Malu naftu do maleho auta? Zravy maly benzin? Este ze svet sa posuva uplne opacnym smerom ako si ty predstavujes. Male auto a nafta bola odjakziva hlupost a nezmysel. Uz ked chcem rocne najazdit kvantum km tak si nevyberiem auto typu fabia/clio/c3/fiesta. Siahnem aspon o triedu vyssie a urcite si do toho nedam zakladny bublifuk so 75konmi a v tdi tdci crdi a podobne.
Nafta super jsou prostě mor takže bylo jasné, že naftové motory produkují více oxidů dusíku a pevných částic než benzinové a že splnění limitů bude náročnější. Začaly změny, které kouzlo nafty poněkud snížily. Na prodejích se to neprojevilo. Stále rozhodují náklady na provoz, které si firmy při nákupu počítají. Spotřeba nafty se kvůli novým normám zvýšila. Zjednodušeně řečeno přidušení výfuku ubralo na výkonu a efektivnější spalování si v některých situacích žádalo více nafty. Aby auta vůbec splnila emise, stala se technicky složitějšími. Začal se do nich montovat filtr pevných částic, který je dnes už povinný. Filtr má aspoň ty největší zadržet. V nových naftových autech je kvůli emisím i nádržka na močovinu. Ta se vstřikuje do výfukových plynů, které jsou tak díky chemickým reakcím méně škodlivé.Alespoň papírově jsou novější naftové motory, jež od letošního září musí plnit normu Euro6, nesrovnatelně ekologičtější, než bývaly. Jenže zas tak jednoduché to není. Filtr pevných částic nezachytí vše a proklouznou hlavně ty nejmenší mikročástečky. Právě ty jsou podle řady studií ty nejškodlivější. Všechny ekologické ukazatele nových aut jsou navíc měřeny během simulované jízdy, která reálným podmínkám odpovídá jen málo.
Naftové motory s filtrem produkují spíše méně pevných částic. A mnohem palčivější než NOx budou emisní limity CO2, takže bych se ani nedivil, kdyby diesel zažil obrodu.
plastove nerazniky maju uz takmer vsetci. Plechovy by mozno bol krajsi ale - plastovy ti nezacne kvitnut a hrdzaviet + ak ti s nim jazdi manzelka, radsej lahko deformovatelny plast, kde to skonci prinajhorsom skrabancom, ktory rozlestis ako pokrcenym plechom.
Jakože příjde zákazník do prodejny a tam bude stát prodejce s bičem a bude nutit zájemce o Fabii platit? Nebo jak bude nucen? Není-li konkurence, je to problém konkurence. Nebo máš snad pocit, že výrobci aut vyrábí auta tak aby udělali klientům radost z levné koupě a samo prodělali?
Kterej úchylák může ráno vylézt z postele a říct si.. Joo, tohle auto bude to pravý pro mě... Není tak dlouho, co se všichni styděli za plastové nárazníky bez laku a teď bych za to měl priplacet a ještě se tvářit jak moc je to cool? To fakt ne.
Ten isty motor (1.0tsi/80kw) s 6-stupnovym nanualom ma zrychlenie 0-100 za 9.6s, a s 7-stupnovym automatom 10.1s. Trochu zvlastne, nie? DSG urcite preradi rychlejsie ako manual (vsak si vyssi prevod "pripravi" uz vopred), nie su tam straty ako v menici, a viac stupnov by malo umoznit lepsie vyuzit optimalne pasmo otacok s maximalnym vykonom...
Já vím, že udělá.. taky se mi podařilo občas něco usmlouvat, ale né vždy a všichni výrobci jsou přístupní. Třeba když jsem před 4mi lety pro tátu sháněl SUV a zkoušel jsem tehdejšího Sportage, který byl před generační obměnou, tak jsem obvolal asi 4 dealery v Praze a okolí (u některých jsem byl i osobně) a nikdo o slevě až na cca 5 tisíc nechtěl slyšet. Když jsem se zeptal na jejich nabídku, nastřelili mi přísně ceníkovou cenu a řekli, že slevy možná dávají někde na Moravě, ale tady v Praze to nemají zapotřebí >:D >:D To byla chvíle, kdy jsem se o to auto přestal zajímat...
Ano i tací jsou mezi námi. A ne, nehlásím se k nim. Nicméně, když už někdo chce dělat auto schopnější do terénu, tak by se ten krouťák nafty hodil, i když u takového auta by tam stačilo dát větší benziňák, ale vysvětli to škodovce... Tříválce jsou docela fajn, ale neměly by být jediný v nabídce takového auta.
Naftu do takového prdítka? Ani náhodou. Tyhle pidiauta určené k nákupům mají životnost srovnatelnou s kompostovatelnou nákupní taškou. To snad ani toho posledního dunihlava nenapadne koupit manželce nebo dětem tohle v naftě.
Ale copak Áda, já mu rozumím a taková 1.6TDI Fabie Scout by měla něco do sebe a kdyby byla fakt za 300 (což já neumím ukecat >:D ), tak je to kauf století >:D
No ta kombinace modrá (sama o sobě pěkná) a stříbrné (plastové) kryty zrcátek mi tedy moc nesedí a co se týká předního spoileru, tak ten "břit" to je tedy děs sám o sobě (ještě "vylepšený" tou stříbrnou barvu) - zvlášť u verze Scout je to tedy velmi "praktická" záležitost. O pohonu (motorek ze sekačky, převodovka a spojka) radši pomlčím. Cena je podle mne trochu mimo (vzhledem k neexistující konkurenci jí ale bude potenciální zákazník nucen zaplatit).