Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak to bude s továrnou Škody v Kvasinách? Mohla by vyrábět Volkswagen Passat!

David Bureš David Bureš 9. 11. 2018
29
11
Zobrazit náhledy (29)
Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden
Volkswagen řeší budoucnost továrny v Emdenu, která mimo jiné vyrábí model Passat. Pokud se závod zaměří na elektromobily, výroba Passatu se zřejmě přesune.

Dlouho se spekulovalo o tom, že se výroba Škody Superb v nadcházející generaci přesune z továrny v Kvasinách do Německa, do továrny Emden mateřského Volkswagenu, což především mezi odbory vzbudilo vlnu nevole. Nakonec by však mohlo být všechno jinak, výroba Superbu by mohla být zachována v Kvasinách a naopak by se přesouvala produkce Volkswagenu Passat, právě do východočeského závodu. Dojít by k tomu mohlo s příchodem nové generace Passatu, někdy kolem roku 2020.

Nejvyšší vedení Volkswagenu totiž aktuálně řeší, jak v souvislosti s nadcházejícími plány na expanzi v oblasti elektromobilů co nejefektivněji rozdělit výrobu mezi jednotlivé koncernové závody. Některé továrny by se podle těchto plánů zaměřily výhradně na produkci aut s elektrickým pohonem, což už se děje. Výhradně elektromobily se budou v následujících letech vyrábět v Bruselu (Audi) nebo Cvikově (Volkswagen). Tyto kapacity ale stačit nebudou, a tak k nim přibude ještě minimálně jeden evropský závod.

A tím bude podle všeho továrna v Emdenu, kde dnes Volkswagen vyrábí své zástupce ve střední třídě, Passat a Arteon. Prodeje ve střední třídě ale klesají, a tak má Emden dnes problémy s naplněním své výrobní kapacity. Řešením mohlo být přesunutí výroby Škody Superb, což by bylo výhodné kvůli shodnému základu s Passatem, škodováčtí odboráři ale proti takovým plánům hlasitě protestovali. Tvrdili, že produkce vlajkové lodi Škodovky je pro český závod prestižní záležitost a že tvoří zisk, který by značce mohl chybět.

Volkswagen tak hledá jiné možnosti využití emdenské továrny, přičemž řešením by mohla být právě orientace na elektrické automobily, jejichž nabídku chce automobilka významně rozšířit. Konkrétně se mluví o možné výrobě elektromobilu střední třídy (tzn. I.D. Aero), nabízeného ve formě sedanu i kombíku, který by mohl doplnit i malý elektrický crossover.

V takovém případě by se ale muselo hledat nové výrobní místo pro Passat, přičemž volba by mohla padnout právě na Kvasiny. S výrobou vozu střední třídy mají zkušenosti, navíc tam vyráběná Škoda Superb má shodný základ s modelem Volkswagenu.

Při případném přesunutí výroby Passatu do Kvasin by ale koncern musel řešit jiný problém. Kvasiny na rozdíl od Emdenu s využitím své kapacity nemají, ba naopak nestíhají vyrábět. V případě výroby Passatu by se tak musely zbavit produkce jiných modelů, aby vytíženost pro něj uvolnily. V tomto případě se hovoří o možném přesunu produkce Škody Karoq a sesterského Seatu Ateca.

Ty by se mohly vyrábět v nově vybudovaném závodě, který by mohl vyrůst někde ve východní Evropě. V Česku a na Slovensku to nebude, v těchto zemích už není dostatek pracovníků pro takový projekt, místo toho by taková továrna mohla vyrůst v Maďarsku nebo v Bulharsku. Spekuluje se také o možné stavbě výrobního závodu v Turecku.

Škodu tak možná čeká hodně zajímavá budoucnost. Jak to všechno dopadne, se údajně dozvíme již 16. listopadu, kdy o budoucnosti výrobních závodů bude jednat nejvyšší vedení koncernu. Tak se nechme překvapit!

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

továrna bude v Turecku
Nicco
| 13. 11. 2018
Turecko? Neni v EU, cla na dovoz a jeste podporovat Erdogana? I kdyz BMW, Merc a Audi podporuji Orabana, ale na SK jeste neni plno. Jsou tam regiony, kde je nezamestanost nad 10-15 % a vlastne i BMW chtelo do Kosic nebo Madarska, tak ze preplnene nebyly a objem produkce byl a myslim 200tisc aut. Tolik Karoku a Azteku jiste Skoka nevyrabi.
Avatar - Hammunasakra
továrna bude v Turecku
Hammunasakra
| 10. 11. 2018
S tim Tureckem fakt nevim [odkaz] + [odkaz] + [odkaz]
továrna bude v Turecku
Escomak
| 9. 11. 2018
Továrna bude, jedná se o tom kde. Slovensko je přeplněné, Maďarsko taky a Rumunsko a Bulharsko je špatné ohledně lidí, kteří odcházejí ze země. Ukrajina nestabilní, takže horký kandidát je Turecko (na 99%) více méně je rozhodnuto. Jinak info o nové Octavii. První vyjede combi, z důvodu velké poptávky. Bude to shooting brake, pěkně vzadu po vzoru Kodiaqu GT a vypadá opravdu moc dobře. Jen AUDI má s designem trochu problém ohledně podobnosti vozu v přední části....
Avatar - Bubáq
a co kolinata
Bubáq
| 9. 11. 2018
Toť otázka: partneři v TPCA osud kolíňat řeší. Mohou to být elektromobily. Nástupci takto malých aut samozřejmě jsou také zvažováni, ale jejich problémem je malá a stále klesající míra zisku z jejich výroby.
Avatar - Hammunasakra
...
Hammunasakra
| 9. 11. 2018
:yes: :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku