky z Gigafactory a elektromotor od Siemense či Bosche (sorry, Frantíci nemaj konkurenci). To bude teprve nářez.
A teď si představte, že se na tuhle éru individuální mobility někteří těší...
Avatar - sachs800
sachs800
Myslel jsem, že jsme pod článkem o Peugeotu.
Avatar - sachs800
sachs800
Nevím, že je dané nějaké všeobecně přijímané uspořádání, ale znám už dost lidí, kteří si koupili Peugeota právě pro jeho řešení.
A proto je na světě tolik značek aut, každý si vybere co se mu líbí, co mu vyhovuje. Jinak by tady byla jedná velká šeď...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nechápu, co se ti líbí. Měřím 190cm a sedadlo si v každém voze dávám do nejvyšší polohy, takže ani v tomhle vozy problém s výhledem na budíky nemám. Nicméně celkový design interiéru je na blití. Přístroje jsou umístěny tam, kde být nemají, otáčkoměr je opačně a namísto tlačítek je nutno šmatlat po nějaké televizi. Volant má odporný tvar a ve voze chybí ruční brzda. Kvůli těmto ohavnostem bych si takový šuplík nikdy nekoupil.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak, Rapid je lowend, ať si říká kdo chce, co chce, nemůže se rovnat mainstreamu. Jezdil jsem jak v prvních verzí, tak i v MY2018 a pořád stejný.. možná ta starší verze bouchala víc. Na druhou stranu, Rapid má úplně jiné zaměření, má pro kupce "značkový" label, protože je to od Škodovky, umí vypadat i dobře a dává navíc něco za rozumnou cenu.

Kokpit 308 se mi taky moc nelíbí, je to škoda, protože jinak 308 vypadá docela dobře a má super motor ve své třídě.
Avatar - sachs800
sachs800
V Čechách má 308 jeden velký problém. Nemá na zadku napsáno Made in Germany...
traveldrive
Vždy nie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já myslím, že si jen nepochopil sdělení >😁 Já tam v HB seděl před faceliftem a posadil jsem se bezproblemu.
Reco
Samozrejme pises hluposti.
Avatar - Emel
Emel
To je zvláštní, protože v rozvoru je to +9cm... osobní zkušeností ale sloužit nemůžu, já patřím k těm zabedněncům, co o i-Cock-pitu nechtějí ani slyšet 😄
Avatar - lamal
lamal
Neviem, keby sa tomu aspon venoval s tym know how ake ma... ale fakt, ze sa na tuto jednu z najpodstatnejsich kapitol uplne vybodol je alarmujuci... asi to potom fakt spada do skatule... ´´Cos taky čekal od Kolmana?´´
Kubasi
Ano, to vím, mnohokrát jsem to četl. A tak jsem to byl u prodejce vyzkoušet. Situace je stejná, možná o 2 cm lepší, než v případě htb.
Zkrátka a dobře - i v Seatu ibiza je vzadu více místa. A tam si dokonce strčím chodidla pod přední sedadla.
Avatar - Emel
Emel
Kombík má prodloužený rozvor a vzadu je místa víc.
Kubasi
Ahoj,
dlouho jsem odolával možnosti zaregistrovat se na Auto.cz a účastnit se diskusí, ale po posledním testu P308 mi to nedá.
Věřím, že je to dobré auto, ale zkusil si někdo sednout na zadní sedačky? Vždyť je tam místa jak v jedničkové oktávce? A to se v jiném testu psalo o verzi kombi, že je to ideální rodinný vůz!?!
Není - sice úsporný, přiměřeně rychlý a na místě řidiče či spolujezdce i dostateně pohodlný. Ale když ke všem rodinným věcem naložíte dozadu i děti (anebo mámu s dítětem v sedačce), tak vás budou kopat všichni do zad a je ve finále jedno, na jakou stranu se pohybuje ručička otáčkoměru anebo kolikrát si umím upatlat i-Cockpit při přepínání čehokoliv.
Avatar - Dany
Dany
Tí čo im nesadne posed po odskúšaní majú postupovať ako? Kúpiť auto za pol milióna a čakať či sa to poddá?
Nie je to len obohratá pesnička tých, čo nevytiahli nos ku konkurencii?
Avatar - Emel
Emel
Tak 1-9/2018 je Astra před 308... 1100 vs. 1087 😉 . Celkově ale Peugeot jasně vede.
Avatar - Emel
Emel
Nejsem si úplně jistý, že se s přechodem na EV stírají všechny rozdíly... ten prostor pro individuální ladění tam bude pořád.
