Mám radost, že místní redaktoři náhle prohlédli a objevili rapidní nedostkatky stávajícího Rapidu. Až dosud to bylo skvělé téměř bezchybné auto, schválně si přečtěte poslední test.
Tak tak, bubnové brzdy mají i nějaké výhody, ale v r.2019? Většina běžných uživatelů to možná příliš nepozná, ale působí to na mě divně. Velké displaye, spousta asistentů, "parádní dekory" v interiéru, a k tomu vlečka a bubnové brzdy. 8-s
Na druhou stranu MB-A přichází v základu s torzkou, Focus taky... takže celkem chápu, že se u Rapida rezignuje na víceprvek, o 4x4 ani nemluvě... a pak asi není důvod nesáhnout po levnější verzi platformy. Jak říkáš, malá kola byly zásadní problém současného Rapidu, pokud se jim s hydraulickým uložením povede odladit rozumný komfort...
...vyjma bubnových brzd mě nic vyloženě na Scale technicky neirituje. Dá se předpokládat rozumná základní cena, evropská konkurence až na vyjímky s podobnými výkony na multilinku nejezdí, nebo je k dispozici až se silnějšími motorizacemi, či výbavami. Důležitější bude, jak se podařila torzka naladit.
Když jsem tu pod testy psal, že je Rapid prkenné a na naše silnice až nevhodné auto, redakce se tu prezentovala až zajíkavými plky o komfortu.
Kombinace pohonů a převodovek bude stačit, lepší interiér a hlavně šířka budou ku prospěchu. Ve slušné výbavě za 350-400k a bude to mít pro spoustu lidí smysl.
Takže když to shrnu, opět auto pro východ Evropy za západní cenu. Troufám si odhadnout, že vzhledem ke koncepci "Rapid přes kopírák" budou i prodeje "Rapid přes kopírák".
Kdyby dali hybrid, mohli se odlišit od mainstreamu v této třídě a západní Evropa by jim "utrhla ruce" (i vzhledem k různým daňovým výhodám v těch končinách), takhle to všechno vyžere nová Corolla.
Samozřejmě v Česku se to bude prodávat dobře, tady by frčel i dvoukolák, kdyby měl logo indiána s velkým nosem.
I když je z fotek prd poznat, tak silueta nevypadá zle, pro mne bylo vždy matoucí, když auto nenabízelo klasické karoserie. Tohle není ani HB ani kombi, jestli to správně chápu, něco jako A3 5dv ?
Potom mne osobně by zajímalo, jestli prodloužený HB má výhody kufru kombi - tzn třeba možnost rovné ložné plochy a zadní sedačky, které vytvoří rovnou ložnou plochu ? Bude mít možnost ližin ?
I když je tady typická nekritika k Škodovce, najednou se dozvídáme to, co ostatní už ví, že Rapid je uvnitř totálně plastový a bouchá ( zkoušel jsem jak první ročníky, tak i 2018), ale tohle auto, tohle je uplně jiná káva.... takže na realitu si musíme počkat, až bude nástupce SCALY, že ?
Dále mi příjde, že se lowend začíná dělat novým způsobem, neomezí se už tolik výbava a dle ACZ i materiály v interiéru (na to si počkám na osobní osahání), ale bude se šetřit na technice... bubnové brzdy v roce 2019 u auta, které nebude rozhodně tím nejlevnějším v nabídce automobilky, nebo nemožnost mít lepší zadní nápravu ani v nejlepší motorizaci ( a že ta tyč v Rapidu opravdu mlátí).
Pokud tohle má být tedy plnohodnotným konkurentem aut jako je Astra, Golf, Fokus, tak s tímhle to moc nepůjde..nehledě na jeden typ karoserie
Jinak proti autu nic nemám, pokud bude dobře naceněno, nabídne prostor navíc proti Fabii, ale nebude si hrát na mainstreamový C segment, je to vítaný nástupce. Škoda jen, že nedělají i kombi, myslím, že by mělo úspech.
U nás je firemních aut 72% za 1-9 a 74% za 2017. Škoda má sice o něco víc (83%), ale zrovna Rapid je auto snad nejvíce zacílené na soukromou klientelu.
Hybridy fajn... všech hybridů dohromady (od Swiftu přes i8 po Q8) se u nás letos prodalo asi 3.300. Třeba Priusů 10. Rapidů 11.300. Ono to určitě přijde, ale zatím to žádný prodejní hit není a automobilky se podle toho chovají.
Fakt nevieš skutočné dôvody návratu bubnových bŕzd? Iba a len nižšia cena, nič iné. A s tými rečami, že to brzdí rovnako dobre ako s kotúčmi nech sa páni zo Škody nenechajú vysmiať, ak by brzdili bubny rovnako dobre, prečo by sa vôbec používali drahšie kotúčové?
Už jsem to tu parkrát psal... podle mě prodeje Rapidu vůbec nejsou špatné - na to, že to je novinka ve třídě, která se musí prát o zákazníky s Octavií i Fabií combi... skoro bych řekl, že se prodává líp, než si zaslouží :-)
Evropa 1-8/2018 72tks... Tipo má 86t, Ceed 65t, i30 55t...
[odkaz]
prečo neporovnávajú s Ibizou a Polom?
Len kvôli marketingu. Pozerajúc si čo dokáže Scala a čo Polo, vyhralo by určite Polo.
Scala je dlhšia, ale tam to všetko začína a končí.
