Proč? Už jsem to tady psal mockrát.. ale tak teda ještě jednou:
ty 4 značky opatřují čínské auto svojí značkou, čímž vlastně legalizují krádeže, protože čínská výrobo stojí na dvou základních pilířích - žádný vlastní vývoj, všechno je lepší ukrást... a brutální ždímání lidí i přírody.
Takže na jedné straně tím, že kupujeme jejich výrobky podporujeme tuhle linii a utvrzujeme je v tom, že je to funkční...
A na druhé straně tím připravujeme naše lidi o práci, o možnost se naučit věci dělat... a během nějakých dvou generací už prostě nebudeme umět vůbec nic.
Jen hrát hry na čínských telefonech.
Číňania sú vpredu o konskú hlavu. Známy bol niekde v Tibete, doniesol odtiaľ pár videí, ulice plné elektromobilov a elektrických skútrov, nič iné tam pomaly nevidíš...
Že by Čínou samotnou, když se mluví o Číně? Sice ta pravidla o společném podniku v případě prodejů na domácím trhu trochu uvolnili, ale stále tam jsou.
my si to jen odmítáme přiznat. Konkrétně třeba osazovací automaty používají v Číně o 2 generace novější než to nejlepší, co lze koupit v Evropě! LED, baterie, fotovoltaika, tam už Čína nemá konkurenci i díky tomu, že centrálně investuje do zdrojů nerostů po celém světě. Konkurence potom doslova nemá z čeho vyrábět nebo nakupuje suroviny mnohem dráž. Nemožnost podnikat v Číně bez společného podniku s nějakým čínským potom znamená, že zahraniční výrobci se prostě musí s Číňany podělit o svoje know-how. Smáli jsme se činským motorkám i autům. Dnes třeba okopírovali Kawasaki Versys 650 a prodávají ho pod svojí značkou s úplně jinými plasty. Tak jak Čína zničila výrobce textilu v Evropě a elektroniky třeba v Japonsku, tak zničí zřejmě i automobilky, případně si je prostě koupí...
Čína není technologický lídr, jen obchodní. To je obrovský rozdíl.
Technologický lídr by byla, pokud by táhla vývoj. Ale i ty sám píšeš, že jen táhnou obchod a přeplácí prostě konkurenci. Ve vývoji jsou stále o generaci až dvě pozadu za zbytkem světa. Sice ten náskok postupně stahují, ale ještě hezkých pár let potrvá, než to budou oni, kdo potáhne svět.
A kazde cinske auto je "ukradnute" ? Este, ze to nevadi tymto styrom automobilkam.
"A na druhé straně tím připravujeme naše lidi o práci, o možnost se naučit věci dělat... a během nějakých dvou generací už prostě nebudeme umět vůbec nic."
Dufam, ze vsetko Made in China si uz davno vyhodil a samozrejme nekupujes.
Funkcne to je, pretoze tunajsi ludia si nechaju kvoli par centom vrtat do kolena.
Takyto radikalizmus nie je o nic lepsi ako cinska vyroba.
" zaostávající značky v elektromobilitě přijaly pomoc rozvinuté čínské značky."
Trafil ho cim ?
Ze Toyota ma s elektrifikaciou aut najvacsie a najdlhsie skusenosti ? Vyse 20 rocne.
Ked sa vacsine automobiliek o tom ani nesnivalo.
A predala Xnasobne viac hybridov ako zvysok dokopy.
A Honda s hybridmi zacala len o cosi neskor.
Argument, ze elektromobilita nema s hybridmi nic spolocne fakt neberiem.
Mrkni do polabské nížiny. Tady už na normálního cyklistu pomalu nenarazím, jen samí elektrikáři. Kdyby to aspoň byli starší lidi, ale sedlají to mladí, ve většině případů navíc docela tlustobuřti.
Tak to víte pane kolego, Česká kotlina není Slovensko že :-) Možná to ještě někde bude, ale já to viděl opravdu jen na horách. Jdu na výšlapu a dojíždí mě cyklista. Vzhledem k tomu, že to bylo v kopci, tak jel celkem rychle a nějak se moc nenamáhal. Až mě předjížděl, tak jen tiché bzzzz a "bandaska" na rámu se svítící diodou byla jasná. Ale bylo krásně, podzim na horách pokud vyjde počasí je krásný. 32 km v nohách, na závěr horká gulášovka, smažený sýr a jedna Plznička. Dobré to bylo hej.
Elektrobajky máte leda v Krkonoších? Kokos, tu v Košiciach ich vidieť plno. Netvrdím, že ich je viac ako klasiky ale fakt je ich veľa. Odkedy mám elektrokolobežku (rok a pol) dosť si práve toto všímam.
Jedna věc je umět něco takového dělat, druhá věc je nedělat to, protože se to neoplatí. Dokud jsou tady leda elektrokola v Krkonoších, je jasné že to nenabízejí. Až se bude na Leaf a jiné stát fronta, je jasné že to v nabídce bude. Spolupráce mě až tak nepekvapuje. V dnešní globalizoané době, kdy jeden dodavatel vyrábí téměř to stejné pro široké portfolium značek to potvzuje. Kdoví jak bude spolupráce navíc hluboká. I když je pravda, že to je nesourodá kombinace. Fiat na tom každopádně vydělá.