Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Závěr letního dlouhodobého testu – Peugeot 308 1.5 BlueHDi 96 kW MAN6
63 komentářů
BOLESotex
Vypadá hezky článek ACZ, ale vynikají nízkou spotřebou, slušným výkonem ale i vyšší pořizovací cenou. Bohužel mnoho řidičů, kteří mají pod kapotou přeplňovaný vznětový motor neví, jak s ním správně jezdit.
Allo
Nechápu co se všem nelíbí, měřím 190cm a nemam s nicim problem libi se mi uklizený design, a to že je otáčkoměr otočený no a co?? Budíky jsou pěkné, za mě ale jedině EAT8 (automat hdm 8 stupnu) >😒]
Jestlivá vono to nebude tím, že ne každý měří 190cm.
Já mám necelých 180 a vidím všechno bez problému. jelikož trávím v autě každý den 3 hodiny vnímám spíše výhodu i cocpitu v tom, že je vše v zorném poli a nemusím na budíky přeostřovat. Akorát ručičkový rychloměr je dle mého názoru zbytečný, jelikož není dobře čitelný a je dublovaný digitálním který je naopak super.
Ach jo. Je potřeba tu po tisící začínat debatu o tom, že nemalá část řidičů má problém s posezem a výhledem na budíky v Peugeotech? Ok, ty nemáš. Prima. Já mám, a dost jiných taky. A dost lidí ne. Je na tom něco k diskuzi? Já někde tvrdím, že na budíky nevidí nikdo? To jen někteří zarytí fandové Peugeotu mají pořád potřebu vykládat, že je to tím, že ti druzí neumí v autě sedět, eventuelně neví, jak je to skvělé a výhodné mít volant v klíně.
Prostě je holým faktem, že i-cockpit nevyhovuje každému. Nikdy nikde jsem nenapsal, že nevyhovuje nikomu. 😉
Prostě je holým faktem, že i-cockpit nevyhovuje každému. Nikdy nikde jsem nenapsal, že nevyhovuje nikomu. 😉
Tesat do kamene (a poslat na centrálu Peugeotu) ! 😄 :yes:
To není potřeba. Peugeot v poslední době dost navyšuje prodej, jako jeden z mála. Čili je vidět, že jejich řešení si našlo dost příznivců.
A ty prodeje by navýšil ještě mnohem víc, pokud by nabízel normální, všeobecně příjimané uspořádání pracoviště řidiče! 😉
Nevím, že je dané nějaké všeobecně přijímané uspořádání, ale znám už dost lidí, kteří si koupili Peugeota právě pro jeho řešení.
A proto je na světě tolik značek aut, každý si vybere co se mu líbí, co mu vyhovuje. Jinak by tady byla jedná velká šeď...
A proto je na světě tolik značek aut, každý si vybere co se mu líbí, co mu vyhovuje. Jinak by tady byla jedná velká šeď...
Asi malo ludi si to kupi prave kvoli tomu usporiadaniu, ide o to, ze aj ked si to kupia, casom zista, ze to je lepsie. A pre spiatocnikov bude casom Opel alebo Citroen.
Diskuze až sem po Váš příspěvek mě hodně pobavila. Zastánci vs. odpůrci. A já pořá😜 proč někdo přichází s konceptem, který nevyhovuje každému, který má navíc objektivní nevýhody (malý nekruhový volant) a navíc ten koncept udržuje při životě i přes to, že mu kvůli němu utíká - nevím kolik - zákazníků... A v kombinaci s beztlačítkovým ovládáním všeho přes dotykový upatlaný displej + nepříliš pozitivně hodnocené menu infotaimentu je to prostě fail. Vraťte se Peugeote ke klasice a nebudete litovat. Klasika v kombinaci s HUD je pořád to nejlepší, co lze zákazníkovi nabídnout.
Co niektori povazuju za nevyhodu, ini povazuju za vyhodu. Ale nerozumiem kritike - pezot navysuje svoje predaje a i-cockpit ma uz takmer vo vsetkych modeloch, takze teoria o tom ako straca zakaznikov je cista fabulacia, naviac sa neda nijakym sposobom dokazat. S poslednou vetou vobec nesuhlasim a cockpit by som za riesenie s HUD nevymenil.
Nechápu, co se ti líbí. Měřím 190cm a sedadlo si v každém voze dávám do nejvyšší polohy, takže ani v tomhle vozy problém s výhledem na budíky nemám. Nicméně celkový design interiéru je na blití. Přístroje jsou umístěny tam, kde být nemají, otáčkoměr je opačně a namísto tlačítek je nutno šmatlat po nějaké televizi. Volant má odporný tvar a ve voze chybí ruční brzda. Kvůli těmto ohavnostem bych si takový šuplík nikdy nekoupil.
Bobanus
Pěkná recenze! Už předešlý motor 1.6 BlueHDI exceloval ve spotřebě.
Moje kamarádka má právě tenhle P308, meří 170cm a pohrála si více se sedačkou a volantem a vidí na budíky dobře, teda nestěžuje si. Já si auto vyzkoušel projet a se svými 180cm jsem viděl všechny budíky. Navíc ten malý volant je návykový!! 😄 Dle mého se Peugeot vydal dobrým směrem, kdo má rád "něco jiného", v I-cocpitu se najde 😄 Je vidět i lepší zpracování interiéru, než v předešlých modelech 30X... Říkám si ještě kousilínek a dotáhne to na Golf 😄 Ostatně momentálně za krále hatchů považují nový Ford Focus.