Som veľmi sklamaný z tohto vozidla. Nepohlavné. Nekvalitné. Nechcem.
"Ale když si k našemu popisu otevřete fotky konceptu Vision RS, s nímž jsme se svezli v pondělí, jste prakticky doma. Scala je od něj v základních rysech k nerozeznání."
To myslíte vážne? 8-s
[odkaz]
vs
[odkaz]
Vzadu jen traverza je i u Octavie. Řidiči tam venku to nemají šanci poznat. Většina z nich celý život jezdila na traverze.
18" kola a strašně moc neodpružené hmotnosti je trend všude. Každý kokos má na McPhersonu vpředu 18" i na Octaviích a Rapidech. Že to jezdí hrozně je jedno. Důležitý je look & feeling.
To auto je dobře přizpůsobené trhu a prodávat se bude. Kufr také má. Že stojí za houby nikoho moc nezajímá.
V kontexte tej techniky je zvláštna tá snaha novým menom sa odlíšiť od predchodcu. Aj pod článkom o novom mene sa diskutovalo, že Scala už nemá byť lowcost ako Rapid a aj novým menom to chce Škoda zdôrazniť. No a teraz tu máme detaily o technike, ktoré žiadny posun od lowcostu nepotvrdzujú. Tak ako doteraz gro motorizácie sú R3, pričom 1,5TSI bude zrejme rovnako ako 1,4TSI v Rapide len do počtu a pre záujemcov o lacnú Škodu neprijateľný. Naviac 1,5 ako vrchol znamená rovnakú úroveň ako Polo a Ibiza, motoricky to teda nebude môcť konkurovať nielen kompaktom, ktoré majú aj športové HH deriváty s dvojlitrami a 250-300k, ale ani modelom s bežnými top-motorizáciami typu Astra 1,6t 200k. Teda opäť lowend v revíri Tipa a spol. To potvrdzuje platforma pre o triedu menšie autá, výlučne vlečka vzadu a bombónik v podobe bubnových bŕzd.
Skrátka a dobre ani Scala nebude konkurentom pre plnohodnotný mainstream ako je Golf, Astra či Focus, Ceed či i30 a nové meno na tom nič nezmení.
Ale aby som len nekritizoval, kvitujem (konečne) väčšie kolesá (malé kolieska Rapidu dosť znižovali jeho komfort jazdy), modernejšiu techniku typu full LED a hlavne vizuálne sa javí, že bude vyzerať krajšie a proporčne vyváženejšie ako Rapid.
jasné, je to zas typická škoda vochcáfka a určite to nie je rovnocenný konkurent golf triede, to by musel byť na jeho podvozku. Ale tak to robí škoda od začiatku a darí sa jej. Tu vochčije techniku, tam pridá kufru, tu práskne tvrdé plasty, tam pridá priestor do kabíny, vždy nejaká vochcáfka, ale nakoniec z toho vyjde celkom solídne auto za celkom solídnu cenu. Niekedy lepšie, niekedy horšie, ale darí sa im celkovo, tak asi to nerobia zle. Ja osobne by som si takýto úspech škodovky na začiatku netipol. A trik vošidit techniku im vyjde, lebo pomaly ale iste je to trend, hlavne aby boli asistenti a displej. A s tým novým menom a nafúknutými rozmermi mnohých oblbnú, že je to zlatý český golfík.
Nedávno som išiel na novej oktáfke kombi dízel laurinklement výbavička a šokol ma na zadných tvrdý nekomfort, to bola za jazdy doslova trestná lavica jak v logane, auto muselo stáť k melónu, ale vzadu zlatý swift. Kamošova kombi benzín okta je pritom v pohode aj vzadu na rovnakých kolesách.
porad prodluzuji rozvor , ale jaky to ma dopad na pohodlne a ergonomicke sezeni vzadu? zadne. Kratke a nizko polozene sedaky, hlave, ze si tam muzu skoro dat nohu pres nohu....
Shodou okolností jsem dnes mohl vidět, jak vypadá Scala (proč to jenom nemůže být Rapid...) bez maskování. Asi nepřekvapí, že oproti Vision RS se sériová podoba drží při zemi, ale hlavní znaky jsou dost podobné a je to ve výsledku hezké auto. Rozhodně to bude silný konkurent pro Tipo, Ceed, i30 atd.
Musím uznat, že už i dnešní Rapid umí být velmi příjemné auto. Ke služebním účelům mám Spaceback v takové "novinářské" specifikace, tj. se vším, co tam jde dát, a to auto se mi jako takové líbí. Druhá věc je, že ceníková cena je s 1.0 TSI 81 MQ asi 450 tis., to už je přece jenom revír Golfu, Focusu a spol.
Tak pro mě je příjemně pohodlné nemuset držet nohu na brzdě, když čekáš u přejezdu, na křižovatce a všude možně jinde . Ono těch míst, kde ti bez brzdy na neutrál auto ujíždí je možná víc než těch, kde zůstane stát.
Já naopak už dlouho neplatil cash. BTW, byl jsem docela v šoku, že v Rakousku normálně na některých benzínkách neberou větší bankovky než 100€... a ještě si to klidně dají na velkou ceduli. Vzhledem k tomu, že se s tankováním člověk přes 100€ dostane, mi to přijde docela drzost.
