Ekonomika
Dálniční známky 2019 v České republice: Ceny zůstávají, na dalších dálnicích nebudou potřeba
16 komentářů
Z dalnic na kterych neni mozne pouzit dalnicni znamku je i D1, jet po dalnici prumernou rychlosti 60km/h neni dalnice. Na mnoha mistech je to velke drahe parkoviste. Dalsi casti se opravuji a nikde nikdo nepracuje. Omezeni je na vic jak 70% D1. Ten kdo tomu rika dalnice nikdy nejel po dalnici,D1 je tankodrom kde by se znicili i tank nez by dojel do Humpolce. A ridici za to maji jeste platit.
To je bohužel všude, oprava začne uzavírkou a pak se dlouho nic neděje. A kašle se na opravy po nehodách. Na D11 vytekl kamion někdy na jaře tuším, dodnes je tam narušený povrch. To samé o 10 km dál, kde jsou dodnes zbytky ohořelýho Kočky, přibyla jen cedule s kopečky, chvíli tam byla i 80. Jak to asi bude vypadat po mrazech?
Letos me teda poradne zmatlo, ze je znamka hodne odlisna na obou stranach. Ta strana, kterou se to lepi k oknu, je letos takova extremne jednoducha, az jsem si rikal, jestli nemam padelek. [odkaz] Alespon strana "od okna" odpovida obrazku z clanku..
Tento příspěvek byl smazán, neboť nebyl v souladu s politickým názorem majitele periodika, vládnoucí garnitury, nebo EU *
Vytáčí mě ta neschopnost ministerstva dopravy tohle vyřešit. Máme už několik let mýtné brány, které k tomu z jiných než technických důvodů nemůžeme využít. Ta zmínka o "vybudování kamerového systému hlídajícího podle registrační značky" mě přímo zvedá ze židle. Občas jezdím různými auty, které nemají dálniční známku a vždy objíždět benzínky před vjezdem na dálnici (občas se stává že krátkodobé nemají), vypisovat, vylepovat, škrábat je fakt pěknej opruz. Zvlášť když to znám při cestách na Slovensko nebo Maďarsko, že mýto vyřeším během 5 minut do obou zemí z počítače odkukoliv. U roční známky zase pokud člověk nemá auto na několik let je taky krásný jak je to kvůli rozpoznatelnosti dělané na kalendáří roky. Takže jen kvůli výměně auta platíte někdy dvojnásobek za rok.
Zajímalo by mě srovnání co všechno je spojené s tímhle známkovým provozem (výroba, distribuce, náklady) na rozdíl od elektronického. Vzhledem k tomu, že už ty brány máme a základ v softwaru tam je taky (čtení značek), tak nevěřím ve výhodnost současného systému.
Svyacri drží stále cenu 40F a kvalita dálnice nasobne vyšší než v CR. Kdo tam občas jede, da mi za pravdu. Ani mi nevadi, za Švýcaři maji maximalku 120 kmh stejně jako Belgie a Holandsko.
Takisto ma vytáča - prečo ROČNÁ známka neplatí 12 mesiacov od kúpy? Pri nastúpení do MHD si môžem cez SMS kúpiť lístok na 40 minút, parkovanie v Bratislave takisto - po polhodinách, ale prečo tá ***ská známka platí 10 dní, 30 dní, alebo do konca januára (t.j. akože ročná).
Podobne je to s platnostou rocnej znamky: ak by platila 12 mesiacov od kupy, tak by si si ju kupil az ked by si potreboval. Mozno az v polovici januara, a o rok mozno az vo februari. Takto by si "posuval" platnost znamky podla toho ako potrebujes, az by si napokon jednu usetril. Ani toto nie je v zaujme statu.
Mimochodom, budme radi ze mame 10-dnovu za 10€! V Slovinsku maju len 7-dnovu za 15€, a mesacnu za 30€. To uz je ciste zderstvo, platit za tych ~60km dialnice viac za znamku, ako za palivo...