Moje kamarádka má právě tenhle P308, meří 170cm a pohrála si více se sedačkou a volantem a vidí na budíky dobře, teda nestěžuje si. Já si auto vyzkoušel projet a se svými 180cm jsem viděl všechny budíky. Navíc ten malý volant je návykový!! 😄 Dle mého se Peugeot vydal dobrým směrem, kdo má rád "něco jiného", v I-cocpitu se najde 😄 Je vidět i lepší zpracování interiéru, než v předešlých modelech 30X... Říkám si ještě kousilínek a dotáhne to na Golf 😄 Ostatně momentálně za krále hatchů považují nový Ford Focus.
V Čechách má 308 jeden velký problém. Nemá na zadku napsáno Made in Germany...
V ČR Peugeot prodává dobře, líp než třeba německý Opel. Myslím, že problém s německými auty máš spíš ty, než Peugeot.
lamal
Skvely dlhodoby test, navyse som sa dozvedel velke H... o tom aky to ma podvozok a ako to vlastne jazdi...
topka
topka
Cos taky čekal od Kolmana? Na víc nemá, jak už několikrát dokázal. :no:
Neviem, keby sa tomu aspon venoval s tym know how ake ma... ale fakt, ze sa na tuto jednu z najpodstatnejsich kapitol uplne vybodol je alarmujuci... asi to potom fakt spada do skatule... ´´Cos taky čekal od Kolmana?´´
xxc
A čo spojka? Také cúvanie do kopca dá zabrať spojke, či nie?
Bubáq
Beru to jako pozitivní zprávu: v rámci benzínových & naftových aut je pořád z čeho vybírat. Nabídka se srovnává a ne každý touží po Golfu. 308 je - podle mého úsudku - vynikající alternativa ze menší pořizovací a provozní peníze.
Buďme rádi, že automobilka Peugeot se snaží v nižší střední třídě konkurovat. Stačí si představit, jak se od sebe budou lišit elektrická auta za 10 let aby bylo jasné, že o nějaké volbě koncepcí a designu nebude už ani slovo. Nebude důvod. Všichni budou mít v piksle baterky z Gigafactory a elektromotor od Siemense či Bosche (sorry, Frantíci nemaj konkurenci). To bude teprve nářez.
A teď si představte, že se na tuhle éru individuální mobility někteří těší...
Buďme rádi, že automobilka Peugeot se snaží v nižší střední třídě konkurovat. Stačí si představit, jak se od sebe budou lišit elektrická auta za 10 let aby bylo jasné, že o nějaké volbě koncepcí a designu nebude už ani slovo. Nebude důvod. Všichni budou mít v piksle baterky z Gigafactory a elektromotor od Siemense či Bosche (sorry, Frantíci nemaj konkurenci). To bude teprve nářez.
A teď si představte, že se na tuhle éru individuální mobility někteří těší...
Nejsem si úplně jistý, že se s přechodem na EV stírají všechny rozdíly... ten prostor pro individuální ladění tam bude pořád.
Kubasi
Ahoj,
dlouho jsem odolával možnosti zaregistrovat se na Auto.cz a účastnit se diskusí, ale po posledním testu P308 mi to nedá.
Věřím, že je to dobré auto, ale zkusil si někdo sednout na zadní sedačky? Vždyť je tam místa jak v jedničkové oktávce? A to se v jiném testu psalo o verzi kombi, že je to ideální rodinný vůz!?!
Není - sice úsporný, přiměřeně rychlý a na místě řidiče či spolujezdce i dostateně pohodlný. Ale když ke všem rodinným věcem naložíte dozadu i děti (anebo mámu s dítětem v sedačce), tak vás budou kopat všichni do zad a je ve finále jedno, na jakou stranu se pohybuje ručička otáčkoměru anebo kolikrát si umím upatlat i-Cockpit při přepínání čehokoliv.
dlouho jsem odolával možnosti zaregistrovat se na Auto.cz a účastnit se diskusí, ale po posledním testu P308 mi to nedá.
Věřím, že je to dobré auto, ale zkusil si někdo sednout na zadní sedačky? Vždyť je tam místa jak v jedničkové oktávce? A to se v jiném testu psalo o verzi kombi, že je to ideální rodinný vůz!?!
Není - sice úsporný, přiměřeně rychlý a na místě řidiče či spolujezdce i dostateně pohodlný. Ale když ke všem rodinným věcem naložíte dozadu i děti (anebo mámu s dítětem v sedačce), tak vás budou kopat všichni do zad a je ve finále jedno, na jakou stranu se pohybuje ručička otáčkoměru anebo kolikrát si umím upatlat i-Cockpit při přepínání čehokoliv.
Kombík má prodloužený rozvor a vzadu je místa víc.
Ano, to vím, mnohokrát jsem to četl. A tak jsem to byl u prodejce vyzkoušet. Situace je stejná, možná o 2 cm lepší, než v případě htb.
Zkrátka a dobře - i v Seatu ibiza je vzadu více místa. A tam si dokonce strčím chodidla pod přední sedadla.
Zkrátka a dobře - i v Seatu ibiza je vzadu více místa. A tam si dokonce strčím chodidla pod přední sedadla.
To je zvláštní, protože v rozvoru je to +9cm... osobní zkušeností ale sloužit nemůžu, já patřím k těm zabedněncům, co o i-Cock-pitu nechtějí ani slyšet 😄
Já myslím, že si jen nepochopil sdělení >😁 Já tam v HB seděl před faceliftem a posadil jsem se bezproblemu.
Ale ohlucneni, řízení, pohodlí bylo na mnohem mnohem lepší urovni nez rapid
Kokpit 308 se mi taky moc nelíbí, je to škoda, protože jinak 308 vypadá docela dobře a má super motor ve své třídě.
Nie je to len obohratá pesnička tých, čo nevytiahli nos ku konkurencii?