Dost se na premiéru těším, vypadá to na povedené auto. Překvapilo mě na fotce tlačítko elektrického ovládání 5. dveří, divím se, že o tom v textu nepadlo ani slovo. Za mě nečekaná výbava v této kategorii (což mimochodem znamená, že to pravděpodobně dostane i příští octavie liftback -super!). Mrzí mě, že nedostane elektrickou parkovací brzdu, autohold je skvělá věc.... V koncernu jsem ho měl a teď mi ve Volvu V40 dost chybí.
Rapid 1.0TSI má na Spritmonitoru průměr pod 6, to ti dává dojezd na nádrž nějakých 650km... já beru že to je obecně špatnej trend, ale přesně jak píše iudex, trápí mě to u těch dvoulitrů, u litrů ne :-)
Jo, taky mám ten pocit. Kombinace u toho CNG je opravdu špatná, 14kg je v reálu na 300km + 9l Benzin na 150km. Tomu se říká omezování individuální dopravy ;-)
Já jel vždy v liftu a první retardér cítíš ještě pár km... Chápu, že si to někdo koupí, ale že z toho někdo dělá něco víc, než ten lowend , tak to nechápu ...
Design je asi to jediné ok.
Interiier bude zřejmě také fajn.
Zasmál jsem se 18' kola a litrový tříválec? To je pecka.. :no:
Navíc ty bubnové brzdy... :-!
Snad do Fabie ok..tady zcela mimo mísu.
Vzadu jen traverza?
To se dalo čekat..ale cena by měla odpovídat levnému řešení.
Konkurent Focusu a Golfu?
Hmm...snad v 1.5 TSI a 1.6 TDI ano , jenže bez multilinku..prodejní cena bude důležitá!
Zmenšovanie nádrží nie je trend, ktorý by som schvaľoval, ale prežil som 50 litrovú nádrž na 2,0TSI, takže polovičný motor s 40l nebude reálne znamenať problém.
+ 9 pytlů
+ prostornost, podélně asi nadále z nejlepších
+ vyhřívání skla (Rapid jen pro východní trhy)
+ poloadaptivní tlumiče
+ duální klima
+ motory (vybere si skoro každý, možná jen low-cost hybrid mohl být zajímavý)
+ materiály
- chybějící průvlak na lyže...v Polu/Ibize chápu, tady bych čekal zachování variability předchůdce
- nápis místo znaku...nechápu tento trend.
- posun k tabletoidnímu interiéru s dotykovým ovládáním každé blbosti
- rapid-ně nižší dojezd
Ač mi je Rapid docela sympatický, tak s Tipem se srovnávat opravdu nedá.
Tipo ve vyšších specifikacích olizuje nižší střední mainstream, Rapid možná tak cenovkou a příplatkovou výbavou, ale nic to nemění na tom, že je lowendové auto.
Interiér má horší, než mainstream, ale proboha Rapid mimo horní části palubky je jak auto z 90. letch z Asie, všude všechno mlátí, je hlučné ( Naposledy zkušenost MY 2018 1.0TSI 81kw DSG). I ta o třídu menší Fabie je na tom o dost lépe.
Komfort jízdy je nesrovnatelný, Tipo je dobře utlumené, nemlátí ani na pražské dlažbě, což se Škodovka nemůže vůbec srovnávat ani v základní Octavii.
Motorizace u Tipa je 1.4T jako ideál, věřím, že 1.4 TSI/1.5TSI mu naklepou, ale stejně se většina Rapidů prodává s litrem a tam pro mne čtyřválec bude mít vždy větší hodnotu.
Tipo je lowend, ale rozhodně poctivější, než Rapid... Rapid totiž umí navenek zaujmout vzhledem a snažit se tak namluvit, že je kvalitnější, než doopravdy je.
No ja som mal nedávno požičaný Rapid r.v. 2018, 1,0TSI DSG a to by som teda príjemným nenazval ani po 3 jointoch. Podvozok sa síce od prvých verzií umravnil a nie je tak uskákaný, komfortným by som ho ale nenazval. Najväčší problém som mal ale s pohonným ústrojenstvom, jednak samotný motor R3 (nekultivovaný, za studena nituje ako nafta), ale najhoršia bola prevodovka, zladenie s motorom bolo zúfalé do tej miery, že aj keby bol automat za rovnakú cenu ako manuál, bral by som manuál. Proste lowcost skrz-naskrz, môže tam byť Monte Carlo paket a vyzerať to zvonku k svetu, ale techniku neoklameš.
No tvl, to fakt vyzerá ako distančné podložky, tak 2 až 3 cm, o toľko širší rozchod, to celkom ovplyvní jazdné vlastnosti (a tiež vizuálne dosť pomôže). Ak je to pravda, tak je to (opätovný) fail Škodovky. :no:
Tak já nevím, autem mimo Evropu nejezdím a v ní to řeší google maps kde je jasně uvedena zaviracka... a nepamatuji benzinku, kde se nedá platit kartou...a ani nevím, kdy jsem hotově na benzínce platil.
Bez přestávky tak 3 - 3,5 hod max. Ale tankovat cestou v neznámém prostředí je oser. V noci v německu toho taky není tolik. Pak jedna pumpa co jsi měl v mapě měla jen do 20:00 atd, takže hned +60Km a novou hledat. Navíc v některych státech tankovat nechci (cena + mít místní měnu jen na tankování ). Beru u nějakeho Citigo, ale ne auta co má být jako +- normální. Jooo, jde to i bez benzínu na bicyklu já vím. Ale pod 800km bych auto nechtěl ani za zadarmo.
ps: nádrž bude asi 50L, ne 40L. Kolem 45 měla Fabka a to je větší
Byla to reakce na Iudexe, má 3er v manuálu a říká, že v něm "autohold", čímž ale míní toho asistenta rozjezdu do kopce, jakkoliv to někde označují jako autohold, proto říkám, že se tu směšují dvě věci. ;-)
A ty jako uděláš více jak 800 km bez přestávky? Nebo bydlíš někde, kde je nejbližší benzinka 400 km. Já jich mám do 10 km asi 12 a to bydlím na vesnici...
