Volkswagen řeší budoucnost továrny v Emdenu, která mimo jiné vyrábí model Passat. Pokud se závod zaměří na elektromobily, výroba Passatu se zřejmě přesune.
V jedné diskusi jsem viděl zajímavé řešení. Když TPCA řeší co se závodem v Kolíně, mohla by ho Škodovka koupit. Získali by vybavený výrobní závod s kapacitou 300.000 vozů ročně 50km od MB včetně kvalifikovaných zaměstnanců.
Továrna bude, jedná se o tom kde. Slovensko je přeplněné, Maďarsko taky a Rumunsko a Bulharsko je špatné ohledně lidí, kteří odcházejí ze země. Ukrajina nestabilní, takže horký kandidát je Turecko (na 99%) více méně je rozhodnuto. Jinak info o nové Octavii. První vyjede combi, z důvodu velké poptávky. Bude to shooting brake, pěkně vzadu po vzoru Kodiaqu GT a vypadá opravdu moc dobře. Jen AUDI má s designem trochu problém ohledně podobnosti vozu v přední části....
Turecko? Neni v EU, cla na dovoz a jeste podporovat Erdogana? I kdyz BMW, Merc a Audi podporuji Orabana, ale na SK jeste neni plno. Jsou tam regiony, kde je nezamestanost nad 10-15 % a vlastne i BMW chtelo do Kosic nebo Madarska, tak ze preplnene nebyly a objem produkce byl a myslim 200tisc aut. Tolik Karoku a Azteku jiste Skoka nevyrabi.
Toť otázka: partneři v TPCA osud kolíňat řeší. Mohou to být elektromobily. Nástupci takto malých aut samozřejmě jsou také zvažováni, ale jejich problémem je malá a stále klesající míra zisku z jejich výroby.
Myslím si, že neproběhne žádný nový stavební projekt, maximálně rozšíření stávajících továren a hlavně reorganizace výrobních procesů.
Byly by proti sobě, pokud se spekulace opravdu vyplní a během několika let se začne rozšiřovat prodej elektrik, pak bude celý výrobní proces mnohem jednodušší a hlavně rychlejší, takže se opět ušetří část výrobní kapacity a jak jak již továrníci vyhrožovali, budou muset propouštět. Teď je na pořadu dne vyřešit toto překlenovací období a to stavba továrny (několik let) a zařízený výroby (rok až dva) nevytrhne.
Částečné zvýšení efektivity je vidět u VW v balících Marathon atd. kdy se zaplní a zefektivní výrobní proces a vyrábí se jedno stejné vozidlo furt dokola tak, jak to dělá Hyundai/Kia a jiní ve svých edicích.