Avatar - xxc
xxc
[odkaz]

[odkaz]
Avatar - sachs800
sachs800
A v článku se spojka nějak zmiňovala? Nepostřehl jsem...
h.onzyk
Já mám 175 cm 308 mi padla skvěle, s i-cockpitem jako takovým nemám problém, jen by to chtělo tlačítka na ovládání klimy
Avatar - xxc
xxc
A čo spojka? Také cúvanie do kopca dá zabrať spojke, či nie?
Avatar - Ozzman
Ozzman
To nejde ani v menu vypnout? Já mam třeba fyz. tlačítko, ale i v menu nějakou položku, ale to jsem zkoušel vypnout/zapnout a žádný efekt jsem nepozoroval.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V některých pežotech na něj není fyzické tlačítko.
Avatar - sachs800
sachs800
StartStop se dá u 308 fíglem obejít.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já s nějakými 180 cm taky problém nemám, zatím v žádném ze zkoušených modelů. Ale každý z nás preferuje jiný posaz.
Avatar - dal
dal
Spíše se jedná o nastavení sedačky a volantu. Dcera má 160 a tvrdí, že je to super. Dle mého názoru, to nevyhovuje těm co jsou zvyklí sedět na podlaze a na dlouhé ruce.
Avatar - dal
dal
Starší 1,6hdi má 88kW a ne 96kW, spotřeba se dá v pohodě pod 5l udržet.
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Pises ako k-reten.
Avatar - xxc
xxc
Je to uzavretie dlhodobeho testu.
kyklop
Teoretizuješ 😄
Avatar - Hittman
Hittman
a jak s ním tedy jezdit?
Avatar - xxc
xxc
Vzdy, ked pride nieco lepsie, najprv ludia nadavaju 😄
Avatar - sachs800
sachs800
Já né Karle, ale dost lidí kolem mě na to dá. Nakonec, všiml jsem si, že i v televizní reklamě je často Made in Germany často vyzdvihováno. To není samosebou.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
prave ako pises ozzy.. ten i-cocpit proste nesadne kazdemu ... ja som jazdil len malou kamaratovou 208-ckou a tam mi vcelku sadol... .. maly volant je paradny ... a iste v novej 508 bude ten i-cocpit este "namakanejsi" a sadne este vacsej skupine zakaznikov... ale aj ja sa priznavam otvorene ze pri kupe auta som 208 uz hned kvoli i-cocpitu vylucil... nakolko s autom jazdi obcas aj otec.. bracha a pod ( a kazdy mame inu vysku a proporcie a je lepsie ak teda je kokpit klasicky v tomto smere ).... a aj do buducna v pripade potreby iste lahsie predam "klasiku" ako i-cocpit.... hoc predsa len ten najhlavnejsi dovod bol ten aby v aute nebol trojvalec a pezo toto nesplnoval ... ale to uz je na inu debatu zase... kazdopadne i-cocpit moze byt zaujimavy ( a mozno s nim peugeot predbehol dobu ) ale ako vravis.. toto uz kazdemu proste nesadne... moj bracha ma napriklad 186cm a tiez ktovie ci by mu i-cocpit v 208 sadol ( ked tebe nesadol )... kdezto ja mam o 9 centi menej na vysku uz ako on a slo to u mna v poho aj ked klasika je proste klasika :yes:
Avatar - xxc
xxc
Asi malo ludi si to kupi prave kvoli tomu usporiadaniu, ide o to, ze aj ked si to kupia, casom zista, ze to je lepsie. A pre spiatocnikov bude casom Opel alebo Citroen.
BOLESotex
Vypadá hezky článek ACZ, ale vynikají nízkou spotřebou, slušným výkonem ale i vyšší pořizovací cenou. Bohužel mnoho řidičů, kteří mají pod kapotou přeplňovaný vznětový motor neví, jak s ním správně jezdit.
Avatar - Đawson
Đawson
Jiz ohrana pisnicka, auto bych si nekoupil prave kvůli kokpitu, pohodlne abych videl budiky sem si nesedl, obracene rucicky to byl fail jak krava 8-s a kdyz sem se rozvalil, volant mi temer hladil pandero >😁 kupovidu mi moc nevadilo dotekove ovladani, clovek neco nastavi a pak uz se v tom moc nehrabe a zbytek obstaral volant.
Ale ohlucneni, řízení, pohodlí bylo na mnohem mnohem lepší urovni nez rapid