Jezdíval jsem s autem, co mělo na LPG dojezd 330 až 350 km a zvládali jsme vše v pohodě, i Itálii přes Rakousko kde je jedna LPG na 105.km A2.
Dneska udělám se svým autem běžně 1100 km, ale udělal jsem i 1250 a na dalších 130 tam zbylo (60 litrů, spotřeba 4.47), ale že bych to bral za něco zásadního, když tankování zabere 5 minut....
U BMW to nefunguje jako u VW, Tvoje trojka v manuálu zcela jistě nemá tohle tlačítko autoholdu, [odkaz] páč ho nemá ani v automatu, ale ani tam kam se dává, např. 5er, ho s manuálem nenajdeš.
Směšují se tu dvě věci, schopnost brzd podržet auto na vteřinu na brzdách, např. v kopci při rozjezdu s man. převodovkou, označovaná jako funkce autohold, a plnohodnotný autohold, kdy auto s aut. převodovkou při aktivovaném autohodldu stojí za řidiče na brzdě libovolně dlouho až do chvíle, kdy sešlápne plyn. pedál. Není to totéž, to druhé jde u bmw jen s el. brzdou a automatem.
Jasné že detaily robia veľa, ono tak je to vždy, daj z akejkoľvek štúdie preč obrovské disky, nízky podvozok, extravagantné tvary zrkadiel a svetiel, zapustené kľučky a dve tretiny dojmu sú preč. Ale tu sú naviac aj odlišné tvary karosérie, základné línie nie sú identické, napr. úplne iné línie a tvary kufra, visionu tie línie klesajú nižšie a to vytvára dynamickejší výzor, kdežto Scala má ten kufor vyšší a oveľa konvenčnejší.
na cenu by som sa netešil, všetko nasvedčuje tomu, že sa snažia hrať C mejnstrím a spoliehajú sa na to, že polo technika im prejde. Cena bude porovnateľná, možno len nejaká konkrétna špecifikácia môže zaujať.
Není důvod předpokládat, že by se odmlžování zadního okna zapínalo jinak, než u ostatních modelů škody s dotykáčem - pořád tlačítkem. Stejně jako třeba výhřev sedadel.
Já jsem kartou na benzínce ještě neplatil :*) Google maps, no a ty vždy víš kudma pojedeš? V Google bylo jojo. Ale na dveřích je "z technických důvodů ZAVŘENO" >:D Neříkám, že to nejde. Ale rádius pod 800km mi přijde uživatelsky nepříjemný a nepřátelský. ;-)
Stáť a padať to bude na cene. Pamätáš si začiatky Rapida? Tam tiež dosť nadsadili cenu a boli kritikou a trhom prinútení ísť dolu, až neskôr mal Rapid zodpovedajúce ceny. A obávam sa, že s názorom Škody o vyššej úrovni Scaly oproti (dnes už priznane lowcostovému) Rapidu tá cena negatívne prekvapí. Za primeranú cenu myslím to bude slušné auto, ak ale bude cenovo na úrovni Ceedu či Focusu, tak nevidím dôvod neísť do plnohodnotného mainstreamu.
Škodovka nalezla- myslím- vhodné řešení za situace, kdy matka nepovolila malosériový atraktivní vůz, který by lákal mladé. Namísto kupé či čtyřdveřového "kupé" přichází s tvarově atraktivním HB, a to je dobré. Rapid SB je populární kvůli svému tvaru a ceně, Scala bude populární alespoň díky tvaru.
Pozitiva z článku pana Baborovkého: 1) jednoznačně přední sedadla s rozšířením v ramenní části: chvályhodná iniciativa. 2) palubní deska, která trhá pupeční šňůru k octávii a fábii; Negativa: 1) dotykové ovládání všeho u nejvyšší výbavy (jak se zapíná odmlžování zadního okna? V menu?!). 2) malá šířka karosérie: v této třídě se nosí šířka o 2 - 3 cm větší.
Neutrální hodnocení mám pro 1) bubny vzadu (rád bych znal skutečné a úplné důvody jejich návratu; mohou zanechat dojem lacinosti vozu v době, kdy Dacia vytrvale zvyšuje technickou kvalitu svých vozů); ) trojúhelníková světla: úzký pás hlavních světel by mi přišel atraktivnější- viz Vision X. Zakomponování trojúhelníků v čelní stěně , které dominuje tradiční tvar škodováckého grilu bude myslím rizikové. Zbytečně.
Rovněž otazníky u mě vzbuzuje neobvykle nízká poloha horní "hrany" přední stěny u konceptu: jistě výhodná z hlediska aerodynamiky i bezpečnosti chodců, poněkud však nevzhledná. Myslím, že fotografie předsériových prototypů ale ukazují, že ve skutečnosti bude příď přeci jen v konvenčnější výšce.
Hodnotenie auta je závislé často na tom, čo mal človek predtým. Ak prešiel na Rapid z Felície, tak bude Rapid takmer dokonalým autom. Ak išiel dole z nejakého jazdeného Passata, tak to môže byť celkom veľké sklamanie.
Najväčší problém ale je, že auto sa pred kúpou nedá poriadne vyskúšať. Možno nejaké Škody, Toyoty sú v požičovniach, ale na klasickej testovacej jazde toho človek veľa nezažije. Možno tak trochu zistí, ktoré auto mu vyhovuje najviac.
Najjednoduchšie to má človek, ktorý sa rozhoduje na základe vzhľadu a farby a vyberie si napr červenú Mazdu CX3. Prípadne človek, ktorý chce iba Škodovku a kúpi takú, na akú má peniaze a nepripustí si, že sú aj lepšie autá. Hlavne je aby bol spokojný.
My, ktorí vyberáme autá na základe iných vecí to máme často ťažšie :).
Vždy hovorievam - výbava nikdy nespraví auto lepším. Rapid môže mať výbavu akúkoľvek, ale ak prekročí cenu menej vybaveného a lepšieho modelu konkurencie, tak Rapid nekúpim. Za dôležité pokladám, ako auto jazdí, nie aký veľký display má a koľko elektroniky obsahuje. Okrem toho sú na trhu aj iné autá ako Golf, ktoré sú aj lacnejšie a nie sú horšie.
Všade čítam rôzne negatívne príspevky na jazdné vlastnosti Škodoviek. Priznám sa, že som na žiadnej modernejšej Škode dávno nešiel. Musím sa ísť previezť, či je to naozaj až také hrozné.
Každopádne Škoda Scala je zmysluplná len do istej cenovej relácie = niekde, kde začína Kia Ceed a podobné autá. Škoda si to mohla naplánovať trochu ináč = žiadny Rapid / Scala, ale rovno menšia a dostupnejšia Octavia = za cenu, ktorá by konkurovala Ceedu, I30... Teraz sú cenovo modely Škodovky od istej výbavy často dosť mimo.
úplně zapadlo provalení Scaly od škodováckýho rallyovýho jezdce,kterej to hodil na Instagram...vypadalo to na sériové auto a ne Vision RS a předek byl oproti RS tragédie,hlavně světla :-(
To je otázka priorit. Rapid za 450 k je v podstatě fullka - xenony, navi, kessy, aut. dálková, autoklima, vyhřívaná sedadla vpředu, popř. vzadu. Slevy se dávají taky a když vezmeš lift, máš rodinné auto i s čalouněným kufrem. Na druhou stranu je pravda, že na Golf běží furt nějaké akce. Marathon, kombi za cenu hatche, apod.
V tomhle případě ano...nakonec i já rád vzpomínám na pro mě marginální cenový odstup větší a silnější motorizace s lepší nápravou z nedávného výběru. No a jindy zase je ten odskok hodně citelný, podpořený "vnucenou" výbavou a už jsi jinde o statisíce. Na kolik tě třeba přijde 45 koní navíc u Ma3, jeden válec navíc u Civica atp. ;-) Můj osobní závěr tedy je - jsem vždy pro silnější motor.....jenom to možná nebude u původního kandidáta. :-)
Tak že sa oplatí priplatiť si za silnejší motor, v tom sa my dvaja zhodujeme takmer pri všetkých autách. ;-) Jasné, že Rapid sa kupuje s kalkulačkou v ruke a typický kupujúci ráta každú stoeurovku, ale i tak ten silnejší liter je určite lepšia voľba, nielen kvôli tomu výkonu a krútiaku, ale aj kvôli 6° manuálu.
Jo to já taky, na G-Tecu mám najeto 130tis km, realita je kolem 4,2-4,5kg. Jezdím hodně po celé ČR... Takže těch 300km je realita. ;-) Ve městě a v zimě počítej ještě s nějakou tou desetinnou kg navíc ;-)
Ja som nedavno jazdil octaviou 2018 1.0TSi DSG a to zladenie motora a prevodovky by som nazval ako cista tragedia. V D rezime to jazdilo pod 1400ot uplne nonstop. V kruhaci som jazdil aj na 5tku. No proste tragedia. Podvozok bol uskakany ako koza. Nikdy by som si tuto kombinaciu nekupil.
Presne tak - autohold+manual neni vhodny do velkych mest, kde jezdis v zacpe od semaforu k semaforu. U automatu to je dobry, u manualu to spis otravuje.
Mimo mesto bych to klidne zapnuty mel, ale tam stejne zastavujes minimalne, takze jsem to mel stale vypnute - kdo by to stale prepinal :-)
Tak 110 koní je 110 koní, to s ľahkým Rapidom zacvičí iste slušne. Ja som jazdil párkrát slabší 1,0TSI a to je síce stále výkonovo slušné, ale potrebuje otáčky no a tie mu DSG práve neumožňuje, hádže ho do pásma pod 1500, kde je motor úplne mŕtvy a cítiš len protestné trasenie sa trojvalca. Manuál by to napravil, ale zase so slabším litrom je len 5° a tie prevody sú ťažšie ako pri 6°.
Tak za cenníkovú cenu to bude úplná holota, lenže aj Golf v holobyte je proste hodnotnejšie auto, ako Rapid, od materiálov okolo vodiča až po čalúnený kufor. No a na Golfa ako v podstate výbehový model sú už iné zľavy, ktoré ten cenníkový rozdiel stiahnu.
Měl jsem jako služební 1.4 TSI DSQ, auta ale měníme rychle a trefil jsem se do doby, kdy zbyl v nabídce pouze "jednolitr", nyní tedy jezdím s 1.0 TSI 81 kW 6. st. manuál.
1.4 jezdila samozřejmě lépe, s přesvědčivým tahem v nízkých otáčkách a klidným projevem čtyřválce. Ve výsledku jsem ale rád, že jsem si tříválec vyzkoušel, v absolutní dynamice není velký rozdíl, umí být úspornější a pokud má alespoň 1800+ otáček, táhne opravdu statečně. Jezdím převážně po dálnici a u lehčího 1.0 TSI je znát horší směrová stabilita. Naopak motoricky to zvládá s přehledem, velmi dlouhá "šestka" snižuje otáčky a 130 jezdí s největší pohodou, ještě o 160 se dá mluvit jako o dlouhodobě udržitelné cestovní rychlosti. To např. 1.9 TDI 77 kw v Octavii se v té rychlosti už projevovala dost důrazně. :-)
Pro me je velky otaznik, co vlastne ocekavat. Soucasna O3 se sice (kupodivu) prodava dobre, jizda v ni je vsak velice neprijemna. Zejmena lomozici betonovy podvozek, interier a rizeni. Scala bude sice "nad Rapid", ale zaroven porad "pod Octavia". Prave proto bych byl v ocekavani velice opatrny a pockam si na osobni zkusenost. Ze tuzemska periodika peji pri prichodu noveho modelu vzdy ody s tim nesouvisi.
Myslim ze na tomto aute sa az velmi prejavuje setrenie. A to sme este ani kompletne nevideli. Je skoda ze sa dnes setri uplne na vsetkych miestach ale cenovka tomu bohuzial nenasvedcuje. Toto auto sa bude vyplacat zrejme len v lacnejsich variantach. Inak to bude proste drahe a za tie peniaze sa bude dat zohnat lepsie a kvalitnejsie auto. Je to skoda pretoze o tomto aute sa uz toho popisalo vela tak som cakal ze to bude lepsie.
Tak co si vsimam, koncernove auta maju v ramci triedy podobne ET (Fabia, Polo, A1, Ibiza alebo Golf,Leon, Octavia, A3) - rozdiely su vacsinou v rozmedzi 3-4 mm...
No jenže právě pomocí ET můžou třeba dohnat větší šířku karoserie oproti Polu... neříkám že to tak je, jenom říkám, že to je mnohem důležitější, než jestli bude disk 6,5" nebo 7".
Škoda že to není v pátek .. v tuhle sobotu už něco mám... Odkud jsi?... Když bude zas něco kolem Prahy, rád ti napíšu :-)Ty máš tu unikatni Alfu ne ?:)
Keď spomínaš tú Kiu, tak na nový Ceed sú prvé recenzie dosť pochvalné, zjavne sa podaril. Z môjho pohľadu jediná slabina boli motory končiace na 103 kW a trošku fádny dizajn, ale prvé vyriešila verzia GT a to druhé Proceed. Aj keď ešte nevieme presne, aká bude Scala, už podľa týchto informácií si trúfam povedať, že na Ceed nedosiahne.
Mne to vadilo, lebo to odbrzdenie nebolo také rýchle, ako človek niekedy potreboval a hlavne sa brzda stále zaťahovala pri poskakovaní pred semaformi, v kolónach atď. Opakujem, s automatom, kde by si inak musel stále stáť na brzde, chápem; s manuálom (u nás na absolútnej rovine na brzde nezvyknem stáť väčšinu času) otravná zbytočnosť. Preto som to mal trvale vypnuté (a s tým aj ten asistent rozjazdu do kopca, čo by som zase bol využil). Takže aktuálna situácia, keď v rámci autoholdu je len podržanie v kopci, mi vyhovuje najviac.
Já bych řekl, že mým autem ještě do té doby takhle nikdo nejel, obyvkle mi ale zasmrdělo při ostrém brzdění i bývalé Mondeo, nebo Kuga >:-[] Takže bylo potřeba to trochu rozhýbat a vybrzdit pavouky >:-[]
Mne se to taky líbilo a přístě dáme ty zatáčky u nás, dokud je ta silnice ještě nevydrolená
:-! >:-[]
Jinak já si neměřil trip (zapoměl jsem), ale měl jsem spotřebu asi na 2 tisíce km dlouhodobě za cca 7 a stouplo to o litr po těch pár km >:-[] Domu jsem jel tak, abych dojel bez tankování >:D Nicméně jsem od té doby zkusil opak: dal jsem ten večer 1x Prahu lehkou nohou a 4,4 na sto a pak ještě otočil u přítelkyně rodičů 2x přes Prahu + dálnice, tempomat a 2x akcelerace přes 200. .výsledek 6,6. (cca 250 km za ten můj ekorun).. Chce to ale 90 % času hodně sebezapření nešlapat na plyn.
No, teda pánové, za mě velká spokojenost. Ano, průměrka mi pravda "trochu" vylítla a následným dálničním letem jsem jí taky moc nepomohl :-) , ale celkově ten výlet (tankoval jsem před vyjetím) za 8.4 podle PP beru.
Btw: Ozzy - nejsem si úplně jistej, jestli by ty barvy na brzdiče zmíněné dole v diskuzi zvládly teplotu tvých brzd po pár okreskových jízdách. >:D >:D;-)
V Makedonii ale v létě stála nafta 26 Kč za litr... vyplatilo se počkat >:-[] To by se Topten střelil závistí, že je tam nafta tak zvýhodněná >:D
A mimo tu EU může být i třeba Chorvatsko, když jedeš přes Bosnu výletně, či Černá Hora, nebo i Bulharsko, protože přes Srbsko je to prostě lepší dálniční cesta... ale tam sem nikdy nikde problém neměl, protože čerpačky jedou nonstop a jsou moderní, modernější, než kolikrát u nás :-)
Jo, určitě se vystačit dá, ale u auta nižší střední bych těch 800 na nádrž alespoň uvítal, u střdní třídy alespoň těch 1000km.
S tou elektromobilitou to bude ještě zajímavý :/ Představ si až houfně češi budou v létě migrovat do Chorvatska... někde za Vídní bude velká Česká kolonie... a u Záhřebu druhá >:D Čekačka na kabel kolem pěti hodin... pohoda >:D
Za hranice EU, tak to máme v dnešní době v podstatě jedinou cestu a to autem do Řecka... 770 km od Segedínu do Řecka... jedno natankování někde v Srbsku a hotovo...
Navíc možná ti nepojede Google, ale Sygic nebo jiné navigace mají v sobě i otevírací doby. Stejně tak zabudované navigace často po zadání trasy upozorní na nedostatek paliva a navrhnou čerpací stanice na trase.
Řešit se to dá... ;-) Jezdívali jsme Favoritem, R19 i Lagunou na LPG do Itálie, Chorvatska atd. v dobách, kdy Larry teprve o Googlu přemýšlel a vůbec nevěděl, co je mapa a s dojezdem 350 km jsme si vystačili. Chtělo to jen trochu přemýšlet a předvídat.
Neříkám, že je velká nádrž špatná věc, to ne, ale zase kdybych vybíral auto, tak její objem mě nezajímá. Jen se pěkně připravně na dojezd 400 km loudáním u elektroaut, to bude do Řecka teprve horor >:D
A ty jako nevíš kam a kudy pojedeš? Já teda když někam jedu, vím kam a kudy. ;-)
Benzínka není 4. cenová.
Naopak já pokud to jde, platim vše kartou. Právě před chvílí jsem udělal ostudu v pekárně, vybral si pečivo, dal do tašky a říkám "kartou" a paní "nevedeme"... tak jsem lítal v okolí a hledal bankomat 8-s
pokud umíte německy, tak tady je lepší video ...
[odkaz]
Vypadá to dobře, osobně tipuju, že Scala v budoucnu předběhne v prodejích Octávku ( která se posune směrem do střední třídy) a převezme minimálně zde její roli etalonu rodiného vozu :yes:
Doby tisícimarkovek už jsou fuč, ale 200€-500€ normálně platí a naivně jsem si myslel, že obchodník má povinnost platnou bankovku přijmout (u nás to tak víceméně je, cedule o neakceptaci jakékoli platné bankovky je protiprávní, stejně jako je problematické nepřijímat hotovost vůbec).
Když vyjedes za hranice EU , tak se s Googlem můžeš jít klouzat, protože ty palby ta roaming jsou někdy spíš k pláči. Kolikrát jsem se setkal, že někde něco nešlo, nefungoval terminál nebo nechtěl fungovat a tak... Třeba v Makedonii jsem se chytil až na 5. Benzínce a to sem měl kdyžtak ještě dost rezervní nafty, abych dojel do Řecka... takže větší nádrž je výhoda.. u Scaly mě to asi tak netrápí,ale u větších aut je to nanic...je to prostě jistota.
Ved som sa pozeral, karoseria sirsia ako pri O2, naprava uzsia ako pri O2 a podbehy krasne vyplnene...a Scala ma obute 205/50 R17 (tipujem na 6,5" alebo 7" disku)...
Pre mňa je aj to prvé autohold, teda systém, čo sám (auto) podrží (hold) auto; to druhé je rozšírená funkcionalita (a z môjho pohľadu pre manuál zbytočná, na rovine nepotrebujem, aby mi auto stálo na brzde, to má zmysel len pri kopci).
Ale chápu to správně, že u VW to takhle (auto stojí za řidiče na brzdě libovolně dlouho dokud nesešlápne plyn) funguje i s manuálem ? Teda aspoň u mě to tak je. Tak aby to nebyla zase nějaká PBG - parking brake gate¨. >:-[]
Plne súhlasím.
Najprv sa vypisovalo, že pôjde o priameho konkurenta pre VW Golf. Možno pri lepšej výbave bude konkurovať cenovkou.
Toto auto nebude ani cenou lowcost, ako kvalitou.
Bubny, bubny...brzdit to bude a když se ti nelíbí, tak je schováš za plecháčema, ne ? >:D
Ale vážně, tvé dohady s redakcí stran komfortu se netýkaly jen Rapida, ale třeba i Karoqa. Přiznání přijde stejně jako v tomto případě až s další generací. ;-)
S cenou uvidíme. Mám podobný dojem jako někteří jiní diskutující, že si Škodovka mediálně připravuje půdičku pro nacenění na vyšší úrovni. Každopádně mě to tolik netrápí, protože pokud tomu tak bude, no tak má jeden každý z nás možnost koupit jinde. V tom je to kouzlo.
A to když tu napíšu, že Fabia jezdí lépe (nemluvě a lepší konstrukcí s větším množstvím vysokopevnostní oceli), tak to tu vždycky schytam... takový Bobanus, co pozná při panickém brzdění bubny vzadu, označuje jízdní vlastnosti Rapidu díky 5 cm rozvoru za super, zatímco Fabia je neřiditelná >:D
Nicméně poprvé jsem jel Rapida v liftbacku nějak po představení a teď je posun v komfortu podvozku spacebaku obrovský
Asi špatně pochopeno. Předpokládám, že se původně Jaroš pozastavoval ne nad torzkou, ale nad torzkou JEN, neboli vždy. Spousta konkurentů ji má v základu taky, ale i ta okta - jak sám píšeš - ji nemá JEN, umí i multilink. Tedy okta nemá jen torzku, ale má i torzku.
>:D No a já někde pláču, že to není kombík? To asi mělo jít za Ozzmanem.
Nicméně, když už jsme u toho - tak stejně bys mohl říct - takhle velký liftback už vyrábí 20let.
Jo, 70 tisíc je velký rozdíl. Pokud bys odečetl automat, tak by to vycházelo na příplatek 35-40 tisíc a to už pak není tak strašný. Za válec navíc, o něco vyšší výkon. Ten rozdíl se projeví hlavně na dálnici, tam se litr tolik nechytá
Jasně, i Hyundai už má svoje N, do těhle vod se Scala pouštět nebude... 1.5TSI 96kW DSG bude nejspíš top. Já spíš doufám, že tam ten motor dají s manuálem (teda ne že bych si to běžel koupit...).
Bubny bych počkal na nějaké testy... možná to u zadních brzd nebude tak žhavé a s patřičným sizingem to může brzdit stejně jako kotouče.
Že už se 1.4 nenabízí jsem zmiňoval, ta možnost ta ale byla, byť "okrajová". Jinak o malém rozdílu mezi 1.0 a 1.4 slyším prvně, jel jsem s oběma a rozdíl jsem zaznamenal celkem velký.
1.4TSI byla v Rapidu vždycky okrajová záležitost, protože byla jenom se suchým DSG za značný příplatek... a někdy začátkem roku ta verze skončila. I u Rapidu se mluvilo o tom, že reálně nejede o moc líp, než 1.0TSI.
Nemám přesný čísla tak nechci kecat, ale myslím že 1.4 TSI bude pružnější. 1.4t-jet bude tak na úrovni 1.0 TSI 81 kW.
Pokud bych mohl dostat 1.4 v Rapidu MC, tak si ho vezmu radši. Hlavně interiér Tipa mi vadí, sice Rapid má taky všude tvrdý plast, ale vzhledově vypadá hezky. Otázkou je, co bych si z těch dvou vybral s limitem třeba 400 tisíc.
Ale jo, technika sa šidí aj u konkurencie, trend bohužiaľ je dávať pre slabšie motorizácie zase torzku, takže Scala vs. konkurenčné základy asi nebude veľký rozdiel (aj keď konkurencia nejde tak ďaleko, že by dala dozadu bubny). Len fakt, že Scala môže (chce) konkurovať tej konkurencii v základe, resp. iba slabších verziách potvrdzuje, že nebude mať nárok považovať sa za plnohodnotný mainstream. Je jasné, že Scala bude mať vyššiu úroveň ako Rapid (bola by chyba, keby nová generácia nepredčila predchodcu), ale žiadna konkurencia Golfu a spol. sa nebude konať.
Dnešní Rapid podle mě výš není. Tipo má širší nabídku motorizací (1.4T-Jet má taky), má víc karosářských verzí, má větší kola, má šestikvalt i se základním motorem... já bych z těch dvou preferoval Tipo.
Jediná věc, kde má Rapid výrazněji navrch, je bezpečnost... sice nejde úplně srovnávat hvězdy z roku 2012 a 2016, ale i barvičky na figurkách jsou ve prospěch Rapidu.
Myslím, že konkurencí pro Tipo nebude. Bude někde mezi, na vyšší úrovni než Tipo, ale níž než Golf. I dnešní Rapid je řekl bych o něco výš. Nevím jak s komfortem, ale interiér, motorizace (aspoň do doby kdy se nabízela 1,4) design (Monte Carlo), to vše má Rapid na vyšší úrovni.
Jediný co mě zaráží jsou ty bubny, ale uvidíme jak to dopadne...
Po precitani clanku si niesom celkom isty ci je toto konkurent golfu ceedu a podobne. Mozno zbozne prianie Skodovky a redakcie ACZ. Ked to porovnam s novou Kiou Ceed tak je to ako nebo a zem. Tato skodovka moze konkurovat nanajvys fiatu tipo. Pre mna je to cista bieda. Neviem kto da peniaze za auto s bubnami vzadu, 40l nadrzou a vleckou. Cim ma to auto akoze zaujat? Dizajnom? To naozaj uz zijeme v dobe ze je jedno co je pod kapotou, hlavne ze to ma 9,2" displej a dynamicke smerovky? Nenapada ma ani jeden dovod preco by som mal dat prednost tomuto a nie napr Kii Ceed, ktora ma dobry motor, dobry automat, viacprvok, lepsiu zaruku a kopec dalsich veci. Cena si myslim ze bude podobna
Absence hybridu je těžký samogól. Alespoň JEDEN ! Vždyť už to dneska jde i proti zájmu samotných zákazníků. Pro typické využití takového dnešního Rapidu je hybrid na spotřebě i emisích fakt znát. Zejména firemní řidiči (80 procent aut u nás je firemních celkově, u samotné Škody auto bude firemních zdaleka více procent) nejezdící výhradně dálnice (většina) by z toho těžili.